Gode råd søges Gode råd søges
Vi skal passe en kollegas hund i næste uge. Det er en stor dejlig boxer han på 5 år. Han er lydig og gør hvad der bliver sagt. Men den sidste måned har været hård ved ham da hans ejere er flyttet fra hinanden Og han er flyttet fra hans vante omgivelser. Han har aldrig været herhjemme fø. Kommer dog herud et par gange inden vi skal passe ham.
Vi har selv en hanhund på 6 måneder. Han er rigtig i pubertetsalderen. Han tager nogle ordentlige dominanskampe med andre hunde.
Nu er mit spørgsmål hvordan griber vi det bedst an. Jeg har sagt at han skal have hans egen ting med. Og vi skal have et tlf nr hvor vi kan kører ham hen hvis ikke det går. De kommer ikke til at være selv da vi arbejder på skift så der er altid en hjemme.
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Men en god idé er at de mødes på neutral jord først og får lov til at udforske og lege med hinanden der først.
Og lad dem endelig ikke spise sammen i samme rum, det er en af de ting der årsager flest kampe hunde imellem.
Vis Julius at han stadig er "lederen" i huset, altså glem ikke ham fordi en fremmed hund er kommet i huset.
Tag ingen unødige chancer så som at gejle dem vildt op indendøres, lege med kødben osv.
Det var vist lige hvad jeg kunne give af råd..
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 125
går det ikke så del dem op i to rum --- ofte hjælper det hvis man viser dem at der er plads til begge - så en på hver side og nusse nusse og snakke snakke, har de det dejligt sammen med dig kan de også uden dig til sidst... Godbidder husk da 1 i hver hånd og giv dem nøjagtig samtidig ofte er det jo jalousi det heke udspiller sig fra.... Held og lykke
Gode råd søges