1.120 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

enorm sult - kornfrit foder?? enorm sult - kornfrit foder??

Er der andre der oplever at hundens sult er steget betragteligt efter skift til kornfrit foder?
Ingen hemmelighed at hunden min er mega madglad og spiser ALT - og jeg har efterhånden fodret med kornfrit de sidste 4 år....
Men jeg synes at inden for de sidste par måneder (3-4) er hans sult simpelt enorm. Han støvsuger alt, tigger helt åndsvagt, spiser græs/rødder mv.....

Han er labrador/pointer, bliver 9 år til sommer, er i fuld vigør, aktiv og glad, slank og i go form......
Tør ikke sætte ham op i foder - han skal ikke blive fed og lad....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  enorm sult - kornfrit foder??
  • #1   18. feb 2014 Jeg døjede med at Two Face altid var sulten - og havde vildt dårlig ånde, selvom der ikke var noget med hendes tænder.
    Hun blev så nemt tyk - så kunne ikke sætte hende op i foder. Hun fik Kingsoor Pure Senior.
    I stedet begyndte jeg at give hende gulerødder i maden - 200-300g om dagen, og vupti - den dårlige ånde var væk, og hunden virkede mæt smiley

Hvis man køber gulerødder til hest, er det væsentligt billigere. Jeg købte dem i Gulerodskongen ved Randers, mener jeg gav 25-30 kr for 20-25 kg smiley

• #2   18. feb 2014 Kan godt være det kunne hjælpe - gulerødder elsker han også smiley

• #3   18. feb 2014 Ved ikke om de virker mere sulten, men hvad med evt at give ham rå gulerod det mætter men han optager intet ved det.

• #4   18. feb 2014 Det er jo nærmest intet de optager fra gulerødderne (kan man tydeligt se på det der kommer ud af den anden ende smiley ) - men det fylder i maven smiley

Det virkede super på Two Face - hun fik gulerødder i omkring 2 år

• #5   18. feb 2014 Ih gid jeg dog havde en sådan madglad hund... Min skal næsten tvinges til at spise.. Vi har haft mindst 19 foderprøver af forskellige mærker og varianter, og det eneste hun så meget som rørte - var Hills i/d (hun lider af ekstrem sart mave). Hun kræver at få blandet leverpostej eller ris i maden, ellers lader hun det stå i 3-4 døgn, og tager derefter minimalt af foderet. Hun taber sig meget nemt. Hun er lige nu på Sams Field 4300 power.. Da hun fik Wolfsblut (kornfrit) blev hendes appetit ikke vækket mere..

• #6   18. feb 2014 Så må han ha nogle gulerødder - får pip af hans vimsen rundt så snart man overvejer at åbne køleskabet.... smiley smiley

• #7   18. feb 2014 Ha ha Terrier - vi deler gerne ud - vi vil gerne af med noget af madglæden smiley

• #8   18. feb 2014 Mine hunde får agurker hver morgen.. Den ene er helt vimset med dem.. Foretrækker agurker frem for sit vådfoder. Hun er ikke ret god til at drikke, så også en smart måde at få vand i hende smiley Måske din også kunne li det?

• #9   18. feb 2014 Ikke engang en hjemmelavet levergodbid eller for den sags skyld andre godbider kan vække Kenya... Den eneste godbid hun vil æde, er de der "Best friend" som er i forskelige varianter.

• #10   18. feb 2014 Heh, jeg kan godt huske det fra den gamle - det var så slemt, at bare vi overvejede at gå i køkkenet, så stod hun ved siden af *G*

Hun fik så heller ikke ret meget at spise på sine gamle dage - 200-300g om dagen til en 28kg hund smiley

• #11   18. feb 2014 Du kunne evt. supplere med noget råt ind imellem. smiley

• #12   18. feb 2014 Vores hunde har også stor ædelyst for tiden, men her er det altså vejret. Det er tilpas koldt, hvormed energiniveauet er utroligt højt.

• #13   18. feb 2014 Terrier hvis din hun døjer med sart mave vil jeg fjerne leverpostegen. Det er rigtig hård ved maven pga kryderierne og alt det salt. Efter vi har fjernet det fra min som er kærsen og han får i/D foder så er hans maven næsten normal igen.

• #15   18. feb 2014 Simba fælder 24/7 - 365 - men ja det er selvfølgelig værre nu.... Men synes virkelig at hans sult er blevet ekstrem..
    Mente bare jeg havde læst herinde at en eller flere brugere havde oplevet sultøgelse, og dermed fodrede med et foder der indeholder korn (ej hvede), men maj, byg osv...

