{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.273 visninger | Oprettet:

Nyt middel mod flåter {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med akut dyrlæge besøg med Nova grundet allergisk reaktion på Bayvantic oplyste dyrlægen mig om at der næsten liiige er kommet nyt flåt middel ....

Kan ikke huske navnet, mener det begyndte med C .....

det fås kun på recept .....

Han havde fornylig udskrevet det til 2 hunde der skulle til Sverige, de havde været i et skovområder med enormt mange flåter, menneskene havde nærmest børstet dem af både sig selv og hunde, men ingen havde bidt på .....
Han havde talt med ejere efter hjemkomsten og de havde været meget positive overfor det nye middel ....

Blot til info ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt middel mod flåter
  • #1   12. jul 2013 Virker det så kun mod flåter eller forebygger / behandler det også lopper ?

  • #2   12. jul 2013 @ Ib .... super spørgsmål, det fik jeg da ikke spurgt om smiley

  • #3   12. jul 2013 skulle I ønske at bruge det/vide hvad det hedder og jeres egen dyrlæge ikke ved noget så var det Aarhus Dyrehospital vi var på..... de må jo vide det ....

  • #4   12. jul 2013 @ Ib ... det beskytter også mod lopper, med hjælp fra anden bruger fik jeg dette link:

    http://www.hunden.dk/Hunde-nyheder/SeNyhed/?ID=797


  • #5   12. jul 2013 Man kan så undre sig over at dette vidundermiddel kun er på recept.
    Måske blot endnu en håndsrækning til dyrlægernes pengekasse.


  • #6   12. jul 2013 @ Rikke ... hans forklaring var at der i det er en lille del af et produkt der generelt er receptpligtigt, og derfor er det på recept ....

    Tror nu ikke dyrlægerne kan bestemme hvilke ting der skal være på recept og hvilke der ikke skal ... det er reguleret af myndighederne... tror jeg !


  • #7   12. jul 2013 Det er ikke dyrlægerne der har valgt at det er på recept. Men det er stadig billigere end bayvantic.

    Og mod flåter er det ikke nyt... Der er præcis de samme virksomme stoffer i mod flåter, som ved bayvantic :o) Det er kun den del i det der virker mod lopper og loppeæg, hvor de har udviklet noget nyt :o) Og så er der en til hunde fra 40-60 kg, hvor Bayvantic kun har op til 40 kg.
    Det var i hvert fald det producenten selv sagde, da de havde en repræsentant forbi klinikken med det, og prøve at sælge det ;o)

    Så hvis det er pga. flåterne kan det være det samme om man giver det eller bayvantic. Det nye skulle bare være lidt billigere. Men på recept, der gør det lidt mere besværligt.


  • #8   12. jul 2013 Det undrer mig, at de bliver ved med at bruge Fipronil...

  • #9   12. jul 2013 Vil I venligst læse hvad jeg skriver i stedet for at tolke frit. Jeg har IKKE skrevet dyrlægen selv bestemmer om det er på recept!


  • #10   12. jul 2013 Det produkt er stort set det samme som Frontline Combo - med en ekstra komponent, Amitraz...

    Amitraz bruges i andre produkter. Men det er da lidt sært at de benytter en kombination som ikke er særlig virksom mere og så bare tilsætter et stof mere..


  • #11   12. jul 2013 Kan se at midlet ikke må bruges til hunde med insulinkrævende diabetes.

  • #12   12. jul 2013 @ CH ... tjo, og dog måske det ekstra stof er lige prikken over i´et mht at det har en virkning ... ved det ikke, det er jo nok også blot en stakket frist inden flåter o.lign bliver resistente ..... men jeg vil ihvertfald prøve det efter min nu dårlige oplevelse med Bayvantic som jeg ellers har brugt

  • #14   12. jul 2013 Grunden til ting er på recept er for at beskytte landbruget, ellers hævder de i de andre EU lande at vi bare henter medicin i flæng og ingen kontrol har med brugen, derfor.

    Der er et af de 2 kendte midler der ikke virker, jeg tror det er Frontline, nok derfor de er kommet med et nyt produkt.

    Vi har nemlig vekslet mellem det og Bayvantic, og så pludselig kunne vi ikke slippe af med lopper, lægen sagde så vi skulle holde os fra det ene og bruge det andet, det hjalp inden for få dage.


  • #16   12. jul 2013 @ Birgitta, føj for en historie med collierne ... ved sørme snart ikke hvad man skal gøre .... der er hunde i Aarhus området der er døde af flåtbårne sygdomme, og min har for første gang haft nogle i år, så ville jo bare så gerne beskytte dem

  • #17   12. jul 2013 Dropper lige tanken om det præperat igen.. Vi har collie

  • #18   12. jul 2013 @ alfisten, enig det har også virket her ... altså så indtil i går hvor Nova får den allergiske reaktion ....

Kommentér på:
Nyt middel mod flåter

Annonce