1.713 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Min hund er blevet ovre faldet Min hund er blevet ovre faldet

Er i chok lige nu , og kan ikke stoppe med at græde så bær ovre med mig , med min formulering. er ude og gå med min hund Simba , som er en lille chi blanding på 9 måneder, der kommer så en mand gående med en schæfer hund, vi er et langt stykke fra hinanden.

, jeg spørg som jeg altid gør , før jeg hilser på en hund , men da den er stor spørg jeg sådan her, kan den med små hunde, ja svare manden , med et grin på , og jeg siger så det vigtigt for mig at vide om den ka blive agressiv eller voldsom, og han siger nej da , med et kæmpe smil på, jeg lader simba snuse til schæferens snude,simba siger Hej med vender sig så om for gider kun sige Hej og så ville simba videre, da simba gør det støder
schæferen hovedet hårdt op i simba så han bliver løftet voldsomt , simba piv er op, det var også voldsomt, jeg reagere med det samme med at hive simba væk med ejer trækker ikke sin hund tilbage lader den gå frem og står og griner , og står i lang snor stadig , og lader hunden sno sig alt rundt om mig, mens den knurre og gø er og bider ud efter simba , jeg ka ikke komme væk ,

med ejer af den anden hund kunne slippe snoren og gribe fast i Halsbåndet og trække hunden væk , tværtimod lader han hunden trække hen mod simba , i stedet for at trække dem tilbage , griner mens den prøver at flå simba , jeg får grebet fast i schæferens halsbånd , og har simba der sidder halvt inde i den anden hunds mund, er sikker på den har bidt igennem , prøver med alle min kræfter samtidig med jeg prøver at trække i snoren for at få simba den anden vej, støder mit knæ mod schæferens mund og hiver den væk i hals båndet, og går ind foran og hiver simba ud af munden på den

, har aldrig mærket simba ryste så meget samtidig med den knurre , mit krop ryster stadig, ejeren kunne dårligt holde den da fik simba væk , den knurret og sprang op i luften efter simba , prøver bare hurtigt at komme væk . For rystende kun sagt , til den anden ejer , du sag god for den kunne hilse på min hund. han siger grinene
og kigger smilende på sin hund der stadig er helt sindsyg, det har han aldrig gjort før. ejer så "normal " ud pæn i tøjet, osv ca 25 30år. og som han grinte under alt det der skete med simba,og ikke træk sin hund tilbage, affæren fra ham . Var tydeligt han var totalt syg i bolden, og så støder jeg lige ind i ham , og med en hund der er lige så syg som ham. Sikker på den har markeret . men ikke bidt igennem. har ikke kunne finde noget.

men nu sidder jeg med en vrede som ikke kan beskrives, at han stod og grinte af hans hund var ved at æde min , og så ud som om han nød det. vis ikke at det der skete var kommet så meget bag på mig, så havde jeg svinet ejer til. nu sidder jeg og er ked og rasende, bange for at alt det som jeg har gjort for simba bla ikke skulle frygte store hunde , bare er ødelagt nu? Og at jeg aldrig nu tør stole på hvad en ejer siger til mig. og at den hund vil klart bide en anden lille hund, når ejer jo også syntes det fedt . Og bare siger til andre hunde ejere den godt ka hilse. ved jeg ser ham igen, for set ham mange gange på afstand . og føler jeg må af med noget til ham? Hvad ville i gøre ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er blevet ovre faldet
  • #3   16. mar 2014 Træls oplevelse, men jeg tvivler på, at schæferhunden ville Simba noget alvorligt, for så havde han nok været flået.

Og så helt generelt: Hold nu op med alt det hilseri på alle hunde I passerer, hvis I ikke kender dem eller er trænet i at læse hundesprog.

Håber ikke, der er sket noget alvorligt med din lille hund.

