{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.127 visninger | Oprettet:

Så skete det jeg frygtede - langt {{forumTopicSubject}}

Ja så skete det...
Til jer der ikke kender til vores hunde, har vi et par schæfere, der er egetkønsaggressive... og især vores hanhund er slem...
Derfor lufter vi hovedsageligt på let overskuelige steder, hvor der ikke kommer ret mange mennesker, hvis de skal rende frit...
Begge hunde er godt trænede og er derfor hvad man kan kalde "under kontrol" som loven foreskriver....

I dag under vores ellers så hyggelige formiddagstur på en let overskuelig mark ved siden af en børnehave og nogle få ungdomsboliger, gik det galt...
vi lufter uden line og hundene render glade rundt og leger efter en god træning..
Pludselig hører man en dame skrige meget højt, og ovre fra ungdomsboligerne kommer hun GÅENDE...
der dukker en lille pekingeserlignende hund frem, der spurter væk fra hende...
vi er på god afstand og kalder roligt hundene til os, tager line på, og begynder at gå modsatte vej...
Hunden får øje på vores og sætter kursen..
damen GÅR stadig efter hunden mens hun skråler,...
lige lidt hjælper det og hunden når os....
først går den efter Nala, der gudskelov tager det forholdsvis roligt, og manden min får losset kræet væk...
mens den har travlt med Nala prøver jeg at gå væk med Athos, men ak nej..
Den ryger lige i fjæset på ham, og han går helt amok... M får brølet til damen at "HAN SLÅR DEN IHJEL!! SÅ LØB DOG!" her begynder hun at tude, og sætter farten op.. Athos prøver desperat at få fat i kræet mens jeg gentagende gange får den losset af helvede til, så den triller hen af jorden..
Den får bidt ham flere gange, og sad på et tidspunkt fast i lysken på ham.....
Endelig får hun fat i kræet, OG bliver selv bidt flere gange, og står stortudende og undskylder, mens jeg råber af hende, at vi har set hvor hun bor, at vi får ham tjekket, og at hun bare skal få den væk!

Athos blev bidt, jeg blev bidt og det lille kræ har nok ondt...
Men gudskelov fik han ikke fat i den, for han havde knækket nakken på den.... (og vi kender vel alle hundeloven i dag)
men nu kan vi da skyde en hvid pil efter træningen med at ignorere andre hunde smiley

Og nu hvor der er kommet ro på drengen, skal vi lige have tjekket efter sår i lysken.....

ØV ØV ØV!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det jeg frygtede - langt
  • #1   10. nov 2013 Sikke da en grim oplevelse smiley Øv øv øv smiley

  • #2   10. nov 2013 Rigtig øv!! smiley

  • #3   10. nov 2013 ja det var sq synd for ham.... vi var ellers nået et godt stykke med træningen, så et enkelt VOV ved synet af en fremmed hund, var det eneste han gjorde..... smiley

  • #5   10. nov 2013 Bevares... damen hylede og undskyldte, men hold kæft hvor var jeg gal på hende! smiley

    Og bryder mig ikke synderligt om at sparke en hund smiley
    men et puf var ikke nok.. ej heller at råbe af den... og hellere det, end at Athos røg på forsiden...


  • #6   10. nov 2013 Allergisk - jeg fatter det heller ikke smiley
    men den blev VED at bide på trods af måske 10 spark og AThos der ikke engang gøede... han BRØLEDE og der var tænder alle vegne.....
    Jeg var ved at kvæle ham for at holde hans tænder fra den smiley


  • #7   10. nov 2013 Føj for satan smiley

    Øv, jeg er sgu ked af det på jeres vegne, det må bare ikke gå så galt smiley

    Jeg håber dælme at hun fattede pointen - KONTROL på din hund!


  • #8   10. nov 2013 Føj for en grim oplevelse smiley
    Fatter ikke hvordan det kan være så svært at forstå, at hvis ikke der er kontrol over hunden, skal den ikke være løs, når den kan genere andre... smiley


  • #9   10. nov 2013 tak CH....
    Må nok tilstå at adrenalinet stadig pumper lidt... blev sq bange... mest for om han fik fat i den... et bid er jo nok.... 50 kg mod måske 4kg....


  • #11   10. nov 2013 hun fik også et noget andet ansigtsudtryk da hun hørte os brøle, at han altså knækkede nakken på kræet, hvis han fik chancen....
    og det er jo klart... først angriber den "hans tæve" og bagefter ham....


  • #12   10. nov 2013 Lyder som en rigtig grim oplevelse smiley

    Jeg ville klart få mig selv og hunden tjekket omgående og få det lille kræ politi anmeldt!


  • #13   10. nov 2013 Det er sådan noget vi alle frygter smiley heldigvis for jer, fik jeres han ikke held med at slå igen. Må håbe madammen har lært lektien!
    i gjorde hvad i kunne, var jeres ansvar bevidst!.


  • #14   10. nov 2013 T, hvordan vurderer du chancen for, at den dame har lært at holde sin hund under kontrol?
    Var hun forskrækket nok til at undgå en lignende situation igen?


  • #15   10. nov 2013 Badetøflen - det samme gjorde jeg.... havde hans hoved kilet imellem benene, mens den hang fast i lysken på ham....



  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #16   10. nov 2013 Gid du dog havde fået den sparket midt over!

  • #17   10. nov 2013 CH - det tror jeg faktisk... hun hylede så meget at hun næsten ikke kunne få luft....
    Lige nu sidder vi og snakker om, om vi skal gå over og snakke med hende.........(?)
    hendes hund fik nogle gevaldige los af os begge....



  • #18   10. nov 2013 Det var nok en god ide at tage en snak med hende smiley

  • #19   10. nov 2013 Har fået tjekket ham igennem nu (tror jeg)
    han har et rødt mærke på dilleren og røde skrammer på hofte og i lysken... dog uden der er hul... heldigvis....
    han kan vist være glad for sin vinterpels, og at en pekingeser har så små tænder smiley

    Men nu har vi problemet, hvis hun er typen der ringer til politiet.... for vi kan ikke bevise noget, og vi har den største hund... smiley


  • #20   10. nov 2013 CH - jeg tror de fleste småhundeejere frygter at se deres hund i gabet på et monster som Athos.... han ser ikke ligefrem rar ud, når han går i forsvar/til angreb.... så vil da næsten håbe, at hun har mareridt om det her, så det ikke sker igen......

  • #22   10. nov 2013 Men hun kan jo heller ikke bevise noget - det må være påstand mod påstand.

    Jeres har bidskader - hendes har måske højst nogle trykkede (brækkede?) ribben.

    Jeg ville også gå over og snakke med hende. I har alle sammen fået en kæmpe forskrækkelse.


  • #23   10. nov 2013 ja det kunne godt være at vi skulle det...
    Hun lignede en der var midt i tyverne.... havde ligt frygtet and hun ville blive hys over at vi lossede til den, men hatten af for at hun trods alt undskyldte.....


  • #24   10. nov 2013 Synes det er en super løsning at få snakket med hende.

    Hvis det hendes hund har fået er skader efter spark og Athos ikke havde fat i den på noget tidspunkt, så burde i slippe også selvom hun anmelder..

    Men for hulen, man er jo dybt paranoid, jeg kan SÅ godt forstå, hvis I er nervøse ved situationen.


  • #25   10. nov 2013 ja for pokker jeg blev forskrækket.... og det er egentlig forfærdeligt, at man ser hele filmen for øjnene... lille hund med brækket nakke, og et par politifolk i døren.... smiley

    brækkede ribben er ikke usandsynligt.... og M ramte den vist også i hovedet....
    alligevel ikke rart at tænke på, at man har forvoldt skade på en lille hund.... men havde ikke noget valg.. smiley


  • #26   10. nov 2013 Føj for en oplevelse! Godt der ikke skete mere.

