940 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Afvise/Velkommen på HG Afvise/Velkommen på HG

Hej

Jeg undre mig lidt..om folk bare total random afviser eller byder hunde velkommen??

Eller om der er andre end mig der faktisk læser det der er skrevet om hunden igennem??

Jeg har en lyn hurtig tjekliste, som endnu ikke er fejlet.

1. Tjek antal billeder.
2. Tjek mængden af beskrivelse.
3. Tjek race..korrekt angivet.
4. Ser alt ovenstående fint ud læses hunden igennem og jeg vil nok våge den påstand at er ovenstående udfyldt korrekt..ja så er det en Velkommen herfra.

Tag forbehold for afvigelser smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afvise/Velkommen på HG
  • #2   17. sep 2013 Jeg kigger også efter. smiley

Jeg går udfra tråden kommer ovenpå den fb, der blev sat spørgsmålstegn ved?

• #3   17. sep 2013 Kingbøf det har du helt ret i smiley

• #5   17. sep 2013 Lykke B smiley denne tråd? eller ny hund på HG? smiley

• #6   17. sep 2013 Jeg gør faktisk ikke i at byde velkommen eller at afvise.

Når det en sjælden gang sker, så er det altid med en velkomst, jeg ser ingen grund til at udelukke nogen på et galleri for hunde.

Et detektivarbejde gider jeg på ingen måder at gå i gang med.

• #7   17. sep 2013 CH - Måske har jeg til tider bare for meget fritid smiley

• #8   17. sep 2013 Jeg tjekker det som skal være i orden, billeder, beskrivelse, tilknytning til hunden, om det er en salgsannonce, race osv. Jeg afviser hvis dette ikke er i orden. Men jeg byder hunde som ikke må oprettes herinde velkommen, da jeg er MEGET imod den regl.

• #9   17. sep 2013 Jeg tjekker alt det ovenstående. Plus billede kvalitet, hvad/hvem som er på dem. Er der flere hunde om samme profil. Er det en salgs annonce og meget andet.

Ja jeg undre mig såre ofte over, at hunde kan blive stemt ind som
    1: har elendige billeder
    2: ingen tekst
    3: tydeligt ikke er den nævnte race
    4: er en salgs annonce
    5: er en hel flok af hunde
    OSV

Tænker tit. "går folk blot ind og trykker Velkommen uden at se billeder/læse teksten?"

• #10   17. sep 2013 Jeg afviser også meget sjældent. De gange jeg har gjort det, har det været pga brugerens negative sprogbrug. Foretrækker slet ikke at stemme fremfor at afvise,-af samme grund som CH.

• #12   17. sep 2013 Natascha - Er det mig der er total uvidende..men er der hunde som ikke må oprettes herinde?

• #13   17. sep 2013 Det er meget sjældent jeg byder velkommen eller afviser. Når det sker er det stort set altid velkommen. De eneste gange jeg har afvist, har været når det helt åbenlyst var en salgsannonce (det er faktisk sket nogen gange, at folk ligefrem skriver "til salg" efter hundens navn;)) og en enkelt gang fordi billederne var "stjålet" fra andres profiler (kune ved et tilfælde genkende nogen af billederne)

Men hmmm... tror det er i hvertfald 3 mdr siden jeg sidst har tjekket de hunde ud der venter på optagelse

• #14   17. sep 2013 Lykke - hehe super smiley Nej det gør jeg heller ikke lige. Men de skal da være velkomne til at komme med deres begrundelse i denne tråd smiley

• #15   17. sep 2013 Mathilde -ja, listehundemå ikke oprettes, heller ikke selvom de er født før forbudet

• #16   17. sep 2013 Som Michelle siger må hunde på forbudslisten ikke oprettes herinde, men jeg byder dem velkommen smiley

• #17   17. sep 2013 Michelle - Tænkte nok det var det smiley Jeg tror faktisk ikke jeg er stået i den situation endnu.

Og har jeg, ja så har jeg nok højest sandsynligt hverken afvist eller budt velkommen..men tænkt den må andre tage sig af smiley

• #19   17. sep 2013 Jeg kigger altid alle billederne og teksten skimtes hurtigt igennem.
    Er der få/ringe billeder og/eller lidt tekst eller ulovlig race så afviser jeg.
    Jeg forstår ikke, hvis man vil oprette sin hund, hvorfor man ikke er interesseret i at vise nogle ordentlige billeder og fortælle om den. Selvom man kun har haft den i få dage, må der stadig være ting at fortælle, planer for fremtiden og andet.

Er jeg i tvivl om racen passer, gør jeg intet.

• #20   17. sep 2013 Jeg tænker os at alle der har fx 3 billeder også lige kan finde de sidste 2 smiley mener det obligatoriske er 5 i alt.

Og enhver der bare holder lidt af sin hund, uanset om man har haft den 2 dage eller 2 år..altid kan skrive mere en fx årstal og køn. Come on smiley vi har jo alle planer og idéer for fremtiden med vores guldklumper og der tager godt nok ikke mange minutter ekstra smiley

• #21   17. sep 2013 Jeg ser også efter

• #23   17. sep 2013 Spørger lige, er det forskelligt fra folk til folk, hvor mange velkomstpoint man kan give?

• #24   17. sep 2013 Nina - Det er et godt spørgsmål smiley Som jeg desværre ikke kan svare dig på smiley

• #25   17. sep 2013 Ja. Fra 1 til 10 point alt efter hvor mange udfordringer man har vundet.
    Skørt i mine øjne, men sådan er det.

