Hund og kat Hund og kat
Vores terrier Mille som er 6 år bliver HELT vild når hun ser en kat og er ikke rigtig til at komme i kontakt med.
Hvis hun ser en kat i haven løber hun rundt i huset (hun vil gerne ud til den) og det gør hun også lang tid efter katten er væk igen. Mine forældre har nogen venner som vi tit har været ude ved. De har kat der er van til hund og den ligger bare ned når vores hund ser den. Og mille hun løber bare rundt om den indtil vi fjerner katten og så løber hun igennem hele huset for at finde den igen.
Her den anden dag da min far var ude at gå med begge hunde, havde ham dem begge to uden snor (normalt reagere hun altid på indkald). Hun ser en kat og så var hun væk. Vi forsøgte selvfølgelig at kalde hende til os og da hun havde mistet interessen for katten kom hun da også.
Så mit spørgsmål lyder på skal vi bare acceptere at hun ikke kan med katte eller der noget vi kan arbejde med så det bliver bedre?
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.328
For det er jo netop når de løber væk at det bliver skide sjovt
jul 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 56
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.328
Lucky ELSKER at jagte katte, og de løber desværre altid -.-'
Hvis ikke de gjorde tror jeg ikke lucky ville syntes de var sjove på den samme måde.
jul 2013
jul 2013
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 73
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.553
Jeg ville holde hunden i kort snor, og så sidde et stykke fra katten, og træne lidt forskellige øvelser - især kontaktøvelser. Masser af lækre godbidder. Og så rykker I tættere og tættere på katten. Hunden skal have ros når den har fokus på dig. Hvis den tager kontakt til katten, skal du aflede opmærksomheden, og rose når den igen tager kontakt til dig. Forhåbentlig kan I til sidst komme helt tæt på, uden at hunden mister interessen for dig. Men forvent ikke, at det hele sker på én dag, det kan godt tage lang tid. :o)
Og så ellers rose når den er rolig i nærheden af katten, og hvis den bliver vild og vil lege, så afled og ros igen, når den ignorerer katten.
Har selv sammen problem med min 14 ugers hvalp og min kat - hvalpen vil gerne lege, men katten gider ikke at hun er så voldsom. Katten har ikke noget imod den, og hun vil gerne slikkes i hovedet og kan også sagtens sammen med vores anden hund. Men når hvalpen hopper frem eller laver lyde, så bliver katten bange og smutter. Og hun bliver ikke liggende, hvis hvalpen kommer - hun flygter, med en hvalp i hælene. :o) Vi gør det samme - træne at hvalpen skal være rolig og opmærksom på os, når katten er i nærheden.
Vi håber at hun til sidst lærer at komme hen til os og tage kontakt, når hun ser katten, i stedet for at flyve lige i ryggen på den. :o)
jul 2013
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
jul 2013
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Hund og kat