{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Voldsom oplevelse {{forumTopicSubject}}

I fredags der havde jeg en lige lovlig voldsom oplevelse.

Vi har jo anton og han kan altså ikke lide andre hunde end smutt, så derfor er grunden indhegnet og han kommer ikke med nogle steder henne. Men han har dog været på kurser for at kontrollere hans agrresion eller usikkerhed som det jo kaldes. Vi har jo så en butik hvor smutt og anton går rundt sammen med min far og hjælper ham med at holde øje.

Vi har jo så sørget for at sætte en skilt op hvor der står "BEWARE this area is protected by guard dogs!" og nedunder skriver vi så hundeluftning ikke tilladt på grunden uden tilladelse først, så folk ikke tager deres hunde ud inde på grunden uden vi ved det.

min far havde så ladet smutt blive inde i butikken sammen med mig mens anton fulgte med ham om bagved. Da min fa så hører der kommer en bil bevæger ham og anton sig jo så tilbage til butikken, hvor fa så ser at manden har taget sin gammeldags labrador ud og er ved at lufte den.

Dette så anton jo så også og han starter med at trave med store tunge skridt over til manden og hans labrador, hvorefter han sætter i gallop og løber lige ind i labradoren og træder der efter to skridt tilbage.

Han åbner munden og viser tænder og stikker munden lige ned i tindingen af labradoren, stadig med blottede tænder og åben mund mens han knurrer nærmest brøler vildt højt (smutt står inde ved mig og gør som en sindssyg)

Min far troede seriøst han bed den, men det gjorde han ikke han stod bare og pressede munden ned i tindingen på den. Hvorefter labradoren ligeså langsomt lagde sig ned og kiggede skævt op men blev liggende helt stille.

Far kom så endelig helt hen til dem (bemærk alt dette sker på få sekunder) og tager fat i antons halsbånd og først der springer han frem klar til at bide labradoren. Dette lykkedes dog ikke da far allerede har løftet ham op og båret ham ind i butikken væk fra hunden.

Labradoren bliver puttet tilbage i bilen og min far og manden kommer ind i butikken. Hvor manden pænt spørger om vi har et toilet han kan låne, min far griner og tror det er en joke, men nej det mente manden skam helt seriøst og afsted gik han på toilet, nå.

Han kommer så gående tilbage hvor han så siger det er noget af en seriøs vagthund i har jer her siger han så. Han har da sin mandom siger han. Nøh siger min far han er kastreret, hvortil manden glor med store øjne, nå jamen så må han være en gammel og erfaren handhund da? Hvortil far han svarer jada han er hele 14 måneder, der taber manden kæben og siger for satan da....

Min er ikke kastreret og 7 år gammel og jeg har aldrig ALDRIG set ham bukke af for en anden hanhund siger han, han kigger herefter over hvor anton har lagt sig ind i sofaen i butikken og ligger bare og ligner en kæmpe bamse, hvor ejeren går hen og snakker med ham hvor anton giver ham en bilvask og hans eneste kommentar er bare "Kæft hvor en han sød" og manden smiler og siger "skal vi ikke bytte siger han" og glad smiler han som han tager afsted igen efter at have handlet det han skulle.

Jeg ville bare lige ud med det for det var noget af en speciel oplevelse og jeg er glad for der ikke skete mere. Jeg undrer mig så bare over om det er fordi at han har gået på ene kurser for at kontrollere hans aggressivitet at der ikke skete mere eller om det er fordi at han er vokset og kunne bruge hjernen nok til at se at den anden hund bukkede af og derfor behøvede han ikke gøre mere?

Nå ja, men havde lige brug for at komme af med denne oplevelse... puha..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsom oplevelse
  • #1   3. sep 2013 Det var CM metoden, rør det rigtige sted og de falder om...............

