{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.808 visninger | Oprettet:

Har dyrlægen lavet en bommert? Fransk bulldog død efter tandransning. {{forumTopicSubject}}

Halløj. Sorry for stavefejl

Jeg har valgt at skrive dette indlæg da jeg er så frustreret og ikke helt ved hvad jeg skal stille op?

Jeg kørte torsdag morgen min raske og glade hun på dyreklinikken for at han kunne få ordnet sine tænder. Han har aldrig fejlet noget på trods af at han var fransk bulldog. Jeg spørg inden jeg aflevere Ivan om dette er livsfarligt da jeg jo ved fra mennesker at der er en risiko, til dette svare Sygeplejersken kort at der jo altid er en risiko i narkose så de lover ikke noget men det plejer at gå godt, hvorefter hun går med Ivan som glad følger efter og snuser rundt.
Jeg bliver ringet op kl 14 at Ivan er ved at vågne op og jeg kan hente ham om en halv time. Efter 10 min bliver jeg så ringet op igen hvor de fortæller at han har lidt svært ved at trække vejret og de derfor vil beholde ham i et ilt telt og de ringer sidst på eftermiddagen så jeg køre hjem og bliver ringet op igen lidt over fem, hvor de fortæller at de gerne vil beholde ham natten over da han hans vejrtrækningen ikke er stabil når de tager ham ud af ilt teltet. Og de vil ringe hvis det bliver værre. Jeg vågner kl otte næste morgen hvor de ringer og siger at de har en dårlig nyhed, Ivan har ikke overlevet og er død i nat. Her bryder min verden helt sammen, og allermest fordi jeg afleverer en sund, rask og glad hund.
Køre så ud for at se ham og sige farvel kl 11 hvor jeg, min mor og søster stor tuder og ikke rigtig for spurgt så meget ind til hvad fanden der er gået galt. Men der bliver fortalt følgende ting.
Ivan har ikke kunne få luft da han var hævet fuldstændig op i svældet. Hen på aften havde han det godt og var ude at tisse. At de har haft kontakt med nogle af de større hospitaler.
Nu har jeg så fået tudet ud og står nu med en masse spørgsmål og kan ikke rigtig for det til at passe.
1: jeg bliver lovet at de vil ringe hvis det bliver værre med Ivan, han dør om natten, og de ringer først om morgen. Her tænker jeg hvis der har været den overvågning som der skal være ville de havde observeret at Ivan havde det slemt og ringe og fortælle det og evt snakke om muligheden om at give ham en sprøjte så han kunne sove ind uden at lide. For det gjorde han. Vi spurgte dem om han havde lidt hvor de svare ja, han har været meget stresset og er blevet kvalt, self på en lidt pænere måde. Så hvis der har været opsyn med ham hvorfor vælger man så ikke at gøre noget så han kan dø uden smerte eller en form for rør i halsen så dette kunne hjælpe? Da vi sagde farvel til Ivan var han fyldt med blød i munden. Jeg tror desværre ikke at der har været opsyn med Ivan og han så er død og først blevet fundet om morgen. Jeg tænker hvordan man skal forholde sig til det, vil bare gerne ha afvide hvad der er gået galt med Ivan og hvorfor det endte med at han skulle blive kvalt og dø hvis der var opsyn med ham? Kan man få indsigt i hans journal? Jeg tror denne klinik har kvajet sig Big time og ikke vil indrømme det. Hvad gør jeg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har dyrlægen lavet en bommert? Fransk bulldog død efter tandransning.
  • #1   2. feb 2014 Det var dog dybt forfærdeligt!! smiley
    Kondolerer! Stort knus til dig!

    De har helt sikkert lavet en kæmpe bommert, og det er fuldstændig uacceptabelt. Sådan at skide på et dyrs liv, aldrig har jeg hørt mage. Jeg ved ikke til hvor, men du skal helt sikkert klage! Og kom endelig frem med navnet på dyreklinikken, så andre ikke oplever samme forfærdelige behandling.


  • #2   2. feb 2014 Meget kunne tyde på, at han er blevet skadet under intuberingen, og jeg ville forlange, at han bliver videresendt til Århus med henblik på obduktion/dødsårsag.
    Men gør det hurtigt, så dyrlægerne ikke kan sige, at kroppen er sendt til kremering.

