{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cato
  • #2   19. sep 2013 Ved du hvor dybt den flænge går? Cato satte også et tandhul dybt mærke, der ikke ses her, i hunden. Så det er ikke "kun" en "lille" flænge.

• #3   19. sep 2013 Men er det ikke hunde der har været i et slagsmål? Alle hunde har været løse, så man kan bebrejde ejerne. Det er jo klart at det er den lille hund det går værst ud over. Men skambidning, nej.

• #4   19. sep 2013 Nu kender jeg ikke sagen og ved ikke hvad der er sket.

Men der står at lille hund fik 7 sting og blev bidt 3 forskellige steder og så vidt jeg ved er andre hunde aflivet for mindre end det.

• #6   19. sep 2013 Var alle hunde løse? Kender som sagt intet overhovedet til sagen.

• #8   19. sep 2013 Men det gør jo det hele endnu mere vanvittigt. Gad godt vide hvad de mener skambidning er? Når jeg tænker på det, er det ikke sådanne bidskader her der dukker frem.

• #9   19. sep 2013 Det skulle være de to små hunde der løb over til Cato og gjorde udfald.

• #10   19. sep 2013 Og ja, jeg er en af dem der ønsker skambidsparagraffen ændret. Den er alt for usikker som den er nu. For ja, HVAD er det skambid? Er det ET sting = skambid? Eller?

• #11   19. sep 2013 Av..7 sting, det er ikke blot markering eller punktering af huden. Så har Cato haft fat. Jeg har læst, hvor husker jeg ikke, at der var to mindre løse hunde på stranden, der gik op til Cato, der også var løs. De knurrede begge af Cato, der så bed ud efter den ene. Havde Cato været i snor, så havde sagen nok set anderledes ud. Og havde de to små hunde været i snor - var dette aldrig sket....Forstår ikke at folk lader deres hunde rende frit og kontakte andre fremmede hunde, som man reelt ikke ved om de gider andre hunde eller ej. Og hvis ens egen hund forsøger at være "sej" bør ens hund være i snor 24/7.

• #12   19. sep 2013 Nu som medløber, jeg har er ved at lede efter noget tekst, som DKK skrev tilbage i 2010 vedr skambidning - deres def på skambidning er soleklar...og dette ville have været at regne for skambidning, da der er flere sår og huller end blot 1 mærke/hul.

• #13   19. sep 2013 Okay så er det jo en grim sag.
    ALLE i den sag har fejlet så, men det beviser så IGEN at stor hund får skylden, no matter what.
    Og se, DET er skræmmende.

• #14   19. sep 2013 Hvis de små hunde kan finde på at knurre/spille op til andre hunde skulle de have været i snor og kan Cato finde på at bide skulle han have været i snor.

• #15   19. sep 2013 Så vidt jeg har læst tidligere, så var ALLE hunde løse på stranden - så dette her er jo det rene VANVID smiley ser lige om jeg kan finde artiklen... stakkel Cato og hans ejere

• #16   19. sep 2013 DKK: Ja havde alle parter haft hundene i snor, så var det aldrig sket..

Men når nu alle 3 er løse, så har jeg svært ved at retfærdiggøre en aflivning når skaden ikke er større.

Det er hunde vi har med at gøre - skader sker, desværre.

Når det tilmed er de 2 mindre hunde der har opsøgt Cato og ikke omvendt (som jeg har forstået det), så har jeg endnu svære ved at se retfærdigheden i en aflivning.

• #17   19. sep 2013 Nu som medløber. Det er rigtigt, de store hunde får skylden hver gang. De små hunde kan markere/bide som de store, men da skaderne er større efter de store, er det dem der betaler prisen.

• #18   19. sep 2013 Jeg havde faktisk læst at hundene legede sammen, men kan ikke huske hvor ^^

• #19   19. sep 2013 Helt enig.
    Jeg har længe fundet det skræmmende at stor hund får skylden uanset hvad der så er foregået. Og det er dette her jo så endnu et bevis på.

Som ejer af store hunde tør jeg snart ikke bevæge mig uden for en dør!

• #20   19. sep 2013 Nu som kongelig. Det er virkeligt meget utrygt. Må være frygteligt at miste sin hund på den måde smiley

• #23   19. sep 2013 Det er HUNDE ikke tøjdyr, skader vil ske! Hvor fanden bliver den alm sunde fornuft af!

• #25   19. sep 2013 Hvorfor i det hele taget aflivning?? Jeg fatter det ikke, en hund der er decideret agressiv dvs angriber alt og alle uden varsel, den bør ikke leve, men hvor mange af dem er der reelt? Hunde vil skade hinanden det kan ikke undgås!

