{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund dræbt af kamphunde
  • #1   31. okt 2013 i hvilket drømmeland?

• #4   31. okt 2013 Nu skal i jo huske at det bare er et hændeligt uheld,
    og at hende Rose altså ikke kan være bekendt sådan at anmelde det, for nu skal de der stakkels søde hunde jo aflives....

Eller noget.

• #6   31. okt 2013 Tror nu næppe sagerne stopper, men fokus ligges på en ny race. Så er det jo bare hvilken en.....
    Det er jo urealistisk at tro at skambids-sager stopper. Særligt når så mange konsekvent lader deres løse hunde opsøge fremmede hunde smiley

Det er en meget ærgelig situation for begge parter. Men han burde være sit ansvar voksent, og ikke flygte med hundene. Så må han sku hegne dem noget bedre ind.. eller bare lukke døren

• #9   31. okt 2013 Hvor er det forfærdeligt. :o(
    Jeg ved næsten ikke hvad der er værst.. at det er sket eller at manden tog sine hunde og smuttede.

Med sager som disse, forstår man godt raceforbuddet...

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 192
    #11   31. okt 2013 Jo der vil altid være uansvarlige ejere og bidske hunde - Dog indeholde de her racer nogle egenskaber der gør, at sagerne vil blive sjældender om nogle år når vi kan se virkningen af raceforbudet om nogle år.

• #12   31. okt 2013 FUCK HUNDELOVEN LAD HUNDENENE LEVE...

eller....

• #14   31. okt 2013 Nu står der ikke noget om hvilke(n) race(r) der er tale om, eller hvor gamle de er, men at disse sager fortsat forekommer i forholdsvis stort antal viser vel blot, at de uansvarlige hundeejere er ligeglade med loven og fortsat anskaffer ulovlige hunde. Hundeloven har jo ikke ramt de tåber der skaber problemerne. Jovist kan det være de får konfiskeret en hund, men så får de jo bare en ny "lab-boxer blanding".. Personligt føler jeg da ikke større sikkerhed for, at jeg, min familie eller hunde skulle blive overfaldet af en løs aggressiv hund, end før den nye hundelov. Folk burde kunne fratages retten til, at holde hund og så skrot forbudslisten..

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#15   31. okt 2013 Selvfølgelig kan man ikke se virkningen af raceforbudet endnu da der stadig er mange af disse hunde ude på gaderne. Der vil stadig være "ulovlige hunde" som blive solgt under betegnelsen som fx lab/box men det vil slet ikke være i samme omfang som nu, og politiet vil derfor have lettere ved at konfisker dem.

• #16   31. okt 2013 "Hundeloven har jo ikke ramt de tåber der skaber problemerne. Jovist kan det være de får konfiskeret en hund, men så får de jo bare en ny "lab-boxer blanding""

"Folk burde skulle kunne fratages retten til, at holde hund og så skrot forbudslisten"

Enig. Forbuddet hjælper jo ingenting.

• #17   31. okt 2013 Tue - "De fire kamphunde er ifølge ejeren, som Ekstra Bladet har talt med, blandinger af racerne American Staffordshire Terrier og Mastiff." :o)

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#18   31. okt 2013 "Enig. Forbuddet hjælper jo ingenting."

Og hvordan ved du det?? Det er sgu da klart at man ikke kan se om det hjælper endnu når disse hunde stadig er på gaderne. Det kommer til at virke når de hunde der er nu er døde. Nu ved jeg godt at de kan sige det er en lab-boxer blanding men det kan man hurtig finde ud af, og det vil slet ikke være i samme antal som vi har set de sidste år.

• #19   31. okt 2013 Der har aldrig været så mange pit Bulls i dk som der var da den nye hundelov blev indført, og de havde trods alt været ulovlige i mange år. Uansvarlige hundeejere der ikke har styr på hvad de har mellem hænderne vil fortsat efterspørger hunde der udstråler power. Enten finder de andre racer, blandinger eller indregistrerer hunde som falsk race. Det er naivt at tro at problemerne løses ved den nuværende lov. Hvis jeg havde troet på, at loven havde en gavnlig effekt kunne jeg bedre forlige mig med, at nogle racer er blevet forbudt, men det sker bare ikke. Dem der ønsker en "farlig" hund og dem der naivt tror at alle hunde er ens og blot skal have "kys og kram" for at blive gode hunde, vil stadig findes fremover..