    Og ja jeg ville også lige smutte en tur over til hende, og lige få snakket oplevelsen igennem. Både for jeres skyld, og for hendes. Det kan jo være en traumatisk oplevelse, som vil være god lige at få snakket igennem. Det kan jo være hun ikke har nogle at tale med, i har jo hinanden smiley


  • #27   10. nov 2013 Jeg er sikker på at han ikke ramte den... han havde kvæl på, og havde hans hoved mellem mine ben hele tiden....
    (hurra for kvæl - så ku han ikke slippe fri)


  • #28   10. nov 2013 der stod to unge gutter nede ved boligerne, der vist "hørte til hende"... hvorfor de ikke kom og hjalp .. ja det må guderne vide...

  • #29   10. nov 2013 nå.... nu tager vi lige hinanden i hånden og går over og snakker med hende...
    så må vi se hvad hun siger.....


  • #30   10. nov 2013 De var vel ligeså dumme som hende?!

    Ej det sagde jeg ikke, gjorde jeg? smiley


  • #31   10. nov 2013 Super du må lige give en update kære T smiley

  • #32   10. nov 2013
    Hvor var det godt at det ikke gik værre *PYYYYHAAA*

    Jeg ville klart anbefale jer, lige at gå over og få en snak med hende. Om ikke andet, så for at understrege at den episode kunne ha kostet hendes hund livet, hvis den havde mødt hunde med knap så handlekraftige ejere..

    Hun er med garanti dybt chokeret stadigvæk og jeg tror faktisk også i begge 2 vil ha det bedre, hvis i lige får tjekket op på hvordan den lille hund har det, efter jeres nødværge..

    Vi elsker jo alle sammen hunde og ingen af os, vil ha det fedt med at ha brugt en pekingser som fodbold, men i havde jo ikke andet valg..
    Så for sjælefredens skyld- og jeres bekymring for lille hund, så smut lige over forbi..

    Tænk hvis i ikke tager snakken med hende og episoden gentager sig smiley næste gang med en død pekingerser som resultat smiley

    I min bog, reddede i livet på den ved at sparke den væk, så ros for jeres handlekraft


  • #33   10. nov 2013 åh det er bare det vi alle frygter! smiley

  • #34   10. nov 2013 Deres adfærd kan muligvis " forklares" med at der faktisk er ufatteligt mange der stadigvæk tror på at vovserne selv klarer den slags smiley

    Det er svært at bebrejde folk for uvidenhed/dumhed smiley


  • #36   10. nov 2013 Sikke en oplevelse :-(.. Stemmer også for, at i får snakket med hende, og er spændt på at høre, hvad hun selv siger...

  • #37   10. nov 2013 Vi har lige været forbi derovre, men hun var ikke hjemme... og det var hunden heller ikke, så vi svingede lige forbi dyrlægen også.. det kunne jo være hun var ovre og få den tjekket, men heller ingen held...
    så vi må prøve igen senere....


  • #38   10. nov 2013 skal nok lige skrive en update, når vi får fat i hende....

    M arbejder jo hos politiet, og har lige hevet fat i et par kollegaer... ikke for at anmelde, men for liiiige at have ryggen fri... hvis nu...
    den eneste grund til at anmelde her, ville for mit vedkommende være for, at undgå, at Athos kom i fedtefadet...


  • #39   10. nov 2013 Ja der er ikke andet for smiley

  • #40   10. nov 2013 puha for en tur i har haft, det er bare såå skide surt når folk ikk har styr på deres løse hunde smiley men godt der ikk skete mere skade selvom i alle blev bidt
    det skete dersværre for min mor og søster, de boede lige ved siden af hinanden og min søster gik med hende 2 store hunde i snor og min mor lukkede så sin lille chihuahua ud og den farede lige i hovedet på de 2 store, min søster fik sparkede den væk 2-3 gange og hver gang rejste den sig, rystede sig og gik på dem igen, den ene af de store fik desværre fat i den lille så hun døde smiley


  • #41   10. nov 2013 øv, for en forfærdelig oplevelse for alle parter smiley Jeg håber, at I får fat på hende ejeren og lige får snakket ud om tingene, så der ikke sker et eller andet efterfølgende.

    Kan godt forstå, hvis jeres hjerter har siddet op i halsen, når man tænker på den hundelov, der er i dag smiley


  • #42   10. nov 2013 Som jeg skrev på FB..

    Hold kæft hvor er jeg ked af det på jeres vegne..
    Har virkelig siddet og hylet over det (har af meget gode grunde ekstremt let til tårer her for tiden)..

    Håber det bedste for den smukke Athos..


  • #43   10. nov 2013 Føj for pokker for en oplevelse smiley Jeg håber ikke, det får konsekvenser af nogen art.
    Kan den lille satan være sluppet ud af døren, eller var hun virkelig så dum at lufte den uden snor og uden kontrol?

    Mange tanker herfra - håber, du gider lave en update.


  • #44   10. nov 2013 Det værste ved sådan noget er for mig, at det NETOP kan være et uheld. Uheld sker jo for os allesammen og er timingen til det, så kan det ske på det værst tænkelige tidspunkt.

    Jeg synes generelt at vi bliver nødt til at give hinanden plads til at tage fejl, komme galt afsted, foretage et fejlskøn osv.
    Så det der med at anmelde fordi hun har kvajet sig, det kan jeg ikke rigtig følge, men jeg kan konstatere at mange næsten tænker sådan reflektorisk.

    Jeg kan til gengæld følge tanken om at anmelde for at forsøge at få sin ryg fri - at være hurtigt ude og få beskrevet tingene som oplevet.
    Men under alle omstændigheder vil det blive påstand mod påstand.

    Jeg håber så inderligt at denne dame har lært lektien, erkender sin fejl og lader det fare.


  • #46   10. nov 2013 Phyforfyffer!

  • #48   10. nov 2013 Hun gik med den uden snor ude på parkeringspladsen foran sin lejlighed sammen med de 2 unge fyre.....
    og pludselig spurtede den hen ad vejen....
    så fik den øje på vores og ændrede kurs....
    den har nok løbet 100 meter for at nå os.... og hun GIK efter den... det var nok hendes største fejl... at hun ikke fik sat fart på....

    jeg er heller ikke interesseret i at anmelde.... kun i at MIN hund ikke kommer i fedtefadet pga hendes fejl...
    uheld sker... helt sikkert... men så må man handle derefter..


  • #49   10. nov 2013 Den VAR meget aggressiv... og jeg var virkelig overrasket over, at den blev VED at komme igen....
    M ramte den i hovedet, hvor den hylede... og jeg ramte den måske 4-5 gange hårdt i maven... den ene gange røg den 5 meter væk og trillede rundt, rejste sig op, og røg på igen....

    det er sq da ikke normalt smiley


  • #50   10. nov 2013 Hold da op smiley



  • #51   10. nov 2013 ja nemlig.... det er sq da unormalt... og man sparker jo hårdere for hver gang... men den gav ikke op da...
    og den bed også hende, da hun endelig kom tæt på...


  • #52   10. nov 2013 Stakkels hund, den har sgu også været ude at skide... Hvor er hun tarvelig, håber aldrig, aldrig, aldrig hun lader det ske igen.

  • #53   10. nov 2013 Øv for en oplevelse smiley Godt jeres ikke fik fat i hendes, selvom det jo ikke engang er jeres skyld at hun ikke har styr på hendes hund.. Men det tager den dumme lov jo desværre ikke hensyn til, så godt det endte som det gjorde trods alt..

  • #55   10. nov 2013 Søren - godt du ikke luftede samtidig som os i dag så... smiley det er jo i samme by...

    eller det havde måske været meget rart med en med noget handlekraft, der kunne tage handlig overfor det kræ.....

    det er ret svært at gøre noget med en stor hanhund, der er i "forsvarsmode"..

    og ja det var sq ubehageligt at holde ham, mens den bare bed og bed... smiley


  • #56   10. nov 2013 Ja, hun er skisme da tarvelig, hun må da kende sin hunds sind og må sgu da gøre alt for ikke at sætte hverken sin egen eller andres hunde i sådan en situation.

