{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

kan ikke med andre hunde :( {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen smiley

jeg ville hører om der var nogle her inde der kunne hjælpe mig lidt.

der drejer sig om min dejlige freja.

jeg har en lab. tæve på snart 5år, som jeg købte for et års tid siden. fik af vide da jeg købte hende at hun ikke var god til andre tæver.
hun boet sammen med en hanhund, hvor der ingen problemer var.
så tænkte ikke det kunne blive et problem, da det tit tæver ikke kan sammen.

mit første møder med hende og en anden hund(hanhund), gik bestemt ikke godt, efter 2 sek angreb hun og bed til den anden hund så han blødte.

jeg har i lang tid gået ture i skoven sammen med min veninde og hendes hund(hanhund). igår var vi igen i skoven. Freja virkede meget glad for at se ham og piv og hoppede rundt, det fik lov at sige hej ingen problemer, også gik vi en time i skoven de gik fik ved siden af hinanden og snuet samme sted samtidigt.
på en pause på turen gjorde freja tegn til at lege og de fik lov til at lege lidt med snor på de hoppede rundt og var glade.

da turen var færdig og vi var på vej tilbage mod biler angriber freja som et lyn fra himmelen, uden at den anden hund har gjort hende noget.

jeg har altid guffer med så hun oplever det som noget rart at der er en anden hund og hun bliver rost hvergang de er tæt på hinanden.

jeg håber der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre.... for ved ikke hvad jeg skal gøre...

hold op en bog jeg fik skrevet smiley

knuz rikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan ikke med andre hunde :(
  • #1   24. maj 2011 Der kommer garanteret en masse råd herinde nu. Mit vil være at du tager kontakt til Lillen herinde fra (hundekurven.com). Hun er totalt hardcore når det drejer sig om den slags. Hun er adfærdsbehandler og kan meget bedre råde dig end vi andre her over skærmen tror jeg...

    Da jeg overtog Baily havde jeg store problemer med andre hunde. Hun lavede et intensiv kursus for os over en weekend. Det har været en uundværlig hjælp i hvertfald for mit vedkommende


  • #2   24. maj 2011 Fru B Y: mange takker, jeg vil helt klart tage kontant til hende, for min hunds skyld, hun skal have ret til et socialt liv med andre hund smiley

  • #3   24. maj 2011 Altså Baily bliver aldrig den type hund der kommer med til træf osv. dertil har hun for meget baggage med, men langt hen ad vejen er det et spørgsmål om træning og den korrekte opførsel fra ejeren. Vi er nået ENORMT langt ift da jeg overtog hende... Det er da forsøget værd smiley

  • #4   24. maj 2011 og så ville jeg smutte forbi dyrlægen. Smerter kan også få hende til at reagere på hunde hun normalt kan sammen med.

    En dyrlæge, der også er kiropraktor, ville jeg vælge :o)


  • #5   24. maj 2011 Fru B Y: jeg er tror heller aldrig hun bliver en hund der kan læbe og lege med andre hunde. men bare hun kunne få nogle gode oplevelser vil jo også bare være et plus.

    DKK Tavlesnob med DKCH basse: jeg ville aldrig udsætte hende for en mundkurve, hun er hund der hurtig bliver ked over ting, bare at have en sele på kan hendes verden vælte så det ville være sund for hende.
    for min skyld behøver hun heller ikke være social med andre alle snakker jo bare om hvor godt det er at hunde bliver aktiveret med andre hunde, så det grunden til jeg har prøvet smiley

    marianne H: jeg er sikker eller så sikker man kan være på hun ikke har ondt for havde hun ondt ville hun også vise den adfærd når min søn trumler rundt med hende, og der er ingen ting der smiley


  • #6   24. maj 2011 Jeg kan godt stadigvæk have smerter mistænkt. Din søn - vil jeg tro - leger ikke så længe og på samme måde med hende, som hunden i hundeskoven gør :o)

    Men som B Y siger, er det en god ide at få en grundig snak med en dygtig adfærdsbehandler, der kan spørge ind til problematikken.

    Mange hilsner
    Marianne


  • #7   24. maj 2011 Jeg tænker at der må have været nogle tegn før angrebet? Hunde viser tonsvis af signaler (dæmpende/truende) hele tiden, og man skal som ejer være opmærksom på disse ting. Prøv at google dæmpende signaler eller truende signaler.
    De færrester hunde laver udfald uden at have vist signal på angst/utryghed/frygt mv. først.


  • #8   25. maj 2011 Mine forældres lab. har også lidt af de samme træk. Hun har dog intet problem med andre tæver, men er derimod ikke så glad for fremmede hanhunde. Hun er dog aldrig bidt ud efter dem. Men kan se det på hende med det samme. Hun vender ryggen til dem, viser lidt tænder. Også plejer vi at sige, at de ikke kan lege sammen. Håber du finder ud af det, og held og lykke :o)

  • #9   25. maj 2011 Rikke... det der med at hun kan have ondt, viser hunde altså ikke altid. Min lærers hund angreb altid andre hunde. De anede ikke hvad de skulle gøre i lang tid, de prøvede alle mulige adfærdsbehandlere og trænere osv. til sidst fik de hende undersøgt, og det viste sig at der var noget galt med hundens hofter, så det gjorde meget ondt når den gik. Og derfor knurrede den af andre hunde og prøvede at bide dem, for at få dem væk fordi hun havde så ondt. Og hunden viste IKKE smerterne.

    Nu tror jeg ikke dette er tilfældet, men derfor skal du ikke regne med at din hund vil vise alle de smerter den har, også selv om det gør meget ondt...


  • #10   26. maj 2011 mic A: ja hunde er stærke når den angår smerte der ved jeg. tænker bare at min søn "kravler" rundt på hende, hun er altid hans hovedpude når der bliver set tegnfilm, der bliver kørt med biler på hende uden hun siger noget som helst, tænker bare hvis hun har ondt ville hun vil gå væk og ikke gide finde sig i det?

    SKAL LIGE SIGE: at min søn behandler hende pænt der er ikke noget vildt i "deres lege", hun lægger frivilligt lige i røven på ham. grunden til jeg siger det er at der er nogle herinde der nok skal give en dum/grim kommentar over det, har prøvet det får så går lige til i forsvar smiley hehe,


Kommentér på:
kan ikke med andre hunde :(

Annonce