    Det gør mig usigeligt ondt for jer!

    PS: Jeg tror heller ikke, at overvågningen af ham har været OK!


  • #6   2. feb 2014 Stakkels lille hund og stakkels jer smiley *Krammer*

  • #7   2. feb 2014 Det var dog en frygtelig historie.
    Jeg kan godt forstå, at I er dybt frustrerede smiley
    Mange tanker til jer


  • #9   2. feb 2014 Hvis der er sygeforsikring vil firmaet nok alligevel bede om obduktion, så det ville jeg bestille straks hvis det var mig.
    Frygtelig oplevelse, helt sikkert med dyrlægesjusk.


  • #10   2. feb 2014 smiley
    det var dog rædsels fuldt ..
    skrækscenariet der bliver virkelighed smiley
    som nævt, ville jeg også få hunden undersøgt, og skylden placeret.
    mange tanker herfra.


  • #11   2. feb 2014 ærgeligt at de ikke valgte at lave en trakeotomi på ham da han havde det godt nok til at han kunne komme på tisse tur... det er et lille indgreb hvor man kærer gennem huden på undersiden af halsen, finder luftrøret og skærer en halvcirkel af to bruskringe så der bliver plads til et lille plastic rør, dette rør syes så fast også kan hunden trække vejret direkte gennem luftrøret dvs svælget kan være nok så blokeret. nogle af de fladnæsede nok især i usa lever permanent med de løsninger pga deres uhensigtmæssige anatomi

    kun obduktion vil vise om de har udført et standardindgreb korrekt og været uheldige, eller om de ha bøvlet for meget med tubus

    men det ER en race der kan være svær at håndtere i opvågning, og det er også en race der kan være svær at intubere, så ikke sikkert de har gjort noget galt andet end håndtereingen af foløbet efterfælgende...


  • #12   2. feb 2014 God rejse Ivan, gid solen må skinne på din vej...

    Natasja jeg er meget ked af at høre denne historie. Men du skal tage til den dyrlæge imorgen, og forlange en obduktion på deres regning. Og stille alle dine spørgsmål til dem, og du skal absolut INTET betale! Heller ikke for deres behandling af din hund!


  • #15   2. feb 2014 Hvor gør det mig frygtelig ondt at høre ... det er hårdt nok at miste sin hud når man er forberedt, men dette er så langt værre .....

    Ellers er jeg helt enig med #2 det Natravnen skriver ....

    Mine har ligget inde efter sterilisation, for at der skulle holdes øje, spurgte sidst om det betød at der var en hele natten , næ det betød at dyrlægen havde en web cam hjemme, men jeg tror nu næppe der er lyd på for så kan han/hun da ikke sove, og så er det jo alligevel intet værd , der bliver måske kigget inden man går i seng og så først igen om morgenen ...

    Kan dette ikke lade sig gøre, så ville jeg tage fat i dyrlægeforeningen og klage bede om at de undersøgte sagen .... og sørg endelig for at skrive ALT ned om forløbet mens du kan huske det ....


  • #16   2. feb 2014 Hvor er det skrækkeligt smiley Det gør mig simpelthen så ondt for jer smiley Der er allerede givet mange gode råd her i tråden, så jeg nøjes med at sende jer en masse tanker.

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #17   2. feb 2014 Det er rigtig trist, det virker så banalt at miste en hund fordi den skulle ha' renset tænder smiley

    Om dyrlægen har begået en bommert ved jeg ikke, men ja lyder som om intuberingen er gået galt og der burde have været reageret anderledes.

    Mht. overvågning henover natten, så er jeg lidt dobbelt - jo det ville være rigtig rart om f.eks. en sygeplejerske holdt nattevagt og holdt øje med dyrene, især dem som Ivan med problemer - og så kunne sygeplejersken tilkalde dyrlægen om nødvendigt.
    - Men, ville I betale for at have en vagt på hele natten? Altså det lyder lidt groft sagt på dén måde men, forestil Jer prisen for at have en sygeplejerske ansat om natten til at holde øje med dyrene smiley

    Jeg hader selv når mine skal i narkose, man ved der altid er en risiko.

