{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

AD status {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået svar fra DKK med HD AD status. Jeg brugte dyrlæge Marianne klitgaard ved morsø dyreklinik. Jeg syntes hun virkede rigtig dygtig og hun tog flere billeder for at de skulle blive perfekte. Hun viste mig at den højre hofte var helt fejlfri, men at venstre hofte så anderledes ud, og at hoften ikke var placeret ligeså fint i skålen som på højre. Hun viste at højre albue ligeledes var rigtig fin, men at på venstre albue var der en "skygge" som var et tegn på AD. Hun sagde ikke noget om grad, blot at venstre side var lidt ramt, men ikke noget alvorligt.
Nu sidder jeg så med et helt andet resultat fra DKK - hofter AA, AD 2

Kan det virkelig være rigtigt at der er SÅ stor forskel? Og hvad gør man i spdan et tilfælde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AD status
  • #1   2. okt 2013 En dyrlæge må slet ikke udtale sig om evt skøn på HD eller AD, dyrlægen skal bare tage billeder.

  • #2   2. okt 2013 AD2 stemmer da meget godt overens med det hun mente at se på billedet.

    Hvad HD angår, ved jeg jo ikke hvordan hun præcist har udtryk det, men der KAN jo godt have været e anelse forskel på hofterne, men ikke tilstrækkeligt til at den "dårlige" er rykket ned til en B'er. Omvendt ser man jo osse af og til at en omfotografering får en anden vurdering ved DKK osse. Det afhænger vel af hvad de måler/ser sig frem til, og det er der ikke altid 100% enighed om.
    Hvis dyrlægen blot har sagt ca det du skriver her, ville jeg ikke have opfattet det som om hun mente at hoften var helt slem, men blot ikke så god som den anden


  • #3   2. okt 2013 DKK Cocker -ikke detso mindre er det jo ikke usædvanligt at dyrlægen gerne viser billederne og siger om de synes det er helt skidt eler ej (uden at give deres bud på status)... man skal jo så bare vide at deres udtalelse ikke tæller for noget som helst, andet end dere personlige mening

  • #5   2. okt 2013 hva ligger sådan en undersøgelse i af priser? kan ikke rigtig finde noget på nettet. og nu hvor min hun ikke er de 12 måneder endnu syntes jeg ikke jeg vil ringe og forhøre mig hos dyrelægen hvis ikke jeg skal bruge en tid..

  • #6   2. okt 2013 Camilla -du kan nu sagtens ringe og forhøre dig om priser, selvom det først er senere du skal bruge dem.

    jeg mener jeg skulle af med 1200 for HD + øjenlysning af Reiki i sin tid, men der blev hele kuldet osse fotograferet. De priser jeg har set har ligget mellem 1500 og 2500 men det afhænger nok lidt af hvor i landet man bor.


  • #7   2. okt 2013 Ok det er selvfølgelig noget jeg vil betale når den tid er der, men det er også meget rart og ha en ide om hva prisen ligger på... men vil da lige prøve og høre hva sådan en ligger til i pris smiley tak for det.

  • #8   2. okt 2013 Jeg synes Marianne Klidtgaard er rigtig dygtig, der hvor vi købte min mors hund bruger udelukkende hende til alle kennelens billeder.

    Hvis du vælger at tage om billeder skal du huske at hvis de bliver vurderet værre fx HD AB så er det altså det der er gældende! Man kan ikke bare tage de bedste resultater også slette resten smiley

    Desuden kan man jo ikke regne med at alle hunde kan have fri hofter- og albuebilleder.

    Jeg ville nok bare accepterer at sådan er det bare.


  • #9   2. okt 2013 Mange tak for svar. Dyrlægen nævnte blot kort hvad hun så på billederne. Som ejer var jeg selvfølgelig interesseret i at vide om det så ok ud, eller om den var helt gal. Det der undre mig mest er AD status. At dyrlægen gav et skøn på en fin albue, og en albue med en smule AD. Og så får jeg et svar på to AD2 albuer. Det er altså noget af en forskel. HD er jeg selvfølgelig glad for, og det kunne sagtens være du har ret i det du siger Michelle smiley
    jeg kan sagtens acceptere resultatet, det er ikk det, det handler om. Men mere den store forskel i vurderingen.
    Marianne tager kun 950 smiley


  • #10   2. okt 2013 Line.. jeg har også kun hørt godt om marianne, det var derfor jeg tog turen på to timer derop smiley