  • #57   10. nov 2013 Py-ha en ubehagelig oplevelse. Jeg håber dine hunde kommer sig både fysisk og psykisk.

    Jeg sidder her og tænker på, hvorfor du ikke anmelder hendes hund?
    1. Den gik til angreb på dine hunde flere gange og bed ligeledes.
    2. Dine hunde var i snor og havde stort set ikke mulighed for at forsvare sig, da du gjorde alt for at forhindre det.
    3. Selv efter flere spark bliver den ved og den bider også jer mennesker.
    4. Hvad med fremtiden. Den hund er jo ikke til at stole på og det er sikkert ikke sidste gang den går til angreb og bider andre hunde eller mennesker.
    5. Tænk hvis det er et barn, den bider næste gang eller en mere forsvarsløs hund, som måske ikke siger fra.
    6. Ja jeg håber ikke, at jeg møder den hund nogen sinde!


  • #58   10. nov 2013 2 min før episoden.
    2 glade hunde efter træning


    profilbillede
  • #59   10. nov 2013 han er ok nu... men øjnene siger "jeg er TRÆT" smiley

    profilbillede
  • #60   10. nov 2013 Iben - jeg er ikke i tvivl om, at den hund har en skrue løs....

    og jeg kunne rigtig godt tænke mig en snak med pigebarnet.....

    MEN ... der er ikke gået hul på Athos... så der er jo i virkeligheden ikke noget at melde.... smiley


  • #62   10. nov 2013 Søren - det var det grønne område ved dyrlægen...
    overfor bowlinghallen...
    det ved du hvor er ikke?


  • #64   10. nov 2013 der er en stor plæne, der bla bliver brugt til cirkus og Dansktopfestival... det er rigtig nemt at overse området, og man kan se på lang afstand, hvis der kommer mennesker/hunde....
    vi går jævnligt derover og træner.... smiley


  • #65   10. nov 2013 Fuck hvor grimt altså!

    Som skrevet på FB bliver jeg sku frustreret og bange på jeres vegne, det er jo set før at stor hund får skylden, lige meget hvad.

    Det positive må være at lille hund ingen bidemærker har!


  • #66   10. nov 2013 M har lige snakket med en hundefører....
    og vi har heldigvis vores ryg fri...
    det er hende der har overtrådt hundeloven, og hende der skal betale evt. skader....
    og vi blev også der rådet til, at tage en snak med hende... og se om ikke det kan ordnes i al mindelighed....
    smiley


  • #67   10. nov 2013 Godt der ikke skete mere. Bare folk dog kunne bruge snor til deres kræ. Nu spørger jeg måske lidt dumt, hvis man har så aggressive hunde, burde man så ikke lufte dem med mundkurv på? Det er jo det de ikke aggressive listehunde bliver pålagt. Hvorfor så ikke putte den på en aggressiv ikke listehund?Og det er ikke en provokerende forespørgsel, syntes bare man måske slap for at gå og være på vagt hele tiden?

  • #68   10. nov 2013 Joh.. Hvis man kan få en mundkurv i Pekingeser størrelse...

  • #69   10. nov 2013 Godt at schæferen ikke kom til skade, og jeg håber det det samme for pekingeseren.
    Og jeg håber at det ikke er hundeloven der har fået TS til at forhindre at schæferen skambed eller dræbte den..


  • #72   10. nov 2013 Ulla, jeg mener ingenting. Tror bare at hvis det var mig og med den hundelov, så puttede jeg kurv på. Man har jo ikke nogen rettigheder som det er nu.

  • #73   10. nov 2013 Hold da op smiley

    Håber i alle kommer jer efter denne episode. Det burde være den unge trunte, der skulle have et ordentlig los i R....

    Nok meget fornuftigt, at tage en snak med hende. Det kunne jo være i kunne få hende til at forstå, hun skal holde snor på kræet!


  • #74   10. nov 2013 jamen det er virkelig sådan et skrækscenarie os med større hunde gruer for smiley
    nu har jeg pt ikke nogen der ville svare igen, jo terrierne ville nok råbe igen, men ikke Morgan.
    men da jeg havde boxerne, så var det virkelig et frygt jeg havde, jeg undlod at gå i byen det sidste år, da her netop er rigtig mange med mindre småarrige hunde og flexliner der åbenbart ikke kunne rulles ind smiley , som jeg har haft ubehagelige oplevelser med, både flexlinerne og hundene. dog aldrig så slemt som TS, føler virkelig med hende/dem


  • #75   10. nov 2013 Føj for en forskrækkelse. Håber i alle er OK.

    Men lad os nu ikke glemme at uanset race, størrelse og alder er det STADIG ejerne der skaber hundens opførsel. Stakkels lille hund, den må jo være i komplet ubalance og have MINUS respekt for dens ejer når den - til trods for tilråb - løber videre mod jeres hunde. Men nogle gange må man gøre hvad der nu skal til for at holde to hunde fra hinanden.

    Lad os håbe at denne episode giver Pekingeserens ejer anledning til lidt opdragelse af kræet.

    Iøvrigt synes jeg TS gjorde hvad der nu kunne gøres - havde selv reageret lige ledes. Nej, det er ikke rart at skulle losse til en hund, da slet ikke en der vejer så lidt at den nemt kan lande i Skagen eller Tønder hvis man losser hårdt nok - den har jo ikke så mange kg at stå imod med.


  • #77   10. nov 2013 Søren N

    Skulle give besked fra TS mand om, at Tine er på job et par timer og kommer på igen, når hun kommer hjem smiley


  • #78   10. nov 2013 Søren: Allerførst så er det ikke nogen kritik af ts. Kan kun sige hvad jeg ville gøre med en aggressiv hund, ville ikke turde andet med denne hundelov. Det er immervæk nemmere at få den angribende hund væk, når man ikke skal være bange for ens egen bider tilbage. Ikke nogen fantastisk løsning, men bedre end at få aflivet sin hund. Og jeg skal jo bruge kurv til min hund, også selvom hun står og siger hjælp, hver gang en hund bliver sur på hende.

  • #79   10. nov 2013 En Shaeffer på 50 kg?

  • #80   10. nov 2013 Nej Allan... ikke en schaeffer.. men en schæfer smiley
    men ok... han vejer kun 47 pt kan jeg se... har lige fået ham vejet smiley


  • #81   10. nov 2013 Allan: ja det sker. Min gamle han vejede 54 og var 74 cm over skuldrene.

  • #83   10. nov 2013 Hold da op en grim oplevelse. Og det er jeg slet ikke i tvivl om hun også syntes..
    smiley

    Jeg har selv en mops han som har en heftigt temperament, og det ved jeg, han gør normalt ikke nogen noget, men hvis han bliver provokeret eller "trådt på i leg", så bliver han tosset! Og han er fuldstændig ligeglad med hvor stor hunden er.
    Jeg kender så min hund så godt at jeg kan tyde hans kropssprog på flere meter, så jeg flyver hen og får ham fjernet enden jeg tænder af.

    Spørgsmålet er om det ikke er hendes hun, men en hun har passet?

    Jeg har engang prøvet at benson løb fra mig, med direkte kurs imod en dame der kom med en amerikansk bulldog og schæfer , han ville blot lege - jeg kendte ikke schæferen men kendte den amerikanske, og jeg vidste at den amerikanske ikke kunne lide hanhunde. Hold da kæft, jeg har aldrig løbet så hurtigt i mit liv! Og jeg nåede lige og så taget fat i hans sele inden kom helt derhen.

    Så den største fejl hun begik var helt klart at hun ikke løb efter hunden og fik den stoppet.


