3.301 visninger
|
Oprettet:
god lille familie hund hvilken race {{forumTopicSubject}}
min mand og jeg søger gode bud på hvilken lille hunderace (5-12kg) der er en fantastisk familiehund samt er nem at opdrage på og ikke kræver flere timers gåtur dagligt men stadigvæk kan holde til gode lange ture af og til
det skal osse gerne være en uden alt for mange sundhedsproblemer
pris max 10.000
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.794
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 102 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.390
har selv valgt skotten udfra noget lignende kriterier, at den ikke skulle kræve flere timers daglig motion, men kunne holde til det ...
Er de ikke vant til at gå, kan de selvfølgelig ikke tage en 3 timers tur hver 3. måned ... men her får de 1-1½ time dagligt, og så er vi i skov og ved strand med dem når det passer i programmet...
Vi havde dem også med på ferie i sommer i Østrig hvor vi gik lange ture i bjergene...
De er nemme at have inde, men elsker også at være ude...
Det er ikke en race med mange sygdomme, men som med så mange andre racer skal man købe hunde af god gener og fra ansvarlige opdrættere...
Det er ikke en pleaser hund der vil nusses i et væk, men den vil både lege og nusses til husbehov....
Den skal dog trimmes ca. hver 3. måned, tilgengæld fælder den stort set ikke, andet lige de sidste uger op til trim og det er ikke meget.... en gang gennembørstning om ugen er fint, måske 2 de sidste uger inden trim .....
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 159
vi har lige fået en hvalp for 4 uger siden og det er en drøm og hun passer perfekt ind i vores familie med små børn !!
dec 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 24
vi har osse tænkt på en cairn terrier samt dansk/svensk gård hund
men der kunne jo være en vi ikke lige havde i tankerne som måske osse kunne være drømme hunden
om den koster lidt mere pyt det klare vi osse hvis det er drømme hunden så det jo sådan det er prisen er ikke det der afgøre om den skal med hjem eller ej
feb 2011
det er jo ikke en hund der render hen til andre mennesker , og andre hunde vil de da gerne hilse på, men når det er gjort går vi videre og de går med os osv ...
de kan da lære sit, dæk, kom osv som med andre racer, og er altid modtagelige for at reagere på en godbid ...
Vi er på nr, 4 og 5 af racen, og jeg synes aldrig vi har "opdraget" sådan af længere varighed og som en stor opgave ...
Vi har haft 1 der havde lidt svært ved at være alene hjemme, men det gik over da hvalpealderen var ovre ...
Det er en selvstændig race, ingen tvivl om det, kalder man på dem om aftenen fordi man synes der skal nusses, og de ikke gider, ja så kommer de ikke ... men udenfor løber de aldrig den anden vej når man kalder ....
Jeg synes det er en rigtig nem race at have, og til børn er de super gode ....
feb 2011
dec 2013
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
Puddel
feb 2011
http://www.youtube.com/watch?v=QMotH-fC5NM
dec 2013
dec 2013
dec 2013
feb 2011
den ene fik det en lang periode, men så røg familien ind i skilsmisse og manden der fx have løbet med hunden tog den ikke med sig, hunden var sød, men i den understimulerede tilstand den kom i kunne den slet ikke finde ro ...
dec 2013
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.540
Lille, nem, handy, lækker pels med minimal pelspleje, fås i næsten alle farver.
Vil ligge og kæle i evigheder, men er også altid frisk på en tur. Kort eller lang, det er uden betydning.
Og så ER det en sund og velfungerende race, som generelt elsker alt og alle. Dyr som mennesker.
jan 2008
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.412
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
det er en nem og venlig lille begynderhund, der gider en masse ting, men som ikke løber på væggene hvis det kun bliver til en gåtur i et par dage.
lad dig ikke afskrække af pelsen, den er nem.
besøg evt en udstilling og se vores race eller find en opdrætter i nærheden, de fleste vil gerne vise racen frem, selvom i ikke er købere
dec 2013
dec 2013
jan 2008
Det problem er vi mange som har
Men 8-9 februar er der udstilling i Fredericia med alle racer. Der kunne I jo komme og kigge, snakke lidt med både hunde og ejere. Så er der da en chance for at sortere lidt i de mulige racer.
Kommer selv men ved endnu ikke med hvem eller hvor mange
dec 2013
jan 2008
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 7 Emner: 19 Svar: 322
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 933
Men en terrier er en terrier, så det kommer an på om man kan kapere terrier-sindet. De kan være utrolig dejlige og nemme at arbejde med, men nogle gange så kan de også bare sætte sig ned og kigge på en og ligne en som tænker "Arh... Dét der, det gider jeg bare ikke! Du kan sgu selv hoppe igennem den ring!"
