919 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

En kort tur forbi dr.dyr En kort tur forbi dr.dyr

Vi skulle bare lige forbi dyrlægen med en julesok, og en tidsbestilling til at få klippet kløer, da jeg ikke selv kan på lady, hun er ikke glad for at jeg holder poterne.

Vi fik så en tid med et samme... lady var simpelthen så bange for at få klippet de kløer, og dyrlægen, var ellers helt rolig, snakkede til hende og prøvede i starten bare at holde poten løst..til sidst fik vi klippet så mange kløer hun kunne, for lady gjorde alt for at slippe væk, pev og halsede helt vildt, nøj hun var bange smiley
Og en enkelt gang gav hun et ryk så dyrlægen klippede for langt, så det blødte smiley

Så næste gang skal lady måske have lidt beroligende, nord er skal klippes.
Hendes ene negl er mørk i forhold til de andre og er flækket lidt, og jeg fortalte hun slikker lidt poter, så hun mistænker lidt svamp, så skal lige vaske med atamon, og se om det hjælper, men det ku også hænge lidt sammen med falsk drægtighed..

Så jeg nåede da lidt omkring selvom det blot var en negleklipning vi kom efter..

Hvad gør I, jer der har hunde der ik kan lide at få klippet kløer?
Hvis i får det gjort ved dyrlægen hvad gør de så?

Jeg endte med at sidde på en stol med lady på skødet og snakke og nusse, mens dyrlægen fik taget det hun kunne nå, inden hun rykkede poten væk..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En kort tur forbi dr.dyr
  • #1   2. dec 2013 Har aldrig selv haft problemer med at få klippet kløer på mine, de ligger bare ned når jeg gør det, man skal kun være 1 mand (eller kvinde) om det..
    Min veninde har en DSG hun få fuldt bedøvet nede ved dyrlægen hver gang..

• #2   2. dec 2013 Sidst Aikou fik klippet kløer hos dr dyr var i februar 2013. Hold op et cirkus. Hun hylede så de andre fra klinikken kom ind for at se om hunden var ved at dø. Indtil da klippede vi selv men Aikou har altid hadet det og det var lidt af en kamp. Så da vores dyrelæge spurgte i forbindelse med den årlige vaccination om hun skulle gøre det tænkte jeg "tjah hvorfor ikke" biiig mistake. Jeg lovede mig selv at det skulle hun altså ikke igennem igen og jeg vil heller ikke udsætte hende for at skulle bedøves for at få klippet negle. Så vi købte en neglesliber fra zooplus.dk og gik i gang med at træne. Min kæreste var noget skeptisk og mente ikke vi kunne lære hende det. Men det kunne vi. Idag står hun pænt på "trimmebordet" og får slibet sine negle. Der skal dog nogle gode godbidder til for at hun står stille. Men jeg er simpelthen så glad for den sliber. Det hele foregår stille og roligt uden hyl og skrig og stress smiley

• #3   2. dec 2013 Så slemt var det heldigvis ikke, men hun var bange. Min søn bar med og sys jo det var synd, så han ville nusse hende på hovedet, og både mig og dyrlægen, fik sagt i munden på hinanden "hovede og fingre væk fra hendes hoved!!! Hun er bange, så måske vil hun bide dig!"
    Det gjorde hun ikke, men man ved jo aldrig, og det ville være endnu mere synd, hvis hun kom så langt ud så hun blir nødt til at bide, så det var lige OB's på.

Hun pev og jamrede dog bare og prøvede alt hvad hun ku for at slippe væk, og halsede meget. Men det er også hårdt nok sys jeg

• #4   2. dec 2013 Den ene af mine slider selv sine negle, så de har aldrig været klippet da de er præcist som de skal være. Den anden er der heller aldrig problemer med.
    Tænker det må være bedst at få noget beroligende til hunden, så den ikke får så dum en oplevelse hver gang.

• #5   2. dec 2013 De blev klippet for ca 6 mdr siden, men de vokser hurtigt, og hun når ik at slide dem nok, vi går jo også meget på grusveje, skov stier og marker (bor i en bette by på landet) så det er ik meget vej og fortov hun går på som kan slide dem

• #6   2. dec 2013 får hun lov at grave? smiley jeg bor også på landet og går på grus, mark og i skov smiley mine får lov at bruge poterne og grave efter mus osv

• #7   2. dec 2013 Vores kan heller ikke lide det. men jeg klipper nu selv alligevel. Zippo bliver lagt på ryggen, på skødet af mig. Når jeg har klippet en pote, får han et stykke lakse-godbid.

Musashi bliver lagt på siden, og bliver holdt fast, hvis han prøver at rejse sig. Han kan finde på at skrige helt vildt, når jeg klipper en negl. Når en pote er klippet, får han også et stykke laks.

Ingen af dem er nogensinde kommet til skade, de kan bare ikke lide det.

Jeg vil simpelthen ikke spilde penge på at tage til dyrlægen, når jeg selv kan gøre det. Og jeg ved at jeg med LETHED kunne træne mine til at elske det, jeg har bare ikke gjort det smiley

• #8   2. dec 2013 Jeg fik hende først da hun var 9 mdr, så jeg aner jo desværre ikke om hun har haft nogle dårlige oplevelser med det tidligere..det frygter jeg lidt.

Ja hun elsker at grave, og det gør hun flittigt på gåturene, og nogle gange i haven smiley

Ja det er trælse penge, men jeg kan ikke gøre det selv, og manden er en pivskid smiley

• #9   2. dec 2013 Jeg har aldrig haft problemer med at klippe negle på nogen af mine hunde, aldrig!
    men Morgan.. hold da op.. han har været panisk angst for negleklipperen siden han flyttede ind, og jeg har prøvet alle mulige tricks og sjove påfund, købt andre typer klippere, men forgæves. Så dyrlægen, veterinærsygeplejersken og jeg har i fælleskab ordnet dem en gang, men det er ikke optimalt når han bliver så panisk.
    så jeg venter på sådan en batteridrevet slibedims og vil prøve det af, for jeg kan godt få lov at file dem, men det tager en krig med de enorme klør han render rundt med. de er ikke kriminelt lange, og vi kan holde dem nogenlunde acceptable ved at gå nogle ugentlige ture på asfalt (jeg går mest i naturen ellers)
    Så jeg håber at slibedimsen er løsningen.

• #10   2. dec 2013 MLA ja en dremel smiley Sådan en vil jeg også gerne have smiley

• #11   2. dec 2013 Jahh en dremel.. jeg er blevet så dement at jeg glemmer hvad tingene hedder.. du ved, den sorte klap.. GG
    det er bare så åndssvagt med den hund, for jeg må da gerne sidde og hive, trykke og klemme og pille i neglene, men så snart der kommer et fremmed aggregat i nærheden af fusserne, så flygter han i vild rædsel.

• #12   3. dec 2013 Hvor er i heldige at jeres hundes negle vokser så langsomt. Vi bor i byen og Aikou går hver dag på asfalt. Alligevel skulle hendes negle klippes hver måned. Nu hvor vi sliber dem er det hver uge de skal slibes. De vokser som ukrudt .....

• #13   3. dec 2013 Vi kunne heller aldrig få lov til at klippe Geskes negle, hold op, hvor blev hun sur!! Men hun havde et helt unikt forhold til vores dyrlæge, og som så også var den eneste, der kunne få lov at nærme sig med neglesaksen smiley Så kunne hun dælme stå pænt, den skøre hund smiley

De to, vi har nu, slider dem heldigvis selv - til perfektion smiley

Kommentér på:
En kort tur forbi dr.dyr

Annonce