  • #84   10. nov 2013 Zero ved siden af Nova.Hun vejer 35kg.

    profilbillede
  • #85   10. nov 2013 Øv for en oplevelse... Men et lille forsigtigt spørgsmål.. I hørte hun skreg, da både hund og hende var over ved de der ungdomsboliger... Det kunne ikke tænkes hunden simpelthen var kommet løs ved et uheld?

    Hvis det var med vilje den var løs, ja så er hun da godt nok for dum smiley


  • #87   10. nov 2013 uh der var en del, der skulle svares på i denne tråd nu....
    Vil starte med Sørens spørgsmål... Om vi ville gøre noget anderledes..? det tror jeg ikke... når vi sidder og efterrationaliserer nu her, kan vi ikke rigtigt komme på andre løsninger smiley og udfaldet var jo ok ... i hvert fald for Athos...
    vi prøvede jo at kyse den anden hund væk, og eskalerede derefter forsvaret.,..


    Kan du da se en bedre løsning?


  • #88   10. nov 2013 Einstein - måske... det er svært at sige når nu hun ikke er hjemme.... smiley

    Men uanset... så vil jeg lige læne mig op ad denne : "en rigtig hund er en trænet hund"

    Og det ALLERmest basale i min verden er da indkald.... det burde ALLE hunde mestre...


  • #90   10. nov 2013 Housebuster - selvfølgelig er det ikke kun pga hundeloven, at jeg ikke vil have, at min hund æder en anden.... så hjerteløs er der vel ikke nogen der er?

    Men det er da klart, at man har den i baghovedet som ejer af en hund, der er bare lidt større end gennemsnittet....
    Ikke nok med, at man skal være ulykkelig over, at ens hund har "aflivet" en anden.. nej nej man skal også igennem hele det helvede, der følger i kølvandet på en bidepisode....

    selvfølgelig ønsker jeg ikke at min hund skader en anden!


  • #91   10. nov 2013 Henriette & Michelle - det mener du ikke seriøst vel? at jeg skal smide mundkurv på mine hunde??
    hvorfor i alverden skulle jeg dog det? vi har vores hunde under kontrol, og for det meste i line... så vi overholder hundeloven til punkt og prikke..

    JA min han kan ikke klare andre hanhunde... men den risiko var jeg sq klar over, da jeg valgte at anskaffe mig en forholdsvis potent brugshunderace...
    hans "aggression" har aldrig været et problem for mig, for jeg tager mine forholdsregler 24/7..
    det generer mig ikke, at have et øje på hver finger, når vi er ude... det havde jeg nu også med min åååh så rare border collie...

    vi har som hundeejere et ansvar for, at vores hunde ikke opsøger andre hunde, og ikke generer andre mennesker... og det uanset om det er en bette pekingeser, en schæfer eller en irsk ulvehund...
    kunne alle bare overholde det, skete sådan noget her aldrig!


  • #92   10. nov 2013 Desuden mener jeg, at min hund reagerer ganske naturligt og som jeg havde forventet af hvilken som helst hund...

    han kaster sig jo ikke frådende over en tilfældig hund...
    Den kommer stormende = han gør
    Den kommer tæt på og skaber sig = han gør aggressivt
    Den bider efter "hans tæve" = har springer frem og brøler
    Den bider mig = fanden er løs i Laksegade!

    Han forsvarer det tætteste han nogensinde kommer på at have en flok....
    flokken bliver angrebet og han reagerer vist ganske naturligt...


  • #93   10. nov 2013 "Den bider mig = fanden er løs i Laksegade!" Priceless kommentar. smiley


    TS: har du mulighed for i morgen at kontakte ejeren af den lille hund? Tænker at selvom personen ikke var hjemme i dag, kan personen jo stadig have behov for en snak om episoden smiley


  • #94   10. nov 2013 Ditte - det prøver vi også smiley
    vil egentlig også gerne vide, om der skete noget med hendes hund....

    hun så noget chokeret ud - klart nok..



  • #95   10. nov 2013 he he smiley jamen fanden VAR løs i Laksegade smiley

    og det er dælme snyd, at han har 4-hjulstræk smiley Jeg vejer ikke engang 20 kg mere end ham, så når han først ser rødt på den måde, skal der tænkes hurtigt.... smiley


  • #96   10. nov 2013 man skal virkelig tænke hurtigt og stå fast (og gerne have noget at holde fast i samtidig) når man står med sådan en hund, selv sølle 20 kg kan flå godt og grundigt i den anden ende af linen.

  • #97   10. nov 2013 MLA ja det er ikke løgn.... de kan dælme trække igennem....
    jeg stod midt i ingenting på en fugtig græsplæne med to ting i hovedet... han måtte ikke få fat, og jeg måtte for guds skyld ikke vælte smiley


  • #98   10. nov 2013 Det er egentlig utroligt hvad man egentlig formår at gøre og tænke på så få sekunder.. jeg har ikke været udsat for det samme, men har måttet slås med en Berner sennen han, der var ved at knuse min boxers hoved på træningspladsen.
    de lå afdækket på en lang række med god afstand i mellem, og vi trænede afstands signalering som så mange gange før. ud af det blå fløj berneren tværs over 3 hunde, før han kastede sig over min boxer, som stadig lå i dæk og bed sig simpelthen fast i hans hoved og havde ikke i sinde at spytte ud, blodet flød og min hund skreg, føltes som timer! jeg endte med at få presset min hånd ind mellem snuden på min hund og mundvigen på Berneren og simpelthen presse fingrene ned i svælget på den så han slap til sidst og jeg kunne få min storblødende hund i sikkerhed.
    Der var hjørnetænder der havde gennemboret næsevæggen på boxeren, der var hul i ganen, den havde saftsusme bidt igennem, hul i panden, øret, kinden.
    Jeg får gåsehud ved tanken, selv om det er flere år siden nu.
    Berneren havde kendt min hund siden hvalpetiden, begriber ikke den dag i dag, hvad pokker der gik gennem hovedet på den hund.


  • #99   10. nov 2013 MLA - HOLD DA OP! det var dælme da også noget af en omgang!
    Og ja man tænker jo hurtigt og reagerer bare... det er jo et familiemedlem...
    og godt du gjorde det..!
    man tænker nok ikke over, at man selv kan risikere at blive flået...

    vi snakkede bagefter om, at det var godt det ikke var en større hund...
    men vi var enige om, at vi begge havde kastet os imellem....


  • #100   10. nov 2013 ja, billedet havde måske været helt anderledes, hvis det havde været en på samme størrelse og de samme drifter som jeres.. føj for den lede en situation smiley


  • #103   10. nov 2013 Føj for en oplevelse. Jeg har prøvet det for en del år siden. Dengang havde jeg en schæferblanding, der absolut ikke var begejstret for andre hunde. Især ikke hvis de kom tæt på når vi trænede. En dag vi gik på en græsplæne og trænede, kom en stor ubestemmelig blanding farende. Og den var ikke i godt humør. Ejer var ikke at se. Mit valg var at snuppe angriberen og brøle DÆK! Til min egen. Heldigvis lystrede hun og stolede på at jeg havde kontrol over situationen.
    Puha. Lille mig på 162cm og dengang 56 kg, stod med ca 30 kg meget sur hund i favnen. Ejeren kom ganske kort efter og var tilpas flov over at hans hund var løbet ned til os. Den var smuttet ud af haven. Om han derefter forstærkede indhegningen ved jeg ikke. Jeg mødte den ikke siden


  • #106   10. nov 2013 Jeg synes bare det er svært at gøre noget, når man står med "den stærkeste" og sådan en lille spirrevip farer rundt i lyntempo.... jeg kunne jo ikke slippe min egen for at få fat i den smiley


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #110   10. nov 2013 Det er faktisk ikke lang tid siden min hund blev overfaldet af en pekingeser. Den havde heldigvis snor på som jeg kunne få fat i og løfte den op i så ingen kom til skade - men man bliver da lige forskrækket alligevel.