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#20   31. okt 2013 Alle andre forslag som hundekørekort og ret til at have hund osv vil da overhovedet ikke hjælpe. Hvordan og hvem skal overholde dette.

• #21   31. okt 2013 CTS: Det havde jeg overset - jeg er vist lidt træt..
    Men ja det bekræfter blot hvad mange "seriøse" ejere af eksempelvis AST sagde længe før forbudssnakken, at det er hul i hovedet at lave blandinger af disse racer..

• #22   31. okt 2013 Nick: Jeg tror bare IKKE på at antallet reelt bliver så meget mindre. Det sælges et voldsomt antal amstaffer, amerikanske bulldogs - og måske mest chokerende masser af pitbulls smiley Tror en stor del af de typer der ikke kan finde ud af at holde hund ansvarligt, og har en forkærlighed for fx amstaffen bliver ved med at købe disse hunde ulovligt. De fornuftige ejere af disse racer vil jo så lade være.. men tror helt ærligt det er meget naivt at tro at man kan komme ulovlige racer til livs..

Hvordan kan man hurtigt finde ud af om en hund er en lab/boxer blanding?????

• #24   31. okt 2013 Nick: Politiet, det er jo også dem der er sat til at håndhæve raceforbuddet, uden at få yderligere resurser. Jeg betalte gerne hundeskat ( som der tidligere har været i DK) mod, at der blev resurser til at håndhæver loven som den var før den blev revideret i 2010. Der var jo en udemærket lov på området som bare ikke blev håndhævet.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#25   31. okt 2013 Om 8-10 år når de fleste af disse hunde der i dag er døde, så er det ret let kontroler. Hvis der er mistanke om at det er en ulovlig hund så skal ejeren bevise den er lovlig ellers bliver den aflivet. Og nej så er det ikke nok at sige det er er lab-box blanding.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#26   31. okt 2013 "Og selvfølgelig stopper vi bidepisoder med den liste, for det er kun amstaff der bider folk. Kamphunde er skyld i 100vis af dræbte spædbørn og de æder lystigt deres kranier og øjeæbler mens de skyder lazere med øjnene... "

Det er så dum det der og viser mest bare at du ikke er i stand til at forstå de problemstillinger i ejere med disse hunde står overfor.

• #27   31. okt 2013 Nick: Synes overhovedet ikke du svarede på mit spørgsmål, som blot var til din konkrete udtalelse?
    "Nu ved jeg godt at de kan sige det er en lab-boxer blanding men det kan man hurtig finde ud af" siger du. Hvordan kan man hurtigt finde ud af om en hund er en boxer/lab blanding?

Og i denne situation.. En dybt uansvarlig ejer. Hvordan sikrer man med den nuværende hundelov at han ikke bare får sig en ny hund?

• #29   31. okt 2013 Annette: Man kan da ikke neutralisere alle hunde i Europa, det er jo nemt for dem der ønsker det bare at få en ulovlig hund i et andet land, ja også i DK. Så uanset om de hunde der er på listen nu bliver neutraliseret, så vil de der ønsker det jo stadig kunne finde de ulovlige hunde i udlandet..
    Hvordan definere du kamphundelignende?

• #30   31. okt 2013 Hvis nu de aflivede ejeren og ikke hunden, når folk brød listeforbuddet - Så skulle det nok hurtigt have en effekt smiley
    Eller det bare fik en større konsekvens, end en aflivning af den hund de alligevel er komplet ligeglade med...

Syg mand, at han bare stikker af med hundene :s

• #31   31. okt 2013 Calule - Men det vil da mindske antallet af dem herhjemme, når de bliver svære at få fat på. :o) Man kan aldrig forhindre det fuldstændig, men en reducering er vel bedre end ingenting?

