417 visninger
|
Oprettet:
Chihuahua vil ikke spise, hjælp {{forumTopicSubject}}
Vores lille vovse af en chihuahua valp på 5 mdr. vil ikke rigtig spise noget, vi forsøger at give ham alt mellem himmel og jord for at få ham til at spise.. nogen ideer om hvad der går gal??
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.271
Hvor lang tid er det siden den har spist??
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.033
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 89
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 710
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 5
Vi leger med ham rigtig meget og går en del ture med ham hver dag, endda løber med ham for at han skal brænde noget krudt af.. men han spiser ingenting nu i forhold til for en mrd siden.
Vi har givet ham det der lever et eller andet man kan købe alle steder til hunde, leverposteg, tun, tørfodder endda vores mad uden kryderrier.. hvilket han godt vil spise hvis vi giver ham det men ikke hvis det er i hans madskål
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.448
Hvad får han?
Hvor meget får han?
Hvor ofte?
Hvor lang tid har han ikke ville spise?
osv.
Hunde kan godt have en dag eller to en imellem hvor de ikke rigtig spiser så meget og specielt en race som kan være kræsen som vores har nogle dage hvor tørfodret altså ikke er så lækkert..
Hvis hunden ikke spiser dag 3 så ville jeg blive bekymret..
Er der nogen symptomer af nogen art eller er han som han plejer?
det vigtigste er at han drikker vand så kan han godt tåle at faste et par dage det er som sagt helt normalt..
Men giv lige lidt flere detaljer så vi kan komme tættere på at hjælpe dig =o)
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Har han tabt sig??
Prøv evt at tale med din dyrlæge imorgen..
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.448
Hvis der ikke er nogen medisinske problemer af nogen art, er mit bedste bud at han er blevet forvendt og kræsen.. han ved lige hvordan hen skal dreje jer..
'Hvis jeg ikke spiser så bliver mine mennesker bekymrede og så belønner de mig med lækker mad'
Det er vigtigt at han ikke får lov til at få alt muligt andet end hans eget tørfoder som indeholder alt hvad han har brug for..
Mit bedste råd til jer er at starte forfra, med at veje hans mad af to gange om dagen til de ca. 2x30 gram som i giver ham morgen og aften...
Spiser han ikke sin mad indefor en halv time efter i har serveret det for ham fjerner i det og tilbyder ham så først mad igen om aftenen.
Hvis han så spiser sin mad ROOOSER i ham og giver ham noget i ved han er helt vild med som belønning..
Man kommer hurtigt til at gøre sin chihuahua kræsen uden selv at være klar over det fordi man bliver nekymret og bare vil den det bedste...
Men de er snu de små rødder!!!
Chihuahua vil ikke spise, hjælp