  • #111   10. nov 2013 Tror nu til hver en tid, at jeg havde gjort hvad der var nødvendigt, uden tanke på følgerne, ville aldrig kunne leve med, at jeg ikke havde gjort hvad der var muligt for at redde min hund, så tager jeg gerne en tur på skadestuen.

  • #112   10. nov 2013 t; du kunne ikke gøre noget anderledes og bedre, synes det var flot tacklet, og du beskyttede i høj grad din egen ved at gøre som du gjorde. det er ikke sikkert den havde overlevet den episode, hvis den fik held med at få fat og ruske det lille dyr.


  • #114   10. nov 2013 Puha det var en grim oplevelse, sikke et held at i begge to var der da det skete.
    Jeg havde gjort det samme, sparket den ad h til, hvad andet er der at gøre end at bruge hvad man har til at forsvare sig selv og sin hund med.


  • #116   10. nov 2013 Så nåede man bunden af denne lange tråd.....

    Føj for den da Tine smiley *Krammer* til jer begge. Er som Bente N glad for I Begge Var der!!
    Stakkels Athos smiley krydser for det ikke vil ændre ham! Det må det sgu ikke!
    Har du stivkrampe vacc. i orden, ellers måske en god ide at få en når du blev bidt? håber det kun var overfladisk, og glæder mig over det var en lille hund og ikke en stor med den opførelse den havde.
    Håber I træffer hende hjemme næste gang I smutter over, og egentlig også at det var et uheld hunden løb løs, samt at det Ikke kommer til at ske igen.
    Hils Michael mange gange herfra!


  • #117   11. nov 2013
    Nogle gange kan jeg ikke lade være med at være RIGTIG glad for at mine hunde vejer under 10 kg smiley
    Jeg HAR nemlig prøvet at stå med 50 kg fråendende monster schæfer fordi der tæskede en Borderline Collie rundt og råbte røv alt i mens den lavede udfald imod MIG.
    Den var skideligeglad med min hund, men JEG skulle ædes, hvilket min BravoBamse ikke var særlig begejstret for..

    Borderline collien var en sølle stakkel, der var stukket af hjemmefra og efter adskillige forgæves forsøg på at indfange den, så var den IKKE fan af mennesker mere smiley
    Fedt lige at møde den på skovturen smiley

    Det kostede mig et par sting i læggen og en skulder der var gået af led- forsøget på at holde Bravo smiley
    Til sidst måtte jeg dog opgive både at holde fast OG forsvare mig selv. Bravo nedlagde den og gudsketak og lov, så var en schæfer-røvfuld åbenbart det der skulle til, før den igen fik kontakt til sin hjerne.

    Historien endte med at Borderline Collien fik 8 sting og kom hjem til sin ejer igen. desværre måtte de aflive den efter 14 dage, for den havde bare taget for meget skade af at være væk i 3 uger.

    Jeg har SÅ meget respekt for TS og måden de tacklede den her historie på.


  • #119   11. nov 2013 Ja, man undre sig nogle gange over hvad der går gennem hovedet på nogle hundeejere. Jeg havde en oplevelse igår på eftermiddagstur med Stormy, der med mine to gamle hunde var endt temmelig grimt for den Cairnterrier vi mødte. Ejeren gik og gloede ned i sin mobiltelefon og hunden kom løs dalrende ca 100 m efter hende. Jeg tog Stormy ind på plads for man ved jo aldrig. Cairnterrieren spottede Stormy og satte fart på. Den løb direkte hen i hovedet på ham. Ejere smilede bare! Hendes hund var en han og opdagede at så at Stormy også var en hankøn og så kom der lyd på. Ejere gik bare videre uden så meget som at kalde på sin hund..... Jeg gav Stormy fri og nu er han en MEGET selvsikker herre, så der skete ikke andet end at han rejste sig og fortalte cairnen med sit kropssprog at den lige skulle skrue lidt ned for 'charmen'. Så skulle cairnen pludseligt videre. Jeg kunne ikke lade være med at tænke at med mine to gamle irere havde det set lidt anderledes ud; de sad også pænt på plads og så meget tilforladelige ud, men hvis en hund gik helt hen i hovedet på dem, så flejnede de altså ud og det var lidt svært at tale dem til fornuft igen. Og min tæve bed altså huller i andre hunde, hvis hun kunne komme til det.
    Hvorfor er der nogle hundeejere, der er så lemfældige med deres egen hunds sikkerhed så de lader den rende lige hen i hovedet på totalt fremmede hunde ?????


  • #120   11. nov 2013 Lige en update..
    Manden min forsøgte igen i dag, at få fat i damen/pigebarnet...
    igen uden held..
    Men han fik fat i en mand, i lejligheden ved siden af..
    Det viser sig at det er et sted for folk med psykiske problemer.. Og manden var på arbejde som en slagt kontakt/støtteperson..
    han sagde, at han kendte til hunden, og at den altid stod og skabte sig, når nogen gik forbi.... normalt ser han den hver dag, men siden episoden har han ikke set den.. Og han har i dag set pigen med en veninde - uden hund... Og den er ellers ALTID med....
    Det havde han undret sig noget over. Men han var glad for at M fik fat i ham, da et par andre beboere var blevet noget urolige... så det var jo rart, at få snakket med en af os.
    Enden af det blev, at manden på stedet ville give M's nr. videre til pigens "støtteperson" i morgen..
    Så nu håber vi, at hun vil tage kontakt til os i morgen..

    M har ligeledes fået snakket episoden igennem med sine kollegaer i dag, og vi har fået ro i sjælen... der sker intet uanset hvad der måtte være sket med den anden hund. Derimod stod hun til en klækkelig bøde, hvis vi valgte at anmelde hende.

    Men det var faktisk rart, at få snakket hundeloven igennem med "fagpersoner" , og grave lidt dybere i ens rettigheder.



  • #121   11. nov 2013 Og tusinde tak for alle jeres indlæg...

    Det betyder mere end i regner med, at blive bekræftet i, at man handlede korrekt..

    Og også at høre, at man ikke er helt tosset fordi man synes, det var en ubehagelig oplevelse. smiley


  • #122   11. nov 2013 Hvor er det godt at høre, T. Den bette tossede hund kan nok ikke gøre for det så..
    Hvordan har Athos det i dag?


  • #123   11. nov 2013 Han virker stadig en smule stille synes jeg... men det er nok bare mig der er pylret hundemor smiley

    gruer lidt for, at se hans reaktion næste gang vi møder en lille hund.... men håber på det bedste smiley


  • #124   11. nov 2013 Puha, ja, det kan jeg virkelig godt forstå smiley Det er til at blive bitter over, hvordan andres uvorne køtere kan ødelægge så meget!

  • #125   11. nov 2013 Det VAR en ubehagelig oplevelse for jer!
    Jeg er ikke sikker på, at jeg havde kunnet handle lige så godt, som I gjorde.
    Du er jo blevet stillet i en situation, som mange af os med større hunde frygter smiley

    Håber Athos er okay, og at jeres træning ikke er blevet alt for ødelagt.


  • Bettina B
    Bettina B Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #126   12. nov 2013 sgu da ikke noget godt i at skal sparke en hund væk!! da en kedelig ting for begge parter!!!


  • #129   12. nov 2013 Dette forstår jeg altså ikke: Hvis hun bliver meldt, så får hun en bøde..... ???

    Hvis i var blevet meldt, så ville jeres hunde bøde med livet..

    Hvor fanden er ligestillingen i dette ????

    Vil lige understrege at jeg på ingen måde går ind for aflivning, men jeg gumler godt nok på at en lille hund slipper med en bøde, og en stor hund slipper livet..

