{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.684 visninger | Oprettet:

Hund i bil til vinter? {{forumTopicSubject}}

Ja, som nogle nok ved, har jeg en dejlig rottweiler tæve på lige lidt over 6 år.
Hun har stærk seperationsangst og er begyndt at "hapse" i stressede situationer.

Hun har været igennem både dyrlæge og adfærdsterapeut.

Anyways, jeg har hende jo altid med, men hvad Søren gør jeg til vinter?

Hvorlænge mener DU at en hund må være i bilen når det er x antal minus grader ude?

Jeg har jo Taget mine forholdsregler her i sommers med varmen, men jeg har faktisk aldrig hørt om det her op til vinteren.

Så kom gerne med dine tanker og erfaring smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i bil til vinter?
  • #3   26. sep 2013 Hmm, okay.
    Pt ligger hun "bare" på et lammeskind. Men evt med flere tæpper, måske en dyne?
    Det drejer sig om ca. 1-1,5 time, det er bare imens jeg får passet min hest at hun skal ligge i bilen og så når jeg handler smiley

• #4   26. sep 2013 Et godt dækken;)

• #7   26. sep 2013 Vi har sådan et smart dækken i microfiber, så hunden kan holde vamrmen i bilen. Der er ikke spænder på, som generer, når hunden ligger ned. Det er egentlig en slags håndklæde til for eksempel jagthunde, så det er absorberende og åndbart, så hunden er tilpas og ikke får det for varmt. Vores er fra Trover Coats. Har lige vedhæftet et billede. Vi bruger dem også som håndklæde, hvilket de er gode til. Der er en forhandler, hvo man kan prøve dem på i Østjylland, ved jeg.

profilbillede
  • #8   26. sep 2013 Gud hvor smart med den "kappe"!
    Pyha, godt der er muligheder for at holde hende varm.
    Hun har også en god pels, ikke typisk rottweiler pels, men så langhåret at hun har bølger på bagkroppen.

Men dvs at det er værrer for en hund at have det varmt, fremfor køligt?

• #9   26. sep 2013 Jeg ved ikke, om det er værre at ha det for varmt, men jeg tror ikke, mine hunde ville synes, det var behageligt at skulle ligge i et dækken. Hvis hunden er våd, kan den vistnok godt blive klam i stedet for tør, hvis den har det for varmt, læste jeg på hjemmesiden. Men vi er i hvert fald glade for vores, og de er skønne til håndklæde også.

• #10   26. sep 2013 I vinters havde jeg Joey med i bilen da vores lejlighed skulle fremvises, mens jeg var på job. Han lå der i 3-4 timer, med et par tæpper og en varme pude smiley Han var dejlig varm da jeg kom ned igen.

• #11   26. sep 2013 Sidste vinter havde jeg min hund med flere gange ud til hesten, hvor har kom i bilen 1-3 timer afhængig af vejret smiley

I bilen har han et godt fleecedækken inden under det vind- og vandtætte dækken.

Når han er i bilen vil han helst ligge foran passagersædet på gulvet, her har han i bunden et uldtæppe, så et lammeskind og 1-2 fleecetæpper.

Han nyder det! smiley han har det dejlig varmt og han kan putte sig ind i alle tæpperne oven på lammeskindet smiley

Skal han være der i mere end 1 time får han vand i sin rejseskål som står på passagersædet smiley

• #12   26. sep 2013 Vi bruger et tæppe i bunden af buret, en vetbed og så lægger vi en sovepose ind til Coffey som han selv flytter rundt på. Når det er meget koldt lægger vi også et tæppe over de åbne sider af hans bur.

Han er så vant til at være i bilen i langt mere end 1½ time og det er ikke et problem - der er jo også godt med underuld.

• #15   26. sep 2013 Du kan lægge nogle flamingo plader i bunden af buret, de isolerer godt, og læg et tæpper over buret, så er det ikke et problem.
    Der er masser af hunde som ligger mange timer i bilerne når de er til træning uden at tage skade af det.

Kommentér på:
Hund i bil til vinter?

Annonce