3.958 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Lopper?? Lopper??

Ja jeg har tjekket kahla for lopper. Hun klør rigtig meget og kæresten mente at have set en loppe Idag..
Tog en vatrondel, gjorde våd og redte hente på ørene med en lusekam - og fandt disse (se billedet) sorte små stykker? Er det loppeafføring? Gned det på vatrondellen og det blev rødt :-(.. Det er sådan man tjekker for lopper ikke?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lopper??
  • #1   12. dec 2013 Yes bingo banko du er den "heldige" vinder af en omgang lopper smiley

• #2   12. dec 2013 Jo, ligner også det er en loppe der er i midten af den smiley

• #3   12. dec 2013 Hvis du ikke lige ved hvad du skal gøre, så kan du se mine råd i denne tråd smiley http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/556182-lopper

• #4   12. dec 2013 Åhhhh!! Er det nu man må have lov til at sige FOR H*LVEDE OGSÅ!!

Må hun være sammen med andre hunde når hun er i behandling?

Det føles uoverskueligt lige nu :(!!! Orrrrk!!!

• #5   12. dec 2013 Det er ikke forbudt, men vil sige at man nok ikke bør overrende andre før end man har fået tjek på lopperne, ser man tit nogen andre med hund, så er det en god ide at oplyse dem man har fået lopper, så de også kan tjekke efter smiley

Jamen det gør det, men sådan som jeg råder gør vi selv og det Virker! selvom hunden klør "som en gal" så går der ikke mange minutter fra den har fået den capstar til der er ro over hunden smiley altså ro på den måde den ikke stadigvæk klør som en gal smiley

• #6   12. dec 2013 Vi ses ofte med mine forældre og deres hund. Har ringet og givet dem besked her i aften. De har ingen tegn på lopper selv om hun ikke er behandlet. Så de behandler nok bare..

Men kahla kan jo have haft det længe?! Der sidder MANGE loppelorte!! Dem jeg fjernede tog jeg bare med fingrene :| .....

- altså i morgen går jeg i gang med behandling. Har de sidste par nætter haft det som om der kravlede en edderkop i mit hår - her har vi sgu nok forklaringen. Jeg troede bare jeg var blevet skør..

- jeg køber: pipette, shampoo, capstar, trinol og støvsugerposer.
    Vasker sengetøj og alt andet tøj der har ligget fremme.
    Støvsuger møbler, gulv, fodlister, sprækker.. Sprøjter huset og tager afsted? I hvor lang tid. Hundens kurve osv. Smider jeg ud og køber nye af...

Hvad ellers kan vi gøre?

• #7   12. dec 2013 Har aldrig set en loppe? En lille sort prik der springer??

• #9   12. dec 2013 Det er kun kæresten der har set een..

Åha, det er sgu fandens værk!! Øv!! Øv! Og atter øv!
    Håber vi kan få dem udryddet hurtigt!!

• #11   12. dec 2013 Jeg behandler med et middel til at dryppe i nakken, værere er det altså ikke, efter et par dage ser vi ikke flere lopper smiley det er jo ikke verdens undergang;) det letteste må være at give loppemidel forebyggende.

• #12   12. dec 2013 Du skal ikke bade hunden samtidig med du bahandler med pipette. Du ødelægger virkningen af pipetten ved grundig og vedvarende vask.

• #13   12. dec 2013 Lad nu da være med at gå i panik! Det er et par lopper ikke pest eller kolera;) rengøring og dryp hunden i nakken, det er det;)

• #14   12. dec 2013 Julelopper smiley
    som andre siger, så ro på, giv en loppekur og hold hende fra andre hunde et par dage.
    synes personligt det er respekt løst, når folk vel vidende om deres hund har lopper, vælger at lade den være sammen med andre hunde.

• #15   12. dec 2013 Lopper kan leve i helt op til 6 måneder føre de er væk nogle gange længer smiley men blive ved med at give loppe Kurt og koge vask alt det der kan koge vask og resten kan måske kom i fryseren vask og støvsuge så meget du kan også burde det tag de lopper smiley

• #16   12. dec 2013 Der er lopper over alt, stort set alle friløbene katte har dem fx, dvs din hund bliver udsat for lopper stort set dagligt, når du går tur kan der fx lige have været en kat, vupti du har en loppe med hjem;) det virker på mig helt ude af properationer at vaske, koge, rengøre og så videre som en manisk! Gør alm. Grundigt rent, og dryp så hunden med et godt loppemidel, dryp hunden regelmæssigt fremover, skift gerne middel en gang i mellem, problem løst!

• #17   12. dec 2013 Hvor tit skal hun dryppes?
    Og hvor længe må der gå mellem pipette og vask?

Vil hellere gøre rent som en manisk end at lade hende have lopper :-(.. Hun er rimelig ramt af det.

