{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Kastration {{forumTopicSubject}}

Ja det er sådan at min chihuahua Eddie skal kastreres her på mandag, da han simpelthen bliver SÅ ulykkelig hver gang hans gode chihuahua veninde kommer i løbetid. Sidste gang hun var det, var det simpelthen SÅ slemt, og han tabte sig utrolig meget, og sad og pev og hylede. I det hele taget var han meget depri i ca. 2 uger. Det er ulideligt at se på, så nu har vi taget beslutningen af han bliver kastreret, så han ikke skal ''lide'' på den måde. Han kan alligevel ikke bruges til avl.

Men sagen er den at vi aldrig rigtig har haft en hund som har været i fuld bedøvelse, så jeg er selvfølgelig MEGET nervøs, og kan faktisk græde bare ved tanken om hvis nu noget går galt. Dyrelægen fortalte det var et hurtigt indgreb og sådan, men nervøsiteten sidder der stadig for at noget skulle gå galt.

Udover det ved vi heller ikke helt mht efter operationen. Er der nogle specielle forbehold jeg skal tage, når han er kommet hjem? Vi har en 4 måneders chihuahua hvalp også, så hvis nogle har nogle råd så kom endelig med dem!!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastration
  • #1   27. jun 2013 Jeg ville nok nok snarere bekymre mig over hvordan hunden bliver efterfølgende mentalt, end selve operationen.

• #2   27. jun 2013 Hvad mener du?
    Han er jo på ingen måde en nervøs eller aggressiv hund.

• #3   27. jun 2013 Hvis han ud over de tider hvor tæven er i løbe tid, ellers en sund og rask hun både mentalt og fysisk så skal du ikke være bekymret. Kastration er et utrolig lille indgreb og dyrlægerne er super dygtige.

• #4   27. jun 2013 Helt enig med kaj!
    Min gamle hund blev kastreret i troen på, at det kun ville være godt for ham. Men desværre så blev han simpelthen så underlig og utilregnelig, at han blev aflivet:(
    Jeg vil ALDRIG anbefale det til nogen..

• #6   27. jun 2013 Jeg har haft et par hanhunde som efter kastration ikke ændrede sig overhovedet. Så er hanhunden velfungerende og ikke nervøst/aggressivt anlagt ville jeg ikke have betænkeligheder ved en kastration.

• #7   27. jun 2013 Jeg kender altså en del han hunde jeg træner agility med, og det har kun været godt for dem at få "kuglerne klippet" så at sige, de har ændret sig og er mere føre orienteret og har ikke snuden i jorden når de løber agility, eller savler osv. fordi der har været en løbsk tæve.

Og uden for banen er de stille og rolige og har ikke ændret adfærd i familie livet.

• #8   27. jun 2013 Har I prøvet med en kemiske kastrering først? Det kan nogle gange give en god ide om hvordan hunde bliver påvirket af en kastrering - bare for en sikkerheds skyld.

Der er nogle få kastrerede hanner der stadigvæk reagerer på tæver i løbetid og så er man jo lige vidt.

• #9   27. jun 2013 Altså vi havde faktisk først besluttet os for den kemiske, men så skiftede vi til en ny dyrelæge fordi den vi havde stolede vi ikke rigtig på da vi havde forhørt os der med hensyn til Eddie's tænder og der havde de sagt noget som slet ikke var sandt, så vi skiftede, og da vi snakkede med hende om den kemiske sagde hun at det slet ikke var sikkert at den havde nogen effekt, og at alle hunde ikke reagerede på den, plus at det jo ikke fjerner de stof fuldkommen, så man kunne ikke være sikker, og at efter hun havde mødt ham, sagde hun at hun ikke så ham som nogen nervøs eller aggressiv hund. Altså han er slet ikke nervøs og heller ikke aggressiv. Det eneste han gør er at han kan gø af andre hanhunde, men ved ikke om det skal betegnes som agressivitet?

