{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Ville i give hunden chancen ?.. {{forumTopicSubject}}

Lucky har idag været til dyrlægen for at få operaret en knækket rovtand ud , de ringer så ved middag og ville høre om han nogensinde er blevet tjekket for smerter ved hofterne da de synes han virkede meget obs når de rørte ham bagpå , de får lov at tage røntgen og finder desværre 2 D hofter hvis ikke E de er ihvertfalde slemme , jeg havde ved første opkald sagt at var de slemme var jeg ikke sikker på han skulle vågne igen , men dyrlægen talte godt for den smerte behandling man havde at tilbyde , vi blev enige om at give det en måned og revurdere om det har haft en effekt og fokusere på at få nogle flere muskler på ham som kan hjælpe ham.
Jeg ved svømning er godt , hvad ellers kan man med fordel gøre ? og har nogle af jer gode erfaringer med en hund på smertestillende og stadig have et godt hundeliv ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville i give hunden chancen ?..
  • #1   3. jul 2013 Mange hunde lever et par år ganske fint på smertestillende.. Men der er flere overvejelser.. guldbehandling (5000 kr ca), få fjernet lårknoglehovedet (15.000 pr ben) en god omgang hundesvømning, glucosamin+msn

• #2   3. jul 2013 Din hund kan få det ganske fortrinligt.. spørgsmålet er bare hvor mange penge/energi du selv vil ligge i det

• #3   3. jul 2013 Hvis ikke du selv har lagt mærke til det før hvorfor så smerte behandle nu? Min fik konstateret de samme hofter for 2 år siden og fungere stadig uden smertestillende

• #4   3. jul 2013 Min dyrlæge var ikke inde at snakke hverken operation eller guld , og det skal han heller ikke udsættes for .
    Min hund får flexvital er det ok ? ..
    Hvor tit benytter man sig at hundesvømning ?

• #5   3. jul 2013 Dragen , jamen egentlig kan jeg jo godt se der har været nogle tegn , man kan altid være bagklog desværre smiley .. og uden tvivl så har han ondt selvom han ikke viser de store smerter , måske kan jeg se en kæmpe forskel efter en måned på smertestillede . Dyrlægen har givet mig Loxicom med hjem

• #6   3. jul 2013 - Dyrlægen sagde faktisk at tit var hans hofter ikke ualmindelige ved bulldogs men de har så en masse muskler som hjælper dem .

• #7   3. jul 2013 Water walk er god genoptræning.
    Personligt ville jeg aflive en hund, der ikke kunne løbe. For en hund skal kunne løbe for at have et meningsfuldt liv, efter min mening.
    Men hvis du vurderer at din hund kan leve et meningsfuldt liv på smertestillende, så må du følge din egen mavefornemmelse. Og så sige stop når legen ikke længere er god.

• #8   3. jul 2013 Kan du leve med at ha en hund, som du fremover vil gå og lure på om har ondt??
    Hver gang vovse gør noget anderledes, vil din første tanke være :"Har han ONDT"??

Alle de overvejelser om hvor meget smerte hunde skjuler og lever med? Hvornår ville du bevist/ubevist begynde at skåne ham, tage hensyn og begrænse hans/dit liv pga de hofter??

Vil du være klar på at sige farvel om 3 dage, 3 uger, 3 måneder?? Og hvornår indser man at træning osv ikke nytter? Hvornår indser man at hunden kun lever fordi man ikke har n*sser til at sige farvel??

D-hofter ville være nok til at jeg aldrig ville udsætte mig selv eller hunden for den fremtid...

Hilsen hende, der skulle ha sagt farvel 3 måneder tidligere til sin schæfer, men trak den for langt.. Hellere sige tak før tid, end at fortryde at man ikke tog beslutningen da tid var smiley

• #9   3. jul 2013 min gammel agillity hund hade C og D hofter og løbe agility uden problemer i 5 år der var ingen der trodet på han hade så ringe hofter. hans muskler var så gode og stærke de holdt det hele på plads.

så få bygget gode muskler op på din hund det tager lang tid få hjælp af fysioterapeut.

min hund blev aflivet da han var 6 år pra. en svulst i hjernen.