  • #2   3. sep 2013 Alle hunde kan være bange for andre hunde
    man det kan være farligt og har sådan en hund for man ved aldrig
    om det kan går udover andre mennsker og sin selv til sidste . jeg
    har osse kendt sådan en hund som da ligner ret meget din hund
    man den bliv aflive fordi den bidt ejern til sidst og bliv for voldsom
    bange og ardasivk


  • #3   3. sep 2013 Ærlig talt så turde jeg ikke have sådan en hund. Man kan jo aldrig vide hvem man møder og havde labben gjort noget, var der så sket mere? Osv osv. Uha det kunne gå galt og det ville jeg slet ikke turde smiley Det er jo også noget af et chok for den gamle hund smiley

  • #4   3. sep 2013 Michelle B

    Det var jo også lige netop det jeg tænkte ik? Hvis nu labben havde knurret hvad var der så sket? smiley

    Eller hvis nu smutt ikke havde været lukket inde og hoppet rundt og gøet af dem kunne det have ført til at labben angreb smutt og anton labbe osv....

    Min far tog godt nok anton væk og gjorde ikke mere ved det der andet end at undskylde over for manden med labben som jo var super flink ikke noget der. Men han sagde da ved aften bordet at han have overvejet at rose anton fordi han gjorde det rigtig og ikke angreb men holdte den på plads...


  • #5   3. sep 2013 Ja det ved jeg. Siger bare jeg ikke turde have sådan en hund. Ved ikke hvad jeg ville have gjort i den situation. Jeg ville sikkert takle det forkert, også derfor jeg ikke ville turde at have sådan en hund.

  • #6   3. sep 2013 Nej kan sagtens følge dig, det kan jeg... som jeg selv skriver var det en voldsom oplevelse at se sin søde rare baby vuf opføre sig sådan, som man aldrig havde troet muligt smiley

  • #7   3. sep 2013 Kan jeg godt forstille mig, men hvad så nu tænker jeg?

  • #8   3. sep 2013 Tænk hvis nu han bider dig
    Man kan aldrig være sikker på hunde man det vil osse være synd for
    hunden og være alene sådan ikke at leger med hunde osv din venindes
    familie smiley


  • #10   3. sep 2013 jamen tror ikke der sker mere nu, andet end skiltet ved vejen bliver lavet endnu større...

    Han har aldrig bidt et menneske i aggressivitet, han har i leg engang som lille bitte hvalp bidt i tær og fingre og næse og hager men ikke voldsomt.

    Jeg er ikke bange for ham jeg sover med ham hver nat team-L-L smiley


  • #11   3. sep 2013 Helt ærligt, der er da intet i den historie som giver indtryk af at her er Tale om en "farlig" hund! Det er hunde vi taler om ikke tøjdyr!

  • #12   3. sep 2013 TS - Okay, så håber jeg da at der ikke kommer flere hunde nær Anton smiley Det er jo ikke sikkert han stopper hvis der kommer en næste gang. Men kender ham selvfølgelig ikke, så skal jeg ikke kunne sige.

  • #13   3. sep 2013 Bodil D det var også bare mere at jeg aldrig havde set ham sådan før og jeg kunne ikke sætte fingeren på om hunde træning har hjulpet siden han bare stod stand og ikke bed...

  • #14   3. sep 2013 Bodil D. - Jeg ønsker ikke en hund der gør sådan og jeg kender ikke nogen der gør sådan, så har jeg vel ret til at blive forskrækket over historien og uanset om hunden ikke er farlig eller ej, kan det da stadig have gjort noget ved den gamle lab. Det er ikke alle hundes psyke der kan tåle sådan noget. smiley

  • #15   3. sep 2013 TS - Hvad er det egentlig for noget træning, altså hvad bliver der gjort? Spørg bare af nysgerrighed smiley

  • #16   3. sep 2013 Der er nu mange hunde der ville reagere ligedan, han behøver ikke være til fare for gud og hver mand af den grund. Ts har taget sine foranstaltninger og advarer omkring hunden, hun tager ansvar.
    og det skal hun gøre resten af hundens tid.
    det er langt fra alle hunde der synes at fremmede hunde er et hit.