• #33   31. okt 2013 Einstein: Haha ja så ville det altså være noget nemmere! *gg*

CTS: Ja, det ville det formentlig.. men tror nu stadig der vil importeres en stor del hund. Særligt fordi nogle så lugter at der er penge i at importere ulovlige hvalpe smiley
    Nu skal det ikke være nogen hemmelighed jeg som udgangspunkt er imod forbuddet. Skal umiddelbart ikke selv have en af hundene på listen, heller ikke om de så blev lovlige. Men størstedelen af amstaffer, som er nævnt her, er jo veltilpassede familie hunde.
    Jeg er derimod for tavlepåbud, tvungen mentaltest og måske var det en god idé med en mentaltest af de fremtidige hvalpekøbere også ;o)

• #34   31. okt 2013 Kathrine: Men beviser dette interview ikke netop at der SKAL være en følge for ejer, udover at hundene bør aflives? At lågen er åben er SÅ uheldigt og beklageligt, at han stikker er er utilgiveligt. Burde der ikke være en lovmæssig foranstaltning så folk som ham ikke bare kan få en ny hund der er potentiel skadelig for andre??

• #36   31. okt 2013 Gud efter at have læst det interview, synes jeg næsten at ejeren skulle aflives sammen med hundene smiley
    Kæmpe idiot.
    Gid der var en kæmpe straf til sådanne folk. Så de kunne fatte det.

• #37   31. okt 2013 Calule - Er helt enig med dig i, at man bør gøre mere/andet end blot at raceforbud, og er også enig i de ting du foreslår. :o)
    Men igen, så er det jo alt sammen svært at håndhæve, og intet af det kan forhindre det fuldstændig, men stadig kun reducere.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#38   31. okt 2013 Calule - og rullepølsen Maggie: Ejerne skal jo bevise at deres hunde ikke er nogle af de forbudte racer. At sige det er en lab-box bladning er ikke at bevise noget.

• #39   31. okt 2013 Annette: Folk betaler jo allerede op til 10.000kr for denne type hunde. Det uden nogen former for papire smiley
    Er alle listehundene så "kamphunde" eller? Der er jo store hyrder iblandt listehundene? Og der er jo en del potente racer der ikke er på listen..
    Nu er min hund vel sagtens ikke meget større end din, men jeg har altså ikke planer om at anskaffe mig skydevåben - hverken til større eller mindre hunde. Men ville ønske at personer der har udvist SÅ uansvarlig adfærd i forhold til det at have hund burde fratages den ret.

Gætter på at du ville tabe femøren uanset hvilken hund der skambed din smiley

• #41   31. okt 2013
    Ufattelig dum og ansvarsløs ejer af disse hunde der angreb..

Men tja det ser man desværre tit..

jeg holder nu på de burde aflives når de kan slå en anden hund ihjel.
    men det bliver de jo nok ikke nu hvor de gemt af klaphatten.

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#42   31. okt 2013 Søren N ...... Hvad rager det dig hvordan min profil ser ud? Jeg har lige lavet den i dag. Skal jeg sende mit nummer og adresse til dig?

• #43   31. okt 2013 Stakkels stakkels hund der blev dræbt!!!
    Stakkels hund der blev skadet, og så sin ven blive dræbt!!!
    Og stakkels stakkels ejer, som vil have denne tragiske oplevelse medi bagagen resten af livt - det gør mig usigeligt ondt.

Næst efter at der skal mine unger noget ( Gud forbyde det ), er ovenstående scenarie min største frygt. At jeg kommer med mine små hunde i snor, og vi møder ikke venligsindede løse hunde, uanset race. Samme frygt har jeg faktisk også når jeg går med giganter, at der skal komme en lille arrig satan og gå til angreb, og mine store giver igen ved at forsvare sig - i den situation vil mine blive stemplet som synderen alene på grund af deres størrelse.

Efter at have set videoer af bla pit Bull, der fuldstændigt umotiveret går til angreb på andre hunde, børn eller voksne, har mit syn på hundeloven ændret sig.
    Hunde af disse typer, pit Bulls, blandinger med pit Bull, amstaff osv høre lige så lidt hjemme i dk som de meget vogtende skarpe racer, jeg ville skide grønne grise hvis jeg stod ansigt til ansigt med disse hund. Det kan da ikke være rigtigt at vi skal til at lære vores børn, hvad de skal gøre, hvis de render ind i sådan en satan.