• #10   3. jul 2013 Rigtig fodring spiller også ind. smiley

• #11   3. jul 2013 Bulldog? Er din hund ikke lab og spaniel eller har du flere?

Okay jeg kunne se det på Ginga pga måden hun rejste sig på, gik op i sofaen og op af trapperne, men smerter har hun ikke medmindre hun er for vild og aktiv

• #12   3. jul 2013 jeg havde egentlig indstillet mig selv på at han ikke skulle vågne , men jeg fik en fornemmelse af at mange hunde kunne have et godt liv med smertestillende , det der nære mig mest er at jeg ikke synes han virker som om han har ondt nu , og det må jeg jo sande at det har han virkelig haft altså smiley

• #13   3. jul 2013 dragen , jo men du sagde du selv havde en hund som havde d hofter som ikke fik smertestillede smiley og det sagde dyrlægen faktisk idag at det så man ofte ved bulldogs

• #14   3. jul 2013 Helena : tænker du noget bestemt foder ?

• #15   3. jul 2013 Forstår det ikke, hvordan ved du han har ondt?

• #16   3. jul 2013 Nårh sku bare lige forstå det;)

• #17   3. jul 2013 Jeg ville ikke tøve, hvis min hund kunne få et godt liv på smertestillende uden bivirkninger

• #18   3. jul 2013 Jeg synes at du skal give ham en chance. Har du oplevet han har haft smerter?.. Snak med dyrlægen, måske hør flere dyrlægers råd - så du finder det bedste for din hund.

• #19   3. jul 2013 Jeg vil sige at Hill's J/D virker, men ellers glukosamin, MSM, chondroitin og lakseolie. smiley Holde vægten pænt, og få nogle muskler på.

• #21   3. jul 2013 hvis den skal have smertestillende hele livet ville jeg nu vælge at få lagt guld ind

• #22   3. jul 2013 okay , jeg bruger flexvital nu , det er ikke tilskud nok eller ? han er i forvejen lige til den tynde side så vægten er ikke et problem , nu skal han bare have nogle muskler , både for og bag ..

Tja altså jeg havde ikke gættet på han havde så dårlige hofter han hverken halter eller skåner sig selv med noget , det eneste jeg kan komme i tanke om er når han ikke gider hoppe op i bilen og når han ligger i sofaen og mine ben røre ham så går han -

• #23   3. jul 2013 Min dyrlæge snakkede ikke om guld eller anden form for hjælp , han har også lidt adfærds problemer , som jo nok nemt kan stamme fra hvis han har haft ondt , og derfor mente hun ikke det var værd at udsætte ham for .

Jeg kan ikke mærke på han når vi ude at han har ondt , men det må jeg nok sige at det ville være urealistisk hvis ikke han har haft ondt .

• #24   3. jul 2013 Jeg har en veninde, der havde ne labrador. Han havde E hofter på begge ben. Han fik lagt guld ind, og det virkede. Han løb agility højt oppe i alderen. Han blev 12 år, så kunne bentøjet ikke mere, men indtil da, havde han et superliv. Og han blev ikke sparet, men fodret hensigt mæssigt, med diverse tilskud

• #25   3. jul 2013 Men hvordan mærkede i jeres hunde var plaget af det ? min er ikke plaget af det på tur ovs , men han kan jo skjule det godt .

Og det specielle foder er det hills eller royal canin folk har bedst erfaringer med ?

• #26   3. jul 2013 Ja jeg ville give hunden chancen.
    Havde jeg ikke lagt mærke til min hund havde symptomer, smerter eller lignende, kunne det ikke falde mig ind at aflive den af den pågældende grund...
    Det var noget andet hvis du fik den undersøgt fordi du havde mistanke om den havde det skidt...

