{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Hund (måske) spist kyllingeben {{forumTopicSubject}}

Min hund har i går aftes ved et uheld fået fat i kyllingben.. Vi kan ikke finde ud af om han har spist dem eller om han har lagt dem et sted. Men.. Hvis han nu har spist ét kan man så gøre noget for at hjælpe maven lidt, eller bare håbe på at det ikke splintre i maven?

Håber nogle har nogle gode råd.

Hold det gerne i en pæn tone og ikke kommenter på at det er vores egen skyld m.m. da jeg godt ved han ikke burde have haft muligheden for det, men jeg ikke havde troet han ville gå på bordet. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund (måske) spist kyllingeben
  • #1   30. dec 2013 Få den til at spise Vat eller asparges smiley

• #3   30. dec 2013 Vi laver alle fejl og hundene kan være utilregnelige når det kommer til mad. Det er ikke noget I har gjort med vilje så jeg tvivler på at du hører noget for det :o)

Hvis det er i går er der ikke noget du kan gøre nu.

Men en anden gang så giv hunden asparges så snart du opdager at den har slugt en skarp genstand (hav gerne en dåse asparges liggende i hundens medicinskab til samme formål).

Risikoen for at det går galt er der, meen som regel sker der ikke noget i sådanne tilfælde som her.

• #5   30. dec 2013 Tak smiley
    Han fik lidt asparges her tidligere da vi opdagede det, da det var den eneste ting vi kunne huske man skulle give.
    Men vil jeg have liggende klar til en anden gang, hvis det skulle ske igen.

• #6   30. dec 2013 Nu spørger jeg måske meget dumt.. men hvorfor lige asparges? smiley

• #7   30. dec 2013 Var de rå eller tilberedte ? For hunde kan tåle alle slags knogler når bare de er RÅ. Det er først når de er tilberedte at de "kan" risikere at splinter, men I mine 40+år som hundeejer har jeg aldrig haft een hund som er kommet tilskade pga. tilberedte knogler som de har fundet alle de steder hvor rævene har tømt skraldespande/containere. Så op med humøret, det skal nok gå godt. Trøstekram.

• #8   30. dec 2013 Asparges ruller sig om de spidse knogler og beskytter tarm og mavesæk på vejen igennem hundens system. smiley

• #9   30. dec 2013 Det var tilberedt. Men hvad det lyder til er der ikke sket noget, gudskelov smiley

• #10   30. dec 2013 Ej, hvor smart!
    Jeg skal huske at have asparges med hjem senere i dag så.
    Så fik man lige udvidet videnshorisonten lidt smiley Tak!

• #11   30. dec 2013 Det bedste ville jo være at sørge for at hundene kun få rå ben smiley Men tænk på dengang da folk ikke vidste disse ting, da fik alle hunde rester fra middagsmaden isæk kottelet-ben og kyllinge-ben, og der skete ikke flere "ulykker" end idag, hvor mange ikke engang tør gi hunden kødben pga angsten for at de splintre. Jeg har helt ærligt først hørt om disse tilfælde efter at alt hunde får skal studeres ned til det mindset korn el.protein osv.for skadevirkninger og allergi fremkaldelser. Så først indenfor de seneste år, er hundene kommet til dyrlægen og dyrehospitalet hvor de så har måtte blive til observation pga de havde slugt en, knogle, et stk.chokolade, eller et par vindruer/rosiner, men det er mere for at ejerne kan føler sig sikre på at deres hunde er I gode hænder hvis det nu går galt, end at der er en nano chance for at der sker noget med hunden/e. smiley Men self. Better safe than sorry. Jeg tager heller ikke chancer med mine vapser, hellere ti besøg for meget hos dr.dyr end 1 for lidt eller for sent.;-)

• #12   30. dec 2013 Jen: Jeg lærte det også herinde i sin tid. Jeg har faktisk lært såå mange praktiske ting herinde.

Én af dem som jeg finder særlig snild, som jeg ikke selv havde tænkt på, var hvordan det var nemmest at tage en urinprøve fra ved hunden.
    Brug en suppeske. Hold den ind under hunden når den tisser. Kort og godt :o)
    Smart ikke?

Og sådan er HG så lærerig :o)

• #13   30. dec 2013 Hvis det skulle ske en anden gang kan man give ris og franskbrød. Uden kanten selvfølgelig. Det klumper sammen så der ikke sker noget på vej ud. Det råd gav min dyrlæge mig da min hund havde spist glasskår

• #14   30. dec 2013 ANNA...Øhhh..:-) .Glasskår.. Her må du lige skrive lidt mere...Hvordan kunne det dog lade sig gøre ? Ingen hårde ord fra mig, jeg er bare meget nysgerrig. Smiler.

• #16   31. dec 2013 Han havde væltet et fyldt Nutella glas på gulvet da han var alene hjemme og havde selvfølgelig spist det hele og desværre også nogen glasskår. Der var blod alle steder for han havde skåret sig ret meget på tungen. Han fik ris og franskbrød efter dyrlægens anvisninger og så skete der heldigvis ikke mere ved det. Han har spist mange mærkelige ting men er heldigvis sluppet godt fra det hver gang. Han var meget kendt ved dyrlægen for sine mærkelige spisevaner smiley

Kommentér på:
Hund (måske) spist kyllingeben

Annonce