2.341 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

Små racer som ikke gør Små racer som ikke gør

Hej alle sammen

Jeg har lige måtte sige farvel til min DP´er på 8år da han var meget angst for lyde og mennesker og sygsoms problemer og gud må vide hvor meget jeg elskede ham.

Men jeg og min kæreste snakker om at vores næste hund. ikke at vi skal have nogen lige nu, men måske om nogle år.. det er jo godt at vide noget om de forskellige racer.
og en DPér gør meget. Det ligger til deres natur at gøre opmærksom på lyde og mennesker. at min tjalfe så lige var meget angst gjorde det ikke mindre nemt

En ting vi ved er at den skal være lille max 6 kg. da jeg mødte min kæreste fortalte ham mig han var bange for hunde store som små og det var jo lidt et problem da jeg havde min lille tjalfe. men tjalfe (brugte sin magi) og ja det tog tid 1 års tid før min kæreste fik tiltro til ham. han overvandt sin frygt for små hunde så hvis vi skulle have en ny skal det være en af de små racer. plus vi bor i lejlighed ikke så stor.

nu til mit spørgsmål: hvilke racer skal man kikke på hvis man vil have en hund som ikke gør og er så lysfølsom og ene mands hund.?
Det vi søger er en lille mas 6 Kg, ikke så højråbende, og raseveret, men menneske glad med rolig temperament. måske også børne venlig man ved jo aldrig hvad der sker smiley

Håber i kan komme med nogle racer som i kender måske selv har haft. som vi kan læse om. synes det er svært at finde på nettet, måske er det bare mig som ikke er så god til at søge. men der stod f.eks ikke noget om at en dværgpinscher gør meget dengang jeg så på min. så erfaring er godt. vi har lidt i tankerne en toy puddel, men vil gerne læse og lære om andre racer også

på forhånd tak for hjælpen hilsen jeanett

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Små racer som ikke gør
  • #1   9. jan 2014 Italiensk mynde, den er der ikke meget vov i.

Eller måske en lhasa apso?

• #2   9. jan 2014 mynden vejer helt sikkert mere end 6 kg smiley

Ihasa apso er en okay størrelse. har du selv haft dem eller

• #4   9. jan 2014 Næ, men har haft flere italienske mynder på mine hold, tro bestemt de er under 6 kg. Standarden siger under 5 kg smiley
    Lhasaen kender jeg ikke så meget til.

• #5   9. jan 2014 okay undskyld formulerede mig forkert. den går ikke under en min kategori for lille hund måske vægt mæssig men ikke højde smiley

• #6   9. jan 2014 Fransk bulldog. lidt tungere end dit krav, men vægten skyldes bredden. Så højden er nok stadigvæk der hvor du ønsker det. At gø er en by i Rusland for dem.

• #8   9. jan 2014 Basinji

• #9   9. jan 2014 så ved jeg lige hvad det er for en hund der passer perfekt til jer smiley det er en hund jeg selv ønsker om nogen år. de øre de øjne , ja men man smelter smiley jeg gør smiley
    den er børne venlig smiley den gø er ikke smiley den er god til at lære tricks . Den ind ordner sig både godt som sofa hund smiley men også til agility træning , vis man ønsker det smiley den vejer højt op til 6 og 8 kg. roligt temperament smiley hvad siger i til den race? var det en i ville ovre veje ? her et billed af vidunderet smiley

profilbillede
  • #10   9. jan 2014 En Lhasa er en vagtsom hund, så lyd kan ikke undgås hos dem.
    Med det ikke sagt, at de gør af alle lyde.

Vægten siger 5-8kg.

• #11   9. jan 2014 Krumme: Ja og det er jo ikke meget højere end en dp, for der hedder det 25-30 cm.

Er ret sikker på at TS forveksler racen med en af de andre typer mynder.

• #13   9. jan 2014 Jeg jeg tænkte jo osse i italiensk mynde -om den opfylder øvrige ønsker til hunen ved jeg ikke, men den er i hvert fald hverken høj eller tung og mynderne synes jeg generelt ikke har meget lyd.

