{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.713 visninger | Oprettet:

dyremishandling? hund kommer ikke ud samt andet {{forumTopicSubject}}

hej hg håber inderligt i kan hjælpe mig her,
sagen er den at min nabo er alkoholiker og ejer en schæfer tæve på en 3-4 år, når manden går på druk tune hvilket sker ofte og i meget lange perioder, jaa så kommer hunden vitterligt ALDRIG ud, og jeg er helt 100 på den ikke kommer ud, med mindre han lufter den om natten, udover dette, har vi bb oplevet at han har sparket sin hund i de perioder hvor hunden kommer ud,

oveni dette er det tydeligt selv for det utrænede øje at se hunden er EKSTREM sky, den virker meget utryg og bange for ALT inkl bange for ejeren, jeg er ikke hunde adfærdsekspert overhovedet, men jeg kan i hvertfald se den ikke trives. plus han benyttter sig af stødhalsbånd
nu har ingen i blokken set hverken ham eller hunden i over 10 dage, og den står konstant og galper derinde , sådan virkeligt gøer..
vi er alle ved at blive sindsyge, både fordi vi ved hunden ikk må have det ret godt men det skal da heller ikke være en hemmelig at den efterhånden genere pænt meget , da den gøer i døgndrift.

jeg har snakket med dyrensneskyttelse, boligselvskabet, lavet et klagebrev med samtlige underskrifter på og har afleveret det til en betjent der er koblet til vores bb bestyrellse, og han siger han arbejder på sagen men det brev fik han alts o tirsdags i sidste uge...

hvad gør vi lige?? ringer til politiet eller?

på forhånd tak for jeres tid og hjælp:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dyremishandling? hund kommer ikke ud samt andet
  • #2   17. jan 2014 Ring til politiet ja og sig at hunden er blevet efterladt

• #3   17. jan 2014 jeg er næsten sikker på han også er derinde, men at han er såå død drukken at han intet sanser.. jeg må have fat i politiet så, troede bare ikke det var noget de gad at bruge tid på
    tak for svar:)

• #4   17. jan 2014 Om han er derinde eller ej så sig hunden er blevet efterladt. Så må de tage den derfra når de kommer frem til hunden.
    Sig at hunden står og gøer uafbrudt og har gjort det er mange mange dage og ejer ikke er der.

• #6   17. jan 2014 Lyder som min gamle nabo, bortset fra at han var kærlig overfor sine hunde. Først havde han schæfer og derefter labrador. Jeg ville også ringe til politiet - da vores nabos hund stod og gøede, så var det desværre fordi han var faldet død om.

Nu vil jeg ikke male fanden på væggen, men med alkoholikere kan der hurtigt gå noget galt, de kan falde, de kan drikke sig syge osv.

• #7   17. jan 2014 Smid gerne en update når du har snakket med politiet.

• #8   17. jan 2014 jeg skal nok lige komme med en update:))

• #9   17. jan 2014 Tak smiley

• #10   17. jan 2014 Der er tilfælde hvor ejer er død i hjemmet og hunden er spærret inde, jeg ville nok ringe til politiet.

• #11   17. jan 2014 Klar sag for politiet, de har selv hunde og ved nok hvad der skal gøres.

• #12   17. jan 2014 får det helt dårligt stakkels hund

• #13   17. jan 2014 Stakkels stakkels hund.

En anden indgangsvinkel når du snakker med politiet, kan være at du også fortæller at ejer ikke er set i 10 dage og du har mistanke om, at han er inde i lejligheden og enten er død eller er kommet til skade.

• #14   17. jan 2014 Som de andre skriver, er det helt klart noget, som politiet bør (skal) tage sig af.
    Det er da dybt bekymrende, både for hunden men også m.h.t. ejeren, at han ikke er set i ca. 10 dage.
    Håber der bliver taget hånd om det, og der ikke er sket noget tragisk.

• #15   17. jan 2014 hold os gerne opdatet

• #16   17. jan 2014 Følger lige med, vil meget gerne se hvad politiet siger til dette. Stakkels vaps. smiley

• #18   17. jan 2014 Vi prøvede det en gang. Underboens hund gøede i nogle dage, men ingen så ejerne. Jeg ringede til politiet og udtrykte at jeg var bange for at de var kommet til skade. Politiet brød ind i lejligheden.
    I det her tilfælde var ejerne så bare rejst uden hunden.

