{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

forkert bid :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har så lige lagt mærke til at kezo har totalt skæve tænder i overmunden. han har skiftet alle fortænder både i over og undermund. men nu sidder hans ene fortand ude og den anden inde om fortænderne i undermunden. og vi har tegnet tand forsikring hvis dette skulle ske, men de dækker ikke hvis ikke det er til gene for ham, hva jeg ikke tror det er.
Men han er jo udstillings hund og skal være avlshan og skæve tænder kan da kun trække ned smiley ?

Hva kan jeg selv gøre, og hvis jeg selv skal til tandlægen med ham hva løber sådan noget så op i smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forkert bid :(
  • #1   2. dec 2013 Jo det vil trække ned på udstilling og kan være noget han vil give videre til kommende hvalpe. Så vil starte med at kontakte hans opdrætter

• #2   2. dec 2013 Det lyder som noget rigtig møg smiley men jeg vil da prøve at ringe til ham og så fortælle det... Men der kan vel ikke som sådan gøres noget.?.. ud over en enorm tandlæge regning smiley

• #3   2. dec 2013 Man bør ikke avle på tandfejl. Men jeg ved ikke om det er en diskvalificerende fejl i racen?

• #4   2. dec 2013 blir lidt sur og ked af det indeni... for han er købt til både udstilling og avl og nu viser det sig hans tænder sidder helt forkert. og det vil koste imellem 10,000 og 16,000 kr og få lavet smiley

• #6   2. dec 2013 1: Det kan sagtens laves, så det vil se fint ud til udstilling. Men hvis jeg ikke husker helt forkert må man ikke operere af kometisk grund på dyr. Må dog ikke hænge mig op på dette.

2: Hvis tandstillingen er forkert vil det jo være forkert at bruge ham til avl. Chancen vil jo være at dette gives videre til hvalpe. Så tror du skal glemme alt om det.

3: Selvfølgelig er det brand ærgeligt og forstår godt din frustration. men husk nu på at han sikkert en en dejlig hund aligevel.

• #7   2. dec 2013 vi har ikke en kontrakt da vi fik afvide fra dkk og opdrætter at hvis han er dkk kennel/opdræts godkendt med dkk stamtavle gælder dkk købsaftale. så vi har kun hans stambog og andre papire på ham plus 2 kvitteringer på ham.

• #8   2. dec 2013 nej avl er da godt nok slette fra listen og det blir udstilling da også... det er satme det mest ærgelige syntes jeg... skal da helt sikkert lige sluge denne her :`(

• #9   2. dec 2013 Sådan er det desværre sommetider, bullernes tænder kan ændre sig meget, så det er altid et sats med deres bid, desværre.
    En skæv tand eller ej, han er nok skøn og dejlig alligevel smiley

• #11   2. dec 2013 ja selvfølgelig fungere han som en dejlig familie hund smiley men gud hvor er det surt, kom hjem for vores første udstilling igår med super fine resultater og er blevet bidt af det og idag braser drømmen om det sammen :´(

Undskylder for min frustration smiley

• #13   2. dec 2013 Kan nu sagtens forstå dig, det er bare altid et sats med de hvalpe/unghunde, man ved aldrig hvordan det ender ud..

• #14   2. dec 2013 Det er altid et sats, at købe en hvalp med udstilling og avl for øje, der kan ske pokkers meget rent udviklingsmæssigt fra 8 ugers hvalp til voksen og af den grund sælger stort set ingen opdrættere hvalpe som avls/udstillingshunde.

Der er kun en sikker vej, hvis man absolut vil have en top udstillings/avlshund og det er at købe en voksen færdigudviklet hund og betale hvad den koster.

Jeg har selv en hund, der var meget lovende som hvalp, men er blevet alt for stor i forhold til standarden, jeg har en super udstillingshund og en lille ny, hvor vi bare krydser fingre for, at hun fortsat udvikles, som hun skal.

Fælles for alle 3 er, at de alle er højt skattede familiehunde og det er det absolut vigtigste, da det er den rolle de udfylder hovedparten af deres liv.