Mine westier elsker at være med ude og lave noget, være aktive, få en løbetur på stranden, gå en god tur i skoven, finde sig nogle at lege med (Som tør give sig an med 6 westier *GG*) men herhjemme er de et par dovne sofasovere alle sammen - lige pt ligger en i deres kurv, fire er omkring mine fødder og en i ligger i sofaen hos gemalen.
Tror ikke man kan komme udenom en race der ikke har nogle sundhedsrelaterede ting til sig, men det er jo om at sætte sig ind i tingene på forhånd og ta' ud og besøge nogle med racen, se forældrene til hvalpene, være obs på tingene m.v. og have en god kontakt med opdrætteren.
En dansk/svensk er meget aktiv, ligesom dem jeg kender med en cairn også gerne siger de er mere aktive end en westie - vores nabo har en sød cairn men der er dælme knald på ham, også verbalt
Da mine svigerforældre fik hund første gang fandt jeg en sød voksen cavalier til dem, de har praktisk talt ikke kunne gøre noget forkert for hunden har fundet sig i alt, han er sød og nem.
Tror man skal gøre op med sig selv hvad størrelse hund, hvor meget pelspleje, hvor mange timer dagligt på aktivering og gåture, skal det være en race som er nem at ha' med overalt eller skal det være en mere "hjemme-hund-orienteret", mht pelsplejen skal den trimmes, klippes, børstes dagligt, børstes ugentligt, må den fælde lidt/meget, hvordan udseendsmæssigt - må den have "fladt" hoved, langt hoved, smalt hoved osv. (Og selvom man ikke må sige det, så tæller udseendet vel også - når alt det andet er på plads!)
Er med at sætte sig ned og lave en lang liste og finde ud af hvad man har lyst til af hund, få tingene mht. temperament, aktivering på plads, find nogle racer og så ta' den derfra
Jeg kan jo kun fortælle hvorfor jeg har valgt westien og hvordan mine er, men noget andet er om du også vil falde for lige min race - eller den race de andre er faldet for
Mht at ta' på en udstilling og kigge, så er mit indtryk at det langt fra er alle som har overskud på sådan en dag til at gide fortælle og snakke - og til at lade en røre sin hund. F.eks. westierne er jo totalt dullet op og de færreste som lige synes nogen må pille og røre dér
- Andre har så mere fokus på ringen, har mange hunde med osv. og synes personligt det kan være svært lige at få "brudt ind" og spørge lidt ind til folks hunde, racer m.v.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
jan 2008
Jeg har faktisk aldrig oplevet at ejerne ikke har tid til at snakke på udstillingerne. Men selvfølgelig er man mere opmærksom på hvad der sker i ringen når ens egen race er på. Så hvis bare man respekterer at der måske ikke er overskud til at snakke lige når ejeren skal i ringen, synes jeg da de fleste er mere end villige til at fortælle om deres race og egen hunde.
Skulle du være interesseret i lidt mere info om den Tibetanske Spaniel er du meget velkommen til at skrive privat. Fortæller altid gerne om dem - også på udstilling
nov 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 6
Det er en sjov race, som vi har fået meget glæde af i vores hverdag
Vores Freya lufter vi 2 gange om dagen i 15-20 min og i weekenderne nogle gode markture.
Selvom turene i hverdagen ikke er så lange passer det hende fint.
Det er også en frisk race som kan løbe stærkt, men når de så har gjordt det, sover de stort set resten af dagen
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Så nej jeg vil ikke sige en cavalier passer ind hos jer, men kun på grund af deres sygdomme.
Men hvis i er vilde med den franske, så ville jeg da klart kigge på Boston Terrier, de er noget sundere, men minder stadig om den franske.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 478
Tror I skal kigge mest på selskabsracerne, de kommer tætteste på jeres ønsker.
Gå uden om Beagle og resten af støverne. Dejlige hunde, men jagtinstinktet fornægter sig ikke (har selv 2 støvere).
Westien er især ramt af hudlidelser. Ved Cavalien er det hjerteproblemer man skal være obs på.
Det er nu ikke sandt at alle racer har en racerelateret sygdom. Broholmeren har ikke - men den går nok ikke under kategorien lille hund ??
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Børst, vask evt. Klip?
Hvilket temperament er i til? Prøv at beskriv sindet på jeres ønske hund.
Der er nemlig stor forskel på om en hund er selvstændig terrier eller selskabshund eller pleasende hyrde.
Umiddelbart kunne flere racer passe.
De fleste selskabshunde - canis-minor.dk
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
De fælder dog som sindssyge, og deres hår har modhager, så skal pilles af tøj, kan ikke bare børstes af!
