1.337 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hanne V
Hanne V
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18

Chihuahua vil ikke blive renlig Chihuahua vil ikke blive renlig

Hej

Jeg har en han chihuahua på 15 mdr. som stadig ikke er renlig. Det vil sige, om dagen, når vi er hjemme ved ham, er det ikke det store problem. Der sætter han sig hen til døren og piber, og så bliver han lukket ud. Når vi går tur med ham, er det sjældent han gør noget.
Men om natten er jeg oppe en til to gange for at lukke ham ud. Burde han ikke nok kunne holde sig nu?
Når han er alene hjemme, mens jeg er på arbejde, fra 7.30 til 14.30 er det også helt sikkert, at han har tisset et par steder.
Har I oplevet noget med jeres chihuahuaer i den henseende og har I evt. fif til, hvad jeg kan gøre.

På forhånd tak.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua vil ikke blive renlig
  • #2   22. dec 2013 Sørger du for at gøre ordentligt rent med urin off?

• #4   22. dec 2013 Hvor tit lukker I ham ud i løbet af en dag?

• #6   22. dec 2013 Emma: Forklar lige, hvorfor det er forvirrende??? o.o

• #8   22. dec 2013 Tror det er en skrønne med at det tager længere tid med en Chi at blive renlig......
    Har også hørt det skulle være normalt blæren ikke er så stor, og nej det er den nok ikke fordi den skal jo være inde i hunden.

Måske du nærmere skulle kigge på hvornår den drikker og spiser.....
    Måske fodre om morgnen og lidt til middag hvis den er sulten der men ikke om aftnen.....
    Måske fjerne vandet kl. 8 eller ?

Jeg tvivler i hvert fald på at det er fordi det er en Chi det er et problem.

Måske snakke med opdrætter.........om hvad de gjorde og hvornår de startede ude træning......måske opdrætter ikke har gjort det godt nok.......

• #9   23. dec 2013 Jeg tænker umiddelbart om det mon ikke 'bare' skyldes alene hjemme-problemer, at den tisser når den er alene?

Hvorfor den tisser i løbet af natten ved jeg ikke - men her vil jeg nok hæfte mig på Ryan F's kommentar, om at I måske kan kigge på hvornår den spiser og drikker.

Hvad sker der hvis I ikke lukker den ud om natten? Tisser den så, eller piver den bare? For det kan jo også være, at den simpelthen bare har vænnet sig til at skulle ud et par gange, og derfor ikke holder sig, fordi den ikke behøver.

• #10   23. dec 2013 Alexandoria -vild ros kan faktisk få mine (voksne og forlængst renlige) hunde til at stoppe med at tisse og istedet håbe på leg og ballade... så jeg ville da godt nok rose hunden, med nogengange skal man tænke sig lidt om hvordan så det passer til den hund man står med smiley
    Nu får mine self blot tisset på et senere tidspunkt hvis man sådan forstyrrer dem, men med en hund der ikke helt har fanget renligheden endnu, er det jo ikke sikkert den så får gjort sig færdig.

Noget helt andet -TS du skriver den sjældent laver noget på gåturene? Er det en lidt usikker hund? Hvor længe og hvor ofte går i? Er der forskel på om i går tur tæt p hjemmet eller et "fremmed" sted?

Begge mine er noget kede af at skulle lave noget i haven -de er lejlighedshunde og vandt til at få tilstrækkeligt med gåture til at når vi endelig er i haven, så er der sjældent behov for at benytte den til andet end at hygge i (de er fælles have, så det er jo lidt et plus smiley )
    Jeg tænker at det der med at bruge gåturene til at få tisset osv, er noget der kan trænes, hvis det er noget du gerne vil have hunden får lært

• #11   23. dec 2013 Vane! Hvis hunden er blevet vandt til bare at tisse fordi den for tidligt er blevet efterladt alene i for lang tid, så vil den ikke opfatte det at tisse inde som et problem, dens opfattelse at "hule" hvor man ikke tisser er ikke blevet opbygget;)dvs løsning bryd vanen.
    Jeg ville gå ud med hunden når den har spist, sovet og leget, ikke vente på at den selv siger til.
    Jeg ville gå samme sted hen hver gang, jeg ville rose og opmuntre, jeg ville skifte rum til alene hjemme, fx lade hunden være i soveværelset og opbygge alene tiden langsomt, dvs starte forfra;)
    At små hunde ikke har så stor blære er rigtigt, men de drikker jo og tilsvarende mindre så det burde ikke betyde en smule.
    Man skal aldrig tage vandet fra en hund!!

• #12   23. dec 2013 jeg må ærligt indrømme at det med at chier ikke bliver renlige, ikke er 100% sandt, det er dog sandt at de kan have lidt svært ved det især i vinterhalvåret, fordi de ikke vil ud i kulden smiley MEN oftest når de ikke bliver renlige er fordi folk ikke gør det godt nok, giver dem kattebakker osv.

Lucky var renlig da jeg fik ham som 4 mdrs, og der har aldrig været noget. Der var lige et par gange hvor han tissede i sengen, men det stoppede af sig selv igen. (der var en anden hanhund der tissede på min seng, så var nok derfor)

Efter jeg er flyttet hjem til min mor, der har egen have, er Lucky dog begyndt tit at ville ud kl lort om natten, men det er nok min egen skyld, og så fordi han har mad og vand 24/7, men han laver ikke noget indenfor når jeg ikke er hjemme, uanset om det er 1 eller 7 timer.

så mit råd er at give dig god tid, start renlighedstræning forfra, ud 1 gang i timen, eller når den har spist, drukket, leget og sovet. Og hvis den begynder at søge rundt eller faktisk giver et lille tegn, så skynd dig ud med den.
    Jeg fandt ud af at Lucky faktisk gav tegn, han gik bare hen til vinduet istedet for døren smiley

Alene hjemmetræning er nok også en go ide, for det kan være fordi den er utryg eller lign at den tisser når du ikke er der.

• Hanne V
    Hanne V Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #14   25. dec 2013 Tusind tak for alle svar. Det er altid dejligt med så mange råd.
    Tror måske han er en lidt usikker hund, der er meget afhængig af mig.
    I hvert fald er han meget bange for andre hunde. Og mennesker han ikke har set før, går der et stykke tid, inden han er glad for at snakke med. Så måske han er usikker for at være alene hjemme??

Kommentér på:
Chihuahua vil ikke blive renlig

Annonce