{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Bearded Collie - brainstorm {{forumTopicSubject}}

Da jeg var barn, havde mine forældre nogle gode venner hvis nabo havde en skøn Bearded. Han havde det skønneste glade, aktive og imødekommende sind. Må indrømme at denne Sebastian, aldrig helt har forladt mit hjerte og selv om jeg ikke står og skal skifte race nu, er jeg nysgerrig:-)
Hvad skal man være OBS på og er det overhovedet muligt at finde en god Bearded i Danmark?? Det er jo ikke en antalsmæssigt imponerende race.

Håber der er nogle der kender lidt til racen:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bearded Collie - brainstorm
  • #1   7. mar 2014 Uhh ja, det er også en race der tiltaler mig. Hvis jeg engang blev fan af alt det pelspleje der er med den race..

• #2   7. mar 2014 Skal heller ikke gøre mig klog på racen på det plan, men jeg har samme opfattelse af dem som du, har haft fornøjelsen af at passe et par stykker, og det var dage med et stort smil på læben fra morgen til aften (undtagen da den ene havde tynd mave.. uhh møgpels) men min erfaring er også en glad og fjollet lærenem hund, der bare elsker at være med hvor der sker noget, uden at være hypede.

• #3   7. mar 2014 Pelsplejen skræmmer mig langtfra:-) Har jo i forvejen trimmehunde som har langt skørt;-)
    Dejligt at høre at det ikke kun er min barndoms ven som havde det temperament. Jeg er ikke til hyrdehunde normalt, men synes bare at en Beardie er lidt mere udadvendt smiley

• #4   7. mar 2014 Har kun haft en på mine hold. Helt fantastisk sød hund som meget gerne ville arbejde. Kort sagt kæmpe charmetrold.

Eneste negativt der var omkring ham var at han havde en tendens til at gø meget, ved ikke om det dog er gældene for hele racen.

• #5   7. mar 2014 Tak Henrik. Tror det er generelt at munden sidder lidt løst på hyrdehunde;-) Hvordan var den sammen med andre hunde?

• #9   8. mar 2014 Isabelle: nej nej, beardien har mere glat hår, er mindre også, sidder med telefonen, så kan ikke smide billeder, men der er en pæn forskel på de to

• #12   8. mar 2014 Arhh synes nu ikke de kan forveksles de to racer..

• #13   10. mar 2014 Tak tak!!
    Nej de ligner slet ikke hinanden af udseende synes jeg. OES er sådan lidt fluffy og Beardien er som en forvokset tibetansk terrier eller sådan noget. Den minder lidt om Sprocket i Fragglerne hvis nogle kan huske den;-)

Det glæder mig at det er den generelle (af den begrænsede folkemængde som har responderet;-)) opfattelse at det er en imødekommende hund som generelt er gode sammen med andre. Er jo vant til terriers, som oftest er sig selv nærmest og som har en helvedes pelspleje;-)

• #14   10. mar 2014 Beardien har også en hel del pelspleje.. Og slæber rigtigt meget skudt med ind i pels guirlanderne smiley havde det ikke været for pelsen, ville det bestemt være en hund for mig smiley

• #15   10. mar 2014 Vores fælder ikke, men vi er ikke et sekund i tvivl om hvornår efteråret sætter ind. Bladende dækker nemt stuegulvet:-) Vores Sealyer har jo skørt til gulvet og det er alt fra blade, over birkegrene til det der er værre:-( Så der skal mere til at skræmme mig:-)

• #16   10. mar 2014 hehe.. det var mere til almen info, nogle bliver overraskede over HVOR meget der kan gemme sig i en hundepels smiley

• #17   10. mar 2014 Her i nabolaget er der en mand der har to. Og jeg kan kun være enig i at det virker som en skøn race. De to er virkelig glade, venlige og skønne hunde.

Sigurt hader dem af et godt hjerte, måske kan han ikke lide at han ikke kan se deres øjne. Eller også er han bare sær....

• #18   11. mar 2014 Anne Julie se jeg tror at du har fat i noget af det rigtige. Jeg fletter en pandelok på mine hunde når de ikke udstilles. Selvfølgelig kan de se, men de ser klart bedre og kommunikerer bedre med øjnene fri. Dette ikke mindst fordi mundvige kan være svære at se med alt det skæg;-)

Kommentér på:
Bearded Collie - brainstorm

Annonce