{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Smitter angst {{forumTopicSubject}}

Vi skal holde nytår hjemme for første gang med lady. Der kommer et vennepar. De har hund, men planen var ikke at den skulle med, men passes ude.
Den er meget meget angst når de skyder af nytårs aften...
De er så for sent ude med pasning, så nu tager de den med, jeg er bare bange for om deres hunds angst kan smitte af på lady?
Jeg ved ikke endnu om hun blir bange, så vil jo helst ikke ødelægge det hvis hun nu ikke er, eller gøre det værre....

Så hvad skal vi gøre? Holder vi dem adskilt lige hvor de skyder mest, kan lady jo stadig høre hende pive/gø ?

Gode råd modtages gerne... Vi bor i en ok lille by, men her skyder de jo nok af kl 24, selvom jeg indtil nu kun har hørt et enkelt kanonslag..og vi skal da også selv skyde lidt af med sønnen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smitter angst
  • #2   6. dec 2013 Det ville være enormt trist, at sidde selv til nytår.

  • #3   6. dec 2013 det er nok afhængig af hvor letpåvirkelig jeres hund er.
    Jeg har gennem 10 år haft en panisk hysterisk hund hvert år omkring nytår, men ingen af de andre hunde har ladet sig påvirke negativt af ham, de har taget det ganske cool.
    men ja, det er set, så det er svært at sige med sikkerhed.


  • #5   6. dec 2013 Ja den aften vi gerne hygge lidt med andre også smiley

    Sys det er svært når jeg ikke ved hvordan lady er i den situation


  • #7   6. dec 2013 Tja. Det er jo bare mainstream at den aften er pisket op til noget "anderledes". Det er en aften som alle andre aftner resten af året smiley

    Jeg valgte selv at have dyr (i mit tilfælde kat) og ved at min kat forhåbentlig kan blive 20 år gammel (hun var 1,5 da jeg købte hende).
    Ergo er hun mit ansvar de næste måske 17-18 år og hun har ikke selv valgt mig som ejer. Hun er angst nytårsaften - ikke panisk, men dog angst. Jeg ville aldrig nogensinde kunne forlade hende nytårsaften eller invitere andre med angste dyr eller andet der kunne tricke hendes angst over. Så må jeg bare "bide det i mig" at det måske er "trist" at sidde alene den ene aften om året, for jeg har som sagt selv valgt hende til, hun har ikke valgt mig smiley

    Så ja, jeg sidder alene nytårsaften for tredje år i træk nu - og jeg har det helt fint med det. Det er jo mit valg smiley
    Laver god mad, hende og jeg hygger os i sovesofaen og ser TV. Drikker et glas champagne og spiser et stykke kransekage kl 24. Desuden har jeg telefonisk kontakt med familie og venner.
    Men jeg er heller ikke "højtidssentimental" og jul, nytår osv osv betyder ikke verden for mig - der er andre og vigtigere dage i min verden. Men vi er jo alle forskellige dog. Mener bare at I selv har valgt jeres hund og ville da være mega trist at jeres behov for selskab den aften, i værste fald kunne resultere i en panisk angst hund de næste 14 år smiley


  • #8   6. dec 2013 bor I et sted hvor der fyres meget af og hele dagen/aftenen, eller er det mest lige omkring midnat ??

  • #9   6. dec 2013 Tja, med en hvalp/unghund eller bare en hund jeg ikke vidste hvordan tog nytåret, ville jeg ikkeumiddelbart smide den sammen med en hund jeg vidste var meget bange ytårsaften -for ja, altefter hvordan ens egen hund er, KAN man risikere at det smitter af på den.

    Omvendt kan det osse gå den anden vej -hvis man har en hund der tager den slags med knusende ro så kan det smitte af på den usikre hund.
    Det første år jeg havde Reiki og igen det første år jeg havde Gaia, holdt jeg nytår hos de gamle som bor på landet væk fra den værste larm. Begge mine er skudvandte (vi bor op af både skydebaner og militært øvelsesareal), men jeg vidste jo ikke hvordan de ville tage skyderiet til nytår.
    Min mors tæve er noget bange for den slags, men begge gange har mine hundes ro, fået min mors hund til at tage det hele i stiv arm... hun har kunnet slappe af sammen med dem.