Og de alm. dyrlæger er heller ikke altid lige de bedste til at vurderer hoftebilleder er min erfaring.
    Min brors hund fik stemplet "det ser godt nok ikke godt ud.. Jeg ville håbe på D på begge, men måske er venstre E.."
    De gik hjem fra dyrlægen grædende De havde gjort alt for at skåne mod trapper, lagt tæpper på gulvene og givet tilskud og alt - og da resultatet kom fra DKK - A på begge hofter...

• #27   3. jul 2013 Det er de der små og næsten usynlige tegn, som man skal holde øje med- og det er det der driver en til vanvid..

Med min schæfer, var det fx at han ganske langsomt lavede " udkigsposter" rundt omkring i huset, fremfor at trofast at trisse efter mig.. Han holdt op langsomt op med at hyle i den specielle tinitus-tone, han larmede skam stadigvæk, bare ikke helt i samme oktav.. Han begyndte at brumme af min Jack når vi skulle på tur, fordi Giz blev vild og bouncede rundt..
    Han begyndte at vente med at springe ind/ud af bilen til jeg gav kommando, kontra før hvor han nærmest sitrede/dirrede indtil jeg gav kommando..
    Og vigtigst af alt!! Lige så langsomt trak han sig ind i sin egen verden.. Han var stadigvæk glad, frisk og kærlig, men han var bare ikke 100% "PÅ" mere.. Jeg var ikke længere det der var hans primære fokus og jeg er helt overbevist om at det var smerterne der gav " støj" på linien...

Jeg elskede den køter og jeg savner ham hver dag, men for HELVEDE, hvor ville jeg ønske at jeg havde lyttet til min 6.sans og sagt stop, før den dag han sagde mini-piv på vej ned af trappen...
    Dagen efter sagde vi farvel...

• #28   3. jul 2013 jeg giver ham nogle måneder og ser om der er en forskel på smerte stillende , og ellers så må vi sige farvel . jeg var selv med inde og se billederne , og kunne godt se at der var nogle mælkehvidt noget og at knoglen var blevet slebet sådan padehatte formet , men hvor slemt det er skal jeg jo ikke kunne sige .

Jeg kan godt nu se at han har reageret på at få løftet de bagerste ben sommetider men troede bare det var pyller , for han har aldrig haft problemer med at hoppe og løbe rundt så det var bestemt ikke min mistanke at det ville være så slemt !

• #30   3. jul 2013 Guld behandling er ikke noget stort indgreb og ikke noget du skal bekymre dig om at "udsætte" ham for. Det er ganske snildt lagt ind med kanyle, godt nok under narkose
    Men det er ofte utrolig effektiv smertestillende

• #31   3. jul 2013 Jeg har nu også set gode resultater på en boxer med spondylose, efter den havde fået lagt guld ind. ingen komplikationer overhovedet og det gik så nemt.
    og har hørt fra flere der har fået lagt guld ind i hofter, ligeledes med overraskende gode resultater, så det var måske noget der var værd at kikke nærmere på?
    flexvital har jeg selv haft gode erfaringer med, en om der er noget der er bedre, tør jeg ikke spille klog på.

• #32   3. jul 2013 Nu er 'guld' ikke nogen operations indgreb, men en sprøjte med guld de ligger på akupunkter så der er ikke noget ''hunden bliver udsat for''

• #33   3. jul 2013 Jeg tror ikke at nogle indgreb ville blive aktuelle , jeg vil gerne skåne ham for at skulle igennem en narkose til da han er meget nervøs ved dyrlægen , og er stadig i chok over den besked jeg har fået idag , og jeg vakler stadig om det var det rigtige at gøre at vække ham fra narkosen , og om det nu kun er for min skyld jeg har vågnet ham igen , dyrlægen synes bestemt han skulle have chancen i en periode og se om om smertestillende ville hjælpe på de smerter han måtte have .

• #34   3. jul 2013 kim , han skal stadig i narkose , han skal stadig have mundkurv og langt op et stress niveau jeg ikke vil udsætte ham

• #35   3. jul 2013 Sikker på det ikke er pengepungen der snakker? Du vil nægte din hund et godt og dejligt smertefrit liv, kun pga ca 4 timers stress hvoraf han sover 3 af dem?