• #4   16. mar 2014 Cecilie P tusind tak for dit søde svar, og Cyber kram . Og det er et rigtigt godt råd , evt prøve at vinde tilliden tilbage langsomt igen ved hjælp , fra en anden ejer med større hund . Ved lige hvilken en det skal være, vis jeg møder vedkommende snart igen , det en mand med en lap hund, som simba har hygget sig med mange gange, og god heden selv . Føler sådan en dårlig samvittighed ovre for min hund , at jeg burde have vist bedre. Og ikke stolet på hvad ejer sag . Men så ville simba jo aldrig kunne hilse på nogen hunde, vis jeg har den indstilling. suk

• #6   16. mar 2014 Derfor får Dana aldrig lov til at hilse på de hunde vi møder.

Legeaftaler planlægges. ingen unødige knubs.

Håber søde simba kommer sig fra chokket smiley

• #8   16. mar 2014 Netop den grund til at Luka ikke hilser på andre end han kender.... at jeg så af alle de uvidende hilsetumper i kvarteret bliver kaldt en led og ond hundeejer, det må jeg så tage med....

Jeg håber Simba kommer sig igen....

• #10   16. mar 2014 nej hvor forfærdelig forstår du har det skidt Ja jeg ved ikke hvad jeg ville have gjort hvis det var mig Jeg vil gerne indrømme jeg er skide bange for at møde store hunde og så min lille hund hun fare bare frem mod dem og lyder hissig Nej hils aldrig på store hunde mere Jeg tør heller ikke jeg føler virkelig med dig
    Ham manden var sku skut i låget han skulle have sådan en overhaling så man skulle tro det var løgn smiley

• #11   16. mar 2014 Hold nu op en skræk historie når man har en lille hund.
    Ejeren kan da ikke være helt rask!
    Og også alle jer andres historier.
    Jeg er 99,99% på at Sally ikke kunne finde på noget. Men skulle uheldet være ude havde jeg da for ALT i verden handlet!

Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på hunde psykologi, men jeg ville så vidt muligt lade være med ynke ham, for ikke at forstærke episoden.
    Og heller ikke ynke ham næste gang han skal forbi stor hund.

Forleden mødte jeg en dame med en mindre hund, som gik en kæmpe bue uden om fordi hendes hund var bange grundet tidligere overfald, men det tog hunden under 5min at acceptere Sally fuldstændigt

• #12   16. mar 2014 FRU H hvor jeg ked af at høre din hund har haft disse oplevelser smiley og at man støder ind i hunde ejere , som er forskruede. Simba vil hilse på alle hunde vi møder og trækker ovre i mod hunden . og var begyndt på at den ikke får lov hver gang. ville ønske det havde været i dag. Bliver svært for Simba at forstå det er slut med at hilse på fremmed hunde. men tør ikke tag chancen.

• #14   16. mar 2014 Ejer af den dejligste border collie sikke et svin du mødte med din hvalp smiley kan grumme tæer , ovre at der er alle disse sindssyge hunde ejere. Og der rejser hårene sig på mig, er at de bare som min og din oplevelse , at ejer bare står og nyder at hans hund skræmmer livet , af vores hvalpe , det så sygt , som noget kan være. og står og smiler og griner. jeg er ikke voldelig anlagt , men i dag med denne ejer , ville jeg gerne give en omgang tæsk. Undskyld med sådan har jeg det smiley og det hiver i mig med at jeg må af med noget til ejer. Da jeg gik i chok. og bare måtte få simba væk . ligner slet ikke mig At blive mundlam . Ved jeg ikke for noget ud af at stå og svin ejer til. men tror ikke jeg kan lade vær når ser ham igen. Hvad ville du have gjort i mit sted, vis du var i mine sko , og mødte ejer igen?

