{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

inger N
inger N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Mine hunde han ikke sammen mere {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg vil høre om der er andre der har været ude for samme som jeg
Jeg har 2 hunhunde som har været sammen siden de var henholdvis 3 og 6 mdr.nu er de 2år det er en belgisk hyrdehund, og en eurasier/samojede .Det er mest eurasieren som er den agrasive
hun har desværre jagtinstingt i sig idet hun både har slagtet høns,ænder,og en ræveunge ,jeg trode ikke eurasiern havde det i sig .Er der noget at gøre ved det ,eller er jeg nød til at komme af med den ene hund .Jeg tør ikke lade dem gå alene sammen mere
Mvh Inger

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mine hunde han ikke sammen mere
  • #1   17. aug 2013 Jeg har ikke lige nogle råd ang to tæver sammen. Men jeg undre mig virkelig meget over hvordan du har tilladt at den har slagtet så mange dyr !? jeg har selv en jagthund men han har da aldrig nogensinde dræbt noget med mindre han har fået besked på det ! .

• #2   17. aug 2013 Alt du fortæller er normalt. Jeg forstår ikke hvorfor det kommer bag på dig.
    Begge racer er kendt for at være egetkønsagressive, så når man køber to tæver på samme alder, beder man selv om problemerne.

At de jager er dit ansvar at håndtere. Op med hegn og snor på hunden. Sværere er det ikke.

• #3   17. aug 2013 To tæver, skarpe racer, begge kendt for egetskønsaggressivitet, kun få måneder imellem... Det er helt normalt, at de ikke kan sammen. Det skal du ikke forvente at kunne ændre på :o)

Men få da et hegn op eller en snor i hunden. Den skal da ikke slagte alle mulige dyr!

• inger N
    inger N Tilmeldt:
    jul 2013

#4   17. aug 2013 hef Jeg har ikke tilladt den at dræbe så mange dyr ,jeg bor på landet og ja det med at dræbe dyrene er min fejl idet at når den har dræbt en and og en høne ,så er det fordi de er kommet ud af deres indhejning .Jeg har hele min gårdsplads indhegnet
    Det der skete ang ræveungen var fordi jeg gik løs med hende ,og det var første gang hun tog et dyr ,siden er hun altid i snor
    Jeg var ikke klar over at raserne var sådan
    Mvh Inger

• #6   17. aug 2013 Som andre også siger så er to hunde af samme køn med så lille aldersforskel rigtig usmart. Jeg har selv flere gange haft to tæver sammen af egetkønsaggressive racer. Jeg har vidst hvad jeg havde med at gøre og har kunet arbejde med det, men man får aldrig to tæver der bare trisser fredeligt rundt sammen. Det er et KONSTANT arbejde og man skal hele tiden have fokus på at undgå situationer hvor det kan gå galt. Det er et kæmpe arbejde og med mindre du kan/vil påtage dig det så ville jeg skille mig af med den ene.
    Trods alle forholdsreglerne var der en gang imellem alligevel et par af mine der har været røget i totterne på hinanden. Og et slagsmål mellem to halvstore tæver er altså ikke særlig rart at overvære og man skal kunne gribe hurtigt ind og skille dem fysisk ad, da tæver ofte slås til den ene af dem ikke kan mere. Det har også kostet mig et par bid at skille furierne ad. Jeg gad simpelthen ikke den slags mere, så de sidste par hunde har været han og tæve sammen og det er meget mere behageligt.

• #7   17. aug 2013 Har to tæver først set sig sure på hinanden, bliver de ikke gode venner igen. De vil kunne trænes til at ignorere hinanden, men de vil altid kunne være alene uden opsyn.
    Så jeg ville omplacere den ene tæve, hvis det var mig.
    Sørg altid for at have to år mellem hunde af samme køn, for at undgå disse problemer.

• inger N
    inger N Tilmeldt:
    jul 2013

#8   17. aug 2013 Mange tak for jeres indlæg ,jeg må nok se i øjnene at jeg må af med min eurasier
    som jeg elsker meget højt men at gå hele tiden med angsten for at de flyver i totterne på hinanden er ikke særlig rart Jeg har nemlig også hørt at to tæver kan blive ved indtil den ene dør
    Jeg havde troet da jeg anskaffede mig dem ,at det var bedst at de næsten var jevnaldrene ,og kunne vokse op sammen og lege sammen osv.
    Mvh inger

• #10   17. aug 2013 Hvad med at sætte et børnegitter op og så holde dem adskildt? Det har vi og så skiftes de til at være i køkkenet og i gangen

• #11   17. aug 2013 Ja den fingerregel der oftest gives er minimum 2 år imellem 2 hunde i samme husstand, specielt hvis de er af samme race ... det er træls du ikke fandt ud af det dengang, men opdrætter til den du købte sidst burde nu også have sagt det til dig, når nu du ikke vidste det...