En anden race jeg kunne overveje -den passer dog nok bedre i højde end i vægt, ville være cairn terrier. Jeg ved det siges at de gør meget, men jeg har faktisk aldrig mødt en meget gøende en af slagsen, selvom jeg synes jeg har mødt temmeligt mange af slagsen.
    Samtlige jeg har kendt har givet lyd år det bankede på døren. Derudover har lyd kun være knurren/brummen under leg. Jeg ved ikke hvorfor de har ry for at gø sådan, måske der findes linier der gør meget jeg ved det ikke.. men de findes i hvert som ikke så gøende i rigelige mængder

• #14   9. jan 2014 Størrelse og ikke gøende passer på italieneren, men det er ikke en rolig hund, den har krudt i røven og er ikke sofakartoffel som en voksen whippet eks. er.

• #15   9. jan 2014 De små terriere gør ikke alverden, det gør til gengæld den FB der bor i vores ejendom.... men der er vel forskel på det enkelte individ?

• #17   9. jan 2014 Dino -det handler vel bare om at lære kræet fornuftige vaner fra start. Islænderen har osse ry for at være meget gøende. Men af de to jeg har, er Reiki altså den mindst gøende (eller -han gør af andre ting i hvert fald. Er hamrende ligeglad med folk i opgangen og den slags)

-og så at man måske har det med i udvælgelsesprocessen. Jeg har som sagt aldrig kendt en meget gøende cairn. Og jeg har dælme kendt mange. Jeg kan jo forstå på diverse tråde at de findes, men tænker at det må have med valg af linier at gøre så, og det er da trods alt noget man selv har indflydelse på.
    -ikke at TS nødvendigvis skal vælge race jeg synes bare det r ærgerligt den altid bliver beskrevet som meget gøende og frarådet af den grund smiley

• #19   9. jan 2014 En DP kan også sagtens lære ikke at gø i tide og utide, man skal ganske enkelt bare lære den det fra hvalp af. Hvis man ikke gør det, så er det man risikere en hund der gøer ret så meget. Vi overtog vores dp da han var 2, og han gøede af alt og intet. Vi har fået trænet en del af det væk, så nu er det stort set kun hvis det ringer på døren , eller hvis en bil smækker med døren igen og igen ude på p.pladsen ( som er lige foran vores hoveddør) .

Men som nævnt er det jo altså en hund som er blevet brugt som alarmhund, og derfor kræver det altså man gider træne det med den, ellers vil den sige til ved lyde osv.

• #20   9. jan 2014 En Lhasa Apso er en signalhund og gør derfor meget..
    De kan trænes fra det, men det er en sej kamp..
    Jeg lærte min hanhund at lade være med at gø ved den mindste lyd, så han gøede kun hvis det bankede på døren eller hvis der var andre hunde som gøede (kædereaktion)..
    Men med min tæve, ja der har jeg simpelthen givet op.. Hun gør af alle lyde.. Også af de lyde som ikke er der.. smiley

Man skal også være opmærksom på at det er en race som er reserveret, egenrådig og stædig som en æsel.. De er ligeledes mistroiske overfor fremmede mennesker..
    Min hanhund levede 220% op til det hele..
    Men ja, der er selvfølgelig ingen regel uden undtagelse.. Bare tag min tæve.. Hun er på ingen måde reserveret, egenrådig eller stædig.. Og hun elsker alle mennesker.. Kort sagt, hun falder fuldstændig udenfor kategori.. smiley I en alder af 1 1/2 år opfører hun sig stadig som en lille hvalp på 8 uger.. Lalleglad, lalleglad og atter lalleglad.. smiley Det eneste negative jeg har at sige om hende er at hun ikke kan finde ud af at sige fra og det har hun aldrig kunnet finde ud af.. Så det må jeg gøre for hende.. smiley

Ellers skal man jo være forberedt på en hulens masse pelspleje.. Børstning, plukning af ører, klip af pels ved øje, under poter og ved/i bagdelen/numsen.. Ellers er der så den mulighed at holde dem kortklippet året rundt (det gør jeg).. smiley

• #22   9. jan 2014 Det er ikke let, at finde en helt lille race, som gør meget lidt af den simple grund, at de fleste er lavet til at give besked når der sker noget.

