{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.657 visninger | Oprettet:

Lasse Ø
Lasse Ø
Tilmeldt:
1. mar 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

Hvis man bliver angrebet af en hund. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er flere gange blevet jagtet af løse hunde, hvilket har resulteret i at jeg er meget paranoid med mindre jeg er i nærheden af tæt bebyggelse, altså på grønne områder osv. Altså områder hvor der potentielt kan blive luftet en løs hund som ejeren ikke kan styre. Jeg er dog altid sluppet væk på den ene eller anden måde. Men jeg tænker mere på, hvis jeg krydser en græsplæne. Så er jeg jo på et åbent område hvor jeg ingen steder har at flygte hen.

Så her kommer spørgsmålet! Hvad gør man hvis en hund sætter imod en med henblik på at angribe? Jeg er aldrig blevet bidt af en hund, eller set nogen blive bidt, så jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår. Men jeg gætter da ikke på at når hunden bider sig fast, stopper den bare pludselig og går væk mens den tænker "hah, så kan han lære det". Angrebet skal jo i bedste fald undgås, og i værste fald stoppes. Og her snakker vi jo selvfølgelig ikke en chihuahua, men en forholdsvis stor hund som labrador, rottweiler, osv..

Hvad gør man hvis man er alene?
Jeg gætter på at dette lægger op til en masse off topic. Det vil jeg med det samme gerne frabede mig.


Håber der er en venlig person som vil give mig et par tip så jeg kan blive mere tryg ved at gå udendørs smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis man bliver angrebet af en hund.
  • #1   21. feb 2014 Man lader være med at løbe!!! Kommer der en fremmed hund stormende mod en, bliver man roligt stående og undgår øjenkontakt og ignorerer den. En hund der angriber en person der hverken kan forveksles med flygtende bytte eller truende fjende findes næppe blandt menigmands hunde.

  • Lasse Ø
    Lasse Ø Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #2   21. feb 2014 Jeg kunne aldrig drømme om at løbe! En hund kan vel løbe ca dobbelt så hurtigt afhængig af race. Men tænker selv at slå luften ud af den ved at sparke den i maven. Det har jeg dog hørt at de kan dø af, hvilket jeg ikke har interesse i. Men jeg tænker lige så meget på, når den nu først sidder fast i min arm. Jeg ville simpelthen ikke vide hvad jeg skulle gøre ud over at kæmpe for ikke at komme ned og ligge!

  • #3   21. feb 2014 Hvis du står stille, er sandsynligheden for at blive bidt yderst minimal, og hvis den endelig skulle bide, ville det højest sandsynligt være et "hurtigt" bid, altså vil den slippe hurtigt igen.

    Skulle man, Gud forbyde det, blive sån rigtig rigtig overfaldet af en hund, så vil et veltilrettelagt spark eller slag for det meste få hunden til at stoppe...


  • #4   21. feb 2014 Hvad gør du, når du blir jagtet? Og hvordan forstås jagtet? Er det blottede tænder, knurren osv?

  • #5   21. feb 2014 Tror det kommer meget an på hvem man er. Personligt ville jeg tage jakken af og snurre den om armen, Så hvis hunden beslutter sig for at angribe har jeg et sted den kan bide uden jeg kommer for alvor til skade.

    Har dog aldrig endnu (heldigvis) mødt en hund der angriber et mennesker der står stille.


  • #7   21. feb 2014 De gange jeg er blevet "angrebet" af løsgående hunde, har det kostet bukser og jakke en tur i vaskemaskinen, for at få poteaftryk støbt i jord af.

    No big deal.

    Menigmands hunde, er jeg ikke bange bange for - man kan som regel lure signalerne på afstand. Og heldigvis i 99,9% af tilfældene vil vuffi jo bare hilse og snakke lidt.

    Så det gør vi så smiley

    (Og tilgiver selvfølgeligt altid den undskyldende ejer)

    smiley


  • #8   21. feb 2014 Jeg tror det drejer sig om at du (Lasse ) skal have noget håndgribeligt, der gør at du føler dig mere sikker / beskyttet.
    Risikoen for at blive bidt af en hund når man går tur er meget meget lille... især hvis man står stille og ikke tager kontakt til hunden.
    Jeg mener man kan få sådan nogle "fodboldstågehorn" i lommestørrelse.
    Hvis man føler sig truet af en løs hund kan lyden fra sådan et tågehorn nok få hunden til at smutte igen.