Gentagne historier af den slags du fortæller, hvor det er så galt viser oftest at man må af med den ene hund.

• #12   17. aug 2013 Det kan altid ske med tæver i huset. Vi havde plejemor og datter med 6 års mellemrum som røg i totterne på hinanden. Den gamle flyttede så ud til min svigermor da det sidste gang kostede 6000 på den store og7000 på den lille at få dem lappet. De bar nag til den dag den gamle døde. Og vi prøvede i lang tid.

Tæver bære nag.

• #13   17. aug 2013 Bliver lidt harm, når jeg ser sådan nogle indlæg som det burde du havde vidst, for der er temmelig mange tråde herinde om 2 tæver sammen, hvor folk spørg om det er muligt... Og der kommer altid nogle af dem der har 10 tæver sammen og alt er bare harmonisk og det hele skal nok gå.... Så selvom man har søgt råd inden man anskaffede sig hundene er det jo ikke sikkert at man er blevet vejledt rigtigt. For der er altså forskel på om det er 2 puddler eller 2 rottweiler, men det glemmer de folk at fortælle.

• #14   17. aug 2013 @ Anita, ja der er altid dem for hvem der er gået uden problemer, men i de tråde er der nu også altid de der kommer med den fornuftige finger-regel og som gør opmærksom på at det er en risiko at løbe, og man derfor bør lade den ældste falde til og blive mentalt moden før hund nr 2 ..... men har folk sat sig i hovedet at de vil have hund nr 2 nu, så vælger de at læse og tage det til sig der passer til deres lyst, og så regner de med at for dem går det nu nok ....

Det er folks eget valg, men der er sjældent en tråd hvor risikoen og advarslerne ikke nævnes .... så er det hvad folk tager til sig ....

• #15   17. aug 2013 Hanne M ja det kan godt være du har ret, men syntes bare det er så frustrerende at folk kommer med de "heldige" historier, for der er altså mange hunde af samme køn der ikke kan med hinanden når de blir kønsmoden. Heller ikke selvom der er 2 år i mellem ( så er der jo stadig 2 år til den lille bliver kønsmoden). Mine kunne enes til den ældste blev 4 år, så var det slut, vi har så bare valgt at beholde dem begge og så få det til at fungere for os.

• inger N
    inger N Tilmeldt:
    jul 2013

#16   17. aug 2013 hej ja jeg har da lært noget ved det her indlæg Jeg har haft hund hele mit liv ,Men det er første gang jeg har to tæver sammen ,og helt ærlig har jeg aldrig troet at det skulle blive noget problem idet jeg altid har fået fortalt at jo yngre de er og vokser op sammen ,skulle det ikke betyde noget .
    Mvh Inger

• #17   17. aug 2013 @ Anita, det er jeg hundrede % enig med dig i .... og jeg har også tit siddet og tænkt at selvfølgelig har alle ret til at fortælle deres erfaringer, men de fortællinger om de helt problemfri liv med 2 hunde tæt på hinanden i alder, der er lidt farlige .... igen bør læseren der ønsker at købe hund nr 2 vende den der inde i hovedet og sige, ej hvorfor løbe risikoen, og så en dag at skulle vælge at sige farvel til en af 2 hunde som man til den tid jo begge holder .....

Og igen, så ved man ikke hvor profesionelle de der får det til at fungere er, for der er jo mange steder hos fx opdrættere hvor de ofte har flere hunde, både af samme køn og forskelligt gående sammen, også tæt på hinanden rent aldersmæssigt ....

Jeg kan bare ikke forstå almindelige hundeejere vil sætte sig selv i den situation når mange råd taler imod det ...

Har selv 2 tæver med 19 mdr´s aldersforskel, dog en race der ofte går sammen 2 og flere af samme køn, de er ikke egetkøns aggressive .... men da den lille kom da den ældste var 21 mdr, da havde vi vores tvivl i 2 mdr om det nogensinde blev godt .. og det krævede arbejde og lidt psykologisk snilde/indsigt at stå de måneder igennem ....

Kommentér på:
Mine hunde han ikke sammen mere

Annonce