Du foreslår selv dværg- eller toypudel og det er måske et meget godt bud, har mødt nogen med en del lyd, men også nogen der er relativt stille.

Fransk bulldog og mops kommer over din vægtgrænse, men synes ellers de er relativt gode bud. De er ikke blandt dem der gør mest og især mopsens gøen er relativt stille.

Så er der alle bichon-racerne (bichon frise, havanese, coton, løwchen, malteser, bolognese). Har haft en del havanesere til træning og de har været relativt stille. Har også mødt stille løwchens, men også nogen der gør relativt meget. Bichon frise kender jeg et par ret larmende eksemplarer af. Tror generelt at det er muligt at lære disse racer at være stille, lidt lettere end en dværg pincher eller en pomeranier.

Du kan også overveje en papillon, kender både stille og larmende eksemplarer af racen, men den burdeogså være mulig at træne stille.

Så er der cavalieren som flere nævner, er enig i at den nok ikke er den race der larmer mest, men de fleste bliver lidt større end 6 kg. Og så er der en del sygdomme at være opmærksom på.

Basenji bliver også væsentlig større end 6 kg og selv om den ikke gør, er det ikke nogen stille eller let race.

Du kan også overveje de små griffoner (griffon belge, bruxellois eller petit brabacon), de er dog også lavet til at holde vagt, men de er muligvis en anelse mindre gøende end dværgpincheren.

Af de små terriers, tror jeg kun at det er norwich og norfolk der holder sig inden for vægtkravet. De gør lidt, men er helt utroligt søde, hvis du spørger mig.
    Og så yorkshire, men dem er der også noget lyd i.

Der er også som tidligere nævnt lhasa apsoen, men som flere siger, gør den også.

Måske skal du kigge lidt på shi tzu eller japanese, jeg ved ikke om de gør meget, men de overholder størelseskravet.

Til sidst er vi tilbage ved den italienske mynde, som rigtigt nok er væsentlig mere aktiv end de større mynder, men det er inter i forhold til en dværgpincher.Den kan selvfølgelig gø, men i forhold til de tidligere nævne racer, er det nok den mest stille.

Held og lykke med at finde en lille stille hund smiley

• #23   9. jan 2014 Jeg ville nok satse mine sparepenge på en Puddel smiley

• #24   9. jan 2014 Shih Tzu gør ikke meget de er meget rolige

• #25   9. jan 2014 Mops

• #26   9. jan 2014 Mops er ikke en hund smiley

• #28   9. jan 2014 Jeg ville gå efter en Norwich eller Norfolk Terrier

• #29   9. jan 2014 Har i kigget på en bostonterrier? De kan godt nok blive lidt tungere end de 6 kg, men det er stadig en lille hund;0) De gør næsten ikke - mine gør ikke engang når det ringer på døren;0)

profilbillede
  • #30   9. jan 2014 Ryan: Nu bliver jeg "mopset" (ha ha :p) - gu er mops en hund. Du har tilsyneladende ikke mødt en rigtig en af slagsen så smiley

En mops kan altså godt være gøende, da de i tidernes morgen også var alarmhunde i templerne. Men det er altså et spørgsmål om træning, vil jeg mene.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #32   9. jan 2014 Cavalier eller pudel er gode bud, men du kan aldrig vide dig sikker når du køber hvalp.

Hvorfor ikke vælge en omplaceringshund, f.eks. fra internat, de kan fortælle dig om den gør.

• #34   9. jan 2014 Nu er den også over dit maks på 6kg, men dværgschnauzeren er heller ikke noget tosset bud smiley

Deres maks vægt er 8kg, men de fleste tæver ligger omkring de 7. Nogle af dem er mere gøende end andre, men det har rigtig rigtig meget at gøre med, om de får at vide, at det ikke er ok. Det er en super trænbar hund, så at træne gøen væk, er ikke svært.