  • #17   3. sep 2013 Helt ærligt, der findes rigtig mange hunde som IKKE bryder sig om fremmede hunde, dt gør dem da ikke farlige? Hvad er det da for en tankegang! Jeg bliver godt nok noget chokeret over hvor lidt folk egentlig sætter sig ind i hvad det er for et dyr de køber! Hunde er rovdyr, de opfører sig IKKE menneskelig, det er ikkenaturligt for en voksen hund at være ligeglad med eller enda legende fremmede hunde, det er noget mennesker trækker ned over deres hoveder.
    Fordi en hund ikke bryder sig om andre voksne hunde betyder det langt fra at den er farlig!
    En sund normal hund bider ikke en anden hund hvis den overgivet sig som her, det er ganske normal hundeadfærd


  • #18   3. sep 2013 Michelle B.
    Det er jo netop derfor ts har hegnet grunden ind, og sat skilte op. Så Anton ikke skal møde andre hunde smiley


  • #19   3. sep 2013 Vi går i hunde vuggestue som hun kalder det i sjov haha ^^'

    Det er et sted hvor store hvalpe/unge voksne som er usikre bliver trænet i fred og ro for andre hunde og for opbygget selvtilliden, vi laver blandt andet:

    - Klik træning.
    - plast træning.
    - opgave løsninger.
    - kontrolleret møde med 1 gammel hund.
    - kontrolleret møde/ møde gennem gitter med små hvalpe.
    - og stille og rolig opbygning til leg med 1 hund af samme alder.


  • #20   3. sep 2013 synes det er et spil i lotteriet der næsten kun kan give en taber at anskaffe sådan en blaqnding, det går galt en dag.....(..suuuuk) :(.....

  • #21   3. sep 2013 Altså. Om jeg fatter hvad der gør, at folk tror de har ret til at lufte deres hund på andre menneskers grund. Ligegyldigt om det er en have eller en virksomheds grund. Privat er privat.
    Da jeg var gårdmand mk så jeg utallige lorte efterladt, både i skolegården og mit andet praktik sted. Det var med garanti hverken elevernes eller de ansattes hunde.
    Frygteligt svinerig og uopdragent.
    Men jeg forstår så heller ikke, at din far turde røbe Antons alder til en fremmed. Tænk hvis han tygger lidt på den og så anmelder. Har din far stadig ikke forstået alvoren i Antons udseende?


  • #22   3. sep 2013 Bodil D - Håber ikke den var til mig smiley

    Kingbøf - Jaaa smiley Det ved jeg udemærket godt, det er også langt fra folk der gør andre opmærksomme på at deres hunde ikke kan lide andre. Osv han kunne lade være med at tage sin hund med derind og læse hvad der står på skiltet.

    Ikke alle hunde kan sammen I know! Det har jeg heller aldrig påstået. - Jeg siger bare jeg turde ikke have sådan en hund, det er vel okay. Jeg respektere også hvis min hund ikke bryder sig om en hund. Men TS skriver hvad den gjorde, det synes jeg er uhyggeligt og så skriver ts at Anton bed ud efter den anden hund da han blev trukket væk. Hvad så hvis han havde fået fat? For jeg ser ikke der står at den anden hund gjorde noget i det Anton blev taget væk? Det er ikke for at klandre nogen jeg skriver som jeg gør, jeg ved ikke hvad de ellers skulle gøre, hverken nu eller i den situation, Jeg skriver bare min tanke omkring det.


  • #23   3. sep 2013 Calle nøh det tror jeg ikke han har og jeg har givet op, hvis jeg skal være ærlig så orker jeg ikke flere skænderier og flere ugers stuarrest efter dem pga af det!

    Jeg ber til at træningen virker og at mennerskerne han møder er søde og rare smiley


  • #24   3. sep 2013 Tænker det samme som Familien Rødtop...

    Kan godt være der intet skete den her gang, men hvad med næste? Og håber sandelig ikke der bliver en næste.... men det er jo et sats, når man har butik, hvor der kommer mange fremmede folk.
    Synes ikke den burde rende rundt i butikken plus området omkring, men det er jo jeres valg ts. Det er ikke alle der bryder sig om hunde og sorry to say, men hans udseende kan måske skræmme kunder væk, som måske ikke har forstand på hund, men kun ser billeder i aviser og blade om alle de farlige "kamp-hunde" smiley

    Det er jo bestemt ikke 2 selskabshunde der er blandet.....