    Jeg tager hatten af og bukker mig i støvet for Ts: I har håndteret dette rigtigt flot!!
    Hvis uheldet en dag skulle ske for mig og mine vapser, håber jeg at det er mennekser som jer vi støder ind i..


  • #131   12. nov 2013 Bettina B.- beklager, men jeg forstår ikke rigtigt dit indlæg? Mener du at vi skulle hsve gjort noget andet? Eller mener du bare at det var surt, at det var nødvendigt?

  • #132   12. nov 2013 Det er jo lige nøjagtigt sådanne situationer jeg er bange for at stå i.
    Min egen gider heller ikke andre hanhunde.
    Hvorfor er det så nødvendigt at gå med sin hund uden snor, når indkaldet ikke sidder lige i skabet smiley

    Det er kun et par dage siden, at jeg måtte tale med store bogstaver over en løs collie. Ser den næsten hver dag, uden snor. De har ikke engang en snor med på turen. Jeg ved det er en hanhund, for det er altid noget jeg ligger mærke til på vores ture.

    Jeg har ikke været i den øv situation før, men jeg vil handle fuldstændig som i har gjort.


  • #134   12. nov 2013 den virkede så Klein, at det er lige før jeg tror, at han ville knække ryggen på den, bare ved at trampe på den smiley

  • #135   12. nov 2013 En særdeles væmmelig oplevelse. Hvad gør MAN så? Skal man finde ud af hvem der er skyld i hvad, og så straffe den eller de skyldige? Mig bekendt så gør straf kun tingene værre. Det viser samfundet jo så fint! Nå men hvad kan man lære af dette?
    Mig bekendt - og med mit 80årige kendskab til hunde, så er naturlige hunde i almindelighed meget fredelige, så fejlen skal nok findes i både den måde hunden er fremavlet på, og den opdragelse den har fået, og har givet hunden en "tilsyneladende" aggressiv adfærd. Her vil jeg sige - jeg ser flere og flere der får deres hunde til at blive aggressive, som så tilsyneladende stammer fra hundeloven og den måde medierne elsker at puste til ilden, så der kommer store sensationer ud af det, for det sælger jo godt, på grund af at vi mennesker, gennemgående er Jordens værste rovdyr.


  • #136   12. nov 2013 Jeg tror måske Bettina B reagerer på mit indlæg, hvor jeg skriver, at jeg ikke er sikker på, at jeg havde reageret lige så godt som T og M.
    Men jeg mener altså - spark til den lille hund til trods! - at de handlede godt i situationen! For hvad havde alternativet været? Ejeren af den lille hund gjorde jo ikke så meget, og så har M og T altså gjort det rigtig godt for at forhindre, at deres store schæfer har lavet alvorlige skader på den lille hund!


  • #137   12. nov 2013 Når man reflekterer over det bagefter, kan jeg heller ikke rigtigt se andre løsninger... men man kommer til at tænke over nogle ting...

    Hvad nu HVIS det havde været en større hund? (er ikke sikker på at jeg fx kunne holde en rotte væk)

    Hvorfor er man sådan lidt "nåh ja", når det er en mindre hund der har den opførsel?
    (dette har været en reaktion, der er gået igen udenfor HG)

    Og hvorfor skal mindre hunde have lov til at slippe afsted med det, bare fordi de ikke kan skade de større hunde fysisk på samme måde?

    Jeg er da godt klar over, at havde den bette bidt hul på Athos, ville den blive aflivet ved en anmeldelse, men ville man gøre det?
    Vendte man situationen om, så den angribende var schæferen, var det 100% blevet meldt - for så er hunden jo sindssyg og skal dø.!
    (mener jeg nu også at den lille hund er !)


  • #138   12. nov 2013 T, man beskytter jo sit... også selvom det gør ondt inden i at skulle sparke sådan hund væk...

    Næ eller en eller anden stor hund, men heldigvis var det ikke en stor! kan godt være man får på puklen, men måske en god ide at ha en lille spray på sig som man kunne benytte, også ellers Råbe højt så der forhåbentlig kommer nogen og hjælper, for jeg ville dæleme ikke ha holdt hans hoved imellem mine ben og ladet ham blive bidt hvis det havde været en af samme race som flænser og laver meget skade som kan være svært at fikse bagefter, eller en race som knuser hvor det igen kan være forfærdeligt igen at tænke på skaderne.... igen... er lykkelig over det var en lille hund!

    Jeg ville hvis den var så aggressiv som det lyder til den der angreb jer var, den kunne jo en dag angribe en mindre hund end den selv og forvolde stor skade på hvis man ikke melder den? mon den er blevet aflivet siden hun ikke har haft den med sig?


  • #139   12. nov 2013 Tilføjer, altså hvis den havde fået lavet hul, ellers nytter det nok ikke noget at melde?

  • #140   12. nov 2013 Fik I nogensinde nogen tilbagemelding fra støttepersonen/pigen efter i går?

  • #141   12. nov 2013 Alex - næh desværre smiley

    Aino - det ved jeg ikke... det var også vores tanke... at hun måske har fået den aflivet.. eller har "skaffet den af vejen" af frygt for at blive anmeldt smiley


  • #142   12. nov 2013 Aino - vi kunne godt anmelde hende alligevel... så ville hun stå en til en ordentlig bøde...
    (ikke at vi gør det)


  • #143   12. nov 2013 Tine, for at hun ikke havde snor på - kontrol over den ik?

    Hvordan har du det? der hvor den bed dig? hov det er vel også en anmeldelses grund?.... jeg ville ikke ha skrubler over det hvis den er meget aggressiv, det er noget andet hvis man siger det er et "uheld", f.eks. min hund er for nærgående ikke lytter til den anden hund også den markere og får bidt hul, det kalder jeg uheld, eller det sker i leg, men ikke når den kommer som du beskriver....


  • #144   13. nov 2013 Aino - jeg har det fint... lidt ligesom Athos... blå mærker og skrammer smiley
    Jeg er kke i tvivl om at den bette hund har fejlet noget....


  • #145   13. nov 2013 har i hørt noget fra hende idag?

  • #146   13. nov 2013 Den danske - nej slet ikke.... det er lidt underligt....
    men så må vi jo gå ud fra, at det er det...
    Det KAN jo være, at hun selv har fået den aflivet....
    (det håber jeg faktisk lidt)


  • #147   13. nov 2013 Det kunne man jo håbe :s den hund må jo have en brist af en art..

  • #148   13. nov 2013 det er jeg helt ovebevist om.... det var ikke normal opførsel smiley

    men altså....

    hvis ejeren fejler noget, er det måske ikke så underligt? smiley


  • #150   26. nov 2013 Nogen opdatering?
    Har I set/hørt mere om hende og hunden?


  • #151   27. nov 2013 Nej desværre.... Men så må vi jo gå ud fra, at det var det... Og håbe at hun har lært lektien...
    Men ærgerligt, at vi ikke fik fat i hende... smiley


  • #152   28. nov 2013 Hovedsageligt ser det ud for mig, somom interessen for ÆGTE og LANGTIDSHOLDBARE LØSNINGER på denne side, nøjagtig som den fleste andre steder i samfundet, er MINIMAL ! ! ! !

  • #153   28. nov 2013 hold da op T !!

    Sikke en oplevelse smiley Er jeg virkelig ked af skete for jer, så ærgerligt når træningen går i smadder pga sådan en hændelse smiley



  • #154   29. nov 2013 Steen: Hvad er det dog for en kommentar at komme med? o.o

  • #155   29. nov 2013 Steen - er der en årsag til dine umiddelbart negative og fjendtlige kommentarer i denne tråd?

    Hvor mener du helt nøjagtigt, at der er handlet forkert?