• #16   16. mar 2014 Johnny J ja den ejer var helt væk. og så jo så "normal" ud. og når hans hund angriber med det samme på den måde, så må ejer da vide den kan finde på det. nægter at tro det kan være første gang det sker? Og han syntes jo det var sjovt . og det er der hvor jeg for lyst til at slå ham. kan du følge mig? Glad for at høre din hund er velopdragen smiley den ser også skøn ud smiley

• #17   16. mar 2014 Inger N tak for dit søde svar smiley og han skulle sættes på plads skulle han smiley

• #18   16. mar 2014 Fru H har også oplevet det med løse hunde , folk ikke har styr på, og store der har faret lige i hoved på Simba . hvor han har taget det pænt, da han ikke var bange for store hunde. og elsker at hilse på alle. Men nu efter denne oplevelse, så gruer jeg for dem, der ikke ka kalde sin løse hund til sig . Det bare så øv så noget smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #19   16. mar 2014 Der er flere fordele ved ikke at have kontakt med hunde man ikke kender. For det første vil der være langt mindre uheld og for det andet,vil der aldrig være tvivl om hvis skyld det er hvis ens hund bliver overfaldet. Alene de to grunde er nok til at man skal holde sig fra hunde man ikke kender.

Igen og igen ser vi folk skrive om hvor vigtig det er at en hund skal kunne hilse,lege og være sammen med alt og alle. Så sker der et uheld og så er der noget galt med den hund der overfalder. Folk forstår ikke at alle hunde er som deres Tulle og så længe folk falder for det vrøvl vil det gå galt.

Det hjælper ikke på det at flere træning pladser giver den samme tale. Her skal hunde ikke trænes men tvinges til at være sammen med alt og alle hvad enten de vil eller ej. Her har vi så de første ødelagte hunde og flere følger efter.

• #22   17. mar 2014 Jeg synes ikke man skal male fanden på væggen, manden er jo tydeligvis ikke helt rask! Og den slags kan man jo desværre ikke forebygge sig i mod.
    Man må observere hvordan den anden ejer takler hilse seancen. Sørg for at hundende er i ud strukket snor når de hilser. Langt de fleste store hunde ville ikke gøre en lille hund fortræd.

Og som nogen af de andre også nævner, så lyder det ikke til at schæferen virkelig ville noget ondt. Ellers ville din hund have tydelige skader.

Jeg går løs med Sally, hun stopper altid op og afventer mig om hun må hilse når vi møder andre hunde på gaden. Og hvis det er en fremmed hund kommer hun i snor og får kun lov at hilse i strækt snor ved første hilsen, så snuderne kun lige kan nå hinanden. Så er jeg sikker på at jeg kan hive hende væk med det samme, hvis et uheld er ude.

Jeg har lært noget af dit oplæg og din oplevelse. Jeg møder dagligt folk med små hunde der vender 180grader på hælene når de ser os, endda en del der samler dem op.
    Jeg har sgu egentlig altid syntes at de er lidt åndsvage, og syntes det er synd hundende ikke får lov at hilse, særligt hvis det er små hunde der gør voldsomt.
    Men jeg kan selvfølgelig godt se frygten for en sådan oplevelse.

• #23   17. mar 2014 Hvorfor pokker skal alle hunde hilse?? Jeg fatter hat af sådan en tråd! På mig virker det da fuldstændig vanvittigt at gå med sin hund i snor og hilse på alt og alle! Legeaftaler laver man på forhånd med hundeejere man kender og stoler på! Hunde har ikke brug for kontakt med alle mulige og umulige fremmede hunde!

• #24   17. mar 2014 JohnnyMå jeg spørge dig Hvis du mødte mig med min lille hund Hun fare frem og virker rigtig hissig Hvordan vil en stor hun modtage det ,Jeg forstår ikke at de små hunde tør det smiley

• #25   17. mar 2014 Og nej din hund er ikke blevet overfaldet, du har ladet din hund hilse på en stører og mere voldsom hund det kunne være gået galt, det gjorde det så ikke, fordi schæferen tydeligvis ikke var agressiv, havde den været det så havde din lille hund ikke været uden skrammer!

• #26   17. mar 2014 Inger - hehe, det forstår jeg heller ikke, men tit er det jo mangel på sociale oplevelser, da den lille hund tydeligvis ikke helt har forstået at den muligvis vil være lidt længere nede i "Hunde hierarkiet" smiley . Sally går bare en stor bue uden om hvis der er nogen der gør af hende. Eller højst giver et lille "hold kæft din hystade Vov".