• #26   17. sep 2013 Calle - Ja det er da lidt skørt

• #27   17. sep 2013 Argh, ok, så er det det, de der mønter betyder på ens hunds galleri eller hvad? smiley Ja det lyder lidt skørt egentligt...

• #28   17. sep 2013 Jeg selv har 4 point at give væk af. Dette fordi mine hunde sjældent (meget sjældent) vinder en udfordring.
    Muligvis fordi deres profiler ikke er gode nok?? Muligvis fordi mange ikke bryder sig om racen...hvis det sidste, ja så finder jeg det lidt skørt. Er jeg så et dårligere medlem af HG, siden jeg ikke kan stemme med 10 point, som så mange nyere medlemmer kan? Eller hvordan skal jeg opfatte det? smiley

Derudover. I teorien kan blot 5 medlemmer bestemme om en hund skal ind eller ud. Det syndes jeg er for lidt. Da der jo ofte er uenighed om hvad en god og en dårlig profil er.

• #29   17. sep 2013 Mønter på galleriet? Hvilke mønter?

• #30   17. sep 2013 Calle - Du har en rigtig god pointe der smiley Mon ikke der kunne blive kigget på det, næste gang der skal laves fornyelser på HG smiley

Hvem henvender man sig til omkring dette?

• #31   17. sep 2013 De der der står lige ved siden, af udfordringerne på galleriet, kan dog fornemme det intet har med sagen at gøre smiley Hvor mange udfordringer skal der til for at optjene point? smiley

• #32   17. sep 2013 Ja, det burde laves om, synes det er en underlig kombination det emd velkomst og udfordringer smiley

• #33   17. sep 2013 stirrer og stirrer så jeg får helt ondt i øjnene. Jeg kan hverken se Udfordringer eller mønter på Gallerierne. Gad vide om dette er skjult når man har fravalgt at give og modtage stemmer. Hvis så må det da være en fejl da Udfordringer og Høj/lav osv. systemet ikke rigtigt har noget med hinanden at gøre... eller har det?? Jeg er forvirret

• #34   17. sep 2013 Jeg kikker det hele igennem, kun pga interesse for nye bruger smiley Byder alle velkommen her på HG smiley

• #36   17. sep 2013 Hmm, ja det er mystisk, hvis du deltager i udfordringer calle, men på mine hunde, kan man i hvert fald se det smiley

• #37   17. sep 2013 Er der egentlig overhovedet en hjælpeside, til sådanne spørgsmål? Ellers burde der være det smiley

• #38   17. sep 2013 Hmm nu må jeg heller selv melde mig på banen, da det handler lidt om min hund som skulle oprettes smiley
    Jeg forstår ikke helt kommentarerne med "ingen tilknytning til hunden" men jeg ved da heldigvis at hun er min lille søde hund. og at hun ligger lige ved siden af og hørmer af pommern til smiley

Når jeg byder velkommen kigger jeg på billederne og så elsker jeg når der er noget beskrivelse smiley

• #39   17. sep 2013 En Grå. Hvis du aldrig har vundet en udfordring i din tid på HG, så lyder det meget mystisk

• #41   17. sep 2013 Min konto
    Mine udfordringer i listen ude til venstre

• #42   17. sep 2013 Eller under hundens galleri, kan du se udfordringer hos andre hundes gallerier Calle? smiley

• #43   17. sep 2013 Nope

• #44   17. sep 2013 Hmmm, mystisk

• #45   17. sep 2013 Måske har "en grå" bare ikke deltaget i ret mange udfordringer... så er det jo ikke så mystisk hvis man ikke har vundet nogen.
    Jeg deltog i en god stak d jeg var ret ny herinde, mest for at få de 10 stemmer at byde velkommen/afvise med... dengang var der nemlig temmeligt meget "krig" over det der med at byde velkommen, og de mest skøre ting kunne resultere i afvisning... så jeg brugte mine 10 indstemmer flittigt i protest.
    Men siden da har jeg ikke detaget i en eneste... synes egentligt det er en lidt skør "konkurrence"

Ang antal billeder så er 5 IKKE obligatorisk -der er IKKE nogen regler om hvor mange billeder man skal have uploadet. Det anbefales derimod at uploade mindst 5, for at være bedre sikret at man stemmes ind...
    Men det er altså helt op til brugerne om de synes f.eks. 3 gode billeder er nok...

I øvrigt vikrer det lidt tåbeligt at insistere på mindst 5. Jeg har for nogen tid siden oprettet en hest på hestegalleriet, g der er de fleste noget hysteriske med de her mindst 5 billeder. Nu var hesten jo altså helt ny, ikke tilredet, ikke tilkørt, så jeg kunne kun vise 4 forskellige billeder fra marken og et fra stalden -så får man skæld ud for at der ikke er nok variation... Det samme ser man af og til herinde.
    Men for pokker hvis kræet er helt nyanskaffet, så kan man jo dårligt have taget en masse billeder i meget forskellige situationer osv... Og man kender den i øvrigt sjældent godt nok til at skrive en hel stil om den, så jeg synes egentligt folk må stille sig tilfredse med de informatoner man nødvendigvis MÅ have (han/tæve, alder, har tavle eller ikke osv)

Kommentér på:
Afvise/Velkommen på HG

Annonce