Hjælp til renlighedstræning. Hjælp til renlighedstræning.
Hej alle hunde elskere! Min kæreste og jeg har jordens dejligste yorkshire terrier, problemet er bare at hun er 8 måneder nu, og stadig ikke er renlig ( og har aldrig været tidligere) Vi bor i lejlighed, i stue etageb og vi har siden hun var 8 uger, været ude med hende minimum 10 gange om dagen. Vores tålmodighed er snart ved at være brugt op! Vi roser hende hver gang hun tisser ude, og ignorere det når hun gør inde, men lige lidt hjælper det! Jeg har prøvet at holde øje med om der er nogle tidspunkter det er værre end andre, men det synes jeg ikke, det er bare når vi er hjemme hun sniger sig ud i køkkenet, eller på badeværelsesmåtten, som så vel op natten og når hun er alene. Jeg gør rent med rodalon hver eneste gang for at fjerne lugten men lige lidt hjælper det! Jeg tror jeg har fået beskrevet det meste nu, hvis i mangler oplysninger for at kunne hjælpe så spørg endelig! På forhånd tak! - en meget frustreret hundeejer.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
havde det været mig, havde jeg startet forfra, de 3 gyldne råd; ud så snart der er spist, sovet og leget, og så havde jeg afgrænset hendes mulighed for at snige sig væk for at gøre det "i smug" ved at lukke dørene hvis muligt, eller sætte noget for så hun bliver i det rum i nu er i. Det vil give jer langt bedre mulighed for at aflæse hende og tage hende ud så snart hun virker lusket og søger væk. Hellere rende ud 10 gange for meget end en gang for lidt.
ellers lyder det jo til at i gør det rette..
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
jeg havde også gjort som MLA foreslår ...
afgræns områderne , opsyn konstant , så du har mulighed for at gribe ind og tage den ud og så selvf. de tre gyldne råd ( efter den har sovet , spist og leget )
mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.082
Nu tror jeg at små hunde (har selv to) kan være længere om at blive renlige end store hunde, men 8 måneder er godt nok længe.
Det er en god ide at slå en streg i sandet, og begynde helt forfra med de tre gyldne råd, som MLA skriver. Jeg har en papillon/pomeranian-hvalp på ca. 3½ måned, han er så næsten renlig. Når han begynder at snuse inde, kommer han straks ud i gården, og han elsker at gå ude sammen med vores anden hund. Når han så laver noget ud, roses han højlydt. Men han vil have, at vi er derude sammen med ham, ellers smutter han ind. (Så vi har fået masser af frisk luft i sommer:) )Men i den sidste ende betaler det sig.
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 41 Hunde: 8 Emner: 71 Svar: 611
Vi købte et bur til hende, som hum sov i om natten og var I når vi ikke var hjemme. Der gik ikke ret lang tid før hun havde lært at hold sig.
jan 2010
jeg havde engang en dsg som ikke ville blive renlig når hun var alene hjemme og så fik jeg det råd , at lade hende være i et mindre rum ,,,,,
køkkenet var perfekt i størrelse og allerede fra første dag hun blev lukket ind i det , når vi gik på arbejde , ja så var hun renlig ....
så hvorfor ikke også prøve med et stort bur til natten ...
mar 2013
mar 2013
mar 2013
feb 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 30
Fra ham var ca 1-4 år var buret lukket, nu er det bare åben så går han selv ud og trækker lågen til når vi går
Så måske kan et bur hjælpe om natten og når hun er alene
jan 2010
hvis du syntes dette r for meget at starte ud med et rigtig bur nu , når hun ikke har været vant til det fra starten af , kunne du måske starte op med en hvalpeløbegård ....
den er noget større og vil ikke give hunden så meget fornemmelse af indespærring...
og så kan du altid på sigt anskaffe et rigtig hundebur .....
dvs , arbejd med et problem / opgave af gangen , det giver den største succesrate...
jan 2010
feb 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 30
mar 2013
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
jun 2013
har haft et par hunde, hvor burløsningen var super god, men det var nu ikke urenlighed der var årsagen, men angst og stress (omplaceringshunde med store problemer) det var et overskue ligt tilflugts sted, og buret stod fremme resten af deres tid, med et tæppe over.
mar 2013
mar 2010
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 122 Svar: 740
har en drikkedunk på hans bur, ligesom dem gnavere har bare i en meget større udgave. har købt den i Petworld (det er bare selve hovedet de sælger og så passer den på alm vandflasker osv).
