Kastration {{forumTopicSubject}}
Ja det er sådan at min chihuahua Eddie skal kastreres her på mandag, da han simpelthen bliver SÅ ulykkelig hver gang hans gode chihuahua veninde kommer i løbetid. Sidste gang hun var det, var det simpelthen SÅ slemt, og han tabte sig utrolig meget, og sad og pev og hylede. I det hele taget var han meget depri i ca. 2 uger. Det er ulideligt at se på, så nu har vi taget beslutningen af han bliver kastreret, så han ikke skal ''lide'' på den måde. Han kan alligevel ikke bruges til avl.
Men sagen er den at vi aldrig rigtig har haft en hund som har været i fuld bedøvelse, så jeg er selvfølgelig MEGET nervøs, og kan faktisk græde bare ved tanken om hvis nu noget går galt. Dyrelægen fortalte det var et hurtigt indgreb og sådan, men nervøsiteten sidder der stadig for at noget skulle gå galt.
Udover det ved vi heller ikke helt mht efter operationen. Er der nogle specielle forbehold jeg skal tage, når han er kommet hjem? Vi har en 4 måneders chihuahua hvalp også, så hvis nogle har nogle råd så kom endelig med dem!!!
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
mar 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 85
Han er jo på ingen måde en nervøs eller aggressiv hund.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Min gamle hund blev kastreret i troen på, at det kun ville være godt for ham. Men desværre så blev han simpelthen så underlig og utilregnelig, at han blev aflivet:(
Jeg vil ALDRIG anbefale det til nogen..
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
Og uden for banen er de stille og rolige og har ikke ændret adfærd i familie livet.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Der er nogle få kastrerede hanner der stadigvæk reagerer på tæver i løbetid og så er man jo lige vidt.
mar 2013
- Jeg er nemlig selv nervøs for han forandre sig til det værre, men problemet ligger i at selvom at han bliver holdt væk fra sin veninde, så kan han stadig dufte hende, da vi bor næsten ved siden af hinanden, og de lufter hende i samme område som os. Det er også mere det at han taber sig utrolig meget, og når han er i den periode så bliver han forandret, på den måde at han knurrer af naboens chihuahua som er hans gode legekammerat, og af Draco. Men det er udelukkende kun når han kan dufte hans veninde. Derfor tænkte vi at det ville være bedst og få ham kastreret. Men jeg gruer skam helt klart selv for resultatet, da man både hører om hunde der er blevet værre og hunde som er blevet bedre.
aug 2008
De kastrerede hanner jeg kender/kendte personligt har alle været ekstremt rolige - næsten gammelhundsagtige, også selvom de før kasteringen var aktive unghunde/hunde. Det er dog noget deres ejere alle har set som værende noget positivt, og så kan man naturligvis ikke konkludere noget ud fra kun 6 hunde, men det er måske også værd lige at forhøre sig om hvis det ikke er noget man ønsker.
Jeg forsøger forresten ikke at tale dig fra kastreringen, hvis du føler det er det rigtige at gøre, så er det jo dig der kender hunden bedst.
mar 2013
Jeg ved godt du bare vil råde, og tager det helt klart til mig!
Tror jeg tager chancen, da jeg ud fra han temperament virker til at han ikke vil blive til det værre, selvom chancen er der.
Men ved du om der er nogen særlige forbehold man skal tage efter operationen, når nu man også har en hvalp herhjemme som har krudt i røven som en i helved!
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Og,udfra den kan man så se hvordan hanhunden ændre sig eller ej.Om,den bliver madfikseret eller ej.
Jeg synes de fleste dyrlæger anbefaler det som en god "vuderings" prøve.
Min cooker blev medicinsk kastreret,p.g.a. ja,faktisk lidt sex fikseret.Det gjalt både bordben,af og til mine ben,og gæsters ben.Det var ulideligt,både for ham,og mig,og børn,og gæster.
Han ændrede sig ikke mentalt en "tøddel".Var stadig en hanhund med stort H,men afslappet,og kunne stadig kurtiserer en dejlig damehund.
Et minus,han var en cooker ,og som racen generelt er,madglad,ja,og,det var så den "små bagatel",jeg skulle kæmpe med.Så,det hed slankefoder,kogt kylling,ris og grøntsager,og så elskede han agurk,det var tit og ofte hans godbid,og så lidt æble.
Otto blev 12 år.
held og lykke med chien
m.v.h.vibeke
p.s.,nej en kastration er ikke noget stort indgreb,så vær bare rolig.
aug 2008
Alle mine katte er blevet kastreret da de højst var 6 mdr. gamle, nogle af dem som helt små hos opdrætter inden de flyttede ind hos mig, så de har heller ikke vejet det helt vilde og har alle klaret bedøvelsen rigtig fint.
Kastration