1.078 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvor meget svineribben til Chihuahua? Hvor meget svineribben til Chihuahua?

Hej. Her prøver vi med lidt rå ben til Viktor, men er i tvivl omkring, hvor meget sådan en lille størrelse må få? Det er hovedsageligt for tændernes skyld.

Han vil kun have råt, hvis det er i små, mundrette bidder (altså med både ben, kød og brusk). Han vil spise kyllingelår, det har der ikke været problemer med.

Nu har vi lige prøvet med svineribben, og efter lidt overtalelse har han spist et lille stykke (når han først kommer i gang med at tygge, vil han gerne). Men har hørt at ikke alle hunde kan tåle svineben (opkast og tynd mave) og at det ellers kan give hård mave.

Så hvor meget svineribben ville i sige, at en Chihuahua kan tåle at få om ugen uden hård mave og sådan?

Håber på lidt hjælp smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget svineribben til Chihuahua?
  • #1   21. mar 2014 Mine kan ikke tåle svineben Mine får okse Men den lille af mine hunde skal altså ikke ha ret meget så får hun tynd mave Og husk det skal være rå smiley

• #2   21. mar 2014 Ja, de er rå. Vi har bare givet et lille stykke for at teste det, han skal selvfølgelig ikke have dem, hvis han slet ikke kan tåle dem. Spurgte efter lammeribben, men det havde ikke og kunne heller ikke skaffe det.. Men har de okseribben ved en rigtig slagter? Det mest 'normale' er jo svineribben..

• #3   21. mar 2014 Prøv med svine ben så får du se om den kan tåle det Ellers kan du købe okseben hos slagteren Min den lille pomspap får ca et stk på 15x3 cm mere kan hun ikke tåle smiley en gang om ugen

• #4   21. mar 2014 Vil ikke anbefale svineben - der er mange hunde, der ikke kan tåle det.
    Jeg har en dværgpinscher og en chihuahua, og se får lammeben, hjorteben og kylling. Lammeribben elsker mine, og de er rigtig gode i størrelsen.

• #5   21. mar 2014 Som sagt ved jeg godt at alle hunde ikke kan tåle det - netop derfor vi kun har forsøgt os med et lille stykke. Hvis han godt kan tåle det, er det vel ikke et problem med et lille stykke engang i mellem, eller?

Okay Inger, ja det lyder jo ikke af meget, men tror heller ikke Viktor kommer til at få mere end det smiley

CC - Lammeben og hjorteben? Kan man få det ved en almindelig slagter (især hjorteben)? Og kan de klippes over med en fjerkræssaks? smiley

• #7   21. mar 2014 Mine får ikke hverken tynd eller hård mave af svineben, de tåler dem fint . til gengæld kaster den ældste ofte lidt op ½ døgn efter hun har spist lammeben, så det er forskelligt hvad de tåler, så synes det er fint du prøver dig frem... mængden ved jeg ikke noget om til sådan en størrelse

• #8   21. mar 2014 mine tåler dem også fint. Jeg har to papilloner og jeg køber bare en pakke med to i og giver dem, de stopper selv når de er mætte smiley

• #9   21. mar 2014 Jeg giver aldrig noget med svinekød og -ben. Det er både forhandleren af mit barffoder og min dyrlæge enige om. I naturen vil en hund aldrig æde gris, så hvorfor tilbyde den det??
    Mine får kun ben fra fjerkræ/ lammeribben eller kalveribben, Kan man få ben fra vildt, elsker de det også.

• #12   21. mar 2014 "I naturen vil en hund aldrig æde gris". Hvor i alverden får man sådan noget fra? Nu lever der jo selvfølgelig ikke vilde slagtesvin og vores hunde lever sjældent som "i naturen", men f.eks. vildsvin er jo et af de vigtigste byttedyr for ulve, så det er da noget af en påstand at komme med.

Mine tåler fint gris, især de flade ribben. Prøv det da endelig, der er jo ingen grund til at male fanden på væggen, hvis det ellers er gået fint.

• #13   21. mar 2014 Mine kan godt tåle ben fra svin i de mængder jeg giver andre slags ben smiley

• #15   21. mar 2014 Jamen mange tak for alle jeres gode svar - Viktor har det da godt endnu, så håber det fortsætter sådan. Hvis ikke der sker noget, vil jeg prøve at give ham lidt igen i næste uge, for at være sikker smiley Og hvis der igen ikke sker noget, jamen så får han lidt engang i mellem.

Mht andre slags ribben, vil jeg da se om jeg kan finde noget. Det vil han jo sikkert også kunne lide smiley

• #16   21. mar 2014 Du kan købe det i et barf-center. Hvor bor du?

• #17   21. mar 2014 Bor i Nordsjælland - i Kokkedal. Kender du nogle forhandlere i området?

• #18   21. mar 2014 Mine æder svin og har ingen problemer med det.

Og jo gu fanden vil en ulv/vild hund da æde svin.

• #19   21. mar 2014 Jeg har lige bestilt vildsvin hos Natascha - håber de kan li det. Mine får desværre lidt tynd mave af svin, selvom de gerne vil ha det.
    Du kan købe mindre poser med små udskæringer hos Rigtig Hundemad:
    http://www.rigtighundemad.dk/pages/gmap.asp

• #20   21. mar 2014 Ville ikke give rå gris af risikoen for Morbus Auiezky, parasitter og mængden af urinsyre.

Om hunden ville nedlægge den i naturen, næppe, der findes ikke slagtesvin i naturen... smiley (Mine to piger synes forresten grise er de dejligste legekammerater, trods udpræget jagtinstinkt).

• #21   22. mar 2014 Grunden til at jeg ikke giver svinekød eller svineben til mine hunde er fordi min barfforhandler har et indgående kendskab til netop ulve i naturen. Hun har levet i flere år i Canada i nærheden af ulve og har studeret deres adfærd. Min dyrlæge har også studeret ulves adfærd i naturen, og begge har aldrig set ulve spise svin - heller ikke vildsvin. Sådanne erfaringer fra det virkelige liv, stoler jeg mere på.
    Min barfforhandler: www.shamanvaerkstedet.dk

Kommentér på:
Hvor meget svineribben til Chihuahua?

Annonce