• #26   19. sep 2013 Kunne det måske være en ide at helt forbyde hunde uden snor uden for træningsbanerne og eget hjem/have

• #27   19. sep 2013 Et skambid er når hunden skal syes...

• #28   19. sep 2013 Det kunne være en ide at genindføre den sunde fornuft! Jeg forstår simpelthen ikke hvordan det kan være at ulykker ikke må ske! Hvorfor skal skrammer på hunde føre til anmeldelse og sager? Hvorfor skal hunde opføre sig som tøjdyr?

• #29   19. sep 2013 Bodil; så sandt som det er skrevet..
    tidligere kunne man sim hundeejer udveksle forsikrings oplysninger hvis dyrlægebehandling var nødvendigt, og klare det den vej. Jeg har også stået med en hund der måtte syes efter bid, men kunne da ikke drømme om at melde modparten og være skyld i at hunden skulle aflives.
    selvfølgelig skal der stadig ses på hvordan det er foregået, og er hunden aggressiv og uberegnelig, fair nok den bliver aflivet.
    men denne sag er da helt ude i hampen. Kollektiv bøde og ejer af cato kan betale udgifter til dyrlægen, færdig slut.

• #31   19. sep 2013 Cato blev dækket af i klitterne, de små hunde fortsætter gøende op til ham, hvor især den ene er udfarende. Det resulterer i nærkontakt, hvor ejerne vurderer det som leg.
    Behandlende dyrlæge beskriver skaderne som en flænge i skindet, der sandsynligvis er fremkommet ved, at den ene hund har villet den ene vej og den anden i den anden retning. Ingen skader på underliggende væv, på skulderen et tandmærke, heller ikke der skader på underliggende væv.
    Ejer af lille hund venter en måned for derefter at indgive anmeldelse, på det tidspunkt er der ingen synlige skader på gårdhunden.
    Et vidne til episoden er i løbet af denne måned skiftet ud med gårdhundeejerens svigersøn, der er ca. 20 år yngre end den person der reelt bevidnede episoden.
    Ingen tager tilsyneladende i betragtning, at Cato er en jagthund, der er i stand til at affange anskudt vildt, frå ræv til rådyr, på et splitsekund. Og overvejer om den lille hund var sluppet med en ridse, hvis Cato havde haft intentioner om at gøre den fortræd! Fuldstændigt urimelig, tåbelig og uretfærdig afgørelse af en ignorant politimester. Og fuldstændig amoralsk, ansvarsfraskrivende og tåbeligt hævngerrigt af anmelder!!!

• #32   19. sep 2013 Hvis hunden var agressiv så var en dsg ikke sluppet med to overfladiske sår;)

• #34   19. sep 2013 Puha - med den uddybning, som Mariette giver, så får jeg helt ondt i maven over, at Cato skal aflives smiley

• #35   19. sep 2013 Så fik historien en anden retning.
    Min dybeste medfølelse med Catos familie.

• #36   19. sep 2013 Jeg synes faktisk det ER lidt skræmmende at herinde lyder til at synes det er ok hvis hunde bider.

• #37   19. sep 2013 som ejer af en stor hund er jeg begyndt at være mere og mere på vagt ... jeg syntes ikke det er okay at hunde bider men hvordan skal de forsvare sig ?

• #38   19. sep 2013 Rikke - jeg er også bekymret smiley Selvom jeg altid har mine hunde i snor smiley

Om en hund må/bør bide? For mig kommer det an på situationen, men som ejer vil jeg da gøre alt hvad jeg kan for at forhindre, at mine hunde bider overhovedet. Men jeg kan da ikke afvise, at det kan ske i selvforsvar.

• #40   19. sep 2013 Jeg fatter ikke at der fortsat er dyrlæger som vil lave det svineri det er at aflive hundene smiley ..Og som skrevet i anden tråd, så er DK snart et land hvor jeg ikke vil have hund, for jeg vil ikke kun gå med mine hunde i snor, det er sgu et lorte hundeliv, som jeg ikke vil byde dem.. smiley
    Så hvis hysteriet ikke snart stopper, så afliver jeg alle mine hunde...Desuden hvis man kender pelsen på den bidte hund, så ved man også at den ikke kan klare noget uden der går hul, det er kun 7 hår og en lus der dækker kroppen på de hunde. smiley

• #41   19. sep 2013 ja naturligvis er min os i snor og jeg vil da os gøre alt for at det aldrig sker... men man tænker da sit efter bla denne

• #42   19. sep 2013 Den familie i linket... Er det ejerene af den lille hund? Eller hvem er de?

• #43   19. sep 2013 Hvad lavede en løs jagthund i Klitterne? Der må den slet ikke være løs. Uanset dato. Og så lige en jagthund (tager sig til hovedet)

Synd for Cato. Men Gud hvor er jeg pisse træt af tumpede hundeejere som skidder på loven og naturen, for deres hund skal da have lov.