  • #11   2. okt 2013 Men for egentlig at svare på dit spørgsmål: Ja, der kan sagtens forekommer ret forskellige statusser. Jeg kender en border collie som fx Bog E hofter, som med tiden så blev til D og E hofter. Men det giver også god mening at der sker en forværring af hofterne specielt fordi den hyrde får hvor man belaster leddene hårdt. Den er i dag pensioneret og på smertestillende smiley

  • #12   2. okt 2013 Charlotte -det er jo det dårligste resultat der tæller, sp hvis den ene alue ikke var ok, er en samlet 2'er jo nok ikke heltved siden af... alt efter hvor meget "ikke ok" den var self

  • #13   2. okt 2013 Vi fik også at vide på Morsø at den ene hofte sad en anelse bedre i skålen end den anden, men den anelse var altså ikke nok til at de fik forskellig status. Her var der A på begge hofter.


  • #14   2. okt 2013 Jeg har en dyrlæge som jeg KUN bruger til HD- og AD fotografering. Alle mine hunde gennem 35 år er blevet fotograferet hos ham.

    Da han havde taget billeder af Kaido kiggede han først på hoftebillederne og sagde: "Jeg tror at I skal hjem og have en god flaske rødvin i aften"....... Hvaaaa`...... God eller GOD??...... "GOD"...... Fedt...... Den ene albue var han lidt i tvivl om, men hun havde haft en betændelse i albuen kort tid inden, så han mente at det var det, men han var ikke sikker.

    Da vi kørte derfra ringede jeg til opdrætter og fortalte hvad han havde sagt. Hun sagde med det samme :" HVIS hun kommer ud med andet end 0 på den albue, så betaler jeg en omfotografering om ½ år!!!"

    Hun fik så 0, men buttom line. Tal med din opdrætter.


  • #15   2. okt 2013 Jeg giver min opdrætter et opkald senere idag.
    Michelle, hun fik 2 på begge albuer, så det giver sig selv. Dyrlægen mente bare den ene ikk fejlede noget. Derfor bliver jeg usikker på om det er rigtigt.
    Malene. Det er nok det samme der er sket her. Marianne mente heller ikk det var slemt, blot at den ikk var perfekt.


  • #16   2. okt 2013 Jeg synes det er fint at hun fortæller om det er godt eller skidt, men så burde hun heller ikke sige mere, for jeg blev da frygteligt nervøs for "den anelse". Var det mon B, C eller værre?
    Heldigvis var det ingenting, men hun burde slet ikke sige det. Netop pga din oplevelse fx.


  • #17   25. okt 2013 Min dyrlæge i Brenderup på Fyn tog røntgen på Diana og kom bagefter ud og sagde: "Jeg må ikke sige noget, nu viser jeg dig dem og min erfaring siger du kan åbne en champagne ellers må du kalde mig Mads. Hvis de er dårlige betaler jeg dig udgifterne for flasken ;)" Så han udlagde sine forbehold, men kunne ikke holde sin mund. Jeg valgte at lade champagnen blive stående indtil resultatet kom...det blev en ren HD A

  • #18   25. okt 2013 Dyrlæge må godt udtale sig om billeder og man må også godt se dem. Dyrlæge må bare ikke give en status. Jeg har også ståer men hofte billeder af en hund som hade hakker i hofteskålen som fik a hvor til dyrlæge sage at man skulle komme igen om et par år for att fået taget nye billeder for hund hade ikke gode hofter og ganske rigtig hund er aflivet da den hade alt for løse hofter og smerter

  • #19   25. okt 2013 Jeg syntes marianne var meget professionel. Hun nævnte ikkenoget som helst om status, sagde blot lidt om hvad hun så smiley jeg har kontaktet hende mht resultatet og venter at hører fra hende...

  • #20   25. okt 2013 Hvad har opdrætter sagt?

  • #21   25. okt 2013 Opdrætter sagde at sådan var det tit, dyrlæge sagde et DKK noget andet.. Men hun var samtidig også overrasket over den store forskel, og mente at det ville være en god ide at kontakte dyrlæge, bare for at høre om det nu KUNNE være rigtigt smiley jun mente ikke jeg skulle bruge penge på en omfotografering, da jeg ikk skal bruge hende i avl...

  • #22   25. okt 2013 Trist at opdrætter ikke tilbød at betale for en omfotografering. Det ville have klædt hende smiley

Kommentér på:
AD status

Annonce