profilbillede
  • #36   9. jan 2014 Hvad med en coton de tulear? smiley

• #39   9. jan 2014 Jeg ville foreslå en papillon smiley

De er nogle sjove små nogen, der tit finder på noget sjovt at lave, Aslan f.eks. gør alt for at vi griner af ham, han elsker det smiley
    De er en selsskabsrace og lever bestemt op til det, de vil meget gerne please deres ejere, men har da også sin egen mening om tingene smiley
    De kan være gøende, men det er ikke svært at træne væk. Hverken Aslan eller Felix, har gøet andet end hvis der kom nogen (Det banker eller ringer på). Jeg har simpelt bare lært dem kommandoen "gi hals", så de vidste at de kun måtte gø, hvis de fik lov. Det med døren, kunne jeg så ikke helt få væk, men det er også ok smiley

• #40   9. jan 2014 Line Z: Hvis jeg må spørge, hvad er din erfaring med racen, siden denne udtalelse?
    Et eksempel, som jeg syntes, er et fint billede på det, jeg skriver, er, udstilling. Dværgschnauzerklubben udstiller ofte sammen med bl.a. dværgpincherne, og det er godt nok meget lidt lyd, der kommer fra dværgschnauzernes ende af hallen ift. dværgpincherne. Og netop til en udstilling er der da rig mulighed for at hidse hinanden op til en god omgang larm.

• #41   9. jan 2014 Jeg vil give Line Z ret. En her i området har tre stk af disse "bæster", ja "bæster..
    Tror de avler og udstiller, er ikke sikker.
    Men de gør bare de ser mig og Aslan. Og sidst stak de af fra dem, hvor den ene fare ud efter Aslan, heldigvis skete der ikke noget med Aslan, og ja det kan ske at de smutter fra ejeren..

Men jeg har aldrig hørt nogen hunde gø SÅ meget uden grund.
    Men igen, det er op til ejer at lære dem hvad upassende adfærd er.

• #42   9. jan 2014 Jeg har egentlig kun kendt ét eksemplar af en dværgschnauzer. Hun er en ufattelig dejlig, kælen, social hund og jeg er egentlig vild med racen. Ejers største problem med hunden, er så gøen.. Ikke fordi hun gør dagen lang, men kommer hun først igang (ved gæster - eller bevægelse hos naboen) så er hun næsten umulig at lukke munden på, før det passer damen selv.

Nu har jeg selv Lhasa Apso - som sagt, vagtsom race - men det har faktisk ikke været det store problem, at lære ham ikke at gø af alt. Jeg fik ham da jeg boede på landet = begrænset med lyde. Flyttede senere i lejlighed i byen og efter et par måneder, jamen så gør han kun hvis der er en lyd, som ikke plejer være der. Larm fra biler, mennesker, døre der smækker, ringeklokke - han siger ikke en lyd.

Mht. at være reserveret, så er det meget blandet hvordan han er. Oftest vil han hilse på næsten alle der passerer ham på tur. I hjemmet skal han lige se nye folk an, men når det er gjort, så slipper man ikke for ham. Begge hans forældre og andre jeg har mødt af racen, har også været meget gode til at tage kontakt.
    Ellers er det simpelthen liv og glade dage, der er så meget humor og underholdning i ham og ikke én dag er kedelig.

• #43   9. jan 2014 Så er der jo også Kineseren. Ingen af mine er slemme til at gø

• #44   9. jan 2014 Man kan jo finde gøende hunde indenfor ALLE racer. At sige at den og den race gøer hele tiden, eller at store hunde næsten aldrig gøer, det er simpelthen at tænke ALT for sort/hvid. Herude hvor vi bor, der er der flere store hunde, som gøer og gøer og gøer, og der er også et par mops som gøer bare man nærmer sig stien ud til deres have smiley Men det betyder jo ikke at ALLE store hunde gøer, eller at alle mops gøer.

Ja visse racer har tendens til at gø, fordi de f.eks er brugt som alarmhunde, og altså derfor skal sige til ved "fare" . Men som før nævnt, så kan man altså træne de fleste til at lade være, hvis man sætter ind fra start af. Men det kræver jo at man gider gøre den indsats, og gider man ikke det, ja så vil jeg mene man kan vælge en hvilken som helst race, og så risikere et hysterisk bæst der gøer i tide og utide.