• #19   17. jan 2014 Om jeg begriber, at man kan få sig selv til at efterlade sin hund sådan smiley

• #20   17. jan 2014 Jeg havde ringet til politiet asap! Stakkels hund smiley den fortjener et bedre liv!

• #21   17. jan 2014 Ringer du til politiet i dag?
    Er meget spændt på opdateringen.
    10 dage... Håber den har fået mad og vand i mellemtiden smiley

• #22   17. jan 2014 Stødhalsbånd er forbudt og sammenholdt med de andre ting du beskriver, er det muligt at politiet kan gøre noget - lad være med at give op på forhånd. Det er heller ikke tilladt at efterlade sin hund i mere end 24 timer uden opsyn. Det er altså ikke alle politibetjente, som er ligeglade og i mange politikredse har de nu betjente, som er specialuddannede til at tage sig af dyreværnssager. Hvis du anmelder det skriftligt i stedet for mundtligt, er de i øvrigt forpligtigede på at reagere - så er det ikke bare vagthavende, som sidder og tager telefonen, som kan afgøre, om det er noget eller ej. Selvfølgelig hvis det er akut, kan det ikke hænges op på en skriftlig anmeldelse, for der kan godt gå dage før anmeldelsen når frem til den rigtige afdeling.
    Her hvor jeg bor har vi en lokalbetjent som tager dyreværnssager meget alvorligt, så man skal ikke tro det aldrig nytter. F.eks. anmeldte jeg en mand for at have fraflyttet sin ejendom og have efterladt sine to katte og han blev hevet ind til afhøring og da han sad overfor politiet, turde han ikke lyve og sige det ikke var hans katte, så han fik en skarp reprimande og en bøde for overtrædelse af dyreværnsloven - og kattene kom på internat. Manden var i øvrigt Jehovas vidne - troede sgu de ifølge deres tro skulle behandle dyr ordentligt smiley
    Så for hundens skyld - hold fast selvom det virker håbløst og hårdt. Det lyder godt nok til at den har det elendigt smiley

• #23   17. jan 2014 Ja ring til politiet jeg trode at når man henvente sig til dyreværnet så rykkede de ud men det samme og de skal så kontakte politiet for at få hunden fjernet

• #24   17. jan 2014 Synes nu det er underligt at dyrenes beskyttelse ikke vælger at rykke på din melding. Troede det var det de var her for? All right er med på at de har mange sager og få resourcer men det er jo stadig en sag om en misrøgtet hund og den fortjener at der bliver handlet. Har du prøvet dyreværnet? Ellers ville jeg som de andre skriver, sige at du har en formodning om at manden ligger død derinde eller er kommet til skade. Så SKAL de jo reagere og af den vej kan hunden komme væk derfra og forhåbenligt få et godt hundeliv et andet sted.

• #25   17. jan 2014 Hvis politiet smøler, så kontakt Nordjysk Dyreredning. De plejer at reagere hurtigt.

• #27   17. jan 2014 UPDATE,, har idag haft ringet til politiet og forklaret dem problematikken, det var ikke de ville tage sig af, så forsøgte vores nær politi, det ville de heller ikke gøre noget ved, da dette var en sag for boligselvskabet, men boligselvskabet kyler den tilbage til politiet hmmmm men det korte af det lange er, jeg har nu snakket med nordjysk dyre redning, og hun ville sende nogen ud og kigge på sagen med det samme, og hun kunne ikke forstå det ikke var en sag for politiet?? og udover dette har en mand i boligblokken låst sig ind til min nabo ( de er på talefod og derfor har han en nøgle) og fik luftet hunden som indtil nu har spist sin egen afføring, da den slf har været nød til at skide indenfor, den havde hverken vand eller mad:(( og ejeren sad i en lænestol død drukkenn og sansede intet,, håber godt nok de kan få den med hunden:((( tak for jeres hjælp og tak for tippet om nordjysk dyre redning:)

• #28   17. jan 2014 tak for up date . får tåre i øjene igen . håber han får fjernet hunden, og den får det bedste hjem . vil du ikke godt skrive hvad der efterfølgende ser med hunden? når de har været der?