• #16   2. dec 2013 Jeg ville heller ikke udelukke udstillingerne, hvis dig og vuffi synes det er sjovt! smiley

• #17   2. dec 2013 selvfølgelig kunne vi sagtens hygge os til en udstilling, men ville da bestemt være så ærgeligt at man næsten på forhånd ved det gir et dårligt resultat på grund af hans tænder uanset hvor godt han gør det i ringen....

• #18   2. dec 2013 Det er ikke sikkert.. ikke hvis resten af ham er super godt, så burde en enkelt tand ikke trække fuldstændig ned (men igen, det er meget forskellige fra dommer til dommer!).

• #20   2. dec 2013 Men hvorfor udstille hvis det ikke er med avl for øje? Så kan man vel lige så godt gå til fx agility? Da betyder udseendet jo ingenting.

• #23   2. dec 2013 Jeg elsker at gå til udstilling, også selvom der ikke skal avles.
    Den ene synes så IKKE udstilling er sjovt, så hun går til andre aktiviteter (lydighed og snart spor). Den anden derimod synes det er en FEST at være til udstilling, så det bliver vi klart ved med smiley

• #24   2. dec 2013 Sabina, jeg udstiller, men har overhovedet ikke avl for øje. Jeg synes det er alletiders at udstille. Jeg får set en masse eksempler af min race, jeg får snakket hund, med en masse der elsker min race, super hyggelig selskab, gode grin og smil samt en masse sommerfugle i maven - Jeg er så heldig, at min hund synes det er super fedt, at være på, og at hun så ovenikøbet sommetider vinder, gør det bare endnu sjovere.

Det er jo ikke alle hunde, der egner sig til AG, IPO, spor osv....

• #25   2. dec 2013 Som de andre siger, kan du jo sagtens udstille. Det blev jo åbenbart ikke noteret i kritikken sidst, så han kan jo godt dømmes godt.
    Avl er bare udlukket

• #26   2. dec 2013 her har vi så tænderne..

profilbillede
  • #27   2. dec 2013 Jeg tænker bare: udstilling er vel til for, at folk skal få et stempel på, at deres hund er et velegnet eksemplar af racen, og kan få certifikat og avlsgodkendelse. Jeg ville fx inden for hesteverdenen ikke stille en kastereret hingst (vallak) til kåring, da den alligevel ikke ville bidrage noget til racen. Jeg undrer mig bare. jeg ville da også synes det var hyggeligt at komme til nogle udstillinger og få en god snak osv, men det kan man jo også gøre med sin hund uden ligefrem at stille op. Det er bare sådan jeg tænker at formålet med udstillinger er. Men fred være med det, jeg ville bare ikke bruge så meget tid på forberedelse og penge, hvis jeg alligevel kunne vide mig sikker på, at jeg kunne forlade ringen som nr.2 eller 3. Så ville jeg nok bare møde op af og til for hyggens skyld smiley

• #29   2. dec 2013 Jamen så er det vel mere fordi man kan lide at få rosen, end blot fordi man synes det er hyggeligt, og jeg ville da få et knæk, hvis jeg håbede på at det gik godt, og at man så evt bliver trukket ned på en fejl som fx i ts's tilfælde, tandsættet på hunden.

• #30   2. dec 2013 Jeg ville lige tage en dyb indånding.

Ja udstilling er sjovt... Elmo blev Dansk Champion.. men 60000 kr. senere og aflivet som 2 1/2 års pga evig sygdom... så ved jeg god, hvad jeg vil foretrække.

Selv om han havde perfekte tænder, så skal der stadig meget til før man bør bruge dem til avl... Hjerte, nyre... huden ... knæ osv skal tjekkes.... og ja der kan være så meget, som betyder man ikke skal bruge dem.

Vær bare glad for I har en sund og rask hund.. og den forbliver dette.... udstilling er sjovt, men kun et par weekender om året.. familiehunden er HVER dag smiley

• #31   2. dec 2013 Men hunden havde vel samme bid her den anden dag til udstillingen? Og der gik det jo super. Måske dommeren ikke ser SÅ meget på det igen, hvis resten af helheden bare spiller smiley ?

• #32   2. dec 2013 Calule.. jeg tænker det samme... og så kan jeg ikke helt forstå at det at avle er så vigtigt....