    Nogle dyrlæger bruger lattergas (mener jeg) til narkoser i dag, kan man ikke bruge det til tandrens m.v. pga. det er munden man figurerer i? Havde en hund som fik kejsersnit der fik den type narkose og hun var lynhurtigt ovenpå igen, kan godt være det er dyrere men dét vil jeg hellere end gerne betale for, må da også være mere optimalt for dyrlægen at dyret er hurtigt frisk - og i et tilfælde som Ivans er der ingen intubering som kan gå galt!?

    Men uanset hvad ville jeg nok også skynde mig at bede om obduktion, om ikke andet så for at få nogle svar og få ro på, snak med dyrlægen igen - har du ellers tillid til dem og brugt dem længe, så ta' snakken med dem stille og roligt, de kan jo ganske givet også være kede af hele situationen!


  • #18   2. feb 2014 ååh nej smiley sikke dog en forfærdelig oplevelse .. stort kram

  • #19   2. feb 2014 Som Louise P siger... Det er en forfærdelig type hund, når man skal lægge i narkose/vække dem igen. Så det er ikke sikkert, de har gjort noget galt. Men forfærdeligt er det da stadig smiley Og så efter noget så banalt som en tandrensning. Jeg kan godt forstå du er helt ude af den smiley

    Men få en obduktion, så ved du med sikkerhed om der er sket en fejl eller ej. Og kan handle udfra det.


  • #21   2. feb 2014 @Rollo: På Life (landbohøjskolen) er der vagt på hele natten, stuerne hvor dyrene overnatter er kamera overvågede og der sidder så en vagt og studerer skærmene og tjekker til dyrene i løbet af natten. Det koster lidt under 200 pr nat. Så det kan lade sig gøre smiley

    Kondolerer med Ivan!


  • #22   2. feb 2014 R.i.p lille Ivan

  • #23   2. feb 2014 Hvis der ikke bliver holdt øje med dyrene om natten, hvad er så ideen med at de er indlagt? Så det vel bedre at de er hjemme i vante rammer og møder ind når dyrlægen møder ind.
    jeg ville da nødigt have, at min syge hund skulle ligge dér, uden opsyn en hel nat.
    men det er måske normal praksis de fleste steder?


  • #24   2. feb 2014 Hej alle.
    Tusind tak for jeres svar, tid, og tanker.

    Vi ringer imorgen og ser om vi kan nå at få ham sendt til obduktion. Om der er blevet lavet en fejl under narkosen eller ej, så mener jeg stadig at de har lavet en kæmpe bommert idet jeg er sikker på der ikke har været overvågning på Ivan. Og jeg mere man kan da ikke som klinik eller hospital ringe og sige til en kunde at din hund er ustabil, kan ikke få luft så vi beholder ham natten over, og så ikke ha' personale til at se efter? Vi har med levende væsner at gøre hvor der er livsfare indover, og hvad det så koster er jeg fuldstændig lige glad med, forventer heller ikke at der havde siddet en sygeplejesker inde i Ivan ilttelt 24/7. Men jeg mener bare.. Eller er det bare mig??
    Her er ved jeg er sikker på der er sket. Ivan er blevet fundet død om morgen da klinikken er åbnet. De sagde til mig tidligere dagen inden at hvis det blev værre med Ivan ville de ringe hvilket de ikke gjorde først om morgen hvor han var død, hvis der havde været opsyn med ham havde de vel ringet og sagt at han havde det altså enormt skidt, og evt give en mulighed for at sige farvel, eller valget om en spøjte som jeg skriver længere oppe, så han ikke skulle lide. For det han han helt bestemt. Ivan er blevet kvalt og der har ikke været nogle til at hjælpe ham. Da vi er ude at sige farvel til ham fortæller de han er død i nat?-hvorfor ringer de så først kl otte næste morgen.
    Det jeg er mest ked af og gal over lige nu er at min lille baby har haft en forfærdelig død hvor han har lidt, hvor jeg mener der burde havde været personale til at forhindre dette eller hvertfald hjælpe ham til en lidt mere fredfyldt død.


  • #25   2. feb 2014 MLA- præcis!!!

  • #26   3. feb 2014 Kondolere. Det er en forfærdelig historie. Stakkels Ivan og stakkels jer.

    Hvordan gik det i dag?


Kommentér på:
Har dyrlægen lavet en bommert? Fransk bulldog død efter tandransning.

Annonce