{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Ny vaps spiser næsten ikke {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Som nogen måske husker fik jeg min første smukke vaps i tirsdags, da han blev de 8 uger smiley

Jeg ved godt, at nogen ikke spiser så meget i x antal dage, og at de kan tabe sig, men lille Moe spiser stortset intet af sit tørfoder, jeg har blandet hans vante med sit nye, men han snuser kun til skålen smiley

Er jeg heldig tager han lidt fra hånden, eller hvis jeg kaster lidt ud på gulvet, mn det er bare næsten ingenting smiley

Godbidder, mest småbidder af de der stænger man kan købe spiser han med glæde, bruger godbidder til at rose ham, men han skal ski have noget ordenlig mad!

Idag har jeg prøvet at komme lidt tørfoder i fn skål, og røre leverpostej i, dét dykkede han direkte i, nomme NOM!, men det skal han jo bare ikke vænnes til at have i, men lige nu vil jeg gøre ALT for at han indtager noget mere foder :-s

Nogen idéer?

Jeg har købt Essentials The Beginning til ham...

Skal jeg bare være mere tålmodig?

Og JA, jeg ER über pylret *rødme*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny vaps spiser næsten ikke
  • #1   10. jan 2014 Hvorfor så ikke bare fortsætte med at komme lidt leverpostej i ??... så spiser han jo ...

• #3   10. jan 2014 wolf har også haft sine perioder. Han har fået samme foder som din. prøv at komme lidt lunkent vand på foderet,- så kommer duften rigtigt frem. Det har virket på wolf, de fleste gange.

• #5   10. jan 2014 hvis du ikke vil have han får for meget leverpostej, kan du tage en kvart teskefuld leverpostej og blande i kogende vand. Hæld vandet over tørfoderet, og rør rundt, så smager det af leverpostej smiley

• #7   10. jan 2014 Min hund er også småtspisende( læs kræsen), det har jeg klaret ved, at komme en lille smule rå kallun på. Så suser maden ned, og så må det bare være sådan

• #8   10. jan 2014 Min hund er nu 9 år og jeg har også altid blandet en skefuld et eller andet i sammen med lidt vand(for at øge mængden af de lækre) og olie(fiskeolie) i, dette ser jeg ikke som et problem på nogle måder hvis det gør at min hund vil spise hendes tørkost.

Det er meget forskelligt hvad jeg blander i. Leverpostej, en pålægs rest, makrel, tun, lever, rå kallun, tun, en kød rest, dåsemad eller andet kød.

• #9   10. jan 2014 ...........eller hæld lidt A38 over foderet, det har de godt af.

• #10   10. jan 2014 Jeg ville fortsætte en tid med det foder, han har fået ved opdrætter og ellers ikke have skrupler med at blande lidt lækkert i.

Muligvis prøve et andet foder, når der skal skiftes til nyt. Min alt andet end kræsne whippethvalp, ville end ikke smage på essential.
    Fik et par foderprøver da hun var 9 uger, og dem åd katten smiley De voksne whipper kan heller ikke lide essentials voksenfoder.

• #12   10. jan 2014 Der er et højt saltindhold i leverpostej og det er ikke godt for hunden at få det blandet i sin mad hver dag. Hvis du absolut skal putte noget på din hunds mad så blød hellere maden op med vand og bland det med lidt blendet kød, så hunden ikke sortere sin tørkost fra.
    Men du skal bare passe på med at begynde på at blande sin hunds foder med alt muligt andet, da det kan gøre at din hund til enhver tid, hellere vil vente på en saftig bøf frem for sit kedelige tørfoder og så vil du stadig have dette problem i fremtiden.

Du kan istedet prøve at aktivere din hund, for at få den til at spise sin tørkost.
    Nu ved jeg ikke hvilken slags skål du bruger til din hund, men det kunne måske også hjælpe at skifte til en plasticskål. Nogle hunde bryder sig ikke om lyden fra deres skål når de spiser, hvis det er en metalskål.

• #13   10. jan 2014 Stine - Der er rigtig mange hunde som er glade for essential, men det kunne jo være at den hvalp, som TS har, er en af dem som ikke er.

Mine whipper æder stort set alt som de bliver præsenteret for, undtagen essential og så gider de store kun råt kød, når det har været nedgravet og er halvt fordærvet, eller er fra mus, som de selv har fanget smiley

• #15   10. jan 2014 Min hund gider heller ikke æde råt... jow når det har ligget 1-2 dage på stuegulvet og det syns jeg f .. er for ulækkert at ha sådan et dødt dyr liggende...

Han er blevet bedre til at spise op efter han har fået sin labyrintmadskål...

• #17   10. jan 2014 MH - hvordan kan noget råt og så naturligt være dårligt for hundens fordøjelse??

• adriana k
    adriana k Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 13
    #19   10. jan 2014 Du skal blande torføder med leverpostej, kylling,frikadeller, hunde dåsefoder.

Det er næsten ingen hund der vil spise kun torføder. Min hund får kun hjemmelavet mad og hundedåser fra Ziwipeak, Nature Harvest og Christophereus.