• #45   9. jan 2014 Nå, jamen det er da ærgerligt at høre, at så mange har den opfattelse af racen. Jeg har personligt en hel anden opfattelse, som jeg blandt andet har fået ved at besøge kenneler, være på udstilling og sådan med mange eksemplarer af racen.. Ja, og så har jeg jo selv en, hun gør godt nok sjældent (udover når hun leger i hundegården, så får den hele armen) smiley

• #46   9. jan 2014 Hvad med en lille jappe (Japanese Chin)?
    De er ikke kendt for at være særligt gøende, vejer fra 2-7 kg men deles op i 2 størrelser (2-3,5 kg og 3,5-7 kg) smiley

http://www.dogbreedinfo.com/japanesespaniel.htm

• #47   9. jan 2014 Mange af de små racer er avlet til at være vagtsomme og gø. Men jeg tror vi har alle mødt racerne, fra deres gode sider og de dårlige. Da jeg kun havde collier, kunne alle bare vade ind, de blev bare liggende, håbede på at blive snakket med. Det synes jeg så ikke var så smart, så nogen gange hviskede jeg halse til dem, så kunne de gø smiley Så fik jeg en lhasa apso, den advarede altid når der kom nogen. Så fik jeg en Malteser, så var der kor, for fulde hammer. Tilsidst kom Lhøwcen, de kan da sætte noget i gang, uden grund smiley Jeg er meget glad for at de gøer, men de skal bare få¨holdt igen. Dejligt at vide når der kommer nogen.

• #50   9. jan 2014 Nu har jeg ikke læst hele tråden, men det handler vel om træning, min PK gør stort set ikke, kun hvis der går mænd omme bag haven (hvilket er sket 2 gange) som hun ikke kan se eller kender, men stopper når hun bliver bedt om det. Jeg har dog hørt det er en såkaldt gøende race, men vi har Bare trænet siden hun var 8 uger. smiley

• #51   14. jan 2014 Er super glad for alle jeres bude. Det var også mere fordi jeg skal kunne have den med ind og besøge min mormor på plejehjem også må den helst ikke veje for meget hvis jeg skal bærer den i taske men det kan jo være jeg har fået bil til den tid også er vægten ikke det store problem. Jeg har kikket på King'en jeg har kendt flere om havde dem en dejlig hund.

• #52   14. jan 2014 Hvad tænker du om pelspleje?
    For rigtig mange af de foreslåede racer kræver megen eller speciel pelspleje.

• #53   15. jan 2014 Mit bud vandt he he ej bare for sjov smiley

• #54   15. jan 2014 er der nogle der kender til Prazsky Krysarik

• #55   16. jan 2014 nej O_o??

• #57   16. jan 2014 Af udseende minder den jo meget om dværgpincher, men hvordan sindet adskiller den og de andre små lignende ved jeg ikke. Tror dog den er ligeså gøende som DP og chi. - og ligeså "vims" smiley
    Spørg opdrættere.

• #59   16. jan 2014 Jeanett, Ja jeg har en pratzky som ikke gør, pga god træning, så det kan godt lade sig gøre med den race smiley
    Og den er altså ikke vims smiley
    PS vi har en gruppe på fb omkring racen.

• #60   17. jan 2014 skam avlet sikke et grimt ord

• #62   17. jan 2014 Cairn terrier ville jeg sige, ja enkelte gør meget men det også hvad du lære den! Min Vega er godt nok kun 11 uger men hun gør ikke ret meget kun under leg faktisk smiley

• #63   6. mar 2014 Line & Aiko
    kan du fortælle mig hvad fb gruppen hedder.? så kunne man måske høre en masse om deres erfaringer med deres hunde og du har fuldstædig ret som mange andre at man skal starte tidligt med at lærer dem ikke at gø og det var helt sikkert en begynder fejl med min første tjalfe at jeg synes det var sødt da han var lille (har lært af mine fejl) smiley

Er der nogle der kender til boston terrieren. har kun hørt en lille smule om dem og det jeg har læst på flere hjemmesider og opdretter men kan godt lide at høre helt almindelige mennesker der har erfaringer med dem.

