Ny vaps spiser næsten ikke {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Som nogen måske husker fik jeg min første smukke vaps i tirsdags, da han blev de 8 uger
Jeg ved godt, at nogen ikke spiser så meget i x antal dage, og at de kan tabe sig, men lille Moe spiser stortset intet af sit tørfoder, jeg har blandet hans vante med sit nye, men han snuser kun til skålen
Er jeg heldig tager han lidt fra hånden, eller hvis jeg kaster lidt ud på gulvet, mn det er bare næsten ingenting
Godbidder, mest småbidder af de der stænger man kan købe spiser han med glæde, bruger godbidder til at rose ham, men han skal ski have noget ordenlig mad!
Idag har jeg prøvet at komme lidt tørfoder i fn skål, og røre leverpostej i, dét dykkede han direkte i, nomme NOM!, men det skal han jo bare ikke vænnes til at have i, men lige nu vil jeg gøre ALT for at han indtager noget mere foder :-s
Nogen idéer?
Jeg har købt Essentials The Beginning til ham...
Skal jeg bare være mere tålmodig?
Og JA, jeg ER über pylret *rødme*
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 600
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
Det er meget forskelligt hvad jeg blander i. Leverpostej, en pålægs rest, makrel, tun, lever, rå kallun, tun, en kød rest, dåsemad eller andet kød.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.155
Muligvis prøve et andet foder, når der skal skiftes til nyt. Min alt andet end kræsne whippethvalp, ville end ikke smage på essential.
Fik et par foderprøver da hun var 9 uger, og dem åd katten
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 19
Men du skal bare passe på med at begynde på at blande sin hunds foder med alt muligt andet, da det kan gøre at din hund til enhver tid, hellere vil vente på en saftig bøf frem for sit kedelige tørfoder og så vil du stadig have dette problem i fremtiden.
Du kan istedet prøve at aktivere din hund, for at få den til at spise sin tørkost.
Nu ved jeg ikke hvilken slags skål du bruger til din hund, men det kunne måske også hjælpe at skifte til en plasticskål. Nogle hunde bryder sig ikke om lyden fra deres skål når de spiser, hvis det er en metalskål.
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.155
Mine whipper æder stort set alt som de bliver præsenteret for, undtagen essential og så gider de store kun råt kød, når det har været nedgravet og er halvt fordærvet, eller er fra mus, som de selv har fanget
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.722
Han er blevet bedre til at spise op efter han har fået sin labyrintmadskål...
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 13
Det er næsten ingen hund der vil spise kun torføder. Min hund får kun hjemmelavet mad og hundedåser fra Ziwipeak, Nature Harvest og Christophereus.
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Men jeg har nu aldrig hørt om, at det skulle været et problem for en kødæder som hunden nu engang er.
Generelt er lyst og rosa kød mere letoptageligt end de røde typer kød.
derfor anbefales kylling og fisk som skånekost, og er også gode at starte en barf-kost op med.
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 12 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 453
Men der er kommer mange gode råd, og jeg vil bestemt prøve det af med, at give ham hans vante foder en uges tid, og så stille skifte over på Essentials, evt iblandet lidt lækkert leverpostej, blendet kød, osv.
Hans mad og vandskål er end bortset fra farven, og han drikker fint af vandskålen, for tænkte selv det måske var fordi han ikk kunne lide lyden af hundetegnet ramme skålen
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 481
jun 2013
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 131
købte på et tidspunkt Euruba til vores Freya da hun var hvalp og hun nægtede at spise det. Vi blandede det op med hendes gamle foder hvor,de hun også nægtede at spise det gamle, selv ved forholdet 90 % gammelt og 10% Euruba.
Essentail er Freya heller ikke særlig vild med (det får hun nu) hun spiser det men er ikke helt tilfreds. Så køber Kingsmore eller Wolfblunt næste gang, som hun tidligere har fået og været meget glad for.
Ved du hvor meget han spiste hos opdrætter?
jun 2013
okt 2012
Det er ikke kun dalmatineren, der er også andre hunde der kan danne urat urinsten.
Puha, nu er denne debat snart kørt ud på et sidespor. Lad os stoppe her og vende tilbage til TS problem.
jun 2013
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Så skal maden virkelig være spændende forat tage fokus fra F.eks leg og hygge med jer.
Hvordan går det hvis i spræder alt foderetud på gulvet eller i græsset, eller hvis i bruger det i træningen?
feb 2011
Idag var vi ude til fødselsdag med masse fremmede mennesker og en fremmed (undskyld) pis hund, og efter et par timer spiste han en del mad fra min mors hånd mens han lå hos hende, så han får sit vante foder lidt tid, og så prøver jeg med Essential igen, og vil han ikke have det må jeg finde noget andet
okt 2012
Selvfølgelig er det ikke alle hunde der har problemer med oksekød.
Nogle hunde kan(ikke vil) få problemer pga. det. Jeg har ikke nævnt noget om at alle hunde bliver dødsyge af det.
Beklager hvis det har virket misledende, min forklarering må bare ikke have været god nok.
feb 2011
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det er jo ret sjældent at en hund rent faktisk skal have bare i nærheden af, hvad de anbefaler på poserne
Taber han sig?
Ny vaps spiser næsten ikke