• #29   17. jan 2014 Kan slet ikke forstå politiet ikke vil gøre noget smiley

• #30   17. jan 2014 det lyder fuldstændig vanvittigt at politiet ikke vil reagere når I ikke havde set manden i flere dage, han kunne jo ligge død fx, så er det da an politisag, eller syg ude af stand til at tage vare på sig selv .... men godt der skete noget, håber han vil lade dem tage hunden med sig

• #32   17. jan 2014 gud hvor er det forfærtelig Har i ikke set noget ligende i tv fra dyreværnet hvor de fik hunden fjernet håber det aller bedste

• #33   17. jan 2014 hvad sagde politiet??

• #34   17. jan 2014 Louise politiet vil jo ikke gøre noget

• #35   17. jan 2014 Av mit hjerte smiley Jeg håber ved gud Nordjysk hjælper hunden med det samme! smiley

• #36   17. jan 2014 åhh smiley
    hvor er det dog rædsomt i et velfærdssamfund som Danmark hedder sig at være.. hvor gør det ondt langt ind i hjertet, ja såmænd ikke så meget overfor manden, han har et valg, men for hunden.
    der burde ikke være noget for, at de kan tage hunden med sig, han kan jo øjensynligt ikke tage vare på den.
    godt du tog affære!

• #37   17. jan 2014 Hold kæft hvor er det sørgeligt og skær mit hjerte! Ved godt det er tyveri og man ikke må. Men pludselig forsvandt den hund hvis jeg var kommet ind smiley

• #38   17. jan 2014 For en anden gangs skyld:

Når I kontakter politiet, og de nægter at gribe ind, så sig til betjenten "klokken er nu xxx må jeg bede om dit fulde navn." Det plejer at få dem op af stolen. smiley

• #39   17. jan 2014 ah jeg var begyndt at læse tråden og lod den stå åben iden jeg kom og læste færdig, så havde ikke set de seneste svar - øv at de ikke ville gøre noget

• #40   22. jan 2014 yeahhh update, ejeren er gaaet af med hunden:DDDD

• #41   22. jan 2014 Weee! Gode nyheder! smiley

• #42   22. jan 2014 TS det var da dagens gode nyhed .... så må vi håbe han ikke anskaffer sig en ny, alkoholikere er jo ikke helt til at regne med ....

• #43   22. jan 2014 hanne:) det ville godt nok varer dumt saa leange han er min nabo:P det ikke leange kan naar at have en evt ny hund, men satser paa han holder snitterne fra husdyr..:)

• #44   23. jan 2014 Ved du, om det var Nordjysk Dyreredning eller en privatperson, der hentede hunden?
    Hvis det var den mand, som kender ejeren, er der vel en risiko for, at hunden kommer tilbage.

• #45   23. jan 2014 Dejligt! smiley

• #46   23. jan 2014 knap saa god nyhed--- han har efter sigende sendt den ud til noget pension lign noget med henblik paa at en adfaerds terapuet skal fixe hunde, ogsaa han er gaaet paa antabus.. orkkkk det jo ikke hunden der skal fixes,,, det ham,, og han skal ikke have dyr ligemeget hvad,,, maa paa sagen igen:(((( men det gode er at hunden er ikke ved ham paa nuvearende tidspunkt

• #48   23. jan 2014 Jeg håber da så sandelig de fleste har en stærk interesse i at forebygge at mennesker, der ikke kan passe på dyr har dem.

Ville bestemt ikke stikke piben ind, tværtimod, jeg ville holde et vågent øje.

• #49   23. jan 2014 whurok... nej det ikke paa tiden jeg og de andre bb treakker os, vi er vidner til en hund der bliver misrogt paa det groveste, hunden for stod som straf for at skide indefor og eller spise aff , det er ikke ok og gaar under betegenelsen dyremishandling, at der er nogen folk som dig der vealger at lukke ojnene og seartte sig paa heanderne , jaa det siger mere om dig end det gor om mig og min lidt for stearke interesse,, samt saa SKAl dyre have adgangs til frisk drikke vand 24 timer i dognet og det har den ikke, , jeg kunne blive ved og ved,,, du lukker vel heller ikke ojnene hvis du er vidne til at der er born der bliver mishandlet fx?
    og ja i den perfekte verden var det optimale at begge vi hjealp levede lykkeligt til deres dages ende,, men dette er dk 2014 og ikke den perfekte verden, og det er den verden jeg lever i:)