• #33   2. dec 2013 Louise: jeg kan godt forstå det er vigtigt, men da først noget man overvejer når hunden har en passende alder og er helbredstestet for alt, og "kan vise" at den er værd at bruge.

Men kan godt forstå at TS er skuffet når nu de lige har været afsted og mærket en lille bid af showverdenen, og biddet så bare ikke lige sidder i skabet

• #34   2. dec 2013 Ja... det er da træls smiley Det kan jeg sagtens følge, men har nok bare ikke det der avle-behov.

• #35   2. dec 2013 Jeg ville bare være glad, hvis det var det eneste han kommer til at "døje" med!

Jeg har ret skrappe krav selv, mht. opdræt, og selvom jeg brænder kraftigt for racen, så kommer jeg ikke til at have opdræt indenfor de næste år, pga. mine krav og moral mht. opdræt...

Men hvorfor jeg skulle stoppe med at udstille af den grund, kan jeg ikke se. Ja, jeg har nok et pænt stort konkurrencegen, det vedkender jeg hellere end gerne. Men hvis min "super vuffi" ( smiley ) hadede udstillingsringen, så ville hun bestemt ikke blive vist frem, så nemt er det smiley

• #36   2. dec 2013 Trine.. netop.. racen døjer jo med rigeligt.. skæve tænder er sgu ikke ret slemt smiley

• #37   2. dec 2013 Præcis Elmo!

• #38   2. dec 2013 Louise: Avle behovet bør jo udelukkende være tilstede (hvis det skal være der, altså) når ens hund samlet set bidrager til noget godt for den race den nu er, og er gennemtestet smiley

• #39   2. dec 2013 Det kan jo godt være til stede inden de ting - man skal vel bare være bundærlig overfor racen (!!!), førend man begiver sig ud i det. Dvs. udvikler ens hund sig ikke optimalt, og sundheden ikke er i top, så bør man være så kritisk, at man ikke tager sin hund i avl, uanset hvor meget man har lyst til at opdrætte... eller hvad? smiley

• #40   2. dec 2013 Hvor gammel er han? Hvis han ikke er færdigudvokset, kan biddet rette sig i takt med at hans hoved vokser. Avl bliver det nok ikke til, men udstilling er da ikke udelukket. Ingen udstillingshund er perfekt.

Gu' er det ærgerligt, men glæd dig over en rask hund. Jeg har en 2-årig hanhund, dansk champion, med meget alvorlig hjertefejl og han bliver ikke gammel. Jeg ville til hver en tid hellere have en sund hund.

• #41   2. dec 2013 Sabina -udtilling er en sport som så meget andet... Der er folk der kun møder op for at få en vurdering af hunden inden avl. Men langt de fleste udstiller fordi de synes det er sjovt og/eller fordi de vil vinde.
    Alt efter race ov, kan der fktisk gå ufatteligt meget tid og mange penge på at holde en hund i "udstillingsform" både rent fysisk, altså pels, kondition, foderstand osv så den tager sig bedst muligt ud, men osse træningsmæssigt. En hund der kan vises godt frem, klarer sig altså bedre end en hund der måske nok er lige så god, men ikke viser sig lige så godt.

Jeg interesserer mig ikke for udstilling, men kender flere der gør, og de går op i det med liv og sjæl, helt som nogen går op i agility, lydighed osv smiley

Camilla -du skriver i begyndelsen at du bliver sur og ked af det. Ked af det kan jeg forstå, det er da sindssygt ærgerligt når de planer man havde, ikke lykkedes. Men sur? På hvem?
    Det vil altid være et sats at købe en hvalp, hvi planen er udstilling og avl -SÅ meget kan "gå galt" i hvalpens udvikling så selvom den ser lovenede ud når den er 8 uger, er det ikke sikkert den gør det når den er voksen. Det er vilkårene.
    Ellers må man købe en voksen hund, og betale det det koster når den skal have "bevist sit værd"

• #42   2. dec 2013 Enig Trine, helt enig smiley

• #43   3. dec 2013 han er 19 uger så håber på at alt går godt og det ordner sig, selvfølgelig er jeg godt klar over at alt kan ændre sig og det ikke er sikkert han kan bruges til avl, men det afholder mig bestemt ikke for at håbe det. og selvfølgelig skal alt være i tip top stand og skal kun bidrage med avl hvis han står som et suttet bolche inden for alt sundhed osv..
    Det med jeg skrev at jeg blev sur var en dum talefejl af mig, kunne bare mærke frustrationen og humøret faldt, når vi selvfølgelig lige har været til udstilling med flotte resultater og så dagen efter finder ud af hans tænder ikke er som de skal være... Men nu må vi se tiden an om ikke de retter sig op, for som mange siger så er det ikke sikkert han kæbe vokser i samme tempo som resten af hovedet...

