Min hund er blevet ovre faldet Min hund er blevet ovre faldet
Er i chok lige nu , og kan ikke stoppe med at græde så bær ovre med mig , med min formulering. er ude og gå med min hund Simba , som er en lille chi blanding på 9 måneder, der kommer så en mand gående med en schæfer hund, vi er et langt stykke fra hinanden.
, jeg spørg som jeg altid gør , før jeg hilser på en hund , men da den er stor spørg jeg sådan her, kan den med små hunde, ja svare manden , med et grin på , og jeg siger så det vigtigt for mig at vide om den ka blive agressiv eller voldsom, og han siger nej da , med et kæmpe smil på, jeg lader simba snuse til schæferens snude,simba siger Hej med vender sig så om for gider kun sige Hej og så ville simba videre, da simba gør det støder
schæferen hovedet hårdt op i simba så han bliver løftet voldsomt , simba piv er op, det var også voldsomt, jeg reagere med det samme med at hive simba væk med ejer trækker ikke sin hund tilbage lader den gå frem og står og griner , og står i lang snor stadig , og lader hunden sno sig alt rundt om mig, mens den knurre og gø er og bider ud efter simba , jeg ka ikke komme væk ,
med ejer af den anden hund kunne slippe snoren og gribe fast i Halsbåndet og trække hunden væk , tværtimod lader han hunden trække hen mod simba , i stedet for at trække dem tilbage , griner mens den prøver at flå simba , jeg får grebet fast i schæferens halsbånd , og har simba der sidder halvt inde i den anden hunds mund, er sikker på den har bidt igennem , prøver med alle min kræfter samtidig med jeg prøver at trække i snoren for at få simba den anden vej, støder mit knæ mod schæferens mund og hiver den væk i hals båndet, og går ind foran og hiver simba ud af munden på den
, har aldrig mærket simba ryste så meget samtidig med den knurre , mit krop ryster stadig, ejeren kunne dårligt holde den da fik simba væk , den knurret og sprang op i luften efter simba , prøver bare hurtigt at komme væk . For rystende kun sagt , til den anden ejer , du sag god for den kunne hilse på min hund. han siger grinene
og kigger smilende på sin hund der stadig er helt sindsyg, det har han aldrig gjort før. ejer så "normal " ud pæn i tøjet, osv ca 25 30år. og som han grinte under alt det der skete med simba,og ikke træk sin hund tilbage, affæren fra ham . Var tydeligt han var totalt syg i bolden, og så støder jeg lige ind i ham , og med en hund der er lige så syg som ham. Sikker på den har markeret . men ikke bidt igennem. har ikke kunne finde noget.
men nu sidder jeg med en vrede som ikke kan beskrives, at han stod og grinte af hans hund var ved at æde min , og så ud som om han nød det. vis ikke at det der skete var kommet så meget bag på mig, så havde jeg svinet ejer til. nu sidder jeg og er ked og rasende, bange for at alt det som jeg har gjort for simba bla ikke skulle frygte store hunde , bare er ødelagt nu? Og at jeg aldrig nu tør stole på hvad en ejer siger til mig. og at den hund vil klart bide en anden lille hund, når ejer jo også syntes det fedt . Og bare siger til andre hunde ejere den godt ka hilse. ved jeg ser ham igen, for set ham mange gange på afstand . og føler jeg må af med noget til ham? Hvad ville i gøre ?
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
Og så helt generelt: Hold nu op med alt det hilseri på alle hunde I passerer, hvis I ikke kender dem eller er trænet i at læse hundesprog.
Håber ikke, der er sket noget alvorligt med din lille hund.
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 959
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Legeaftaler planlægges. ingen unødige knubs.
Håber søde simba kommer sig fra chokket
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
Jeg håber Simba kommer sig igen....
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.909
Ham manden var sku skut i låget han skulle have sådan en overhaling så man skulle tro det var løgn
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.006
Ejeren kan da ikke være helt rask!