• #50   23. jan 2014 og jeg gaar altsaa ikke ind for at folk dkal rende og blande sig i alt muligt nogen gange bliver man slf ogsa nod til at acceptere at vi holder hund forskelligt, nogen maa komme i mobler andre ikke, nogen er familens baby andre er familens hund, osv osv der synes jeg ikke man skal blande sig, men i tildfealde af dyrene basale behov ikke bliver dreakket samt loven overtreades , saa skal man da klart blande sig ,

• #51   23. jan 2014 Whurok du er da helt tabt bag en vogn . blande sig uden om, dyre mishandling smiley dyr ka ikke selv råbe om hjælp , og at manden skal have hjælp må andre det kender ham sku da rykke ind. og et hjælpe løst dyr , der lever på den måde , skal væk , og ka da ikke gå for hurtigt nok. hvor ka jeg blive harm ovre at sådan et grimt menneske som dig, er på et hunde forum, når du står inde for hunde mishandling .håber alle vil være med til at stemme dig ud her fra??

• #52   23. jan 2014 Du skal IKKE trække dig. Der skal gøres noget for den hund. Uden tvivl.

• #53   23. jan 2014 Krimmi jeg mener det du gør er rigtig godt de mennesker skulle der sku være nogle flere af smiley

• #54   23. jan 2014 Hold da op, Mus pigen, udstemmer? Går ind for hundemishandling? Hvor i alverden får du det fra?

Sådan som jeg læser det, så forholder Whurok sig til situationen som den er nu, hvor hunden er kommet et forhåbentligt godt sted hen og ejer har søgt hjælp. Hunden bliver jo ikke mishandlet længere.

Så kan man jo diskutere om ejer skal have lov til at holde dyr eller ej, selvom han bliver tørlagt.

Jeg er en af dem som foreslog TS at ringe til politiet og hvis hun vil arbejde for at ejer ikke skal have lov til at have dyr, selvom det skulle lykkedes ham at blive tørlagt, så er det ikke noget jeg vil blande mig i. Personligt havde jeg nok også valgt at forholde mig lidt afventende, og så naturligvis holde øje med situationen hvis hunden kommer hjem igen.

Jeg ser altså ingen steder at Whurok står inde for hundemishandling eller at han ikke ville gribe ind hvis han var vidne til det, så bestemt ingen udstemme fra mig bare fordi han foreslår at håndtere nuværende situation anderledes. Der skal være plads til at være uenige herinde uden at vi stemmer hinanden ud.

• #55   23. jan 2014 jeg forstod det som at hun ikke skulle have blandet sig i at få hunden væk? og ikke at det var at han ikke skulle have dyr mere. måske mig så smiley vis det er det sidste så trækker jeg min udtagelse tilbage.

• #57   23. jan 2014 det der heller ingen der gor, men manden skal ikke have den hund tilbage, den er saa skadet i knolden , samt man kan godt veare alkoholiker og stadig ikke veare direkte ond overfor sin hund, jeg mener jo saa at det maa ligesom varere saadan manden er, naar han ikke ser noget problem i at give den stod, og den eneste grund til han har sendt hunden veak for en stund og SIGER han vil STARTE pa antabus er for han ikke bliver smidt ud af lejligheden, hvilket han ville have gjordt hvis jeg valgte at beholde hunden, det handler ikke om hunden,,;;

og jeg fatter vitterligt ikke hvad du mener med---Der er åbenbart en eller anden, der ved hvad man laver. Man står tilsyneladende på sidelinjen. Man ved ikke hvad den anden hånd laver.

• #58   23. jan 2014 selvfølgelig skal respektere at folk vælger at leve forskelligt, at de har dyr og børn på forskellig måde, men når der er tale om overgreb og misrøgt så skal vi ved gud ikke blande os udenom, det er der bare for mange forfærdelig historier om hvordan det kan ende ...
    Lige nu kan TS nok intet gøre, men får han den hjem er det på sin plads at holde je med at den gamle situation ikke bare fortsætter ...

• #59   23. jan 2014 Havde alle været lige så observante og gjort noget, når der er grund til bekymring, så kunne mange skæbner reddes, dyr som børn. Synes vi har pligt til det, i stedet for bare at vende det blinde øje til.

• #62   23. jan 2014 smiley

Kommentér på:
dyremishandling? hund kommer ikke ud samt andet

Annonce