    Men havde jeg nu haft hunde der selv var lidt usikre, kunne det jo lige så vel være gået den anden vej -at min mors tæve havde "smittet" dem


  • #10   6. dec 2013 Hvis hun er sammen med andre hunde, og en af dem begynder at gø efter noget, så gør hun det samme...
    Indtil nu har jeg kun hørt et enkelt kanonslag her ved os, ellers er der intet indtil videre...vores første nytår her, så ved det ikke,men det er en lille by på landet (Egtved) og i forhold til Kolding her er meget roligt..der fyrede de jo af i november nærmest...


  • #12   6. dec 2013 Jeg kan nu godt forstå du synes nytårsaften kan være kedelig alene hvis I er unge, så jeg ville da holde det sammen med jeres venner, måske de kan bede deres dyrlæge om noget beroligende til deres hund.... og så ville jeg hvis deres alligevel er meget urolig og jeres hopper med på vognen, holde dem adskilt mens det værste står på...

    Hvis jeres ligger op til nervøsitet og gør, så sæt jer ved den, sig nej når den gør, ros den og giv godbid når den stopper ....


  • #13   6. dec 2013 Nr 2 problem er at vi har kat, og hun jagter den og vil flå den hvis hun får fat i den, så normalt lukker jeg dør, så katten har adgang til at gå udenfor eller ind i køkken og soveværelse.
    Men kat bor her jo, og sys hun ska ha åbent til hele huset så hun kan gemme sig hvor hun er mest tryg, og det kan hun ik hvis hunden er her jo...

    Så det er et problem mere....

    Årh gad vide hvad vi finder ud af.
    Vi er ikke de store fest mennesker, men et par gange i året vil vi jo gerne hygge lidt ekstra, med venner/familie smiley
    Ellers må de jo tage hjem til dem, og så må jeg sidde selv med dyrene, selvom jeg nok vil blive ked af det. At skyde det nye år ind, uden mand og barn.... Men vil ikke lade dyrene være alene, når jeg ikke ved hvor meget der skydes af her i byen, og hvordan de reagerer...

    Tænke tænke


  • #14   6. dec 2013 Det sidste synes jeg faktisk er værre, kan deres hund ikke respektere jeres dyr, så synes jeg faktisk ikke de kan tage den med ... så må de prøve at finde pasning til den...

  • #15   6. dec 2013 Sidst hunden var med(vidste ikke den kom med) havde jeg ik tjekket om katten var inde, så på et tidspunkt kommer hun op til os, og deres hund går fuldstændig amok ogfarer efter hende, virkelig gal, og katten kom ikke ind før dagen efter, trods jeg var ude og kalde. Dagen efter kom hun kun ind fordi jeg fik lokket hende hen og ku bære hende ind...
    Og hun bor her jo, så derfor er jeg ikke meget for at hun skal lukkes væk så længe, det er ik fair...

    Kæresten min er heldigvis enig med mig her...
    Men han vil jo gerne fejre nytår...hmmm vi må tænke lidt og snakke sammen i morgen, han er gået i seng..


  • #16   7. dec 2013 Hvis deres hund er SÅ meget efter katten, så ville det være direkte synd at lade hunden komme med - altså synd for katten smiley Især lige nytårsaften hvor katten måske er ekstra stresset pga høje lyde, så har den ikke lige "brug for" end "gal" hund der raserer dens hjem...

    Så alt i alt vil jeg stadig sige "no go" smiley Og "katte-problemet" vil jeg også sige faktisk er værre end problemet de to hunde imellem...


  • #17   7. dec 2013 Ja det er rigtigt, min bette godt, går da helt fra den....æv æv

  • #18   7. dec 2013 Kan du ikke bare lukke katten ind i et rum hvor den godt kan lide at være. Og så lukke den ud igen når hunden er taget hjem? Måske bliver den en smule vrissen men det overlever den såmænd nok smiley

  • #19   7. dec 2013 Sys bare det er træls at vi skal lukke vores dyr der bor her, væk, når deres hund kommer på besøg....katten bor her, så sys ik det er helt fair at det er katten der skal lukkes væk smiley
    Det gør vi til daglig, hvis de kommer, men nu skal katten jo være inde i lidt længere tid, det vil frustrere hende, plus hun er bange til nytår, så vil jeg sys det er synd også at lukke hende helt væk fra os, fordi der også kommer en katte ædende hund.... (Hunden kan kun acceptere deres egen kat)
    Har intet imod deres hund den er sød nok, og lady og den er rigtig gode venner, så det er ret træls lige nu, med at finde ud af hvad vi ska gøre.


Kommentér på:
Smitter angst

Annonce