{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

hjælp til Lucky (tisser i sengen) {{forumTopicSubject}}

Vi har et lille problem. Lucky er begyndt at tisse i sengen smiley
Han er 10 mdr gammel og er kastrat, og har været renlig siden vi fik ham. Han kan godt have uheld nede på gulvet, hvis vi f.eks. ikke lige når op om morgenen, men ellers har der aldrig været noget.

Men han begyndte for et stykke tid siden at tisse i sengen engang imellem, og jeg ved ikke hvorfor. Han gør det aldrig om natten, og han kommer ud ca. hver anden time i løbet af dagen da jeg går hjemme. han kan godt holde sig, for det gør han jo om natten, og han fejler ingenting..

Når han gør det, viser han ikke først tegn til at han skal ud, og vi ser ham aldrig gøre det.
På nær for en uge siden hvor vi sad og så tv og pludselig gik han ind foran os oppe i sengen og tissede på min kærestes dyne -.-'

Første gang han tissede i sengen var da min kæreste var alene en weekend med ham, der tissede han hver aften oppe i sengen smiley

jeg ved ikke hvad det kan være, men hold op hvor er jeg ved at være godt træt af det, og jeg ser ham jo ikke gøre det, så jeg kan jo ikke nå at få ham ud, eller fortælle ham at det må han ikke..

Han ligger rigtig meget oppe i sengen i løbet af dagen, men hvis ikke der findes en løsning, må jeg jo gøre så han ikke kan komme derop smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til Lucky (tisser i sengen)
  • #1   20. okt 2013 Måske er han nået lømmelalderen? Den periode, hvor de glemmer ALT, og hvor grænser skal afprøves.

• #2   20. okt 2013 Det har han været længe, men han er overhovedet ikke slem. smiley

Men han gør det jo aldrig når vi kigger eller noget. så er det vel svært at prøve en grænse af??

• #3   20. okt 2013 Jeg ville smide hunden ned af sengen.... kun lade den være på gulvet.. ( eller i egen kurv )....... så er problemet løst.....:)

Og hvis den gør det , når I er i stuen....... så luk døren til soveværelset... smiley

• #4   20. okt 2013 Enig med Bitten.... Luk døren til soveværelset smiley

• #5   20. okt 2013 NITTIB det er lidt svært for sengen er i stuen, vi har kun et rum..

Men ja må jo bare holde ham nede fra sengen, om dagen.

• #6   20. okt 2013 Ha ha ha ...... sæt sengen på højkant , når i ikke ligger i den.......så er der også mere plads midt på gulvet.... til at udfolde sig på.....
    Danse ...f.eks.... tegne en hinkerude....eller bare nyde pladsen......

profilbillede
  • #7   20. okt 2013 Hvornår er han blevet kastreret?

Min Peanut gjorde det samme. Ingen blærebetændelse eller lignende, fik tjekket for alt muligt forskelligt. Der gik en periode på en måneds tid, hvor det var mneget slemt, og det skete ofte og stortset hver nat. Vi havde på det tidspunkt heller ikke mulighed for at lukke af til rummet med sengen, fordi det var stuen. I løbet af tre måneders tid var det forsvundet af sig selv.
    Jeg så heller aldrig Peanut gøre det. Han tissede som oftes om natten (i søvne).

• #8   20. okt 2013 lucky tisser ikke i søvne. og han blev kastreret for 2 mdr siden som 8 mdrs.

• #9   20. okt 2013 Sengen skal vaskes i rodalon for at fjerne lugten. Hunde tisser hvor de er trygge og hvor der lugter af tis i forvejen.

• #10   20. okt 2013 Malene det har vi allerede gjort, og har også vasket dyner osv mange gange. madrassen har haft betrækket ae og så har vi ordnet den med rodalon. smiley Men det er heller aldrig samme sted han tisser.

Og han plejer hvis det er fordi han skal tisse og vi ikke lige når at smutte ud med ham, at gøre det nede på gulvet, oftest henne ved vinduet (det er der han står når han skal give tegn til at han skal ud)

• #11   20. okt 2013 Lille fisens mor
    Håber det er i orden jeg lige låner din tråd til et spørgsmål

Maggie på 17 uger har for anden gang i dag tisset på min mors dyne
    Hvor for gør hun dette ?

