{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Har i aftalt det? {{forumTopicSubject}}

Så kommer der lige endnu et indlæg fra mig - hold da op hele 2 på en dag smiley

Da jeg sad og læste indlægget med en DKK schæfer der var til omplacering pga. skilsmisse, og jeg også selv lige er blevet alene, kom jeg til at tænke på hvor mange af jer der er i et forhold, som har en aftale om hvem der tager hunden hvis uheldet skulle være ude og det ikke går. Jeg ved selvfølgelig godt at de fleste tænker ''mit forhold vil altid holde'', men sådan går det jo desværre ikke altid som vi har planlagt, og har i gjort jer nogen overvejelser omkring det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har i aftalt det?
  • #1   2. sep 2013 Vi har ingen ting aftalt.. Jeg er en af dem der regner med, at mit ægteskab holder. Gør det ikke må vi tage det til den tid.

• #2   2. sep 2013 Ja det har vi aftalt og begge hunde står i mit navn.

• #3   2. sep 2013 Jeg tager Lady, hun er min..

• #4   2. sep 2013 Bella kommer med mig, slut prut

• #6   2. sep 2013 Vi har ikke lavet en aftale hvem der skal have vores hvis det skulle gå hen og ske at vi gik fra hinanden... Det kommer an på så mange ting, hvem bliver boende, hvem har råd til det osv. Vil bare hunden det bedste, Han står i vores begge navn.

• #7   2. sep 2013 vihar ikke aftalt det som en decideret aftale, men da vi fx fik kattene var det for det første min kærestes ide, men også ham der havde en bolig der måtte være dyr i (jeg boede ved ham men han ejede den og ved brud ville han blive der)

så der var det naturligt at kattene blev ved ham (vi gik faktisk fra hinanden på et tidspunkt :)) det var dog et hårdt halvt år for ham med to katte smiley

hundene derimod har primært været mig der har ønsket og mig der arbejder med dem, han lufter lige så meget som mig, men uden træning, og der står jeg som officiel ejer.

det er faldet naturligt uden vi decideret har aftalt det - men det skyldes også (især for den nye hvalp) at det er mit ønske primært

• #8   2. sep 2013 Jeg regner som med forholdet holder, men gør det ikke, så kommer de med mig.
    Vores søn holder os sammen, for han betyder alt, og ingen af os ville kunne nøjes med at have ham på halv tid. Ergo vi ville aldrig blive enige, og vi ville være nødsaget til at blive samen smiley

• #9   2. sep 2013 Jeg fik Louie for 4 kærester siden. Han har og vil altid være min. Min eks og jeg talte om at få en hund mere. Det havde i såfald været hans

• #10   2. sep 2013 Her er alle dyrene mine...så det er ik så svært smiley både marsvinene, kat og hunden..
    Stod det til ham havde vi ingen...eller jo katten... Sod det til mig havde vi endnu flere smiley

• #11   2. sep 2013 Cody bliver også hos mig, han står også i mit navn, så det er der heldigvis styr på smiley

• #14   2. sep 2013 Hahaha, Isabelle... Nogenlunde samme indstilling jeg har!

Mine hunde skal ikke skilles fra hinanden og det må min mand og jeg så indrette os efter smiley

• #15   2. sep 2013 Nu går jeg kraftigt ud fra at vores parforhold holder.
    Men på papiret er Saga min hund, i praksis ville hun skulle blive hos dén, der bedst kunne opfylde hendes behov.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #16   2. sep 2013 Problematisk.... Kæreste har betalt for dem, og betaler dyrlæge, mad, kurve, legetøj osv. Jeg betaler forsikringer. olivia lytter bedst til kæreste på ture. Luna lytter bedst til mig. Olivia bliver ked af det når kæreste tager afsted (og jeg bliver hjemme) og ligger ved hoveddøren og venter. Luna bliver ked af det hvis Olivia tager afsted (Luna ved vi mennesker godt ka li hende og kommer igen). Når vi begge er hjemme er hundene der hvor jeg er, når jeg ikke er hjemme følger de kæresten.. åh.. Hvis den dag skulle komme tror jeg, jeg ville prøve at overbevise ham om ikke at gå fra mig pga hundene...

