{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

når opdrætter viser sig at være utroværdig {{forumTopicSubject}}

Har tænkt meget over hvorvidt jeg skulle skrive dette indlæg eller ej, men det har virkelig irriteret mig længe... Da jeg købte Zoey gjorde jeg stort arbejde ud af at finde en god opdrætter som virkede troværdig og havde fået en masse ros.. Der er intet galt med Zoey, hun er en fantastisk hund. Men har så fundet ud af nogle ting efterfølgende....

Opdrætter fik nr 2 kuld på en anden tæve som var nervøs og generelt dårligt sind, tog mig 10 gange før jeg overhovedet kunne komme i nærheden af den tæve trods jeg var derhjemme ofte. opdrætter valgte så at få et kuld på denne tæve og har så oplyst køberne om at den tæve der har født hvalpene er Zoeys mor.. Hvilket så åbenbart også fremgår af stamtavlen.. Men jeg mødte tæven dengang den var drægtig og så at hun var med de to hvalpe, mødte dem endda også da de var blevet født..

Zoey har været knap 7-8 uger da hun fik nr2 tæve parret. Men er medlem af en CC gruppe på facebook hvor der er en som har hvalpen til nr 2 tæve og hun oplyser så at moren til hendes er den samme som Zoeys, hvilket ikke passer.. Men hvordan med sådan noget? Altså har ikke rigtig lyst til at fortælle vedkommende at opdrætter lyver, men det er jo i princippet helt forkasteligt?

Opdrætter nævnte godt at hun førhen har fortalt at nr2 ikke var moren, da folk så ikke ville købe hvalpene. (alt sammen noget jeg fik at vide da Zoey var 6 måneder) Er lidt trist over at have støttet sådan noget avl, men googler man kennelen så kommer der fantastisk positive ting frem om vedkommende..

Vil ikke hænge nogen ud angående det, men har også billeder af den drægtige tæve som så angiveligt ikke er moren alligevel ifølge opdrætter..

Er det bedst blot at klappe sammen omkring det eller hvordan ville i forholde jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når opdrætter viser sig at være utroværdig
  • #1   14. feb 2014 Rent stambogsføringsmæssigt er det jo slet ikke muligt at registrere to kuld på samme tæve så kort efter hinanden. Hvordan hulen kan det lade sig gøre?

  • #2   14. feb 2014 Hvis der er lavet fusk med stamtavler, er det i mine øjne en alvorlig ting. Det kan jo ødelægge meget for racen, speciel hvis det er en lille race.

    Jeg synes at du skal kontakte DKK med din viden så må de tage sig af det.
    Med en DNA test kan man hurtig finde ud af hvem der er forældrene til hunden.


  • #4   14. feb 2014 Spørg ikke mig... Jeg ved hun har et tæt forhold til dem der stambogsføre, da hun vist har datet eller noget med manden der sidder derinde.

    Men jeg kan bare se at vedkommende inde i gruppen på facebook skriver at moren til den hvalp er Zoeys mor, hvilket jo ikke kan passe da hun ikke var i Zoeys kuld, der var kun 1 anden hårløs tæve og hende der ejer den, har jeg et godt forhold til.

    Hvordan der er blevet fusket med det, ved jeg ikke..


  • #5   14. feb 2014 Ja, men nu er det ikke mig der ejer den anden tæve. Hende der ejer den hvalp fra tæve nr 2 tror jeg ikke er bekendt med at Zoeys mor ikke også er mor til denne hvalp..

    Jeg har endnu ikke taget kontakt til vedkommende inde på facebook gruppen, da jeg lige ville høre jer angående det, men har virkelig måtte sidde på mine hænder, for synes faktisk det er forkasteligt og dybt forkert.. Særligt når jeg på daværende tidspunkt havde et godt forhold til opdrætter og dermed tit var på besøg og så de små hvalpe da tæve nr 2 fødte dem..


  • #6   14. feb 2014 Er det en DKK-opdrætter?

  • #7   14. feb 2014 Det er jo direkte svindel, hvilken klub opdrætter hun i? Hvis det er DKK skal det oplyses til dem, så vil de gøre hvad der skal gøres.

  • #8   14. feb 2014 Ja, hvilken klub er hundene registreret i ?

    Det skal omgående meldes!!!


  • #9   14. feb 2014 Det ved jeg ikke om må siges her eller om det så kan gættes hvem opdrætter er. Men kan godt fortælle i PB, vil helst ikke udhænge nogen. Men må tage kontakt til klubben, ved ikke om jeg også skal kontakte vedkommende der fejlagtig tror hun har en hvalp fra Zoeys mor..

    Hvor er det øv at gøre sådan et stort arbejde ud af finde en "ordentlig" opdrætter og så vedkommende viser sig at være en fusker. smiley


  • #10   14. feb 2014 Jeg synes ikke at du skal kontakte hende der har den anden hvalp.
    Kontakt DKK og lad dem klare sagen.


  • #11   14. feb 2014 øv det er så ærgerligt når kan finde på sådan noget... Jeg har desværre også oplevet en DKK opdrætter lave det nummer. De fleste opdrættere er heldigvis rigtig gode og seriøse - men der er desværre også nogle som er meget kritisable også inde for de "gode" klubber smiley
    Jeg ville gå til klubben med din bekymring


  • #12   14. feb 2014 Det skal helt sikkert meldes direkte til den stambogsførende klub. Sådan noget skal udryddes, og der er kun én vej.

  • #13   14. feb 2014 Øv, det er bare ikke iorden!
    Kan jeg også få en pb med navn?

    Det skal meldes med det samme, det ikke iorden! Jeg forstår sgu godt at hun ikke sælge hvalpe fra den nervøse tæve, hvem vil ende med en nervøs hund?


  • trine L
    trine L Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #14   14. feb 2014 Helt enig.. sådan noget svineri, skal bare meldes med det samme. Tænk hvis det var en selv, der blev taget ved r.... ! Useriøst og helt uden respekt.

Kommentér på:
når opdrætter viser sig at være utroværdig

Annonce