Endnu en hund - Hvornår? {{forumTopicSubject}}
Halløj igen
Har i nogen holdning til hvor gammel en hund skal være før man får endnu én?
Vi har Tyson, en mellemstor/stor hund på 11 måneder. Han elsker hunde og har været sammen med hvalpe - en hel del efterhånden, (Babysitter en fransk bulldog på 9-10 uger) og der er ingen problemer, derudover har han også været lidt sammen med 2 andre hvalpe. (omkring 6 og 4 måneder) den på 4 var ellevild og jagtede ham til sidst rundt i hele baghaven
Han er overhovedet ikke bidsk eller dominerende, han kender godt til de grænser vi sætter
Jeg overvejede at få en lidt mindre hund, men bare rolig! Det er ikke allerede nu.
Jeg tænkte mere på om det ville være for hurtigt om et års tid (Så han altså er omkring 2 år), og jeg ved godt at det også har meget med hans psyke til den tid at gøre.
Grunden til at jeg overvejer det er, at jeg om et års tid fylder 18 og er færdig med 2. G - jeg regner med at flytte når jeg er færdig med 3. G.
Jeg har gået og tænkt lidt på om det ville være bedst for både mig og hunden, hvis jeg boede hjemme det første års tid fordi-
1. -det vil det være et hus og ikke en lejlighed - det vil altså være et stort plus når den skal lære at være renlig og til aktivering osv.
2. - Der vil være nogen hjemme når jeg går i skole (min mor er førtidspensionist, min far nattearbejder) er ikke så vild med tanken om at en hvalp skal være alene flere timer om dagen (Self. heller ikke en voksen hund)
3. Rødby har rimelig mange gode turarealer, hvalpetræningen ligger tættere på.
Jeg ved at jeg skal arbejde med Tysons ophidselse over gæster først, Til gengæld har han rigtig gode manerer hvad angår madtid og inden han skal ud at gå tur, han tigger heller ikke ved madbordet.
Nu har jeg så også hørt om mange tilfælde hvor det går galt når man anskaffer sig én til hund, og dér har alderen jo nok også en del at sige, men er det helt udelukket at få endnu en hund når den anden er blot 2 år? Hvad ville i anbefale?
På forhånd mange tak, jeg sætter virkelig pris på alle jeres råd
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.256
Det er endog meget svært at finde lejligheder hvor man overhovedet må holde hund, de stader man må er der tit regler der siger 1 dyr i 1 husstand ...
Hvad skal du efter 3. g ... mange unge arbejder meget for siden at tage ud og rejse ... De der evt går videre direkte på uddannelse oplever lange dage, undervisning gruppearbejde, læsegrupper om aftenen, en nødvendighed for at have fritidsjob for at få økonomien til at hænge sammen og dermed mindre tid til at være i hjemmet, eller aktivere hundene ...
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 638
Har du tænkt over at de fleste af de lejligheder hvor man må holde dyr siger max en hund ? Var det mig ville jeg vente til jeg havde fundet lejligheden og var sikker på jeg måtte have 2 hunde.
Hvis det er meningen at den i har nu skal blive boende hjemme hos dine forældre ville jeg nok også vælge at vente, så den nye ikke først skal lære at bo i hus sammen med en anden hund, for derefter at skulle lære at være alene hjemme i en lejlighed.
2 år vil sikkert være passende for de fleste hunde men som du selv er inde på er det også noget der afhænger at hundens psyke.Nogle klare fint at få en ny i huset når den anden er 2 andre igen må vente for at hunden bliver klar.
Selv sætter jeg ikke "faste" tidsrammer for hvornår det skal være her afhænger der udelukkende om hvordan hunden i huset er , har den nogle unoder jeg absolut ikke vil have den nye skal have, skal de være trænet væk inden, jeg overvejer at få en ny. Selv har jeg fået nye hunde ind /i langtidspasning når den jeg havde var alt fra 7 mdr til 11½ år så kig på den hun i har nu og vurder derfra. Vil sige den gamle skal være rolig og hvile i sig selv inden der kommer en ny hund ind
Derud over tænker jeg også det er værd at vente til du ser hvordan arbejds situationen ser ud når du er færdig med at studere.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Ej, men det var altså et kæmpe problem at finde lejlighed til bare én hund det endte med at mine svigerforældre lavede forældrekøb og nu er vi så i ejerlejlighed med 2 små hunde. De joker stadig med at min hanhund (Kiyoh) endte med at koste dem 600.000 og han altså var en DYR lille basse
dec 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 144
dec 2012
Ja som sagt er det kun den nye jeg skulle have med
Jeg har ingen planer om at tage på langvarige rejser, mht. uddannelse er veterinær sygeplejerske noget jeg har gået og tænkt lidt over
Jeg og min ene veninde har snakket om måske at få en lejlighed sammen til at starte med og hun har også overvejet veterinæren hun ved også godt hvor meget det betyder for mig at have en hund
Kan godt se at det måske ville være et problem med tiden, og jeg vil heller ikke byde hunden at skulle være alene 8+ timer om dagen.