• #44   19. sep 2013 http://www.bt.dk/danmark/om-lidt-skal-cato-doe-lys-sang-og-taarer-foran-politigaarden-i-helsingoer

ejer har ingen rettigheder siger de ... jeg er rasende efter jeg så denne video hvad fanden er det for et land jeg bor i

• #45   19. sep 2013 Call og comp. Hunden lå afdækket..De 2 små kom stormende og den ene angreb...Har du ikke sat dig ind i sagen så lad være med at komme med sådanne udtaleleser Ellers kan jeg jo spørge dig, hvorfor har dine hunde ikke nogen pels på, det ville være lige så dumt af mig som din udtalelse

• #46   19. sep 2013 Det er umådeligt synd for Cato at han skal ende sit liv så tidligt på den måde. Jeg er træt af, at uanset hvilken hund der starter, så er det altid den store der bliver afhentet af politiet. Jeg synes ærligt, at det også er dyreplageri, at de afhentede hunde skal vente så længe på et internat. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan få lov til at være hjemme hos sin familie i den tid, så slipper både politi og ejerne for ekstra regning efter aflivning. Og sådan som skambidnings paragraffen bliver tolket nu til dags, kan det da slet ikke betale sig at have en ansvarsforsikring på sin hund, hvis den alligevel bare bliver aflivet?

• #47   19. sep 2013 Det er da ligegyldigt om den er afdækket eller ej. Den må ikke være løs

Og jo jeg har fulgt sagen. Også den del hvor Catos ejere tror hundene blot leger sammen. Hvordan kan Cato være afdækket hvis han leger?

• #49   19. sep 2013 fra facebook
    Cato er stadig ikke aflivet , da politiet ikke vil lade dyrlægen komme frem før folk der stå udenfor er væk.For at skjule hans identitet , Hunde vennerne forbliver foreløbigt på stedet .
    Hilsen de 80 venner der oppe .

• #51   19. sep 2013 okay smiley hvorhenne ?

• #52   19. sep 2013 Det er meget meget nemt at være foraget over hele forløbet omkring Cato og andres afliving. og ja jeg er også imod den nuværende lovgivning.

Men med mindre der er konkrete videooptagelser har vi kun ejer / modpartens udtalelser på hvad der er sket. Ejer vil jo altid få det til at se ud som om at hans hund ikke gjorde noget forkert, da han/hun ved det er den eneste måde hvor på den ikke vil blive aflivet.. Jeg ville også være villig til at sige en hel del hvis det kunne rede min hund.

Så vi skal alle være meget forsigtige med at dømme den ene eller anden vej uden at have set hvad der er sket.

Omkring Cato sagen, synes jeg måske ikke det er rigtigt at den skal aflives, men ejerne burde nok komme på et kursus i hvad det betyder at have stor jagt hund. Deres udtalelser i de forskellige medier hænger ganske enkelt ikke sammen, og historier ændres hele tiden lidt. Første gang sagde ejeren at de legede sammen. Anden gang var hunden dækket af. Næste gang lå den i bilen og bed den anden hund igennem vinduet?

• #53   19. sep 2013 ja de kan vel altid få breth-hansen til at aflive hvad som helst for ham er det jo en sportsgren at gøre det så smertefuldt som muligt.

• #54   19. sep 2013 Synes i det mindste godt at familien må være der når den bliver aflivet. Politiet håndterer hele dette på en forkastelig måde!

• #55   19. sep 2013 og ingen hunde må være løs på stranden før oktober-marts! Heller ikke små agressive hunde.
    At Cato ikke må gå løs fordi han er en jagthund er da en lam udtalelse.

• #56   19. sep 2013 De var ikke på stranden. De var i Klitten. Der gælder andre regler.
    Naturbeskyttelses reglerne er der for at beskytte naturen... bla mod løse hund.

• #57   19. sep 2013 du er da helt væk.. INGEN af dem må være løse uanset race. Men det er jo klart at de små hunde er uskyldige set på fra en hundeejer hvis hunde ikke kan gå rundt uden tøj.. (lige så tåbelig udtalelse som at det kun er Cato der ikke måtte være løs. )

• #61   19. sep 2013 badetøflen: se nu hvad jeg skriver i parantes til sidst. Det er et forsøg på at vise hende hvor lam hendes kommentar var.

• #65   19. sep 2013 badetøffel: og skriver i parantes at det er en ligeså latterlig kommentar som hendes.. så kunne det jo tænkes at jeg godt ved den under lavmålet, ganske som jeg mener hendes udtalelse er helt ude i hampen.

• #68   19. sep 2013 Ok. Hvor siger jeg at de små gerne må være løs?
    Ingen steder mig bekendt. Og så er jeg ellers ude af denne tråd. Det niveau vil jeg ikke ned på.

