Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 500 kr.
  • Gardinskinne i loft 250 kr.
  • Hej! Jeg har lige købt et IKEA garderobeskab (model: Rådmansö]), og jeg har brug for hjælp til at samle det. Skabet er bresde 118 dybde højde64H190 cm, og det er stadig i sin originale emballage. Kan du hjælpe mig med at samle det hjemme hos mig i Nørrebro? Hvad vil det koste, og hvornår har du tid? Venlig hilsen, Sasha please, if possible, reply in english thanks! i would need it to be done ideally this morning, but also tomorrow morning is fine 800 kr.
  • Udskift Nilhane / Stophane 1.400 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.500 kr.
  • Træfældning 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  laparoskopisk sterilisation
  • #1   30. sep 2013 Du mener a la kikkert operation...? smiley

• #2   30. sep 2013 Jep.
    Hunden kommer sig markant hurtigere og indgrebet er meget mindre.

• #3   30. sep 2013 Kender ikke til det med hunde - desværre, men fik det gjort med alle mine katte og killinger da jeg opdrættede og var rigtig glad for det smiley

Fandt lige denne tidligere tråd
    http://www.hundegalleri.dk/forum/Avl/470966-laparoskopisk_sterilisation___viden_soeges

Hvor i Jylland skal det være...?

• #4   30. sep 2013 Det lyder også som det er der bedste for dyret og det er jo det, det handler om.

Jeg kan se ar de laver det i Varde. Sydvet, Odense og og sydvest Fyn. Det skal bare være det bedste sted smiley

• #5   30. sep 2013 Varde dyrehopsital er sindsyg gode og kan varmt anbefales, dem har jeg tidligere brugt da jeg boede i Esbjerg smiley

• #6   1. okt 2013 Det giver en højere (dog stadig lav) risiko for de kræftsygdomme en sterilisation normalt forebygger.

• #8   1. okt 2013 Hvorfor mener du det A-S?

• #9   1. okt 2013 @ A-S, den er jeg også nysgerrig på ???

har lige fået Ipsen steriliseret for 2 uger siden, på "gammeldags" måde, men det er gået så fint ....

En stor del af beslutningen blev taget netop pga. de helbredsmæssige fordele....

• #10   1. okt 2013 Det er ikke noget "jeg mener", det er noget jeg har læst mig frem til igennem research på nettet på forskellen på de to operationer.
    Jeg har læst det på en dyrlæges hjemmeside for lang tid siden. Jeg har selv gået meget med overvejelserne, da jeg jo selv har tæve.

Det er, så vidt jeg husker, fordi man ikke fjerner hele understellet, at risikoen er større.

• #11   1. okt 2013 @ A-S, sådan mente jeg det nu heller ikke smiley

Nu ved jeg bare at det er en kikkertoperation, hvad forskellen er på hvad/hvor meget man fjerner ved jeg ikke, men ved da at man fx kan sterilisere så hunden ikke kan få hvalpe, men stadig kommer i løbetid, det ser jeg ingen mening i, for som jeg ser det er det netop de hormonelle påvirkninger der skal ophøre for at risikoen for specifikke kræftsygdomme mindskes ....

Men det lyder sandsynligt at er der "noget" tilbage er der noget der kan blive sygt ...

kunne rigtig godt tænke mig at læse om det hvis du kan komme i tanke om hvor, eller evt. har et link.

• #12   1. okt 2013 Helt iorden smiley

Ja, jeg søger alt det jeg kan, men det er over et år siden og jeg kan ikke huske hvad jeg søgte på smiley

• #13   1. okt 2013 Nå, jeg kan ikke finde noget med det. Og derfor spekulerer jeg lidt på om måske der ikke er forskel.. Mange af de her sider skriver også om pelsen og forandringer og det kan jeg huske der ikke stod noget om dengang, for det var egentlig det, jeg ledte efter dengang smiley

Så der er måske ikke nogen forskel længere.. Idk.. Men det giver nu meget god mening for mig at hvis man ikke fjerner livmoderen, eller hvis man kan gøre det, som du skriver, Hanne, så hunden stadig kommer i løbetid, så er risikoen større end hvis alt fjernes.

Hvis jeg skulle have det gjort, ville jeg nok løfte knogle og ringe til LIFE (eller maile 'nogen' fra Institut for Klinisk Veterinær- og Husdyrvidenskab) og forhøre mig smiley

• #14   1. okt 2013 kvinder kan man jo sterilisere ved at lukke af på en eller anden måde uden man fjerner livmoderen, det kan man også ved hunde, og ja er livmoderen intakt kan hunden selvfølgelig får både kræft i den og livmoderbetændelser, 2 ting jeg meget gerne vil undgå, den hormonelle påvirkning ved løbetider er vel en del af det der giver øget risiko for brystcancer, en 3. sygdom jeg netop ville mindske risikoen for .... så nu er det hele væk ....

• #15   1. okt 2013 Begge mine er steriliseret laparaskopisk.

Dvs. at kun æggestokkene fjernes. Hunden kommer ikke i løbetid, for løbetid kræver hormon ligesom livmoderbetændelse "kræver" hormon. Og eftersom det er æggestokkene der viderefører hormon, får hunden ikke livmoderbetændelse selvom det kun er æggestokkene der fjernes smiley Ret enkelt.

Kræft kan de få alle steder. Men livmoderkræft er, så vidt jeg er orienteret, ikke noget normalt problem hos hunde.

• #16   2. okt 2013 Jeg læste et enkelt sted hvor de forklarede de kunne nøjes med "at binde æggelederen af", så indgrebet var så lille som muligt. Det er nok det samme med kvinder, som du skriver Hanne. Ja, og her er risikoen for kræft jo så stadig til stede.

• #17   2. okt 2013 @ A-S ja det vil jeg tror, som minimum skal æggestokken nok fjernes som Mette beskriver.

• #18   2. okt 2013 Hvis man binder æggelederne af kan der stadig være en mikroskopisk risiko for livmoderbetændelse...... ELLER afbindingen kan gå op. Og så er der fri passage for parring. Det ville jeg aldrig gøre. Det må være enten eller.

Kommentér på:
laparoskopisk sterilisation

Annonce