apr 2009
Personligt fungerer det fint med mig, da jeg ikke har lyst til at være særlig social med min nuværende klasse og foretrækker venindehygge frem for druk. Men man skal godt nok lige se på sig selv før man står alene med hund, for hvis man gerne vil være utrolig social og skal passe skolen er der ikke meget tid til en hund.
I min uddannelse har jeg 2 timers lektier stort set HVER dag, derudover er der de almindelige gøremål og jeg vil også gerne træne lidt nede i vores svømmehal og jeg synes allerede nu det er ret svært at håndtere det hele på en gang, det kræver bare mere tilvænning. Hvis jeg skulle være lige så social som de andre i min klasse er ville jeg ikke kunne have mine hunde, i mit tilfælde er det jo fint nok med mig.
dec 2012
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
Hunde er først mentalt udviklede med min. to år, så først her kan man se endeligt temperament, og først da bør man vurdere om man kan overskue to hunde, og om nr 1 vil bryde sig om selskab, og da hvilken slags. Han/tæve, alder, mv.
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
Jeg er selv forholdsvis ung, og jeg ved, du de næste år får meget at se til, og at der vil komme tidspunkter, hvor du misser enten en god lejlighed, et godt fritidsjob, venner eller andet, som er utrolig vigtigt, fordi du har en hund. Mange unge mennesker skal og bør prioritere netværk og fritid og nyde frihed, byliv, studietiden og friheden, når de kan.
Hilsen en der taler af erfaring
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Jeg står selv i skilsmisse og skal nu flytte med 2 hunde. Lejebolig med lov til 1 hund hænger ikke på træerne, når der skal 2 så er det nærmest umuligt! Så jeg ender nok med at blive nødt til at købe.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 382
Jeg har 23 skoletimer om ugen og arbejder hjemmefra ca 8-10 timer om ugen, allerede dér, syntes jeg ikke at jeg har lige så meget tid til Eddie som jeg gerne ville have.. Der skal jo også være tid til lektier, rengøring, madlavning og indkøb udover job og skole (:
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 382
apr 2009
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
Hund vs. uddannelse:
Selvfølgelig er det forskelligt fra uddannelse til uddannelse, men jeg ville ikke ha haft tid til hunde på uni. For eksempel da jeg skrev speciale havde jeg 2 måneder hvor jeg var væk fra 8-23. Dvs. jeg tog hjemmefra inden de tre stod op og kom hjem efter de var gået i seng. Og jeg havde intet job, så burde være privilegeret med tid. Men det betyder self at kæreste betalte alle udgifterne til hundene - for det havde jeg ikke penge til. Det ville jeg heller ikke ha kunne klare alene, ikke engang med en.
Og så er der to hunde vs. en:
Vi har to hunde og har altid haft det. Det er fordi der ikke var nogle regler om "kun en hund" der hvor vi boede med Olivia og ikke tænkte vidre over det dengang. Det gjorde at da vi skulle flytte videre, var vi nød til at sidde i en lejlighed hvor vi betalte 15000 om måneden, fordi vi ikke kunne finde et sted hvor man måtte have hunde. Her hvor vi bor nu er lejen lavere og man må have én hund (og det var sgu svært at finde) - så i virkeligheden har vi de sidste par år, brudt vores lejekontrakt.
dec 2012
Igen mange tak
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.190
For pokker hvor skal du ha ros i rå og rigelige mængder for at LYTTE til de gode råd OG tage dem til efterretning..
Ih, vi burde ha en medalje-smiley til øjeblikke som disse.. Du må nøjes med * KLAP KLAP KLAP* og Klik og Kiks
dec 2012
apr 2009
Vise ord, bare alle der spurgte ville følge dette bare en lille smule
Endnu en hund - Hvornår?