Og også alle jer andres historier.
Jeg er 99,99% på at Sally ikke kunne finde på noget. Men skulle uheldet være ude havde jeg da for ALT i verden handlet!
Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på hunde psykologi, men jeg ville så vidt muligt lade være med ynke ham, for ikke at forstærke episoden.
Og heller ikke ynke ham næste gang han skal forbi stor hund.
Forleden mødte jeg en dame med en mindre hund, som gik en kæmpe bue uden om fordi hendes hund var bange grundet tidligere overfald, men det tog hunden under 5min at acceptere Sally fuldstændigt
dec 2013
dec 2013
dec 2013
dec 2013
dec 2013
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
Igen og igen ser vi folk skrive om hvor vigtig det er at en hund skal kunne hilse,lege og være sammen med alt og alle. Så sker der et uheld og så er der noget galt med den hund der overfalder. Folk forstår ikke at alle hunde er som deres Tulle og så længe folk falder for det vrøvl vil det gå galt.
Det hjælper ikke på det at flere træning pladser giver den samme tale. Her skal hunde ikke trænes men tvinges til at være sammen med alt og alle hvad enten de vil eller ej. Her har vi så de første ødelagte hunde og flere følger efter.
sep 2013
Man må observere hvordan den anden ejer takler hilse seancen. Sørg for at hundende er i ud strukket snor når de hilser. Langt de fleste store hunde ville ikke gøre en lille hund fortræd.
Og som nogen af de andre også nævner, så lyder det ikke til at schæferen virkelig ville noget ondt. Ellers ville din hund have tydelige skader.
Jeg går løs med Sally, hun stopper altid op og afventer mig om hun må hilse når vi møder andre hunde på gaden. Og hvis det er en fremmed hund kommer hun i snor og får kun lov at hilse i strækt snor ved første hilsen, så snuderne kun lige kan nå hinanden. Så er jeg sikker på at jeg kan hive hende væk med det samme, hvis et uheld er ude.
Jeg har lært noget af dit oplæg og din oplevelse. Jeg møder dagligt folk med små hunde der vender 180grader på hælene når de ser os, endda en del der samler dem op.
Jeg har sgu egentlig altid syntes at de er lidt åndsvage, og syntes det er synd hundende ikke får lov at hilse, særligt hvis det er små hunde der gør voldsomt.
Men jeg kan selvfølgelig godt se frygten for en sådan oplevelse.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
dec 2013
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
sep 2013
Det kan du have ret i Bodil, vi hilser langt fra heller ikke på alle, men jeg synes også det er synd for hunde der aldrig får lov at hilse, kun med legeaftaler en gang om ugen med de samme 2-3 hunde. Vi kommer på en hundeprut og der er masser af socialt samvær, og det er kun hunde med sociale kompetencer der kommer der - næsten.
sep 2013
http://www.youtube.com/watch?v=9mqtFOLSwck
dec 2013
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Hun lære nok en dag at alle de hunde vi møder på vores gå-ture IKKE er nye legekammerater
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.318
Jeg er desværre sikker på du ville have haft en tilsvarende oplevelse, hvis vi havde mødt hinanden med hundene.. Ronja er hamrende sund i hendes omgang med andre hunde, men hun er en steriliseret dame på fem år og gider ikke noget pis med unge hanner, så det får de lige at vide ved en "snap-snap"-markering ved siden af hovedet, de forstår (som regel) fint og derefter leges der.
Ud fra hvad du selv skriver, lyder det for mig, som en ung schæfer, som gerne ville lege, ellers tænker jeg der ville have været en del flere huller i din hund.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Min Afrodithe får kun lov til at hilse på hunde som jeg kender og stoler på og som hun kender og er tryg ved..
Men fy føj, sådanne tråde vækker grimme minder..