  • #25   3. sep 2013 han går heller ikke over i butikken altid for det meste er det kun smutt der er med der ovre, men lige denne her dag havde været en sløv dag og anton ville så gerne med så min far tillod det...

  • #26   3. sep 2013 Det er det jeg mener Pletpølse - ''Kan godt være der intet skete den her gang, men hvad med næste? Og håber sandelig ikke der bliver en næste.... men det er jo et sats, når man har butik, hvor der kommer mange fremmede folk.''

  • #27   3. sep 2013 Det er ikke vors hunde da var farlig
    man en hund jeg kendt til . den have osse problemer med andre hunde
    og ja det kan blive farlig for mennsker selv man da jeg snakkede med ejern
    af hunden som have denne hund her . hun sagde at hun var til træning med
    den og da kom så en hund forbi inde foran snuden på hendes hund . hun tog
    fandt i halsbåndet for og holde hendes hund væk for hun ville ikke står og
    trækker hårdt i snoren man med det sammen tog hunden det som en truelig
    da hun tog fandt stille og rolig i halsbåndet da bliv hendes hund så sur og vild
    og gik fuldkommen anok på hende . de var fem om at kunne tag hendes hund
    væk og til dyrlægen . jeg siger ikke at det kan sket for din hund man alt kan jo
    sket kan osse sket for os andre


  • #28   3. sep 2013 Hvis din far "tillod" det vil han nok gøre det igen. Måske med fatale følger... Undskyld ts. Det er ikke for at være eftet dig, men det ville jo være frygtelig for dig og din familie, hvis han blev hentet en dag, fordi i ikke tog jeres forholdsregler og ikke var klar over hvilken race i har anskaffet jer smiley

    Held og lykke med ham. Håber i får ham på rette spor...


  • #29   3. sep 2013 man vi har osse skilte på vors dør for at folk kan ser vi har hunde
    at det er på egen ansvar at går ind til vors hunde (:
    men ja jeg ved godt at en hund ikke er et legetøj


  • #30   3. sep 2013 Det er ikke vors hund smiley
    man min venindes hund og den er osse aflive hendes hund


  • #31   3. sep 2013 og jeg ved godt hvad racen puk hun er (:
    hun har intet imod andre hunde - det var min venindes hund det var sket med


  • #32   3. sep 2013 Jeg forstår ikke helt din formulering smutt: " hvis jeg skal være ærlig orker jeg ikke flere skænderier og flere ugers stuearrest"... Er det dig der får stuearrest? Hundene? Jeg mener, du er 19 år gammel?

  • #33   3. sep 2013 det er mig der for det mette j desværre, jeg ved det godt men jeg bor stadig hjemme så hans tag hans regler desværre smiley

  • #34   3. sep 2013 Hahaha .. sådan er det. har lige haft en snak med min søn, som bliver 18 lige snart.. han tror han kan gøre lige som det passer ham, når han først bliver myndig.. det kan han da også - når han flytter hjemmefra smiley
    men stuearrest er nu ikke noget jeg nogensinde har brugt, mine unger skulle nærmest have det modsatte hvis det skulle være straf - udearrest - eller noget.
    Men det kan da heller ikke være fedt at være myndig og stadig skulle bøje sig for husets reglement, så gammel er jeg trods alt heller ikke, at jeg har glemt det smiley


  • #35   3. sep 2013 Smutt
    Det kan jeg ikke forstå at du vil leve på den måde. Det synes jeg er ret sørgeligt.


  • #36   3. sep 2013 smiley

    så har nok skrevet det lidt på en forkert måde


  • #37   4. sep 2013 mette j det er jeg lidt nødt til.... indtil jeg kan få mine penge som 21 årig hvor min børne opsparing bliver låst op for mig og jeg har råd til at flytte ^^

Kommentér på:
Voldsom oplevelse

Annonce