{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

gø en af alt næsten hjælp! {{forumTopicSubject}}

hej kloge hunde mennesker. jeg har en blandings hund af russisk toy terrie og chihuahua . han er 7 måneder , og hans gø en er virkelig blevet et problem smiley når vi går tur , vil han hilse på alle hunde vis han kunne få lov til det. det ka jeg leve med , glad for han er i møde kommende , men så snart han ser den hund han vil hilse på , og det ka være lang afstand som kort, så gø er han , og stopper først når vi nået helt hen og hilse suk og mange tror først det fordi han ikke ka lide deres hund, og må stå og råbe på lang afstand , min hund gø er fordi han vil hilse på din hund. og er snart meget trættende. har hjemme gø er han af ting jeg ikke selv ka høre , og ude fra gaden af når er en anden hund . eller det jeg så ikke ved hvad er. og vis ovre boerne larmer meget. han er ikke understimuleret . mener jeg ikke selv .må jo høre jer? går en halv time med ham om morgen , han er aldrig alene da min mor passer ham når jeg har brug for det.(hun arbejder ikke) går en time eller mere om eftermiddagen med ham. hvor han får lov og snuse alt hvad han vil, og løbe rundt lidt uden snor, og lidt leg med andre hunde vi nu møder , vis han ikke begynder at humpe som startet for en måned siden , og ka som regel ikke lege længe unden han begynder, så går jeg med ham fra andre hunde vis han gør. når vi kommer hjem , nusser han i sofaen med mig , og så skal der også leges lidt , ( tit en lur først når vi kommer hjem) og har så en bold der kommer lidt god bider i , som han skal arbejde for at få ud. eller en anden aktivitets ting som jeg har. ka også finde på at kaste noget mad eller god bider forskellige steder så han skal søge efter dem. mener i at hans gø en har noget med at han mangler noget i hans vejr dag ? eller er det fordi hans race bare er gøende og der er vagt hund i ham? ka man ikke pile det gø en af ham? jeg siger nej til ham når han gø er. og har øvet nej metoden med ham. hvor man har en god bid i hånden , og når han prøver at tag den siger jeg nej. og når han så ka lade være og tag den selvom lige foran ham , roser jeg ham bagefter . Han er i trods alder i det hele taget tror jeg lige nu. for en lille måned siden begyndte han ikke og ville høre efter når jeg lavede indkald uden for (har han ellers kunne længe inden. gjorde han samtidig med han begyndte at humpe når var sammen med hunde . men den gø en har stået på to måneder nu. prøver også at få ham på andre tanker når han begynder at gø. men intet virker smiley nogen der har råd til hvad jeg ka gøre? og selv har haft? eller har? samme problem . håber i vil hjælpe , er desperat , for har gået klager af vores underbo.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gø en af alt næsten hjælp!
  • #1   7. jan 2014 En god ide vil være at begynde på noget hundetræning, hvor han (og du som hundefører) lærer og indøver basale kommandoer og at ignorere andre hunde.

  • #2   8. jan 2014 MieMIV det er også noget jeg skal starte til med ham. og skulle have for længst vis det ikke var på grund af der har og er syg dom inden ovre hos mig, smiley så det er blevet udsat flere gange. smiley og tiden bare flyver afsted. smiley men det med hans gø en har jeg virkelig brug for nogen råd eller tricks fra jer hunde mennesker smiley her og nu, Er desperat smiley så håber jeg er heldig at der er nogen der har noget jeg ikke har tænkt på smiley

  • #4   8. jan 2014 Søren N ved godt det ligger til racen , som jeg også skrev i mit indlæg smiley men tror du slet ikke man ka træne det væk ? bare så det halvt så meget gø en?

  • #7   8. jan 2014 nu er der 5 måneder til han fylder et år smiley og planen var fra start jeg skulle have startet hurtigt op med træning da jeg fik ham, men da min mor bliver syg , og har brug for daglig hjælp , så havde jeg ikke tid og over skud til det. men da det har lysnet lidt omkring min mor, så skal der snarest startes træning op. og ved godt hvilken hund jeg har valgt af race. men har mødt mange med chihuahua og forskelligt hvor i høj grad de gø er. og havde aldrig regnet med jeg ville få en hund af den race det ikke gø et. men ikke i den her grad , er for meget. og håber jeg ka få redskaber via træning også , som vil kunne af hjælpe hans gø en . er 1 gangs hunde ejer. så har måtte læse mig til alt. og kender meget få der har hund. så også derfor jeg bad óm råd bla her inde.

  • #11   8. jan 2014 Som der nævnes, har du en blanding af gøende racer, på godt og på ondt.

    Jeg har det selv, så kender det godt.

    Du skal øve en masse kontaktøvelser (eksempler kan du nemt finde via google) og du skal øve dem når der ikke er andre hunde, og så træne med hund på afstand og så langsomt tættere på.

    Den vil så lære, at søge din kontakt istedet for at gø, fordi det bedre kan betale sig at søge kontakt pga belønning

    Hvor meget tid får din hund til at hvile i løbet af en dag? For hvis han ikke hviler nok, kan han sagtens være stresset eller overstimuleret, og derfor altid på dupperne og gøer osv.


  • #12   9. jan 2014 Jeg ville ikke bruge vand til at stoppe gøen!

  • #13   9. jan 2014 Det handler om at hunden IKKE skal få noget ud af at gø, dvs straks din hund får øje på en anden hund og begynder at gø, så vender du omkring og går modsat vej, straks hunden er stille roser du og vender rundt igen. Lad aldrig nogen sinde din hund hilse på en anden hund når den har gøet på vej der hen, du belønner den jo for at gø! Straf som med vand er ikke en løsning! Det bliver hunden ikke mindre frustreret af!

  • #15   14. jan 2014 Hej Karina han har flere hvile perioder smiley så ka ikke være det smiley men enig vis var :)Bodil D du er genial , det er virkelig en brøler når jeg har lavet den hilse når startet med at gø, du har så ret . at jeg skal ikke lade ham hilse så. Tak for svar fra alle smiley

  • #16   14. jan 2014 og vil hellere ikke bruge vand. har trænet nej metoden igen og vil gøre noget tid. Lige de sidste tre dage har jeg kunne stoppe ham med st gø har hjemme nogen af gangene . og har jeg slet ikke kunne før. men tør dårligt skrive det går bedre af ren ovre tro smiley men nu har jeg gjort det smiley og uanset hvad skal det trænes hele tiden. når det en gøende race smiley

Kommentér på:
gø en af alt næsten hjælp!

Annonce