Det kan du have ret i Bodil, vi hilser langt fra heller ikke på alle, men jeg synes også det er synd for hunde der aldrig får lov at hilse, kun med legeaftaler en gang om ugen med de samme 2-3 hunde. Vi kommer på en hundeprut og der er masser af socialt samvær, og det er kun hunde med sociale kompetencer der kommer der - næsten.

• #27   17. mar 2014 Hvis nogen mangler en "stor" og voldsom hund at hilse på, som kun spiser små hunde som nat snack mad, så ringer i bare smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=9mqtFOLSwck

• #30   17. mar 2014 Vidion er god og hvor de leger men se den lille hund den gør lige som min snapper den store i snuden og min bider også linka i benene det er da utrolig at de store finder sig i det Min den lille fare også kun frem nården er i rem Her kommer mange hunde og der er hun jo ikke i snor men så fare hun bare lige i hovedet på dem altså i leg men forstår godt hvis det en dag giver skremmer hun er helt overgiret smiley

• #31   17. mar 2014 Dana vil frygteligt gerne hilse på alle de hunde vi møder, her er det mig der konsekvent siger NEJ.

Hun lære nok en dag at alle de hunde vi møder på vores gå-ture IKKE er nye legekammerater smiley

• #32   17. mar 2014 Rigtig træls oplevelse du har haft!

Jeg er desværre sikker på du ville have haft en tilsvarende oplevelse, hvis vi havde mødt hinanden med hundene.. Ronja er hamrende sund i hendes omgang med andre hunde, men hun er en steriliseret dame på fem år og gider ikke noget pis med unge hanner, så det får de lige at vide ved en "snap-snap"-markering ved siden af hovedet, de forstår (som regel) fint og derefter leges der.

Ud fra hvad du selv skriver, lyder det for mig, som en ung schæfer, som gerne ville lege, ellers tænker jeg der ville have været en del flere huller i din hund.

• #33   17. mar 2014 Personligt ville jeg lade være med at lade Simba hilse på alle hunde i møder..

Min Afrodithe får kun lov til at hilse på hunde som jeg kender og stoler på og som hun kender og er tryg ved..

Men fy føj, sådanne tråde vækker grimme minder..

Jeg måtte desværre sige farvel til min Kato for lidt over 4 mdr siden.. Han var blevet smadret psykisk pga. 4 overfald af 3 forskellige hunde på under 12 mdr.. 2 af gangene var med UNDER 12 timers mellemrum.. Alle 3 hunde lever (desværre) stadig i bedste velgående og den ene bliver endda brugt i avl selvom at min Kato ikke er den eneste hund som den har overfaldet..

2 af overfaldene (det første og det sidste) skete på gå ture, hvor folk ikke holdt øje med deres hunde som de havde gående i Flexi-Liner.. Og de 2 andre overfald (nr. 2 og 3 med under 12 timer imellem) skete fordi at hundene løb ud af deres haver (en var indhegnet, den anden var ikke) og fløj lige i flæsket på Kato..

Kato var altid i fast line og sele..

Kato fik IKKE lov til at hilse på andre hunde, da han ikke kunne lide andre hunde end dem vi har i familien..

Jeg håber at Simba kommer over det.. smiley

• #34   17. mar 2014 Karen - det er jo også et resultat af fornuftige sociale kompetencer. Sally gør det samme, hun kommunikere yderst tydeligt som kan lyde voldsomt, hvis hun ikke gider snakke eller humpes, men bider ALDRIG, heller ikke hvis nogen hanhunde driver den lige til grænsen. De andre hunde er aldrig i tvivl om hvor man har hende.

Selvom jeg er enig med dig i at det nok ikke var et desideret overfald, så er det stadig forkasteligt at ejeren ikke reagere på den andens ejer tydelige bekymringer!

På slutningen af vores løbetur i dag, stødte vi ind i en mindre hund. Jeg har dog ikke snor med på min løbetur, men vi fik hilst på alligevel, og fik filmet det - så det er altså absolut ikke alle større hunde der er bidske banditter :o)
    http://www.youtube.com/watch?v=ZdH9pTnKvXU

• #35   17. mar 2014 Sikke en ærgerlig historie og sikke en uansvarlig hundeejer!!. Håber Simba har mange af de gode og venlige hundeerfaringer, så han ikke tager al for stor skade af episoden..