Sitionen er at jeg er tid hjemme og besøge min mor
    Hun har en 13 år kat som er meget bange for Maggie så han bliver lukket ind i soveværelset når vi er der få det er der han føler sig mest trug
    Hvis vi er der længe tid af gangen bliver micki katten lukket ud i gangen hvor der oppen til køkken,badeværelse og ekstre værelse
    Hvis vi så ikke husker at lukke døren til soveværelset løber Maggie der ind og på et eller andet tidspunkt kommer hun op i min mors seng hvor hun så sætte sig og tisser
    Hvorfor gør hun dette ?
    Skal lige siges micki katten aldrig er i sengen da han ikke kan lide og gå på noget blødt

• #12   20. okt 2013 Det er helt i orden michelle.. smiley

• #13   20. okt 2013 Lille fisens mor

Køb noget billigt voksdug og læg over sengen i dagtimerne. Hvis du er heldig, så stopper det måske tisseriet, for det er ikke særligt behageligt for ham at tisse på det, for så får han meget våde poter.
    En af mine kursister havde amme problem som dig, hos ham hjalp det med en voksdug.
    Hvis ikke det skulle hjælpe, så har du i det mindste en ren og tør seng.

Held og lykke med at få løst dit problem.

• #14   20. okt 2013 så kan jeg ligeså godt bare holde ham nede af sengen.

Det hjælper ikke at lade ham blive våd af sit tis, for han tisser altid på sig selv alligevel -.-' fordi han tror han skal lette ben og bøje i hele ryggen på samme tid, dumme hund smiley

• Wendy M
    Wendy M Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #15   22. okt 2013 Hej Lucky' mor
    Gud hvor Lucky ligner min maddie, min er blot korthåret, men hvor er han dog smuk!!
    Ang. Dit problem, har vi haft det samme med vores, og fandt simpelthen ud af at det var en magt kamp mod min kæreste (hun tissede altid i hans side af sengen) .. Dette problem løste vi ved, at jeg var på "ferie" i lidt over en uge, hvor min kæreste havde hende selv, og fik bundet et tættere bånd til hende, og hun skulle ikke længere kæmpe med ham om min opmærksomhed, for nu er han ligeså god som jeg for hende smiley
    Måske det er det samme hos jer?

profilbillede
  • #16   22. okt 2013 han tisser ikke i en bestemt side eller et bestemt sted, så det tror jeg ikke det er. Men han har også et rigitg godt forhold til os begge to, så det ville undre mig meget.

Vi har de sidste par dage haft ham nede af sengen og først lader ham komme op når vi gik i seng, og det har fungeret fint indtil nu smiley

• Wendy M
    Wendy M Tilmeldt:
    okt 2013

#17   22. okt 2013 Når hvor dejligt i har fundet en løsning ind till nu smiley

Min kæreste havde hun også et fint forhold til, men som du nok ved er der for det meste en man foretrækker smiley

• #18   22. okt 2013 Et magtkamp simpelthen...? Hvad skulle hunden prøve at få magten over? sengen? smiley

• Wendy M
    Wendy M Tilmeldt:
    okt 2013

#19   22. okt 2013 Dyrelægen kaldte det en magtkamp, at hun forsøgte at sætte hendes territorie oven på hans smiley

• #20   22. okt 2013 Ja, det er så et udmærket eksempel på at dyrlæger ikke ved noget om adfærd. Det er længe siden at man er gået bort fra dominansteorierne. Vores hunde er nu engang ikke ude på at overtage verdensherredømmet, eller lave magtkampe med deres mennesker. smiley

• #21   22. okt 2013 Tja, nu er dyrlæger jo ikke uddannet som hundepsykologer, de er uddannet til at kurere sygdomme.
    Den der med magtkamp må dyrlægen længere ud med, det er noget vås.

Hvis du gider at sætte dig lidt ind i hundeadfærd, så finder du hurtig ud af at den er meget langt ude.

• #22   22. okt 2013 Lucky er sikker på at han er centrum for verden, og at alt drejer sig om ham.. smiley

Men derfra og til ligefrem at tisse i sengen, ikke strinte men tisse, bliver til magtkamp er der nok også lidt langt.

Herhjemme kører vi heller ikke med magt, og tit og ofte tilpasser vi os jo Lucky. smiley

• Wendy M
    Wendy M Tilmeldt:
    okt 2013

#23   22. okt 2013 Der vil altid komme mange meninger og løsninger smiley om ikke andet hjalp det råd vores dyrlæge/ven gav os :o) jeg gav blot mine erfaringer videre her på tråden, så kan man jo bruge dem eller lade være smiley

• #24   22. okt 2013 Og tak for det Wendy smiley Det er dejligt når folk vil tage sig tid til at dele erfaringer og komme med gode råd.

• #25   22. okt 2013 Med Wendys hund har det nok nærmere været usikkerhed. Når der så "kun" er kæresten hjemme er hunden ligesom nødt til at "finde sig i det" og finder ud af at der ikke er nogen grund til at være usikker, for kæresten kan også gå tur og kæresten kan også fodre. Og endda uden at moar er hjemme smiley

Kommentér på:
hjælp til Lucky (tisser i sengen)

Annonce