• #45   3. dec 2013 Dkk kontrakt gælder for ham

• #47   3. dec 2013 Nej har ikke skrevet under på en da opdrætter og dkk fortalte mig at så længe at opdrætter er godkendt som opdrætter/kennel så virker den stadig.

• #49   3. dec 2013 har samtlige kvitteringer med underskrifter osv...

• #51   3. dec 2013 En kontrakt gælder altså kun hvis begge parter har underskrevet den -så nej DKK's kontrakt gælder ikke, hvis ikke i har lavet en. Men du er naturligvis dækket ind hvad reklamationsret angår via købeloven.

• #52   3. dec 2013 Det lyder ikke til at DKK's kontrakt gælder. Har du/opdrætter ikke underskrevet den mener jeg ikke den gælder. Du kan jo printe den og bede opdrætter skrive under. Så finder du pænt hurtigt ud af om hun/han har rent mel i posen.

Når han kun er 19 uger kan der ske MEGET. Tror det giver os andre et bedre billede af hvor slemt det er hvis du tager et fra begge sider smiley

• #53   3. dec 2013 Tror ikke vi får problemer hvis der skal underskrives en kontrakt, vi kommer der nemlig hver uge... men som han selv siger kan han jo ikke forudsige hvordan deres bid bliver og det er jo rigtigt...

calule - skal jeg prøve og tage et billede af tænderne fra flere sider?

• #55   3. dec 2013 Nu er DKK's kontrakt jo altså ikke strengere end købeloven. Ellers er den da i hvert fald blvet ændret. Den jeg har på Reiki, siger sådan set ikke ret meget andet end det vi (opdrætter og jeg) selv har skrevet i den -udover self standardtingene som hundens navn, stambogsnummer osv, samt self hvem der køber/sælger hunden og prisen. Resten er da aftaler vi selv har skrevet i den.

Så jeg tvivler altså på nogen sælger ville gå helt i panik over at blive bedt om at underskrive en DKK-kontrakt, medmindre de da slet ikke vil vedgå sig at have solgt hunden.

• #56   3. dec 2013 Camilla: Det kan han helt sikkert ikke smiley Det er lidt tidligt med økonomisk kompensation, da biddet flytter sig meget rundt i løbet af hundens opvækst smiley

Jeg har ihvertfald svært ved at se noget på det ene billede. Billede fra begge sider, hvis nogle har forstand på hvad man kan gøre/og om det kan rette sig smiley

• #57   3. dec 2013 Michelle: Det er nok de færreste der ville gå i panik ligefrem, men kunne nok godt komme i tanke om et par stykker der kunne finde på pludselig at frasige sig alt ansvar. Ikke at TS sælger er sådan, selvfølgelig smiley

• #58   4. dec 2013 Se nu lige tiden an til han er udvokset. Det er jo ikke før hunden er rigtig voksen at man kan vurdere om den vil egne sig som avlshund. Og da ingen hund er helt perfekt så bliver den vurdering altid en afvejning af om plusserne ved hunden er så store at de overgår minusserne. Jeg har selv en avlshan med to skæve præmolare. Han er både dansk og svensk champion og dommerne har set på de skæve tænder, men han har så mange plusser (bl.a. et temperament, der er en kraftig forbedring for racen) at de to skæve tænder har syntes uvæsentlige. Han har lavet 22 hvalpe og ingen af dem har arvet de skæve tænder. Der er rigelig plads i kæben til at de to tænder kunne sidde lige, så hvorfor de er blevet skæve er en gåde.

Kommentér på:
forkert bid :(

Annonce