1.450 visninger
|
Oprettet:
Mine hunde han ikke sammen mere {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil høre om der er andre der har været ude for samme som jeg
Jeg har 2 hunhunde som har været sammen siden de var henholdvis 3 og 6 mdr.nu er de 2år det er en belgisk hyrdehund, og en eurasier/samojede .Det er mest eurasieren som er den agrasive
hun har desværre jagtinstingt i sig idet hun både har slagtet høns,ænder,og en ræveunge ,jeg trode ikke eurasiern havde det i sig .Er der noget at gøre ved det ,eller er jeg nød til at komme af med den ene hund .Jeg tør ikke lade dem gå alene sammen mere
Mvh Inger
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 597 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.900
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.911
Begge racer er kendt for at være egetkønsagressive, så når man køber to tæver på samme alder, beder man selv om problemerne.
At de jager er dit ansvar at håndtere. Op med hegn og snor på hunden. Sværere er det ikke.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Men få da et hegn op eller en snor i hunden. Den skal da ikke slagte alle mulige dyr!
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Det der skete ang ræveungen var fordi jeg gik løs med hende ,og det var første gang hun tog et dyr ,siden er hun altid i snor
Jeg var ikke klar over at raserne var sådan
Mvh Inger
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
Trods alle forholdsreglerne var der en gang imellem alligevel et par af mine der har været røget i totterne på hinanden. Og et slagsmål mellem to halvstore tæver er altså ikke særlig rart at overvære og man skal kunne gribe hurtigt ind og skille dem fysisk ad, da tæver ofte slås til den ene af dem ikke kan mere. Det har også kostet mig et par bid at skille furierne ad. Jeg gad simpelthen ikke den slags mere, så de sidste par hunde har været han og tæve sammen og det er meget mere behageligt.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.911
Så jeg ville omplacere den ene tæve, hvis det var mig.
Sørg altid for at have to år mellem hunde af samme køn, for at undgå disse problemer.
jul 2013
som jeg elsker meget højt men at gå hele tiden med angsten for at de flyver i totterne på hinanden er ikke særlig rart Jeg har nemlig også hørt at to tæver kan blive ved indtil den ene dør
Jeg havde troet da jeg anskaffede mig dem ,at det var bedst at de næsten var jevnaldrene ,og kunne vokse op sammen og lege sammen osv.
Mvh inger
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 257
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.400
Gentagne historier af den slags du fortæller, hvor det er så galt viser oftest at man må af med den ene hund.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 245 Svar: 9.461
Tæver bære nag.
jul 2007
feb 2011
Det er folks eget valg, men der er sjældent en tråd hvor risikoen og advarslerne ikke nævnes .... så er det hvad folk tager til sig ....
jul 2007
jul 2013
Mvh Inger
feb 2011
Og igen, så ved man ikke hvor profesionelle de der får det til at fungere er, for der er jo mange steder hos fx opdrættere hvor de ofte har flere hunde, både af samme køn og forskelligt gående sammen, også tæt på hinanden rent aldersmæssigt ....
Jeg kan bare ikke forstå almindelige hundeejere vil sætte sig selv i den situation når mange råd taler imod det ...
Har selv 2 tæver med 19 mdr´s aldersforskel, dog en race der ofte går sammen 2 og flere af samme køn, de er ikke egetkøns aggressive .... men da den lille kom da den ældste var 21 mdr, da havde vi vores tvivl i 2 mdr om det nogensinde blev godt .. og det krævede arbejde og lidt psykologisk snilde/indsigt at stå de måneder igennem ....
Mine hunde han ikke sammen mere