{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke med andre
  • #1   12. dec 2013 Forventer du at din hund SKAL kunne med alle hunde? Kan du fx med alle mennesker? Det er en ældre hund du har, måske den bare ikke gider nogle hunde, og så er det noget man imo skal acceptere.

  • #3   12. dec 2013 Nej det er os rigtig smiley

    Nej Sabina gøre jeg ikke men mine forældre haren hund og det kunde bar hyggeligt hvis hun kunne komme med derned og de kunne tag ham med op til os


  • #4   12. dec 2013 Det er ikke alle hunde der gider andre. Accepter at din hund, er en af dem der har nok i sig selv smiley

  • #5   12. dec 2013 Hun er jo 7 år gammel. Det "problem" har vel været der længe. Eller kan det spores tilbage til en ubehagelig oplevelse? Jeg tænker altid når folk spørger om sådan noget, at hvis man virkelig mener alvorligt at man har et problem der skal gøres noget ved, så skal hjælpen søges det rigtige sted. Det er så nok ikke herinde i forum men f.eks. hos en anerkendt adfærdsbehandler.

  • #6   12. dec 2013 Okay jeg ved det ikke vi har fået hende fra en familie der sagde hun ikke kunne li børen men hun elsker dem der ikke de pysser de ikke fåer men ved ikke hvor hun har vært ellers smiley

  • #7   12. dec 2013 Jeg tænker . Hvis din hund udvælger hvilke hunde den gider og ikke gider, så bliver det bare en super farlig situation at tvinge den til samvær med de hunde den ikke vil .

  • #8   12. dec 2013 Jeg kunne aldrig drømme om og tvinge hende til noget men når vi går tur og vi ser en anden hun så kan jeg mærke hun bliver udtryk også vælge jeg går over på den anden side af vejen

  • #10   12. dec 2013 Hvis det er en enkelt hund du gerne vil have den kan med (F.eks. dine forældres) så kan det i det fleste tilfælde sagtens læres.
    Det krævet tid og tålmodighed, men det er bestemt ikke umuligt.

    Min kæreste har han dobermann på snart 10 år som absolut ikke kan (kunne) med andre hunde. Den æder samtlige hunde der kommer i nærheden af ham, uanset om det er en tæve, han, hvalp eller ungund.
    Da jeg mødte ham var Djarco (dobermannen) 7-8 år, og vi begyndte med at gå ture sammen (uden at de fik lov til at snuse til hinanden). Det gjorde vi i 3-4 måneders tid.
    En da lod vi dem så snuse til hinanden gennem et hegn, men de viste ingen interesse for hinanden. Vi lod dem så snuse og gå lidt tættere når vi gik tur, og til sidst slappede vi alle af når vi gik tur. (Efter ca. 5 måneder fra første møde).

    Begge hunde elsker bolde, og en dag vi gik ude på en træningsplads med begge hunde i snor, tænkte vi at nu skulle det bære eller briste.
    Vi gav begge hunde hver en bold i munden, og slap dem løs. De var ligeglade med hinanden og gik bare rundt og snuste og legede med her deres bold.
    Efter 8-9 måneder lod vi dem være sammen i (dengang) min have, og de begyndte så småt at lege lidt med hinanden.
    Indenfor skulle vi stadig have et godt øje på dem, da vi stadig ikke helt stolede på dem.
    Efter et års tid, kunne de begge ligge og slappe nogenlunde af indenfor - Dog skulle der ikke så meget til før de rejste sig igen.

    Nu 2-3 år senere ligger de i samme kurv, og elsker hinanden smiley

    Så det kan godt lade sig gøre, men som jeg skrev længere oppe, så kræver det tid og tålmodighed. Og ikke mindt viljen smiley


  • #11   12. dec 2013 Vi har haft hende i snart 3 måneder hun er faldet godt til hos os


    Mange tak for det gode råde smiley der bar en hund jeg kunne aldrig drømme om og tvinge hende til noget som hun ikke vil men bar det og sidde sammen og se dem rende rundt lege ville være guld være


  • #12   12. dec 2013 hej
    Min Chili kunne/kan heller ikke med andre. Jeg spurgte de kloge (bla dyrlæge og hundeadfærds-terapeut). De sagde samstemmende at problemet er størst for mennesket og ikke hunden. Den ser jo menneskefamilien som dens flok.
    mvh søren


  • #13   12. dec 2013 Søren: Ah, en hund ved nu godt den er en hund og du ikke er smiley

  • Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #14   12. dec 2013 Hvis floklederen (dig) er det mindste nervøs ved mødet med fremmede hunde, så er det dér du skal tage fat først. Der skal ingenting til før de fornemmer det.

  • #15   12. dec 2013 #13

    ok!
    Godt ord igen. Jeg havde selvfølgelig glemt at spørge en sygeplejestuderende.
    Min fejl smiley

    mvh søren


  • #17   12. dec 2013 Nej men hun er meget legende her hjemme der er ingen ting men det lyder os til her inde at jeg skal give hende tid og hvis det sker så sker det og hvis det ikke gøre så er det os okay hun er jo også 7 år

  • #18   12. dec 2013 Søren u: Det var så lidt, skulle det være en anden gang smiley

Kommentér på:
Kan ikke med andre

Annonce