Jeg måtte desværre sige farvel til min Kato for lidt over 4 mdr siden.. Han var blevet smadret psykisk pga. 4 overfald af 3 forskellige hunde på under 12 mdr.. 2 af gangene var med UNDER 12 timers mellemrum.. Alle 3 hunde lever (desværre) stadig i bedste velgående og den ene bliver endda brugt i avl selvom at min Kato ikke er den eneste hund som den har overfaldet..
2 af overfaldene (det første og det sidste) skete på gå ture, hvor folk ikke holdt øje med deres hunde som de havde gående i Flexi-Liner.. Og de 2 andre overfald (nr. 2 og 3 med under 12 timer imellem) skete fordi at hundene løb ud af deres haver (en var indhegnet, den anden var ikke) og fløj lige i flæsket på Kato..
Kato var altid i fast line og sele..
Kato fik IKKE lov til at hilse på andre hunde, da han ikke kunne lide andre hunde end dem vi har i familien..
Jeg håber at Simba kommer over det..
sep 2013
Selvom jeg er enig med dig i at det nok ikke var et desideret overfald, så er det stadig forkasteligt at ejeren ikke reagere på den andens ejer tydelige bekymringer!
På slutningen af vores løbetur i dag, stødte vi ind i en mindre hund. Jeg har dog ikke snor med på min løbetur, men vi fik hilst på alligevel, og fik filmet det - så det er altså absolut ikke alle større hunde der er bidske banditter :o)
http://www.youtube.com/watch?v=ZdH9pTnKvXU
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 180
Fisken, er det forøverigt dig og Simba, som mig og Sally (10 mdr. rød eurasier med sort maske) mødte i Fælledparken for nogle uger siden?
Har du og Simba har lyst til at mødes med en venlig mellemstor hund, som er meget glad for små hunde, siger du bare til! Sally er i hvert fald meget rolig og mild med andre hunde.
dec 2013
sep 2013
Jeg kan nu forstå hvorfor nogen "flygter" når jeg kommer gående med min store og farlige hund
sep 2013
@Inger - Ja hun er yderst fornuftig, hun kan selvfølge også klart sige fra hvis hun ikke gider snakke, og det kan lyde voldsomt når det kommer fra semi-rottweiler lunger
sep 2013
Men jeg tror mere man skal forholde sig til at kommer til at foregå ordenligt og sikkert hvis det skulle gå galt. Man skal begge kunne trække sine hunde til sig i løbet af et split sekund.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.795
sep 2008
sep 2008
Der er ikke den mindste smule aggressivt i min Aftodithe på 5,9 kg.. Kun liv og glade dage..
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
dec 2010
Følger: 88 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 915
det er en grim opleveses puha . .
her den anden dag var jeg uden og gå med puk så var vi uden
ved en mark . og jeg sad ned på græsse og kigger efter puk hun løb
bare rundt som hun altid gør . men lige ud af det blå hører jeg en dame
håbe høj pas på . og med det sammen så kommer en stor grand danois
hund og inde jeg når og står op så løb den lige ind i ryggen med et stor
slag . tror jeg var blive ramt af sten . jeg bliv ked af det , og tænkt bare
okay hun vil nok hjælpe mig op . men næh nej hun gik bare vindre og
så slog hun puk i hovedet . jeg bliv så sur og sagde til hende hvis du ikke
tag og fucker af ud så skal jeg fanden smide dig af lort til . så løb hun bare
væk . puk var så okay . ingen sår heller mærker .intet men så ringer jeg efter
min mor og far så kom de der ned og kigger rundt og kunne ikke se hende damen
. så kom jeg hjem så sagde jeg til min mor jeg har ondt i ryggen så kigger hun
på min ryg . og der var blød . så måtte tag på skadestue og det var så noget
over flade sår men ikke skulle syns. de skulle bare vasker rent og så fik jeg noget
smertestillid . men fuck jeg gik ned og græd bare
Min hund er blevet ovre faldet