Fisken, er det forøverigt dig og Simba, som mig og Sally (10 mdr. rød eurasier med sort maske) mødte i Fælledparken for nogle uger siden?

Har du og Simba har lyst til at mødes med en venlig mellemstor hund, som er meget glad for små hunde, siger du bare til! Sally er i hvert fald meget rolig og mild med andre hunde.

• #36   17. mar 2014 Johnny du er så en af dem der bare har styr på din dejlige hund Det er sku dejligt at se smiley

• #37   17. mar 2014 Carina - øv hvor er det trist at der er så mange små hunde der har oplevet det. Jeg troede faktisk ikke at det var så udbredt smiley
    Jeg kan nu forstå hvorfor nogen "flygter" når jeg kommer gående med min store og farlige hund smiley

• #38   17. mar 2014 @Louise - Det må åbenbart ligge til navnet smiley

@Inger - Ja hun er yderst fornuftig, hun kan selvfølge også klart sige fra hvis hun ikke gider snakke, og det kan lyde voldsomt når det kommer fra semi-rottweiler lunger smiley

• #40   17. mar 2014 Man kan nok ret hurtigt blive enige om at det er en balancegang, og det er helt sikkert også sundt ikke at få lov at hilse en gang i mellem. Men hvis man har en af de hersens små arrige hunde der gør af de store, så er det nok en sund ting at få lov at hilse på nogen store hunde som kan takle det.

Men jeg tror mere man skal forholde sig til at kommer til at foregå ordenligt og sikkert hvis det skulle gå galt. Man skal begge kunne trække sine hunde til sig i løbet af et split sekund.

• #41   17. mar 2014 Hunde skal ikke hilse i snor. Snor fratager hunde deres sprog og flugtmuligheden.

• #42   17. mar 2014 Johnny - Det vil sikkert komme som en overraskelse for dig når jeg så fortæller at de overfaldene hunde var en DSG, en Pekingeser og en Cocker..

• #44   17. mar 2014 Charlotte - Helt enig.. Og det samme gælder bestemt for små hunde !

Der er ikke den mindste smule aggressivt i min Aftodithe på 5,9 kg.. Kun liv og glade dage..

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #45   17. mar 2014 At en hund ikke kan med andre hunde er ikke et problem som sådan. Der er flere racer der ikke kan med andre hunde eller hunde af samme køn. Der er jo ikke noget galt med hunden af den grund. Problemet er jo hvis de har en ejer der ikke er på forkant med de fok der gerne vil hilse på.

• #46   25. mar 2014 alt kan sket smiley
    det er en grim opleveses puha . .

her den anden dag var jeg uden og gå med puk så var vi uden
    ved en mark . og jeg sad ned på græsse og kigger efter puk hun løb
    bare rundt som hun altid gør . men lige ud af det blå hører jeg en dame
    håbe høj pas på . og med det sammen så kommer en stor grand danois
    hund og inde jeg når og står op så løb den lige ind i ryggen med et stor
    slag . tror jeg var blive ramt af sten . jeg bliv ked af det , og tænkt bare
    okay hun vil nok hjælpe mig op . men næh nej hun gik bare vindre og
    så slog hun puk i hovedet . jeg bliv så sur og sagde til hende hvis du ikke
    tag og fucker af ud så skal jeg fanden smide dig af lort til . så løb hun bare
    væk . puk var så okay . ingen sår heller mærker .intet men så ringer jeg efter
    min mor og far så kom de der ned og kigger rundt og kunne ikke se hende damen
    . så kom jeg hjem så sagde jeg til min mor jeg har ondt i ryggen så kigger hun
    på min ryg . og der var blød . så måtte tag på skadestue og det var så noget
    over flade sår men ikke skulle syns. de skulle bare vasker rent og så fik jeg noget
    smertestillid . men fuck jeg gik ned og græd bare

Kommentér på:
Min hund er blevet ovre faldet

Annonce