    Jeg tænker at det at have sådan en i lommen vil give dig en vis tryghed Lasse.
    Det er selvfølgelig ikke noget man skal fyre af i hovedet på alle hunde der nærmer sig,


  • #9   21. feb 2014 Jeg har engang haft en stor rottweiler der kom drønende imod mig med blottede tænder mens den gøede og larmede. Jeg skyndt mig at putte hænderne i lommen (så armene ikke hang og flagrede) og gik roligt videre mens jeg kiggede ligeud og totalt ignorerede hunden. Den hoppede og dansede ved siden af mig mens den prøvede at gøre opmærksom på sig selv, men til sidst opgav den heldigvis. Men det var nu kun udenpå jeg var rolig smiley

  • #10   21. feb 2014 Hæhæ

    Min nabo (84 år) har en søn, der ofte er inde hos ham. Hans søn har en Rottweiler og jeg må sige, at det er en race, jeg har meget stor respekt for - mest pga dens udseende. Min nabo har også høns, så det er oplagt, at jeg kører vores græs ned til hønsene, når jeg har været igang med plæneklipperen. Til det formål benyttes selvfølgelig en trillebør.

    I sommers var naboens sønnike incl. vuffi på besøg. Jeg havde ikke set det, så jeg trissede gladeligt med min trillebør ind på hans matrikel og styrede ned mod hønsehuset.

    SÅ kom vuffi (han hedder Orla) tordnende, og med fuld hals. Jeg har snakket med hunden et par gange, så jeg slog koldt vand i blodet og fortsatte mod hønsehuset.

    Orla kom hurtigt op på siden af mig, og gøede stadig i vilden sky. Jeg ignorerede ham. Så holdt han endelig op med at gø.

    Og begyndte sgu at skubbe til mit venstre ben med sit hovede...og det blev han ved med, til jeg næsten fik styret trillebøren ind i kartoffelbedet.

    Så måtte jeg sætte mit forehavende på pause - og snakke med Orla og blive godt oversavlet på arme og hænder. Men det hører med.

    Men Rottweilere (uanset det ER venlige hunde), har jeg aldrig følt mig 100% tryg ved, medmindre ejer er lige indenfor rækkevidde.


  • Lasse Ø
    Lasse Ø Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #12   23. feb 2014 Jeg takker meget for jeres beroligende råd. De gange jeg er blevet jagtet, har det været på min racer cykel hvor jeg har kunne få farten op på 50-60 stykker med det adrenalin kick det giver at en hund sætter efter én, så der har de opgivet jagten da de jo i forvejen havde nogle meter de skulle have indhentet. Jeg kommer fra jylland, men bor i hovedstadsområdet nu, så dengang cyklede jeg ofte på landet hvor hundene på gårdene gik løs, og folk luftede hunde løst på markerne. I et enkelt tilfælde kunne jeg dog ikke komme forbi, hvor jeg så blev nødt til at ringe til politiet, det havde de ikke tid til. Det var midt på dagen, så jeg havde ikke rigtig nogen jeg kunne få til at hente mig (i bil), så til sidst måtte jeg bede om hjælp hos en jeg knap nok kendte (lidt akavet). Men hjem kom jeg. Den store skræk for hunde ærger mig grænseløst, for jeg elsker hunde! I hvertfald dem som jeg kender på forhånd smiley

    Ejer af den bedste border collie>> Jeg er ikke 100 på om du er ironisk, men jeg giver dig ret smiley


  • Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #15   23. feb 2014 Den har jeg også hørt Varhond.. smiley Men ellers kan den også fanges i bagbenene og holdes der mens man ellers danser rundt.

  • #16   24. feb 2014 Vark... Tror ikke det er specielt nemt at stikke en finger i røven på 35 kg hund, der har plantet 42 tænder i armen på dig....

    Lasse. Når du kommer på cykel har du fart på. Fart kan tænde både jagt og hyrde instinkt hos hunde.
    Ofte vil det få hunden i ro hvis man stiger af cyklen og står stille... Og det kan jeg godt forstå man ikke har lyst til hvis man er lidt bange og føler sig jagtet.


Kommentér på:
Hvis man bliver angrebet af en hund.

Annonce