- Jeg er nemlig selv nervøs for han forandre sig til det værre, men problemet ligger i at selvom at han bliver holdt væk fra sin veninde, så kan han stadig dufte hende, da vi bor næsten ved siden af hinanden, og de lufter hende i samme område som os. Det er også mere det at han taber sig utrolig meget, og når han er i den periode så bliver han forandret, på den måde at han knurrer af naboens chihuahua som er hans gode legekammerat, og af Draco. Men det er udelukkende kun når han kan dufte hans veninde. Derfor tænkte vi at det ville være bedst og få ham kastreret. Men jeg gruer skam helt klart selv for resultatet, da man både hører om hunde der er blevet værre og hunde som er blevet bedre.

• #10   27. jun 2013 Det er rigtigt at der ikke er 100% garanti at den kemiske kastrering viser hvad en egentlig kastrering vil gøre, men kastrerer man kemisk og ser man en meget dårlig reaktion på det, så har man alligevel fået noget at gå efter. Ser man ingen reaktion, så er det naturligvis ingen garanti for at det vil være det samme efter en kastrering, men der er større sandsynlighed for det.

De kastrerede hanner jeg kender/kendte personligt har alle været ekstremt rolige - næsten gammelhundsagtige, også selvom de før kasteringen var aktive unghunde/hunde. Det er dog noget deres ejere alle har set som værende noget positivt, og så kan man naturligvis ikke konkludere noget ud fra kun 6 hunde, men det er måske også værd lige at forhøre sig om hvis det ikke er noget man ønsker.

Jeg forsøger forresten ikke at tale dig fra kastreringen, hvis du føler det er det rigtige at gøre, så er det jo dig der kender hunden bedst. smiley

• #11   27. jun 2013 Eddie er heldigvis en meget ''moden'' hund af sin alder af være vil jeg sige. Han virker slet ikke unghund agtigt. Han kan sagtens lege, især med vores anden 4 måneders hvalp, men udover det er han SÅ rolig generelt. Vi selv føler han nærmest er ældre end han egentlig er.
    Jeg ved godt du bare vil råde, og tager det helt klart til mig!
    Tror jeg tager chancen, da jeg ud fra han temperament virker til at han ikke vil blive til det værre, selvom chancen er der.

Men ved du om der er nogen særlige forbehold man skal tage efter operationen, når nu man også har en hvalp herhjemme som har krudt i røven som en i helved! smiley

• #12   27. jun 2013 Jeg kan anbefale til en start med en medicinsk kastration.Den varer kun i en eller to mdr.

Og,udfra den kan man så se hvordan hanhunden ændre sig eller ej.Om,den bliver madfikseret eller ej.

Jeg synes de fleste dyrlæger anbefaler det som en god "vuderings" prøve.

Min cooker blev medicinsk kastreret,p.g.a. ja,faktisk lidt sex fikseret.Det gjalt både bordben,af og til mine ben,og gæsters ben.Det var ulideligt,både for ham,og mig,og børn,og gæster.

Han ændrede sig ikke mentalt en "tøddel".Var stadig en hanhund med stort H,men afslappet,og kunne stadig kurtiserer en dejlig damehund.

Et minus,han var en cooker ,og som racen generelt er,madglad,ja,og,det var så den "små bagatel",jeg skulle kæmpe med.Så,det hed slankefoder,kogt kylling,ris og grøntsager,og så elskede han agurk,det var tit og ofte hans godbid,og så lidt æble.

Otto blev 12 år.

held og lykke med chien

m.v.h.vibeke

p.s.,nej en kastration er ikke noget stort indgreb,så vær bare rolig.

• #13   27. jun 2013 Uh, der kan jeg desværre ikke hjælpe dig, har kun fået hankatte kastreret og der har vi ikke haft brug for at tage hensyn så snart de var vågnet helt op efter bedøvelsen, men det er så vidt jeg ved knapt så hårdt for katte som for hunde.

Alle mine katte er blevet kastreret da de højst var 6 mdr. gamle, nogle af dem som helt små hos opdrætter inden de flyttede ind hos mig, så de har heller ikke vejet det helt vilde og har alle klaret bedøvelsen rigtig fint. smiley

Kommentér på:
Kastration

Annonce