• #18   2. sep 2013 Pt. har min kæreste og jeg ingen hund sammen, men når vi skal have hund er det mig der kommer til at stå for det hele, inklusiv ejerskabet.

• #21   2. sep 2013 Morten har fået at vide at dummer han sig, skrider jeg med Fredo smiley

Så intet aftalt jeg har besluttet, også fordi Morten er væk 10 timer om dagen og nogen gange flere smiley

• #23   2. sep 2013 Nu er jeg alene.
    MEN uanset hvilken fyr der kommer ind i mit liv, så er og bliver hundene mine. Længere er den ikke.

• #24   2. sep 2013 Vi har ikke aftalt noget, men er sikker på det er mig, der får dyrene med... Han er ikke det store dyremenneske som jeg er og det ved han også godt selv. Både hund og kat står i mit navn

• #25   2. sep 2013 Det er mine hunde :o) Så de kommer med mig.

• #26   2. sep 2013 tja papir-vis ejer manden Hunden og jeg ejer Aksel.. Meeeeeen hvis det kom til det, så fik jeg alle dyrene bortset fra hønsene smiley
    Dvs 3 heste, 2 hunde, 2 katte og 2 marsvin smiley

De fleste af dyrene er reg i hans navn, men det er mine. Ingen tvivl.

Ellers ville jeg sige at dyrene skal blive hos den der kan tilbyde de bedste vilkår.

• #27   2. sep 2013 Ja vi ejer to hunde hver.

• #28   2. sep 2013 Han er min og min alene

• #29   2. sep 2013 Eks'en og jeg havde allerede aftalt at hvis vi gik fra hinanden efter vi havde fået vapsen hjem var det min hund. Nu er det selvfølgelig ikke et problem, for jeg regner med at skulle nyde min singletilværelse i en god periode, og regner stadig med at skulle have hund engang til næste år hvis ellers jeg får sparet pengene sammen til det, men synes det er vigtigt at man har en aftale om det. Kan høre de fleste af jer allerede ved hvordan det kommer til at se ud med hensyn til det, og det gør mig et eller andet sted glad. Især fordi da eks'en og jeg for 2 uger siden gik fra hinanden kom det helt ud af det blå for mig, og jeg havde slet ikke set det komme, og det fik mig til at tænke på hvor hurtigt det kan gå, også selvom man selv mener at alt er i skønneste orden.

• #31   2. sep 2013 da jeg købte hundene så hadde jeg kæreste , han var jo meget glad i dem og købte jo ting til dem også , men vi aftalt på forhånd at hvis vi gikk ifra hverandre skulle jeg have hundene , så heldigvis var det ingen problemer med det

jeg synes det er fint at have en plan på forhånd så ikke hundene / dyrene skal lide og evt blive kastebolde eller unødvendig diskusjon pag dem . ( nu mener jeg ikke at det er galt at hundene evt bor på skift , nogen hunde takler det helt fint og andre ikke ,det er jo ejerne som kjenner hunden/ dyret bedst og kan se om den trives med det )

• #32   2. sep 2013 Det er ret nemt her i huset. JEG tager hunden med. Det er mit navn på ALLE papirer. ALLE udgifter er mine. Og manden er faktisk slet ikke interesseret i hunde og deltager derfor ALDRIG i noget med hunden smiley

• #34   2. sep 2013 Hun kommer med mig, hvis det bliver smiley

• #35   2. sep 2013 hehjermme har vi hver vores hund. Han tager sin schæfer og jeg min malle. Jeg vil selv kun have min malle smiley Og jeg har intet problem i at skille dem ad, så meget nyder de ikke hinandens selskab. Eller især min malle kan leve uden schæferen.

Så ingen problemer. Og den dag vores nuværende hunde ikke er der mere, så bliver det også hver sin hund.