  • #156   29. nov 2013 F & Z - tak for omtanken smiley

  • #157   29. nov 2013 Undskyld er der nogen som gider at oversætte det volapyk som steen skriver smiley smiley Til dig -T- hold da op en dårlig oplevelse at få smiley Håber i kommer over det smiley

  • #158   29. nov 2013 Marianne T - det skal vi nok smiley

    Jeg kunne også godt bruge en tolk lige der smiley men det ville være lettere, at Steen mandede sig op, og forklarede selv i stedet smiley


  • #160   29. nov 2013 det går fint... men vi har heller ikke mødt andre hunde siden....
    men i morgen skal han ned og introduceres for en tæve..... så må vi se, om de vil lege kærester, eller om vi skal droppe tanken....

    jeg krydser fingre.. smiley


  • #162   29. nov 2013 Det håber jeg da smiley
    de skulle gerne falde i hak de to, så de kan lege kærester... på sigt.....

    men mon ikke det går, når han finder ud af, at hun er en lækker lille dame? smiley


  • #164   29. nov 2013 Skal i til at avle, eller skal de bare lege kærester for sjov? smiley

  • #165   29. nov 2013 Natascha - det er jo ikke godt at vide smiley

  • #167   29. nov 2013 Spændende smiley

  • #168   29. nov 2013 he he smiley

    nu må vi se hvad fremtiden bringer smiley

    det er jo ikke sikkert at de kan sammen overhovedet smiley


  • #169   29. nov 2013 Vi håber smiley smiley

  • #171   29. nov 2013 -T- vil du gerne ha hjælp til at træne din hund i snor, som du var startet med??

  • #172   29. nov 2013 Hæhæ jeg kan jo følge med på FB smiley

  • #173   29. nov 2013 Nu som - smiley ja det kan du jo smiley (stakkels Minion der ikke er på Face :-P)

    Marianne - hvad da?

    Minion - DET er der ingen fare for smiley vi kan tage det over PB, hvis det er smiley ?


  • #174   29. nov 2013 Sidder bare og tænker højt, du var da godt igang med at træne dine hunde til være total kold overfor, andre hunde i mødte. Er det ikke rigtig??

  • #175   29. nov 2013 Marianne - jo... det var netop det vi var nået så langt med.....
    Athos der normalt ville flippe råddent skrot, var nået til et enkelt "VOV!", og så kunne vi gå videre....
    Dette gjorde han også lige inden overfaldet, men det fik han jo så ikke noget positivt ud af smiley


  • #177   29. nov 2013 Du er meget velkommen til at komme her og træne, så kan jeg gå med mine(en af gangen) så kan vi træne lydigheds træning

  • #178   29. nov 2013 Marianne - hold da op det var et flot tilbud smiley det kunne meget vel være, at vi gerne ville benytte os af det smiley



  • #179   29. nov 2013 Du skriver bare, så forgår det jo også på fremmede grund smiley Ps mangler du kaniner smiley

  • #180   29. nov 2013 Marianne - det ville simpelthen være guldet... vi har lige snakket om, at han nok ikke har det bedste syn på små hunde nu smiley

    Næ ikke lige pt smiley har da ledige bure, men leder ikke efter noget bestemt smiley hvad vil du gerne af med da?
    smiley


  • #181   29. nov 2013 Har du lært det med skindet endnu Tine smiley

  • #182   29. nov 2013 he he smiley har ikke fået slagtet det vilde for nyligt Aino smiley jeg er for BLØØØØØD smiley

  • #183   29. nov 2013 Nåååå smiley har også gang i så mange ting, men En Dag såååå smiley

  • #184   29. nov 2013 Ha, ha, ha, ha, ha Steen - magen til fejlplacerede og kiksede kommentar skal man lede længe efter - den må bestemt være placeret ved en fejl smiley

    T - Jeg har en kasteret hanhund, som højeste laver skabende pivelyde imens han går forbi, så hvis han bruges som øveredskab siger du bare til.... smiley


  • #185   29. nov 2013 ej hvor er det bare sødt af jer, at i vil stille jeres skønne hunde til rådighed for min skabekrukke smiley smiley

  • #186   29. nov 2013 -T- Så skal han da møde mine de små, de er bange for en flue smiley Jeg så bare at du havde kaniner,så det kunne jo godt være at du var interesert smiley Jeg mangler en der kan aflive og slagte for mig lige nu. Jeg har en dårlig arm, som jeg ikke må bruge for meget smiley

  • #187   29. nov 2013 Marianne - øv! ... jeg ville gerne tilbyde at gøre det... men her i huset har vi en deal... jeg passer og nusser, og han slagter smiley det er det nemmeste smiley
    og så tager hundene selvf, deres andel af "slagteaffald" smiley


  • #188   29. nov 2013 T ja vi er altså også klar, hvis det er smiley

  • #189   29. nov 2013 Marianne T jeg kan godt slagte kaniner smiley

  • #190   29. nov 2013 i ved vist ikke hvor meget han kan larme hva? smiley

    men hold nu op det er dejligt med folk, der ikke går i panik ved tanken om Athos for fuld udblæsning smiley :-D

    gør mig helt glad smiley


  • #191   29. nov 2013 Han må sgu larme det han vil, jeg er ligeglad. Det er hundene også, Musashi kan dog finde på at pive lidt. Men hva, det overdøver Athos sikkert smiley

  • #192   29. nov 2013 Det lyder godt.... men hvordan gør vi lige det her, hvor skal jeg gøre af affaldet??

  • #193   29. nov 2013 DET skal du slet ikke være i tvivl om, at han gør smiley NØJ han kan være støjende smiley
    og han ser egentlig også ud som om han gerne vil slå ihjel .....

    Men elsker sq den store brøleabe alligevel smiley


  • #194   29. nov 2013 Marianne - du giver ikke hundene noget?


  • #195   29. nov 2013 Vil du -T- gerne at vi mødes her eller måske i en skov, hvor der ikke kommer for mange andre hunde? jeg giver kun kaninen til hundene

  • #196   29. nov 2013 Marianne - skal vi mødes, ville det være super lækkert med et sted, hvor risikoen for løs løbende ukontrollerbare kræ er minimal smiley

  • #197   29. nov 2013 hundene får alt andet end tarme og pels her... smiley resten ryger simpelthen på forbrændingen...


  • #198   29. nov 2013 Hvis du gerne vil træne, kan vi også gøre det i vores have smiley

  • #199   29. nov 2013 Det samme her, kunne det være en god ide at smide det ud til ræven smiley

  • #200   29. nov 2013 Marianne - det må vi lige få snakket nærmere om smiley :-) smiley

    og ja bor i så det passer, er jeg sikker på at Mikkel ræv ville sætte pris på lidt kanin en gang imellem smiley
    Hvilke kaniner har du egentlig ?


  • #201   29. nov 2013 Du kan møde dem på 123hjemmeside.dk/skovhytten

  • #202   29. nov 2013 Marianne T bor du i Bording?

