{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Fra landhund til byhund? {{forumTopicSubject}}

jeg står i den trælse situation, at jeg akut mangler et sted at bo...
jeg har min Grand danois Alvin, som er født og opvokset her ude på landet, med massere af marker, ro og frisk luft.

men jeg har fundet en lejlighed i aalborg, med terrasse, så han stadig kan komme ud, udover vores daglige gåture.

så ville faktisk bare høre om nogen af jer, har succes historie med landhunde der er flyttet ind midt i byen?
og hvordan folk i gadebilledet, tager det, når i kommer gående med jeres hunde? Alvin er jo ikke helt lille...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra landhund til byhund?
  • #1   7. sep 2013 Min gamle hund Smilla (islandsk fårehund) både på landet de første 3 år af hendes liv. Sådan rigtig på landet forenden af en lang grusvej, så der kom aldrig nogen forbi. Så flyttede hun med min mor og jeg ind i et villakvarter i byen. Der gik nogle måneder inden hun lærte at man ikke skulle hyrde biler og cykler. Men hun havde svært ved at andre hunde gik forbi haven, gøede og ville gerne ud og jagte dem. Men bortset fra det, gik det fint. Senere flyttede hun med mig i lejlighed uden problemer.
    Ang stor hund, så ja, der vil du nok opleve nogen, der går over på den anden side af gaden. Men sådan er det jo bare...

• #3   7. sep 2013 I hvilken del af Aalborg har du gået lejlighed?

• #4   7. sep 2013 tak for jeres svar!
    Alvin er heller ikke så god til biler når de kommer for tæt på. men det skal han jo bare lære smiley

har ikke sagt ja til noget endnu, da jeg først og fremmest tænker på min hund smiley
    det er ude i Aalborg øst smiley

• #5   7. sep 2013 Ok, kender ikke øst så godt:-) men hvis du har bil er der ikke langt hverken til skøn skøv (hundeskov,hvis I er til det) og vand. Hvis du sørger for aktivering, kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle lykkes. Hvis der ikke er for mange trapper selvfølgelig smiley

• #6   7. sep 2013 har desværre ikke bil.
    der er ingen trapper, heldigvis smiley så havde jeg også sagt nej.
    han bliver aktiveret både mentalt og fysisk hver dag, og det bliver selvfølgelig mere, når vi flytter.

er der nogen der ved om man må have så stor hund med i bussen ? :s

• #7   7. sep 2013 Ikke i by og metro busser, der skal de være i taske, men i rutebilerne må man godt på børnebillet.
    Ved ikke hvilken kommune du kommer fra, men hvis du flytter til Aalborg kommune, så vær opmærksom på at løse hunde er forbudt, andre steder end i hundeskov.

• #8   7. sep 2013 Hvad sal er det på ?
    Det ville jeg være mere bekymret for..

• #9   7. sep 2013 Jeg boede i et halvt år inde midt i en by med mine to små gø hunde. De gøede af folk når de gik forbi de første dage, men det gik over da jeg var over dem hver gang. Før boede vi ude på landet smiley

• #10   7. sep 2013 Så ingen større problemer herfra smiley

• #11   7. sep 2013 Man må som Jannie siger, gerne have hunde med på en børnebillet smiley Det står inde på NT's hjemmeside... Hundene må bare ikke genere andre passagerer, de må ikke sidde på eller optage et sæde smiley

• #12   8. sep 2013 Vi flyttede også fra mark og til by med en GD og han skulle lige vænne sig til de mange lugte. Men til gengæld blev han hurtigt et kendt indslag i byen og alle kendte hans navn. Tit mødte jeg nogen som sagde hej til Holger, som jeg ikke kendte, der havde mødt ham når min mand eller ungerne havde gået tur med ham. Han fik masser af godbidder når han stod ved Netto, faktisk oplevede vi en hev en pakke skinke op af indkøbsposen for at give ham og den lokale delikatesse-handler kom altid løbende ud af butikken med stumper af serano. Så det var egentlig det mest problematiske. Enkelte folk med hunde skiftede vejbane når vi kom, men mange syntes også det var skønt at få lov at hilse. På den måde fik han et rigere liv med masser af hundevenner. Bussen er ikke et problem, hvis man købet børnebillet og S-tog er heller ikke et problem. smiley Det går fint med en stor hund i byen, så længe man er opmærksom på at finde steder til fri-luftning i ny og næ og ikke trasker for meget op og ned af trapper.

Kommentér på:
Fra landhund til byhund?

Annonce