• #36   2. sep 2013 Vi købte Joey sammen, og er fælles om det meste. Men på papirene er han min og aftalen dengang var, at hvis vi skulle gå fra hinanden var han min. Dog er jeg ikke sikker på det mere.. Joey er meget far-syg ;o)

• #38   2. sep 2013
    Nu er jeg godt nok single, men i alle mine tidligere forhold har mine dyr ALTID været mine...

Uanset hvor godt forholdet er, så knytter jeg mig ikke til dyr, som jeg ikke ejer, hvilket har medført at jeg kunne flytte fra hunde som jeg havde boet sammen med i 4 år.. De var ikke mine på papiret og uanset hvor meget jeg nullerede og nussede med dem i dagligdagen, så er der bare en forskel...

Erfaring har lært mig KUN at elske dyr jeg ejer og det gør altså tilværelsen en hel del lettere..

( De dyr jeg ejer, de forlader så til gengæld heller ikke mit ejerskab, før de holder op med at trække vejret smiley )

• #39   2. sep 2013 Jeps, begge kommer med mig .. Min kæreste har ikke samme interesse for hundene som mig, så der er ingen tvivl der smiley

• #40   2. sep 2013 Nu bor jeg alene, men har en kæreste, men samtlige hunde i mit liv, i forhold, giftermål etc. har været mine, og sådan bliver det ved med at være smiley

• #41   2. sep 2013 Vi skal nu nok holde men vi har aftalt at han skal med hende, og hun skal med mig.

• #42   2. sep 2013 vi har tre hvoraf de 2 to er mine og den sidste medbragt til forholdet af min kæreste, skulle vi gå fra hinanden ville jeg tage mine med og græde over at skulle sige farvel til Kato .

og da kato kun ser mig som værdig af hans venskab, ville det være syndt at forlade ham, så jeg må nok hellere blive her smiley

Skulle der flokken forøges ville de formentlig også blive skrevet i mit navn ..

• #43   2. sep 2013 hunden og kommende hunde er mine smiley Det har vi aftalt da de kommer til at stå/står i mit navn og det er min passion smiley

• #44   2. sep 2013 De ville komme med mig. De er også begge 2 mine på papiret smiley

• #45   2. sep 2013 Alt levende kommer med mig, intet aftalt, men sådan bliver det.
    Alt det materielle, ud over min bil, dyne og hovedpude, telefon og pc, må han for min skyld godt rende med.

• #46   2. sep 2013 Tucker vil altid komme med mig.
    Han er "en gave" til mig fra mine forældre, står i mit navn og jeg har alle udgifter på ham og forventer ikke at en evt. kæreste/mand hjælper med noget.
    Så der var heller ikke nogle indvendinger, da jeg gik fra kæresten i sidste måned, det hele var aftalt ved anskaffelsen.

• #48   2. sep 2013 Jeps.

Hanhunden er min så den kommer med mig.

Hunhunden er mandens, så den kommer med ham. Rimelig enkelt.

de er registreret i hver vores navn, så det passer jo smiley

• #50   2. sep 2013 Vi har snakket kort om det, men ikke sådan den store samtale omkring det.
    Men hvis det skulle ske at vi gik fra hinanden, ville Lucky komme med mig, det er på papiret og pengemæssigt min hund (jeg betalte ham alene) og han har fra dag 1 knyttet sig meget til mig..

Men nu hvor de to har knyttet sig så meget til hinanden, ville det blive ekstremt svært uanset.. Kan godt mærke at Lucky savner min kæreste når vi tager på weekend hos min mor uden ham, men nu regner jeg heller ikke med at vi går fra hinanden smiley

• #51   2. sep 2013 Vi havde ikke talt om det, men det var bare naturligt at begge hunde blev hos mig. Selvom vi fik dem sammen, var ingen af os i tvivl om at de skulle være hos mig... Jeg er nu engang meget bedre til at tage mig af dem end min eks smiley

• #52   2. sep 2013 Nu bor jeg godt nok kun hjemme, har ingen partner.
    Men Vaks er og forbliver min. Sådan er det bare, og han flytter også, når jeg gør det.

Kommentér på:
Har i aftalt det?

Annonce