• #18   12. dec 2013 Tillykke du har fået husdyr smiley

Ej. Held og lykke med at komme af med de kræ igen! Der er ikk noget værre end en gang lopper!

• #19   12. dec 2013 Mine får en pipette hver 4 uge;) der er ingen grund til at vaske hunden, giv en pipette som dræber voksne lopper og det er det;) det er altså ikke slemt, jeg ser en virkning på under et døgn på mine pensionshunde;)

• #21   12. dec 2013 Jeg bruger frontline og har ingen problemer overhovedet, der skal behandles hver 4 uge og så kør det, det sker at en pensionshund har lopper og jeg har endnu ikke været ude for nogen hvor frontline ikke har virket;)

• #23   12. dec 2013 Det er oftest et spørgsmål om at midlet ikke bliver brugt korrekt se; http://frontline.dk.merial.com/html/protection/product.asp der står hvordan der bør behandles;)
    Men der findes også andre mærker hvis ikke man mener at frontline virker;)

• #24   12. dec 2013 OB's husk at pipetten skal være til det din hund vejer, endelig ikke for lille;) jeg bruger den til 20 kilo til min cocker og et nummer stører til lab og lign;)

• #25   12. dec 2013 Maria, hvis du havde luret i den tråd jeg satte link ind til, så havde du set billede af en loppe smiley

Held og lykke med det smiley

• #27   12. dec 2013 Jeg bruger frontline og advantage smiley men hvis der står på det at det er til levende lopper så prøv da;) jeg køber i Tyskland, der er det ikke så dyrt se evnt på zooplus.de

• #28   12. dec 2013 Aino: jep jeg kiggede tråden.. Men den ser enorm ud!!! Kæresten sagde den lignede en bananflue/tordenflue. Bare en lille sort prik og da han ville klappe den sprang den..

Tror vi giver hende pipette og capstar.. Og så ellers støvsuger og vasker..

Mon vores dyner skal vaskes? Der ligger hun engang imellem.

• #29   12. dec 2013 Maria, vi nøjes med at skifte sengetøj og vaske det og støvsuger madrassen smiley

Billedet ligner det er taget meget tæt på, muligvis også med et godt kamera smiley

• #31   12. dec 2013 Lømmel, er de ikke nyvaskede ville jeg også, men er de nyvaskede så gider jeg ikke hehehe

• #32   13. dec 2013 Tror vi vasker det hele.
    Hun er blevet helt slemt ramt nu... Så jeg er på vej ud at købe alt hvad jeg kan få til at kløestille og behandle hende.

• #33   13. dec 2013 Capstar virkede perfekt!!
    Så håber jeg på et snart loppefrit hjem,
    Men vigtigst af alt en loppefri hund smiley tusind tak for jeres svar!!

• #35   13. dec 2013 Capital virker med det samme men husk det ikke er forebyggende så hunden skal have en pipette umiddelbart bagefter.

• #36   14. dec 2013 Hun har fået både capstar og frontline i dag :)..

Og så giver vi hende frontline en gang om måneden det næste halve år. Det anbefalede de hos dyrlægen smiley

- Lømmel: Hun begyndte at gå og køre hovedet op af ting, og pibe osv. i nat.. I morges hoppede hun op og ned fra sengen og nappede mig, fordi hun ville have jeg skulle klø hende.. Så kørte ud og hentede tingene som det første i morges.. Og en halv time faldt hun fuldstændig til ro.. Hun har næsten ikke sovet i nat, så hun var godt smadret og har sovet resten af dagen uden at klø overdrevet. smiley

• #38   16. dec 2013 Vi brugte også Frontline combo vet førhen, mange steder virker det ikke længer, hvilket vi også erfarede en dag, så nu bruger vi Advantage pipetter smiley

• #39   16. dec 2013 jeps det er desværre lopper smiley Du kan spraye med noget der hedder trinol i huset som dræber alle æg,larver og lopper der nu måtte være på gulv, sofa osv. man må bare ikke være i rummet i 2-3 timer efter. og så det en smule dyrt men det virker helt bestemt... og så få ordentligt støvsuget og vask alle tæpper og ting som hunden ligger i, bare ikke vask gulvet da æg og larver elsker fugtige mørke steder.

• #41   17. dec 2013 Håber ikke det bliver nødvendigt at sprøjte.
    Det skal kun være hvis hun bliver meget plaget af det igen - så synes jeg det er synd..

- Men hun klør sig ikke mere på den der voldsomme måde.. jeg støvsuger hver dag, og skifter posen hver gang... smiley

• #44   5. aug 2014 Dyrlæger og dyreforretninger har det gerne smiley

• #45   5. aug 2014 Apoteket har også begge dele. Hvis de prøver at sælge Frontline så sig nej tak og insister på Advantage :o)

• #47   6. aug 2014 Jeg tror det er fint det du har gjort smiley

Kommentér på:
Lopper??

Annonce