• #69   19. sep 2013 "Hvad lavede en løs jagthund i Klitterne? Der må den slet ikke være løs. Uanset dato. Og så lige en jagthund (tager sig til hovedet)" ikke en lyd om de små kræ burde have været i snor også.

• #73   19. sep 2013 Puha, hader de her historier og selvfølgelig er der flere sidde af sagen..

Meeeen som ejer af en lille hunderace, der er noget fremme i skoen og ikke kan med andre hanhunde (derfor altid i snor og aldrig en flexline, hvor man hellere ikke har styr på vovse) vil jeg bare sige at som skrevet tidligere, det er hunde vi har med at gøre og der vil ske bid ind imellem.

Og os med små hunde er bare heldige ar vores hunde ikke kan gøre så stor skade som de store racer, selvfølgelig skal hunde ikke bide og har de tendenser til det, så hold dem for h...BIIIIP.. i snor.

Vi har en hund der som hvalp elskede alle hunde og legede med dem og en dag vendt det og det var med en kæmpe bulldog, for vores held den roligste bulldog og havde den skambidt eller gjort skade på Fredo, var det 100 % mit ansvar.. Siden da snor på altid.......

Jeg tror oftest tingene sker pga hovedløse ejere og det koster så desværre hundeliv, brug den sunde fornuft og lad os passe på vores egne og andres hunde.
    Kan godt forstå mange ejere er store hunde er utrygge, man høre sjældent om en lille hund der skal aflives fordi den har bidt en stor hund....

Håber loven bliver ændret og densunde fornuft vinder smiley

• #74   19. sep 2013 kan man få link

• #76   19. sep 2013 Man kan godt linke via en iphone

• #77   19. sep 2013 Nu har jeg fra meget pålidelige kilder at Cato ER væk. Løb frit smukke hund. smiley smiley

• #78   19. sep 2013 Ja. Det bliver vel snart sådan at det kun er som døde de kan få lov til at løbe frit smiley

• #80   19. sep 2013 Jeg skammer mig over denne skambidsparagraf.
    Føj for fanden!

• #82   19. sep 2013 (link fjernet)

• #84   19. sep 2013 familien fik beskeden kl 16 at deres hund var aflivet har link men det er et stærk billed

• #86   19. sep 2013 ja det smiley

• #87   20. sep 2013 Jeg er SÅ FLOV over at være dansker - dette her er HELT UDE I HAMPEN!!!!!
    Hvor er almindelig menneskers rettigheder og al sund fornuft henne???????
    Der er INGEN der kan være sikker med sin hund på offentlige arealer med denne sindsyge paragraf - meget meget sørgeligt!

• #89   20. sep 2013 Ved godt jeg kaster en ny "bombe" men jeg HAR mine hunde i snor men kommer på opgave hvis jeg møder løse hunde, men den diskussion er igang på en anden tråd, så den tager jeg ikke her smiley
    Jeg kan i bund og grund ikke finde meningen med den paragraf, fordi den tolkes så folskelligt og synderen nødvendigvis ikke er den skyldige - det er jo dyr vi har med at gøre og forsvar er naturligt.
    Det vil altid være påstand mod påstand.... det viser denne historie jo tydelig.

• #90   20. sep 2013 takker smiley

• #91   22. sep 2013 Puha jeg tuede sådan da jeg hørte det i nyhederne.
    Det holder mine hormoner slet ikke til smiley Jo mere man hører om historien, des mere trist bliver det. Synes det er ufatteligt og dybt urimeligt at man finder på at anmelde hunden når/hvis det er ens egen hund der er løbet derhen og har været uden snor smiley
    Puh stakkels Cato og hans familie.

• #93   23. sep 2013 "Altså trusler om anmeldelse, hvis man ikke bare betaler på stedet."

Faktisk tror jeg trusler den anden vej er mere almindelige. Jeg kender indtil flere som er blevet truet til ikke at anmelde (og ikke at kræve erstatning)

Eksempel: Min voksne søn blev væltet af sin knallert af en løs "kamphunde lignende" (hans ord) hund. Den bed hans jakke i stykker, knallerten fik skræmmer og han fik nogle rigtig grimme skrammer i styrtet.
    Han blev truet med tæv og.."jeg ved hvor du bor" hvis han anmeldte.

Dette er ikke det eneste tilfælde af trusler jeg kender. Eller af hunde ejere som stikker af med deres hunde uden at efterlade navn og adresse.

Men nåh ja trusler om tæv kan man jo også få, bare man beder folk tage snor på hunden smiley (og så kommer mine desvære ofte bekræftede fordomme) Specielt hvis hunden er en listehund eller lignende og ejeren er en mand.

Kommentér på:
Cato

Annonce