• #65   6. mar 2014 Altså jeg er opdrætter, men har kun 2 hunde: Den ene bor hos min storebror og den anden bor herhjemme - de er begge familiehunde! De er altid glade og knytter sig stærkt til hele familien. De elsker at putte under dyner og foran brændeovne og ligger meget gerne i ske og altid tæt op af familien. De er også glade for at komme ud og opleve noget. Jeg cykler med min og tager tit på stranden hvor hun kan løbe løs og møde andre hunde. De vil gerne lære noget og er lynhurtige så der er mange ting man kan gå til med en boston. Hvis man er en aktiv familie er bostonen med, men hvis man nogle dage mere er en sofa kartoffel, er en boston også rigtig gerne med. Man behøver ikke lave en masse aktiviteter hver dag, de tilpasser sig familiens aktivitetsniveau. Jeg havde f.eks. en periode med sygdom og forskellige ting, der gjorde at vi nærmest bare vegeterede og det passede Mille godt - op på sofaen og under dynen - tæt sammen med mig. Så blev det bare til ture ud i haven og ind og putte igen og det trivedes hun fint med:0)

• #67   6. mar 2014 Altså min Mille er ikke det man vil betegne som energi bundt overhovedet - men selvfølgelig er der forskel fra individ til individ - men det gælder jo så også om at vælge den i kuldet der passer til ens eget energi niveau:0)

• #68   9. mar 2014 DR du har ret jeg skal nok ikke vælge den med allermest krudt i rumpen når jeg ser kuldet hehe. jeg hælder rigtig meget til dem. den opfylder mange af mine krav til en hund og er det ikke det der er det vigtigste.. jeg kan lide mange hunde racer men er faldet for boston.

Maj H. en papillon er også super søde og jeg kender nogle der har dem så har også mødt nogle, men min kæreste er meget i mod hunde med langt pels og papillonen er lidt for lang håret til vores smag jeg var også forelsket i pomeranianen i mange år men den gør for meget og har for meget pels så det kunne det sværre heller ikke blive den.

• #69   9. mar 2014 Jeanett
    Ja selvfølgelig og undskyld, havde helt glemt at skrive grupperne herinde smiley
    https://www.facebook.com/groups/7628492111/?fref=ts
    https://www.facebook.com/groups/tjekkisk.rottehund/?fref=ts smiley

• #70   9. mar 2014 Og jeg er typen vil gerne gå til agiliti og jeg tænker også at jeg vil stifte familie snart så der skal nok være energi fra mine børn til hunden der har energie. kan godt lide at gå ture tage på stranden men elsker altså også min sofa så.

DR er der en måde man kan forudse lidt størrelsen på boston. hvor stor boston bliver da der er 3 vægt størrelser hvad jeg har fundet ud af. da jeg gerne skulle have den med i taske i bus og tog og skal kunne sidde på skødet af min ældre mormor så skal den helst ikke veje mere end de 6 kg. så hvis man kunne prege sig lidt ind på hvad størrelse de bliver når man skulle kigge på hvalpe

• #71   9. mar 2014 Altså PK´en er super nem at have med, jeg har min med stortset alle steder, hun blev super socialiseret fra start, så hun hellere end gerne hilse på alle smiley
    Jeg har set andre bruge dem til agility, det er dog ikke noget jeg har prøvet med min endnu, men hun er klart mega hurtig og kan springe og lystre godt smiley

• #72   9. mar 2014 Sidsel, hende der vist hed "Hundemutter" herinde, med "Pølsen/pingeling" og "Fisen" m.fl....(.ka' sgu ikke huske alle de sjove navne) Har rigtig fine Japanese Chin'er og en masse kontakter både i DK og udlandet.

• #73   9. mar 2014 Altså størrelsen er meget forskellig fra kuld til kuld og alle størrelser forekommer i alle kuld. Man kan ikke entydigt sige at man bare skal finde en hvalp efter små forældre, for de falder alligevel forskelligt ud. I det kuld jeg har nu er der 6 hvalpe efter forældre på 9 kg. Begge hannerne bliver store, den ene tæve bliver stor, så er der 2 mellem piger og til sidst en lille pige. Mine 3 andre kuld har været efter store/mellestore forældre og der har været 1-2 små i hvert kuld! Hvis du vil vide mere om de dejlige boston terriere så bare skriv pm:0) På billedet er den mindste Dixie Girl

profilbillede
Kommentér på:
Små racer som ikke gør

Annonce