De kan dog køre højt i tændingen, så det er vigtigt at få indlært ro fra de er helt små, ellers har de let til stress... Hvad de laver betyder ikke så meget for dem, bare de er med. Om det så er træning, lugning i haven, gåtur i skoven, fræs på stranden eller hygge under dynen....
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
De tilpasser sig deres omgivelser, kræver den motion de får - ikke mere, ikke mindre - er deres ejere 60 år og ikke super aktive, så er de heller ikke, er ejeren 24 år og super aktiv med hunden fx til div. lydighed, så er de også på med det
Og så fælder de ikke
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 58
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 478
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 346
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
Er meget enig med den oppe over der har nævnt papillionen. Sød, nem, stor tilpasningsevne, ikke synderligt kendt for sygdomme (kan forestille mig man tjekker for patella.) og altid i et godt humør.
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 7
Priserne ligger mellem 9 og 12000 +/- De er skønne familihunde, som ikke behøver tre timers gåtur af gangen. De skal trimmes og fælder derfor ikke! Det er ikke en terrier og har derfor heller ikke deres sind. Prøv evt at læse racebeskrivelsen på Dværgschnauzer klubbens hjemmeside
Glædelig jul ??
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 446
Prøv denne side ...
http://www.hundeleksikon.dk/racetest.html
Gå til bunden og prøv de forskellige test, så kan det måske lede dig og din familie på rette spor.
maj 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 18
Hvad mener du med japaneren fortjener større opmærksomhed?
dec 2013
maj 2007
Hun mener at det er synd at folk ikke har fået øjnene op for Japanerens kvalifikationer
dec 2013
maj 2007
http://www.hundegalleri.dk/bruger/9571-connie__
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.113
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 18
Du kan læse meget mere om racen på min hjemmeside www.kennel-torshoj.dk
Har du spørgsmål omkring racen må du meget gerne kontakte mig. Min mail og tlf. står på hjemmesiden
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 3 Svar: 10
Til gengæld skal den opdrages ligesom man ville opdrage et barn, prøver hele tiden grænser af og lystre først, når den er blevet overbevist om, at du virkelig mener det...
At de skal motioneres i flere timer dagligt er en skrøne, men de skal udfordres på deres intelligens... det gør dem trætte.
Beaglen er en støvende jagthund dens næse er dens vigtigste redskab og får den færd bliver den døv hvis ikke den er i snor, derfor skal den altid holdes i snor, og i en udbrudssikret have. Skulle den stikke af, kommer den som regel hjem af sig selv efter et par timer eller fire.
Som familiehund er de uovertrufne.. Beagler elsker børn, at lege og træne. Den er god til at tilpasse sig det aktivitetsniveau familien har og giver..
Men det aller vigtigste, når man vælger hund er, at man gør sig klart om man vil have en hund der skal trimmes hver 3. måned, eller en hund, der skal børstes hver dag, hvilket temperament hunden skal have, om den skal give dig udfordringer (som beaglen) eller om det skal være en pleasende hund (schæfer, labrador o.l) som gær lige det du siger, når du siger det.
Man skal aldrig gå på kompromis med hensyn til stamtavle, den er dit garantibevis for at det er en sund hund og ikke en, der blot er blevet avlet for at tjene så mange penge som muligt. (den slags kenneler findes der desværre rigtig mange af)
Vil en kennel ikke tage hunden tilbage, eller give nedslag i pris, hvis det viser sig at den er syg, skal I vælge en anden kennel.
Og husk købeloven gælder, når du køber hund, husk derfor at få et købsbevis.
Det er altid en god ide, at søge på en DKK hund, der er tingene som regel altid i orden.
Sidst men ikke mindst: at vælge en hund, betyder at du vælger at få et nyt familiemedlem, der er total afhængig af dig og som vil gøre alt for dig de næste 10 - 15 år, så overvej nøje..
Held og lykke
Mine to tilbringer det meste af dagen sådan...
dec 2013
Anne Marie R : det dur ikke med en beagle når det er en "selvlufter" hund og er en hund der tester grænser af det klare min datter på snart et år så ganske fint
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 750
Prøv en hvalp fra et herberg...................
jan 2008
Sikker på de nok skal hjælpe jer med at tage beslutningen om verdens bedste lille nemme familiehund.
Super rare og sunde
feb 2010
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Derudover er den over dobbelt så stor som TS max vægt.
Uanset om den skal bruges til jagt eller ej kræver den megen motion, Hvilket TS også frabad sig.
Nej den koster ikke 500kr
Beklager Allan men det forslag fik mig altså til at fnise lidt nervøst. Tænk hvis TS hoppede på den. Avs siger jeg bare, stakkels familie og stakkels kommende genbrugshund
feb 2010
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Jeg er forvirret
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
EDIT: nå, kan se flere af dem allerede er nævnt
dec 2013
god lille familie hund hvilken race