Derfor støtter jeg forbudet af pit Bull, Pitt Bull blandinger, og pit Bull lignende hunde, ligesom jeg støtter forbudet af de meget skarpe territoriale vogtende hunde. Jeg har svært ved at se deres berettigelse i et land som dk.
    Mine broholmere, som også er en vogtende race, er alt rigelig til mig.

At den uansvarlige kujon til hundeejer stikker halen mellem benene og gemmer sine bæster, siger alt om den slags hundeejere. Tag dog ansvar for dine kræ og afliv dem. Det er nok ikke sidste gang de vil gå til angreb!

• #45   1. nov 2013 Uansvarlighed ligger bag de fleste bidepisoder.
    Stort set hver gang en hund har overfaldet en hund eller et menneske, så er der en uansvarlig ejer, som har sluppet en hund løs, som personen ikke har styr over, ikke gider bruge snor, ikke hegner grunden ordentlig ind, har overvurderet egne evner, eller ikke indset, hvad ens hund indeholder.
    Problemet med uansvarlighed er, at det er svært at lovgive imod.
    Disse personer er ligeglad med, om der er kommet et forbud, og køber og avler de hunde de vil. Hundeloven har ramt hårdest på dem som ikke udgjorde problemet før loven. De uansvarlige har stadig disse typer hunde, og får nye hvalpe.
    Al erfaring fra udlandet, og seneste statistikker herhjemme, viser det samme.
    Forbud er en dårlig løsning, med ringe effekt.
    Og når politiet så heller ikke har midler eller lysten til at bruge loven, så er det nytteløst.

Mit forslag til en løsning er tårnhøje bøder ved uansvarlighed uanset race, så man ikke kan gemme en hund bag en boxer blanding eller blive ved med at forbyde de mange potente racer.
    Behold forbud mod pit og tosa, og evt lave sær regler for amstaff og ambull.
    Og så giv bøder på 20.000 kr. hvis ikke ens hund er registreret, eller ikke forsikret.
    10.000 kr. i bøde for en strejfende hund
    10.000-50.000 kr. i bøde ved skambid (skambid skal defineres anderledes end i dag).
    Snor påbud inden for byskiltet (privat bebyggelse) for alle hunde, pånær træningspladser, hundeskovs områder mm. Selvom man har en lydig hund uanset race, så er der folk der er utrygge, når de ser en løs hund, og mange overvurderet deres egne evner. Bøde 1000 kr., og bøden skal stige til det dobbelte, hver gang man bliver taget. Man kan evt lave en lydighedsprøve, som kunne ligge ude hos DCH eller anden forening, og hvis denne prøve er bestået, kan man få lov til dispensation for snor påbud.

Lave et hunderegister, lidt ala en blanding af hundeweb og dansk hunderegister.
    Alle hunde skal være chippet, og alle oplysninger skal kan findes i det register, og være offentlig tilgængeligt. Her kan alle oplysninger fra dyrlægen står, politiet skal kan komme med kommentarer/tilføjelser osv. Så kan alle inden et hundekøb, finde oplysninger om en hund/hvalp inden køb.

På den måde er det dyrt at være et fjols, og overtrædelser er nemme at se, og man skal ikke til at vurdere på racer, og uskyldige hunde bliver aflivet.
    Er man en ansvarlig hunde ejer, så vil man ikke blive ramt af sådan en lov.

• #47   1. nov 2013 Påbud om hundekørekort og mentaltest af hundene, ville også være at foretrække.

Maj-Britt - vi må vel alle ofre os, hvis vi vil komme problemet til livs :o) man kan jo ikke altid på afstand se, om folk har styr over hunden, så selvom nogen rent faktisk har det, er der mange der ikke har det - selvom de selv tror/mener det. Og så kan det altså også klikke for selv den lydigste hund. Jeg forstår desuden ikke helt behovet for at have løs hund i byerne :o)

• Nick F
    Nick F Tilmeldt:
    okt 2013

#49   1. nov 2013 Det var faktisk en god ide du kommer med der Tonny men som en anden skrev så er tumperne så ligeglade/dumme at der stadig vil ske ligende episoder.