• #16   18. feb 2014 Det er en hjemmelavet leverpostej - så den er ikke fyldt med al muligt tilsætning og smagsforstærkere! smiley

• #18   18. feb 2014 Jep -Gaia var uudholdelig da hun fik ToTW. Hun kom flere gange om natten og ville ud, blot for at kaste sig over rødder, græs og alt andet spiseligt. PÅ gåturene blev der brugt mere tid på at lede efter spiselige ting end på at få tisset og hvad hun nu ellers gerne skulle på sådan en tur.
    Hun var et rent helvede at bo sammen med... g det stoppede så snart hun begyndte på andet foder.

• #19   18. feb 2014 Vi er også gået over til kornfrit om morgenenog råfodring om aftenen. Victor spiser op og tigger gerne mere mad (får ikke). Han virker mere sulten. Jeg er begyndt at blande gulerødder i for at se om det hjælper

• #22   18. feb 2014 Michelle - synes nok jeg kunne erindre noget om det - hvad får Gaia så nu? Synes ikke jeg ser nævneværdig forskel i pelsen og aff om han får kornfrit eller ej.... Sålænge der er omega 3 og 6 i....

Prøver at stikke ham et par gulerødder, og ser om det har effekt;-)

• #23   18. feb 2014 Jeg tænker at det måske har noget med alderen at gøre? At han har behov for andet, siden han pludselig ikke virker mæt.... Aner heller ikke om det er foderet, er bare synd for ham at han føler sig nødsaget til at æde græsrødder mv ...:-/
    Råt er ikke en mulighed - andet end de ben han får af og til...

• #24   18. feb 2014 Når hunden er 9 år kunne du vælge at gå over på et senior foder, det giver ofte større mæthed. Essentials har et older foder som er kornfrit

• #25   18. feb 2014 Jeg har ikke sat det i sammenhæng med det kornfrie, men blot almindelige unghunde unoder, men da Alfa fik kornfrit foder skulle hun have enorme mængder for at holde vægten og var samtidig ved at splitte huset ad, for at finde noget spiseligt.

En periode var vi nødt til at opbevare alt menneskemad i huset i en aflåst kælder, hundenes mad var ude.

• #26   18. feb 2014 Simba -hun får sam's field, af og til Oliver's og af og til vores foderpushers eget foder (noget de får fremstillet til dem selv -fornuftigt foder til en fornuftig pris, men desværre kun noget vi kan få når de har nok hjemme til at ville af med en sæk. Det fungerer mine ellers fremragende på)

Begge mine er faktisk ret nemme at fodre på. De spiser stort set hvad som helst med glæde, Gaia kan være lidt svær at holde sul på i perioder, men borset fra det, så er de begge faktisk pæne i pelsen, fine øjne, fine tænder osv uagtet hvad de får -den største forskel mærker vi i mængden og konsistensen af afføring... og her er forskellen ikke hvorvidt det er kornfrit eller ej, men om det er skodfoder (ala brugsens) eller et fornuftigt foder baseret på kød... og så self på sulten, so altså er VOLDSOM på ToTW, ike helt så ekstrem på andre kornfrie, men dog stadig udenfor normalen og mere end jeg vil være bekendt overfor dem/Gaia.

Mine får jo osse af og til madrester, ben oh diverse andet, men selv dette kunne ikke tage toppen af særligt Gaias ekstreme sult

• #27   18. feb 2014 Aboutmy - hvad er der i seniorfoderet som kan øge mæthedsfornemmelsen?

Tror måske jeg skal prøve mig frem med et ok foder, men som også har lidt fyldstof:-)
    Han har fået gulerødder til aften, så må jeg se om det gør en forskel smiley

• #29   18. feb 2014 Simba: Jeg har ikke sat mig ind i præcist hvad der er i foderet som gør at hunden oplever en større mæthedsfornærmelse, jeg stoler på det de siger (da det er generelt for senior og slankefoder) samt hvad jeg selv oplever og hvad jeg har hørt andre sige. Men du kan læse om det forskellige varianter her:

http://www.essentialfoods.dk/produktinformationer

Kan også se at det faktisk er Contour som Stine nævner jeg foder med, da der ikke er den store forskel på Contour og deres Older variant.

• #30   18. feb 2014 Ok - tak for det. Det var mere hvis du vidste hvad der gjorde udfaldet - synes nemlig indholdsfortegnelserne ligger tæt op af hinanden smiley

• #32   19. feb 2014 Ha ha - tak for det smiley

Ja han holder sig super godt - mentalt er han heller ikke ældre end 2½ smiley

Kommentér på:
enorm sult - kornfrit foder??

Annonce