• #21   10. jan 2014 Tror du blander dit udsagn sammen med noget andet, som har været diskuteret en del for os menneskers vedkommende, bla. med den populære stenalderkost, som består af meget protein fra kød, om det kan medføre forhøjet uratbelasting, som kan føre til urinsyregigt og nyresvigt.
    Men jeg har nu aldrig hørt om, at det skulle været et problem for en kødæder som hunden nu engang er.
    Generelt er lyst og rosa kød mere letoptageligt end de røde typer kød.
    derfor anbefales kylling og fisk som skånekost, og er også gode at starte en barf-kost op med.

• #23   10. jan 2014 Jeg sidder lige på via mobil, så undskylder lige mit korte svar lige nu smiley

Men der er kommer mange gode råd, og jeg vil bestemt prøve det af med, at give ham hans vante foder en uges tid, og så stille skifte over på Essentials, evt iblandet lidt lækkert leverpostej, blendet kød, osv. smiley

Hans mad og vandskål er end bortset fra farven, og han drikker fint af vandskålen, for tænkte selv det måske var fordi han ikk kunne lide lyden af hundetegnet ramme skålen smiley

• #24   10. jan 2014 Min Choko spiste stort set heller intet. I starten håndfodrede jeg så fordi jeg var bekymret, men da vi var ved dyrlægen sagde hun noget, der egentlig gav god mening. En hun sulter ikke sig selv som nogle mennesker gør. Hvis en hund er sulten så spiser den. I starten spiser den nok ikke så meget fordi der sker en masse nyt for den. Så det jeg gjorde var at jeg lod foderet stå fremme døgnet rundt og så begyndte hun at spise. Nu spiser hun mest hvis jeg putter foderet i en flaske eller i en foderbold, så hun skal lege sig til mad smiley

• #25   11. jan 2014 M.H: Det var det at du skrev, at der var urinsyre i oksekød jeg undrede mig over..

• #27   11. jan 2014 Det kan være at han ikke kan lide essentials (selvom det er et god foder)
    købte på et tidspunkt Euruba til vores Freya da hun var hvalp og hun nægtede at spise det. Vi blandede det op med hendes gamle foder hvor,de hun også nægtede at spise det gamle, selv ved forholdet 90 % gammelt og 10% Euruba.

Essentail er Freya heller ikke særlig vild med (det får hun nu) hun spiser det men er ikke helt tilfreds. Så køber Kingsmore eller Wolfblunt næste gang, som hun tidligere har fået og været meget glad for.

Ved du hvor meget han spiste hos opdrætter?

• #28   11. jan 2014 M.H; det var noget andet smiley urat indholdet er højest i skært kød, altså rent muskelkød, i indmad, fisk og skaldyr, det er også urat man skal begrænse hos dalmatineren.

• #29   11. jan 2014 Urat (også kaldet urinsyre) er et affaldsprodukt der dannes ved f.eks. at spise kød som indeholder purin.
    Det er ikke kun dalmatineren, der er også andre hunde der kan danne urat urinsten.

Puha, nu er denne debat snart kørt ud på et sidespor. Lad os stoppe her og vende tilbage til TS problem.

• #30   11. jan 2014 Det er bare så andre ikke bliver misinformeret, og tror at hunden bliver dødsyg af fx oksekød smiley

• #31   11. jan 2014 Ts - din hund plejer formentlig at spise sammen med andre hvalpe og hunde hos opdrætter. Der har altså altid været lidt konkurrence for maden. Nu er den del væk - slen står der og han får til med godbidder i løbet af dagen.. Så rigtig sulten er han måske ikke..
    Så skal maden virkelig være spændende forat tage fokus fra F.eks leg og hygge med jer.
    Hvordan går det hvis i spræder alt foderetud på gulvet eller i græsset, eller hvis i bruger det i træningen?

• #32   11. jan 2014 Jeg gav ham igår kun hans vante mad i sin madskål, og nu render han og spiser mere og mere smiley

Idag var vi ude til fødselsdag med masse fremmede mennesker og en fremmed (undskyld) pis hund, og efter et par timer spiste han en del mad fra min mors hånd mens han lå hos hende, så han får sit vante foder lidt tid, og så prøver jeg med Essential igen, og vil han ikke have det må jeg finde noget andet smiley

• #34   11. jan 2014 MLA: måske andre ikke helt har forstår hvad jeg har skrevet tidligere.
    Selvfølgelig er det ikke alle hunde der har problemer med oksekød.
    Nogle hunde kan(ikke vil) få problemer pga. det. Jeg har ikke nævnt noget om at alle hunde bliver dødsyge af det.
    Beklager hvis det har virket misledende, min forklarering må bare ikke have været god nok.

• #35   11. jan 2014 Stine H: hvad vil det sige, smagsgaranti? smiley

• #36   11. jan 2014 HVOR lidt er det, han spiser?

Det er jo ret sjældent at en hund rent faktisk skal have bare i nærheden af, hvad de anbefaler på poserne smiley

Taber han sig?

Kommentér på:
Ny vaps spiser næsten ikke

Annonce