  • #203   29. nov 2013 Ja det gør jeg (mellem Bording og Ikast)

  • #204   29. nov 2013 Okay Bording er kun en halv time fra mig af, jeg vil godt hjælpe med at slagte. Så kan vi da lave en lille byttehandel, med noget kanin til mine hunde smiley Jeg er vild med byttehandler smiley

  • #205   29. nov 2013 Den er bare iorden smiley jeg har 7 unge + 1-2 voksne hvor mange vil du ha? ja byttehandel er det bedste

  • #206   29. nov 2013 Haha det ved jeg sgu ikke, det kan vi da se på ved lejlighed smiley

  • #208   29. nov 2013 Palle vi skal hjælpe hinanden hvis vi kan, det er min livsfilosofi smiley

  • #209   30. nov 2013 Hvor er det fedt Natascha, at du vil give Marianne en hånd smiley
    Jeg ville som sagt gerne, men her i huset er det mandens job... det er mange år siden jeg har slagtet, så det vil jeg slet ikke begive mig ud i smiley

    Jeg er blevet lidt blød på mine ældre dage, så den ordning vi har, passer mig perfekt smiley
    Jeg vælger hvilke dyr, der skal flyttes på "dødsgangen" og så klarer han resten... uden jeg er der smiley til gengæld har alle dyr haft et godt liv med kontakt hver dag smiley


  • #210   30. nov 2013 Jamen selvfølgelig gider jeg det smiley

    Det er også mange år siden jeg har slagtet kaniner, men hva faen hun kan vel guide mig igennem smiley smiley


  • #211   30. nov 2013 Ja mon ikke? smiley

    Man slagter jo også på forskellige måder smiley

    Men jeg kan da se at Marianne har en del flere kaniner end jeg har smiley
    (har lige luret hjemmesiden)

    Og jeg avler ikke før til foråret igen, så M får en pause fra slagte jobbet nu her smiley


  • #212   30. nov 2013 Jow det er jeg sikker på hun kan, og vi får sikkert en hyggelig dag smiley

    Det er M nok glad for smiley


  • #213   30. nov 2013 Jeg overtager med glæde en slagtet kanin, hvis i nu ikke lige havde plads til dem i fryseren. smiley

  • #214   30. nov 2013 Hvad fanden fortsætter i med at "snakke" mens jeg er ude og bruge penge smiley Jeg har normal mellem 60-80 kaniner, men siden sidste år hvor jeg blev fejloperet, har jeg desværre måtte skære meeeeeget ned. Har måtte aflive 15 stk for 2 mdr siden, fordi de fik sig en forkølelse, som de ikke kunne komme over (der græd jeg godt nok) Fine avlsdyr som stod mig meget nær. Det følelses helt tomt, når ikke alle bure der i brug. Jeg kør SKOVHYTTEN som et privat internat, hvor jeg sundhedstjekker de kaniner jeg får ind. Bruger rigtig meget tid på at lære hver kanin at kende,så finder jeg ud af, hvem kan omplaceres og hvem har bedre af at få fred. Der kommer tit nogle virkelige stakkler ind, hvor jeg sidder og tæller til 100 for ikke at flyve i flæsket på dem smiley Jeg har aldrig brugt mine egne kaniner som barf til hundene, der er jeg også for blød.....Jeg plejer at slagte med en veninde, men hun kan ikke aflive, det er kun mig der kan. Men jeg skal operes den 9 dec og kan ikke bruge min arm smiley Jeg hader at spørge om hjælp, har det bedst med at kunne klare mig selv.... smiley

  • #215   30. nov 2013 Jamen du spurgte da heller ikke om hjælp, du blev tilbudt det smiley smiley

  • #216   1. dec 2013 Det er nemlig rigtigt... og nogle gange må man bare erkende, at man er "midlertidigt ude af drift" og ikke selv kan smiley

  • #217   1. dec 2013 Marianne - ang dit tilbud.... jeg kan læse på hjemmesiden at din collie er voldsomt rar?

    Athos blev bidt igen i går desværre smiley

    Han opførte sig rigtig eksemplarisk ved mødet med en tæve, men hun var ikke lige så positivt indstillet desværre... smiley
    Så vi tænkte, at han måske godt kunne trænge til en positiv oplevelse med en rar tæve?
    Så kunne M evt kigge lidt på de kaniner samtidig?


  • #219   1. dec 2013 Og mens i er gang, så send evt. noget kaninblod, hvis det er muligt.. rådyr blod er vildt dyrt, og min morbror går ikke på jagt mere..

  • #220   1. dec 2013 Genfødt, hvad koster rådyrblod da?

  • #221   2. dec 2013 Tante Gertrud her fik lige et flip, med julepynten smiley Natascha....Takker mange gange, er der mulighed for lørdag evt. skal noget fredag og søndag?? Der står flere i kø til slagtning, så vi kan godt finde ud af, at andre kan hente kanin her smiley Til dig -T- er din hund meget vild og vil gerne lege voldsomt?? vil du bare gerne at de skal mødes i snor eller hvad har du tænkt dig???

  • #222   2. dec 2013 Åhha kan jeg ikke skrive til dig når jeg kommer hjem fra Sverige? Jeg tager af sted imorgen, og er væk til lørdag eller søndag smiley

  • #223   3. dec 2013 HG - når det er bedst!

  • #224   3. dec 2013 Marianne - nej han er ikke vild... han leger faktisk ikke rigtigt... altså han tumler ikke.... og nej ikke i snor... for der er han aggressiv/forsvarende ....
    Han er MEGET larmende... men når først han ser, det er en tæve han blive præsenteret for, bliver han lalleglad og kommer med venlige klynke/brumme lyde....

    Jeg tænker bare, at det nok ville være godt for ham, at møde en rar hund, der ikke bider ham...

    Vil så nødigt have at han bliver fjendsk overfor alle hunde, efter at være blevet overfaldet 2 gange indenfor 14 dage....


  • #225   3. dec 2013 - T- Hej igen det lyder bare godt alt det du skriver om ham. Og ja det vil være meeeeget godt for ham, at møde et par søde tøser smiley Især alt det han har været udsat for. Det er da helt sikkert at vi skal igang med træning, så han kommer til at se tæver på en helt anden måde. (ellers bliver han sikkert bøsse O_o) Jeg ved lige hvordan vi skal træne, vi får en god snak om det inden han møder nogen. Torsdag/ Lørdag vil være meget fint for mig, hvis du kan. Det er også de eneste dage jeg kan inden min operation på mandag. Hvis du vil kan du komme et par gange om ugen, indtil vi får banket noget selvtillid ind i din dreng smiley

  • #226   4. dec 2013 Natascha; sidst jeg var i Chr. Skov, der kostede en mikro lille bøtte 43,- og det er jeg for nærig til. smiley

  • #227   8. dec 2013 Genfødt ja okay det er da dyrt smiley

  • #228   8. dec 2013 Nå jeg nåede desværre ikke at få slagtet inden jeg skal indlægges smiley Det må jo så vente til jeg kommer hjem....Genfødt: kan du bruge kaninblod ????

  • #229   10. dec 2013 SÅ....
    så kan vi opdatere....
    Pigebarnet har haft ringet til min mand i dag...
    Hun var MEGET ked af det..

    Pekingeseren var smuttet ud af halsbåndet...

    Hun gik i panik, da hun fik sin hund med hjem, og tog ud til sine forældre. Hun var bange for, at vi ville melde hende, og hun så fik aflivet sin hund.
    Så de forsvandt i en tid.

    Hunden blev tilset af en dyrlæge, og fejlede ikke noget.

    Hun var meget ked af det, og så absolut klar over, at det var hendes fejl. Hun undskyldte mange gange, og takkede faktisk for, at vi sparkede hendes hund væk.. Hun var godt klar over, hvorfor vi gjorde det. (heldigvis)

    Enden af det er, at hun har købt en sele hunden ikke kan komme ud af. Og hun er meget mere forsigtig nu.

    Hun siger selv, at hun HAR lært lektien nu, og det kommer IKKE til at ske igen.
    Og hun vil så gerne mødes med os, og hilse på begge hundene..

    For mig virker dette til, at have fået den bedst mulige ende smiley


  • #230   10. dec 2013 Dejligt at høre smiley Så findes der mennesker, der både kan forstå og lære.

  • #231   10. dec 2013 Hvor lyder det godt Tine smiley

  • #232   10. dec 2013 ja det var faktisk dejligt at hun ringede,,, smiley
    Er ikke helt sikker på, hvorfor hun vil møde vores hunde dog?
    Måske er hun blevet bange for schæfere... de har jo ikke ligefrem set rare ud....

    Hun sagde bare, at det ville hun rigtig gerne, hvis hun måtte.... for at få det afsluttet...


  • #233   10. dec 2013 Ej, hvor er det da en dejlig slutning på det hele ^^

  • #234   10. dec 2013 Dejligt! smiley

Kommentér på:
Så skete det jeg frygtede - langt

Annonce