{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Hjerte lungeorm {{forumTopicSubject}}

Årh jeg er nervøs for om lady har det smiley altså lungeorm.

Hun blev jo meget syg her sidst og blev indlagt ved dyrlægen i 8 timer. Hun kastede alt op, spiste og drak ikke rigtig, og diarre ud over alt. blev dehydreret.
Hun havde kraftig mave/Tarm betændelse. Og har fået piller for det med hjem.

Hun har det fint nu..
Hendes energi fejler intet og appetitten er i top.
Men.....
Hun har nyst gange, også inden hun blev syg, men ik noget jeg har bidt mærke i, da det jo nok bare har kildet lidt i næsen.

Igår var vi til træning og hun fik virkelig nyse anfald, men de havde også næsten lige klippe græsset, så tænkte det måske var det.
Hun har et par gange hostet en gang eller 2 og så ikke mere. Ved ik over hvor lang tid, ikke noget jeg har lagt mærke til.

Men for et par dage siden hostede hun, som om hun havde noget i halsen, og smaskede og smaskede, men da jeg ville tjekke munden, holdte hun op og det gik over.

Idag har hun lige gjort det igen. Dog kun hostet og som om hun sku kaste op.
Hendes afføring er stadig blød, normal form, men stadig blød.

Jeg har Googlet at dårlig mave kan være et tegn, og hoste og nys, så nu er jeg bange for at det er de hjerteorm der og ikke Tarm betændelse hun har haft ??

Jeg har set videoen på google Hjerte-lungeorm hos hund - YouTube
? 4:07? 4:07
www.youtube.com/watch?v=lZflOiwV1MY
30/03/2012 - Uploadet af Gentofte Dyreklinik

Og den hoste hunden kommer med der, er præcis nøjagtig den måde lady lige gjorde det på idag.

Men ellers er der ingen tegn, normal energi og appetit.

Skal jeg bare indsamle prøver og aflevere eller skal hun ind og undersøges ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjerte lungeorm
  • #1   4. jul 2013 Synes helt sikkert at du skal samle nogle prøver ind, og få hende testet.. En sådan test skader ingen, og er heller ikke særlig dyr.. HVIS hun har det, er det også bedre jo hurtigere hun får behandling.. Du ville hade dig selv, for ikke lige at få det tjekket, når du nu selv er så meget i tvivl, og der så skulle være noget..
    Og hvis ikke der er, vil du alligevel være glad, fordi du tjekkede for en sikkerhedsskyld, og så kan få ro i maven.

    Altid "better safe than sorry" smiley og rigtig god bedring til vovse, som lyder til at ha' været en ordentlig omgang igennem..


  • #2   4. jul 2013 Hvis behandlingen for tarminfektionen har virket har hun nok haft det. Hvis du gerne vil have hende tjekket for hjertelungeorm skal du indsamle 3 afføringsprøver på hinanden følgende dage (eks tirsdag, onsdag, torsdag). Få nogle glas hos dyrelægen.
    Om det er det kan vi jo ikke vide (det kan jo være alt muligt), men er du urolig så få det tjekket. Hellere tjekke for meget end for lidt.
    Jeg har for nyligt fået tjekket vores tæve, hun havde dog bare en lille kennelhoste viste det sig smiley


  • #3   4. jul 2013 Hun har det fint igen, hun spiser, drikker og energien er tilbage.

    Det eneste er bare lige det hosten, jeg lige har lagt mærke til, plus hendes afføring ikke er ordenlig fast endnu, men stadig blød i forhold til inden hun blev så syg.

    Hm jeg må hellere få fat på dyrlægen igen så.


  • #5   4. jul 2013 Ulla, ja det er faktisk sådan hun lyder lidt, når hin hoster. Altså ligesom på det klip jeg har lagt ind.

  • #6   4. jul 2013 Victor er lige overstået behandling for hjertelungeorm. Der var intet at bemærke/se ved undersøgelsen hos dyrlægen. Det var først den efterfølgende prøve som viste sig at være positiv. Fremover laver vi prøver hvert halve år, da der er meget her i området hvor vi bor. Så indsamle du bare prøver.;-)

  • #8   4. jul 2013 Han havde en sjov hostelyd og en del nysen

  • #9   4. jul 2013 Du skal samle 3 prøver ind, fra tre dage i træk. Du skal tage fra toppen, det du tager må ikke have rørt jorden. Og de skal opbevares køligt.

    Og så er det bare ind at få tjekket.


  • #10   4. jul 2013 Det kan jo også være kennelhoste?

Kommentér på:
Hjerte lungeorm

Annonce