{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cairn terrier
  • #2   15. mar 2014 Man klipper kun en ruhåret hund hvis man vil ødelægge deres pelsstruktur...

  • #3   15. mar 2014 Hvad mener du med "lag på kroppen" ?

  • #5   15. mar 2014 Det er sørme svært at forklare på skrift, og især når man ikke står med den pågældende hund foran sig, de er meget forskellige.
    Det bedste er hvis du melder dig til et trimmekursus, fx arrangerer terrierklubben kursus ind i mellem.
    så lærer du det fra bunden af. Eller måske søge efter en der vil lære dig det privat?
    Det er klart nemmest med en Cairn der har en god pels i forvejen, altså dobbelt lag pels, når det skal læres.
    jeg har en af hver, en blødpelset med et sparsomt dobbeltlag (3 dobbelt når underulden tælles med), hun er svær at trimme, og en med prima pels, lige at gå til, han er en fornøjelse at trimme.
    men jeg trimmer nu ikke selv mere, betaler mig fra det.


  • #6   15. mar 2014 http://www.lachleen.dk/2003/trim.htm

    Det er jo desværre noget, man hører oftere og oftere om cairn og westier, at de "ikke kan trimmes". Om det vitterligt er sandt eller ej er jo i virkeligheden ligegyldigt - for enten kan de, men ejer vil ikke bruge tiden/pengene på at lære det og ødelægger derfor pelsen med klipning, eller også kan pelsen vitterligt ikke trimmes, og ejer vælger derfor at ødelægge pelsen yderligere (en dårlig pels kan som regel trimmes bedre og altså redes, men klipper man den én gang, er den ødelagt på en hel anden måde end en iforvejen god pels) ved at klippe.. Men resultatet er det samme.
    Det er da synd for to ellers rigtig fine racer, at de åbenbart avles hen imod nogle rigtig dårlige pelse...


  • #7   15. mar 2014 A-S; jeg synes også man ser flere flere af de to nævnte racer med dårlige pelse, bløde og "flade", det er rigtigt synd.
    men en god trim over nogle gange kan gøre underværker.


  • #8   15. mar 2014 Jeg har selv haft en aussie, der var blevet klippet i de 5 år den første ejer havde hende. Hun havde en blød pels, der filtrede for et godt ord... i hendes tilfælde var det for sent at trimme....

    Derfor har jeg været meget obs på at få Lukas pels ordnet på den rigtige måde... for den gang fimsepels Emma havde var hverken køn eller nem at holde..


  • #10   16. mar 2014 Mikala: Ro på, hvorfor føler du dig angrebet? Du gør da sikkert det der er bedst for dine hunde, ikke? Jeg kender ikke dine hunde, det gør du, så hvorfor tage det så nært?

    Jeg skriver generelt; "'Man' hører oftere og oftere..." og "Det er da synd for to ellers rigtig fine racer, at de åbenbart avles hen imod nogle rigtig dårlige pelse..." generalisering all over! Og endda uden nogen saglig og faglig viden bag, derfor "åbenbart".

    Chillax smiley


  • #12   16. mar 2014 OK! Godt godt! Jeg ELSKER god stemning, så godt du ikke følte dig truffet smiley

    Men jeg er egentlig enig med dig i, at man skal arbejde udfra hvad, man har. Hvis din hund har været trimmet i 5 år, og det ikke fungerede, jamen så stop da smiley
    På den anden side skal man bare heller ikke starte med "det er synd!" For mange pelse kan redes af gode trimmere smiley Jeg vil så også sige, at mange oplever at pelsen bliver sværere at trimme, når hunden bliver ældre, fordi hormonændringen gør, at pelsen kan "sætte sig fast", og disse klippes selvfølgelig! Det er rimelig standard i min race, at hundene klippes, fra de er ca. 10 år, nogle før nogle senere..


Kommentér på:
Cairn terrier

Annonce