20. jan 2008 Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.468
terrier hundetrimning {{forumTopicSubject}}
Jeg går og overvejer at gøre mig klog og dygtig indenfor hundetrimning.
Jeg har en rigtig god veninde som trimmer schnauzer, og der er stor mangel på hundetrimmere, ventelisten hos hende er lang.
Men jeg har selv haft et par cairnterrier mellem hænderne for nogle år siden, og overvejer derfor at gå den retning.
Jeg synes ikke der er det store udbud i specialklubben af trimme-kurser.
Faktisk er der ikke planlagt noget resten af året, fra hvad jeg kan se.
Så nu prøver jeg at indhente info rundt omring fra, for at finde ud af hvor og hvordan jeg langsomt kan starte op... og om det overhovedet giver mening at påbegynde et sådan projekt.
Så kære terrier ejere og opdrættere der har lidt erfaring på trim-området: Hvad har I af gode råd og erfaring?
Jeg tænker lidt at tage et dags-kursus hos en privat hundesalon, få indkøbt basis udstyr (hvad er det egentlig?? Hvad kræves der af basis??) og så udbyde øve-trim indtil jeg føler jeg har godt styr på det.
Men det er ren tanke-plan pt.
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 210
Nu ved jeg ikke præcis hvor du er fra, med kreds 9 holder trimmekursus i Esbjerg D. 24 nov, hvis det kan bruges
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.468
Og så er der ikke andre kurser planlagt helt frem til august næste år.
Er der virkelig ikke nogle med erfaring herinde der kan give lidt start-råd?
jan 2008
Det er lige 300km 3 timers kørsel hver vej.
Nah, der MÅ være noget tættere på.
Måske nogle herinde der kan sådan noget og som jeg kan komme og kigge med hos? Mod betaling naturligvis....
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.722
jan 2008
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 210
Du kan måske risikere at de ikke vil, for de mister jo nok kunder, hvis du starter en fritids trimmebiks
Men det er da værd at forsøge
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
Ellers vil jeg sige du ikke skal kontakte en hundesalon men nærmere en privat, evt. opdrætter, og få denne til at 'oplære' dig.
Derudover vil jeg sige at som jeg lige har forstået det er der nærmest forskel på hver eneste races pels. Så fx en border terrier og en skotsk terrier skal ordnes forskelligt osv.
Udstyrsmæssigt kommer det nok til at koste temmeligt meget..
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
jeg har tidligere selv trimmet mine cairner, lærte teknikken til husbehov på et DKK trimmekursus over en weekend. Mine hænder kan ikke holde til det mere, så jeg måtte på jagt efter en der kunne gøre det godt. Det var ikke nemt, men har nu en dygtig en
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
det er jo som oftest kredsene der står for den del, og ikke hovedklubben...
og kan du ikke lige se noget, så kontakt formand af de forskellige kredse, og hør ad om det kan stables på benene.... Det kræver selvfølgelig medlems skab af terrierklubben..
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 933
Men der er stor forskel på at trimme selv de forskellige terriers, så at sige man vil lære at trimme en terrier er ikke nok
Måske det er bedre at alliere sig med nogle opdrættere i nærheden, som trimmer selv og komme på kursus hos dem i at trimme DEN race og så ta' udgangspunkt i dét?
Men man kommer nok til at køre for det, synes da ikke Esbjerg er langt fra Fredericia - man må jo gøre lidt for tingene
(Totalt sidespring, men navnet siger mig noget kombineret med at du er fra Fredericia, kan det passe du arbejder sammen med min svigermor Lone? Som har en westie Perle og en cavalier Silas?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.291
(link fjernet)
jan 2008
Jeg synes det er en rigtig god ide at vælge én bestemt race og eventuelt fortsætte derfra.
Det var ikke for at lave en fuldtids-hundefrisør-salon ud af det, men ved at der ofte mangler trimmere og jeg har da tiden til at tage nogle hunde ind i løbet af ugen.
Jeg vil undersøge nærmere om der er nogen i mit lokal-område, sådan nogenlunde, der har enten westier, skotter eller cairner mellem hænderne, det er alle racer jeg har en BITTE smule erfaring med.
At finde en lokal opdrætter en privat der kender til trim er en god ide, for kunne godt tænke mig at kigge med mere end én gang, som man f.eks. gør på et trimmekursus.
Jeg er godt klar over at det tager lang tid virkelig at dygtiggøre sig, men et eller andet sted skal man jo starte. Dygtiggørelse kommer jo gennem erfaring, og erfaring får man ikke hvis man ikke kommer igang...
Jeg er også helt klar på at investere i godt udstyr, det er jo bare lige at det skal være det rigtige udstyr.
Ingen grund til at købe en blower hvis det er en cairn f.eks.
Men helt sikkert at jeg vil se om jeg kan komme i kontakt med én jeg kan kigge over skulderen og få en god dialog med.
Og så tage den den vej.
Jeg kan også høre med det samme om hvordan markedet er, for det kan jo godt være at der f.eks. ikke er mangel på trimmere ved Westierne, ligesom der eksempelvis er med Schnauzerne.
Så jeg vil jo gerne ind og yde en service hvor der er brug for den.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.731
Ellers så prøve at spørge hos opdrættere, der udstiller de racer du er interesseret i om nogen af dem kunne tænke sig at lære fra sig
Jeg har lært at trimme Irsk Terrier på den måde: Jeg kunne selv trimme til husbehov, da jeg havde ruhåret foxterrier. Så fik jeg Irsk Terrier og blod på tanden for at prøve at udstille og lærte basal irertrim af den opdrætter jeg købte min første irer af og lærte en hel masse om udstillingstrim da jeg købte min tredie irer i Kalmar
En blower for du ikke brug for til terriertrim
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.722
http://www.alttilhundogkat.dk/trimmeknive?/Generelt/HUNDE/PELS,%20PLEJE%20OG%20SOIGNERING/Trimmeknive/DVD%20L%E6r%20at%20trimme%20med%20Hellemai./&showitem=6224
jan 2008
Nej, det med en blower var netop et ekstremt eksempel på at jeg ikke vil købe det forkerte udstyr.
Annelise: Ja, jeg har set hun har lavet 2 dvder; cairn og westie. Jeg havde tænkt mig at købe de to dvd'er som understøttelse af noget kigge-over-skulderen, hvis det bliver de to racer jeg fordyber mig i.
Bestemt potentiale i at komme videre. Jeg skal have hævet fat i nogen her i området som tænker det kunne være rart at lære en op fordi der ikke er nok trimmere.
Det skal jeg helt sikkert have hittet ud af.
terrier hundetrimning