Og hvor kom mundkurven ind i billedet ?

• #36   3. jul 2013 jeg gætter bare her, og tænker mundkurven er på for at han ikke bider fra sig ? pga smerter ?
    og så vil jeg forslå message og healing. Det har jeg hørt skulle være godt til hunde med dårlige hofter.

• #37   3. jul 2013 Hvis ikke du havde bemærket noget før nu, så lad være med at gå helt ned med flaget over det.
    Fortsæt som hidtil. Godt foder, tilskud, smertestillende og motion kan gøre meget.
    Husk nu at hunden går jo ikke rundt på sine røntgenbilleder.

• #38   4. jul 2013 Helt enig med Natasja.
    Har ingen hund med HD, men har en hund med AD og gigt i ryggen og det er samme metode.

• #39   4. jul 2013 Kim , jeps jeg er sikker på det ikke er penge pungen der trækker , lucky er meget nervøs for fremmede og har generelt ikke haft nogle gode oplevelser ved dyrlægen og stresser enormt op , jeg synes ikke det er værdigt at han skal lægges i narkose igen for at få guld ind , hvis ikke han kan klare sig med godt foder smertestillende og tilskud så synes jeg ærlig talt ikke han skal igennem mere . Han har aldrig haltet eller skånet sig selv , det eneste han hat vist er når vi ligger i sofaen og jeg kommer til at prikke til ham med mine tær så flytter han sig .

• #40   4. jul 2013 hold den smertedækket i en måned, og hvis hunden viser tydelig forbedring i den tid, er det tydeligt den har haft ondt førhen.

så kan du jo vurdere det til den tid, om han skal fortsætte på smertestillende (samtidig med et intenst træningsprogram for at bygge muskler op der holder hofterne inde), eller aflives.

• #42   4. jul 2013 Min gigthund lever et aktivt liv med rette foder og ½ smertestillende pille i døgnet.

• #43   5. jul 2013 Min hund væmmes også ved dyrlægen. Den hyler fra den kommer til den skal hjem. Men den lever altså normalt i hverdagen. Han har også haft dårlige oplevelser. Men vi er jo heller ikke super glade for at gå fx til tandlægen. Så jeg synes bestemt ikke at det er det der skal afgør om han skal aflives eller igennem en operation.

• #44   5. jul 2013 Du kan smertedække, akupunktur eller du kan give to nye hofter. På så tung en hund fjernet man ikke noget af knoglen, uden at sætte en protese ind i stedet. Den operation Kim snakker om, laver man kun på hunde under 20 kg. Den anden er lidt dyrere.

Min hund havde også en virkelig dårlig hofte i den ene side. Nu kan hun både trække og løbe agility igen - Efter at have fået protese. Så selvom hun skulle "igennem" en operation, så er det det værd - For hun er lykkelig og kan alt det en normal hund kan.

• #45   5. jul 2013 Bliver lige nysgerrig..
    Hvad koster det, at få lagt guld ind, siden der bliver snakket om prisen?

• #46   5. jul 2013 enten er det 5000 pr ben/hoftehoved/skål ellers er det for begge smiley

• #47   9. jul 2013 Hvordan går det med hunden?

• #48   19. jul 2013 Undskyld den det sene svar .

Der ikke den helt store wow effekt ved smertestillende , han er knap så usikker på fremmede og ignorere gerne fremmede nu i stedet for at fare frem , Jeg er ikke helt sikker på om han egentlig har haft vildt ondt , men jeg vil selvfølgelig ikke tage chancen så det er meningen han skal forsætte med at være smerte dækket , vil dog gerne over på et andet præparat .
    Jeg er startet op på hills jd som han fungere godt på , jeg giver hokamix og flexvital og så svømmer han hverdag det han har lyst til , hvilket han altid har lyst til.

Kommentér på:
Ville i give hunden chancen ?..

Annonce