{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.885 visninger | Oprettet:

Hvem kontakter man, ved løs hund? {{forumTopicSubject}}

Ja, mit spørgsmål er, hvem ringer man vil, hvis der render en hund rundt i et trafikeret område, når den ikke har halsbånd på, og man ikke aner hvor den bor. Det er ikke første den gang render løs. I vinters var vi ved at køre den ned, og nu render den så løs igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem kontakter man, ved løs hund?
  • #4   12. aug 2013 Jeg indfangede engang en lille kat der rendte forvirret rundt ved min søns børnehave ( og havde gjort det fra fredag til mandag).

Den kunne ikke finde hjem.

Der ringede jeg til en dyrlæge i området, og fordi jeg ikke helt kunne tyde nummeret i dens øre, skulle jeg bare komme op med den, og så ville de finde ejeren.

Da jeg kom med katten, viste det sig, at de udmærket kendte katten, fordi de havde fået den ind før ( ejeren lukkede den nemlig ud gennem et vindue, og men det kunne katten ikke komme ind af igen, så den skulle rundt om huset for at komme ind igen, og da det kun var en halvstor killing, kunne den ikke finde ud af det - stakkels lille mis).

Dyrlægen beholdt den, og ville kontakte ejer (igen!) om at h*n kunne hente sin kat hos dem. Håber de opkrævede et gebyr.

Jeg skulle intet betale for det, så måske man kan gøre det samme med en hund? Forudsat at man kan/tør få fat i den..

• #5   12. aug 2013 Får lige ringet 114 for den lokale station har ikke åben endnu. Ihh, hvor er det dog irriterende med sådan nogle ejere. Nå, jeg har talt med politiet... Og de havde ikke folk til at gøre noget, men næste gang, så måtte vi prøve at fange den, ringe ind til dem, holde den hen/evt. smide den ind i bilen, og ellers vente på at der kommer nogle fra et internat. Flot!

• #6   12. aug 2013 Politiet er 100 % ligeglad. Har stået i samme situation bare med en agressiv og parringssyg labrador. Vi kunne jo 'bare' tage den til dyrlægen mandag og få den aflivet.. det var det svar vi fik og den var møg agressiv og angreb os og andre hanhunde...

• #7   12. aug 2013 Det er jo bare for silvan ikke mit ansvar, og sidste gang, i vinters da vi var ved at påkøre den, der fulgte vi den med hjem, eller... Vi små løb efter den, fordi den for afsted med halen mellem benene, så tror ikke det er en hund man sådan bare lige kommer til. Og den har ikke halsbånd på, så hvordan skulle jeg kunne holde den?
    Nå, men håber at det lykkedes for andre at fange den, eller køre den ned....
    Ejeren mente sidste gang, ikke at det var hans hund, på trods af at vi havde "fulgt" den hjem, for den kunne ikke komme ud... BaaH!
    Det er altså lige til at få lange løg af smiley

• #8   12. aug 2013 Du skal ringe til dyrens beskyttelse.. så kommer de..!! Politiet har desværre ikk resourcer til at komme efter en hund....

• #9   12. aug 2013 Det må jeg gøre næste gang vi møder den på vores vej, for det er da helt sikkert ikke sidste gang at den får lov til at lufte sig selv.

• #10   12. aug 2013 Jeg ville ringe til Dyreværnet. Giver ikke meget for DB. De hjælper oftest kun hvis der er medieomtale i situationen smiley

• #11   12. aug 2013 Du skriver i første indlæg at du ikke aner hvor den bor, og lidt senere skriver du at i har fulgt den hjem en gan tidligere????

Så ved i jo også hvor den bor....

• #12   12. aug 2013 Dorte H: Kan da virkelig ikke huske hvor vi fulgte den hen i vinters smiley Skrev sgu ikke adressen ned. Ved den bor et sted på den gade den løb rundt på, men den er sgu også lang, og går ikke rundt og kimer dørklokker, fordi en eller anden ikke har styr på sin hund smiley

Kommentér på:
Hvem kontakter man, ved løs hund?

Annonce