{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Hvis man bliver syg? -Arbejdsregler {{forumTopicSubject}}

Er der nogle regler for, hvad man skal gøre hvis man bliver syg, og ikke kan arbejde.. Jeg arbejder hos guldbageren i Vejgaard, og SKAL arbejde lige meget om syg eller der sker dødsfald blandt familie og venner. Begge ting er prøvet, og der var ingen forståelse fra chefen- jeg måtte selv finde en afløser, og var det ikk muligt SKULLE jeg møde... Er der nogle der ved om der er nogle regler de før det... for vi har alle tænkt os at snakke med chefen og sige at det må være hendes problem eftersom hun er daglig leder...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis man bliver syg? -Arbejdsregler
  • #1   18. jan 2008 * regler de skal følge
    lige en lille tastefejl - typisk


  • #2   18. jan 2008 Du kan få hjælp hos din fagforening....

  • #3   18. jan 2008 Hvor mange timer er du ansat på? Har du en kontrakt?

  • #4   18. jan 2008 Er du syg, så er du syg......Og så vidt jeg ved er der regler om fri ved nærmeste slægtnings dødsfald OG begravelse.Fat i fagforeningen....

  • #5   18. jan 2008 okay så det er individuelt.. for det er hos en egens fagforening. tænkte at det kunne være at der var nogle regler fordi Guldbageren er kæde.. ligesom der er regler om mindsteløn..

  • #6   18. jan 2008 jeg vil også mene at du skal henvende dig til din fagforening for at høre om det kan passe eller også kan du snakke med din tillidsm/k om det de er også inde i reglerne

  • #7   18. jan 2008 Er man syg (og melder det rettidigt) så må arbejdsgiveren i princippet ikke engang spørge til hvad du fejler, og da slet ikke tvinge dig på arbejde.

    Ved dødsfald i familien har du krav på at få fri til bl.a. begravelse ov.

    Så jeg ville få fat i fagforeningn snarest


  • #8   18. jan 2008 Er du i en fagforening, så ring til dem. Hvis du ikke er så meld dig ind. Han kan fyre dig hvis du er syg i mange små omgange eller over lang tid.
    Sig til din bos. At jeg son kunde ville blive ret sur, hvis der stod enb dødsyg person og bredte smitten videre til mig som kunde.
    Så kan han overveje den.


  • #9   18. jan 2008 jeg har kun været syg 2 gange - altså til 2 vagter i det år jeg har arbejdet der, og der har jeg mødt op... men det er alle de ansatte der har problemer, og vi synes ikke det kan være rigtigt.. derfor ville vi snakke med hende, og det kunne være fedt at have nogle regler i baghånden, som hun ku se NÅR hun protesterer...

  • #10   18. jan 2008 Iwe. Fagforening.

  • #11   18. jan 2008 Iwe -så må i gå sammen om det, og så snak med faforeningen. Tvivler på at jeres chef vil lytte tl jer hvis han virkelig er sådan, men fagforeningen kan han jo blive nødt til at lytte til.

  • #12   18. jan 2008 Ja det er mega klamt.. der er da ikke noget værre... vi rører jo ved brød, boller og rundstykker med klør fem.. og vi har ikke mulighed for at vaske hænder hele tiden..


  • #13   18. jan 2008 Selvfølgelig er der regler.
    Din arbejdsgiver er helt forkert på den.
    Selvfølgelig kan du blive syg, sygdom meldes til arbejdsgiver pr telefon, og det er arbejdsgivers/ Daglig leders "opgave" at skaffe afløser.
    Ved dødsfald i nærmeste familie gives der fri til begravelse.
    De problemer du beskriver er ofte fremme på flere mindre arbejdspladser.
    Håber du er i fagforening, de er en god støtte under sådanne sager ;0)


Kommentér på:
Hvis man bliver syg? -Arbejdsregler

Annonce