Jeg startede også forfra med de 3 regler og købte så buret også og så gik der ikke længe før han var renlig.
Bare husk at buret ikke må bruges som en skammekrog
Pablo bruger hans som sin kurv og når han lige har brug for og slappe af og vil være lidt selv uden og blive forstyrret
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.082
jun 2013
Så det burde ikke være et problem at afgrænse hunden i det daglige, så den kan overvåges intens, og evt bruge et bur som soveplads, tage det med i sove værelset, og lade hende sove der, når hun har tisset af så sent som muligt. Men hun skal være tryg ved buret, alt andet er synd.
mar 2013
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 959 Svar: 18.142
I har selvfølgelig fået hunden undersøgt for en urinvejsinfektion, eller ??
min yngste havde det 3 gange som hvalp, og så er renlighed en by i Rusland ....
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.794
Jeg forstår ikke at det kan være så svært at lære nogle hunde at være renlige.
Avler man måske på de forkerte forældredyr?
Hunde er af natur renlige. Man skal ikke gøre sig ren, der hvor man sover og opholder sig. Det ligger i generne - det er et instinkt... i hvert fald lige indtil man har avlet instinktet væk. Prøv at tænke over det før I vælger avlsdyr.
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
mar 2013
mar 2013
jun 2013
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 988
Har i nogensinde gjort det??
Ved ikke om det er det samme med yorkien..
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Når jeg så har registreret, de er blevet urolige, er jeg hurtigt gået ud med dem og BLEVET ved dem, til de har tisset, uanset om det har regnet eller ej.
I det øjeblik, de tisser, siger jeg f.eks. "Mandy tisse, tisse - dygtig", og så går vi straks ind igen. Hun kunne til sidst faktisk tisse på komando.
Jeg ville ALDRIG have min hund i bur - og slet ikke, når den var alene.
mar 2013
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 217
Det er blevet meget bedre, men 100 % renlig, bliver hun aldrig.
Så tålmodighed, og start forfra:)
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
Lad det stå til hende et stykke tid og tag det så fra hende også selv om hun ikke har spist af det hun skal jo lige lære at maden ikke er der hele tiden..
feb 2011
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
okt 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 29
til vores hvalp, den er lille nok til at hun ikke vil tisse der (det er hendes seng) og den er stor nok til, at hun kan tumle og lege. I starten stod den fremme hele tiden, så hun selv kunne rende ind og ud, men nu har vi den kun fremme om natten
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.513
Jeg vil fortsætte som i gør. Meget gerne med nogle helt faste tidspunkter hunden kommer ud på. Sæt fx et ur til at ringe med en times mellemrum og så gå ud der og ja ellers efter der er spist, leget, sovet osv.
Men jo små hunde er tit meget svære at gøre renlige præcist hvorfor det er sådan ved jeg ikke, men sådan kan de godt være. Cleo var 8 måneder om det (og er hun ved fremmede som har tæpper på skal jeg stadig være over hende de første 10 minutter vi er der og nu er hun altså 8 år) Asta og Carla var også også nogle måneder. TIl forskel har herfra var mine andre hunde fra 1 til 3 uger om at blive renlige.
mar 2013
Vi har i dag været til dyrelæge med hende fordi der også var kommet noget betændelses lignende ved hendes skede. Jeg har aldrig haft så dårlig en oplevelse ved en dyrelæge før, det var som om hun ikke rigtig kunne sige om hun havde blærebetændelse eller om det var fordi hun var kommet i løbetid! Vi fik noget medicin til hende ( noroclav) og hun fik en indsprøjtning derude (noromox). Ej jeg er helt forvirret nu, hvordan kan en dyrelæge ikke være sikker?! Vil da ikke give hende de piller hvis hun ikke har det? Har i nogen erfaringer?
mar 2013
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 792
feb 2011
mar 2013
nov 2014
Følger: 1 Svar: 2
Jeg ved godt det er længe siden dette indlæg er skrevet.. Men jeg står i samme situation som du beskriver... Vil du evt skrive hvad der videre skete, er jeres Yorkie renlig nu??? Takker..
mar 2013
nov 2014
Følger: 1 Svar: 2
Hjælp til renlighedstræning.