1.172 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Min lille hvalp Sille hoster. Min lille hvalp Sille hoster.

Hej alle sammen.

Jeg har i dag hentet min lille hvalp Sille hjem. Har haft hende i 4 timers tid nu og har lagt mærke til at hun hoster helt vildt. ?

Hun kommer med en masse små hoste lyde også kommer der et stort et til sidst som om hun får noget op i munden ? altså som om det er lidt opkast der kommer op?

Hun har fået ormekur og sin første vaccine ?

Da det er første gang jeg har hund, ville jeg lige hører nogle er jer med masser erfaring først inden jeg kontakter dyrelæge. Kunne jo være nogen af er vidste hvad dette kunne være ?

Håber nogle vil besvare mit spørgsmål smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min lille hvalp Sille hoster.
  • #1   9. jul 2013 Jeg ville kontakte dyrlægen. Det KAN være kennelhoste og det er ikke rart. Specielt ikke når man kun er 8 uger smiley

• #2   9. jul 2013 Okay. Hvad går kennelhoste helt nøjagtigt ud på ? smiley

• #4   9. jul 2013 Mange tak... smiley Ringer straks til dyrelæge..

• #5   9. jul 2013 Har du kontaktet sælgeren, det er meget dårlig stil at sælge en syg hvalp.

• #6   9. jul 2013 Jeps ring straks til dyrlægen. Har lige haft det og det er aldeles forfærdeligt at høre på. Er de voksne klarer de selv at kommer over det, men en 8 ugers hvalp skal du have i behandling hurtigt.
    Held og lykke med hende.

• #7   9. jul 2013 Det er formentlig kennelhoste. Opdrætter har solgt en syg hvalp og han/hun skal betale dyrlægeregningen, så kontakt vedkommende.

• #8   9. jul 2013 Mega træls og synd for den lille at skulle slæbes til dyrlæge når hun burde slappe helt af i de nye omgivelser! Men selvfølgelig skal du tage kontakt og komme afsted som de andre skriver smiley

Synes bestemt også du skal kontakte opdrætter, det kan ikke være rigtig at DU hænger på en dyrlæge regning blot 4 timer efter afhentning af hvalpen.

• #9   10. jul 2013 Hej alle sammen.

Kontaktede dyrelæge igår som bad mig se tiden an. Da Sille stadig var glad og ved godt mod og spiste normalt.

Men måtte alligevel ringe igen idag og bede om undersøgelse da hosten blev værre.
    Vi er lige kommet hjem og sille sove trygt på mine lår efter alle de indtryk..

Hun har stadig orm og skal derfor have endnu en ormekur samt antibiotika for hendes hoste .

Opdrætter er en veninde og ved ikke lige hvordan jeg håndtere det. Så har kun sagt at vi har været ved dyrelæge og at hun skal have de andre hvalpe undersøgt inden de bliver hentet. Da dyrelægen sagde de højst sandsynligt ville have de samme problemer ..

Mange tak for alle jeres gode råd. Nu håber jeg bare hosten stopper så sille kan lege normalt uden og blive forpustet af det fordi hun hoster sådan.

• #10   10. jul 2013 Veninde eller ej. Det er ikke ok at sælge syge hunde.
    Ifølge dansk lovgivning har man ret til at få repareret eller ombyttet en istykker vare. En hund er en vare i den forbindelse.
    Så når hun sælger syge hvalpe, vil hun altså være erstatningspligtig.

Rigtig god bedring til hvalpen.

• #11   10. jul 2013 Okay. Mange tak. Så må jeg hellere få snakket med hende.

• #12   18. jul 2013 Vi har i dag 18.07.2013 måtte aflive vores lille hvalp Sille. Vi nåede at have hende i en uge og 2 dage.
    Dagen efter vi fik hende var vi ved dyrelæge med en slem hoste, som vi fik antibiotika for. De mente det var Kennel Hoste. Lørdag fik hun 4 epilepsi anfald, som vi var ved dyrelæge med og fik stesolid som skulle hjælpe. Det virkede også indtil i dag. Vi var ved dyrelæge i morges da hun fik 6 anfald i løbet af natten/morgen. Vi fik så at vide det, nok var en lever shonde, så hun skulle have speciel foder og laktolose. De tog vi så hjem med. Efter kl. 12 nåede hun at have 5 anfald, som ledte til at hun blev døv, blind og meget slap. Vi besluttede derfor at tage den hårde beslutning af aflive hende. Da det vi fik med hjem altså ikke virkede og det var ikke værdigt for hende. Det har været en meget hård beslutning og tage og jeg er nu tude færdig og synes slet ikke det er retfærdigt at hendes liv skulle ende før det overhovedet var begyndt. smiley :'(

• #13   18. jul 2013 Ej, hvor er det dog forfærdeligt ):
    Det er jeg virkelig ked af at høre! Stakkels Sille at skulle herfra så tidligt, og ikke mindst jer, der kommer til at mangle hende ):

• #14   18. jul 2013 Nej hvor frygteligt!

Hold da op... Jeg sender et stort kram til jer.

Husk at opdrætter skal give jer hele købesummen retur, da vedkommende har solgt en syg hvalp, som døde af en sygdom, der var til stede ved købet.
    Jeg håber I vil købe hvalp hos en registreret opdrætter næste gang, så I har noget mere sikkerhed i sådan en situation.

• #15   18. jul 2013 Årrrhhhh for pokker. Det er ikke retfærdigt. Mine bedste tanker...

Sov sødt lille Sille

• #16   18. jul 2013 Fy for søren Lena, det er jeg virkelig ked af at høre. At få en hvalp i huset, skulle kun indebære lykke for alle. I har godt nok haft en grim oplevelse. Håber din veninde viser sig forstående og du får pengene igen.

• #18   18. jul 2013 Oh nej. Stakkels lille pus og stakkels jer.
    Jeg håber i med tiden kan finde mod til en ny hund.
    smiley

• #19   19. jul 2013 For silvan hvor er det dog forfærdelig! Havde virkelig håbet på en positiv update. Håber virkelig at din veninde, giver dig hver en krone tilbage, og så håber jeg godt nok at hun sidder tilbage med en væmmelig følelse, efter at hun har solgt en syg hvalp. Føler virkelig med jer!

• #20   19. jul 2013 Hvor er jeg dog ked af det på jeres vegne..
    Varme tanker herfra.

• #21   19. jul 2013 Det gør mig virkelig ondt, at det, der skulle have været en pragtfuld tid ender sådan.

Jeg er enig, opdrætter bør betale købsprisen tilbage, men ingen grund til at svine opdrætteren til, det her har hun højst sandsynligt ikke haft en chance for at vide.

• #22   23. jul 2013 Åh nej en forfærdelig drejning det hele tog! Stort kram til hele familien ;/

Som de andre skriver, synes jeg bestemt også du skal hive fat i opdrætter (selvom hun er veninde), både for din families skyld men BESTEMT også for fremtidige familier der køber hvalp selv samme sted, tænk hvis de kommer igennem samme tur smiley

Sov godt lille Sille

Kommentér på:
Min lille hvalp Sille hoster.

Annonce