Maj-Britt *DKK og en kælling : Men det er jo en konsekvens, hvis der ikke er totalt forbud over bestemte racer, så er det alle hundeejere der må betale prisen, istedet for nogle udvalgte racer.

• #51   1. nov 2013 Nu har jeg hørt en politiker udtalt omkring denne hundelov

Der kommer ikke kørekort, så det behøver i ikke sætte næsen alt for højt op efter

• #52   1. nov 2013 Maj-Britt - selvfølgelig er det da ærgerligt, at det er nødt til at være sådan. Men hvem vil du have skal vurdere, om man har styr på sin hund eller ej? Det er da mange gange ugentligt, at folk herinde oplever, at andre ikke har styr på deres hunde, selvom de selv mener det. Så hvem skal gå rundt og sige "du må gå uden snor, du må ikke", hvem skal skille tåberne fra? Ejerne kan jo tydeligvis ikke selv finde ud af det. Og her tænker jeg ikke kun ejere af listehunde, for der findes dælme mange andre uansvarlige hundeejere også.
    Men du er så ikke villig til at ofre dig, for at andre kan føle sig trygge på gaden?

• #55   1. nov 2013 Jeg går ind for en stramning af alle §'er i hundeloven. Det skal gælde for enhver - undtaget naturligvis undertegnede og Chili. Nu er vi jo også specielt dejlige og velopdragne. Desuden er vi smukke og kloge.
    mvh Søren

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #56   2. nov 2013 At loven ikke virker er jo fordi at der er folk der ikke overholder den. De folk skal kunne mærke det når de bliver taget. At afskaffe en lov fordi at der folk der ikke holder den giver ingen mening,såfremt man ikke har et bedre forslag til hvordan det kan gøres bedre.

Kan godt være at andre hunde kan bide,men vi kommer ikke uden om at det er bestemte racer vi hører om igen og igen. Det kan man så vælge at bagatellisere, men det ændre ikke på at de er og bliver et større problem i forhold til andre racer.

• #57   2. nov 2013
    Ahr den holder ikke..... vi går da ind for kollektiv afstraffelse Mai-.Britt.
    Vi skal da alle straffes og have trukket forbud ned over hovedet, selvom det kun er nogle få, der er spader og dybt uansvarlige. Det er da total retfærdigt, hvorfor skulle der laves om på det....nøjagtig som vi kender det fra forbudsracerne, her skelnes der bestemt ikke mellem hunde-ejere...bare ærgerligt !!
    --
    "for det skal ikke ramme alle os med lydige hunde at de fæhoveder er spader."

"Hvor meget mere skal trækkes ned over ganske almindelige hundeejere, fordi et mindretal er totalt åndssvage?? "

"Tag dem, der er tåber og lad så os andre være".
    -----

• #58   2. nov 2013 ''Hvor meget mere skal trækkes ned over ganske almindelige hundeejere, fordi et mindretal er totalt åndssvage''

Med alle de historier og tilfælde man høre om, er det da snarere et mindretal der IKKE er totalt åndssvage.. Synes godt nok der er mange mad armen under hovedet derude..

• #59   2. nov 2013 Hvor er det forfærdeligt for den stakkels dame smiley

Havde det været mine hunde, og begge havde deltaget i "nedslagtningen" havde mit svar til politiet været : "det behøver i ikke... vi kører direkte til dyrlægen herfra...!"
    Og så kunne de så se kvitteringen eller sågar de døde hunde bagefter som bevis...

• #60   6. nov 2013 Det var godt nok trist læsning og hvor jeg føler for damen som mistede sin hund. Nu har jeg ikke læst hele artiklen, men jeg håber da at der kommet konsekvenser for ejeren af disse hunde.

Kommentér på:
Hund dræbt af kamphunde

Annonce