{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Store hunde er farlige?! {{forumTopicSubject}}

Havde min hund med på arbejde her for nogle dage siden. Og Sally er ikke nogen stor hund, men kun en mellem str. Alligevel var der nogle af mine kollegaer der sagde: Uh sikke en stor hund og trak sig væk.
Det var som om at hun var farligere end en lille hund fordi hun har den str.
Hvorfor er det at man tror at fordi hunden er over gravhund str så er den farlig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Store hunde er farlige?!
  • #1   30. mar 2014 Medierne...

• #4   30. mar 2014 Altså.. En stor/større hund kan jo potentielt forvolde mere skade end en lille hund, derfor kan det være din kollega sagde som hun gjorde..

Jeg er da selv langt mere "nervøs" (hvis man kan beskrive det sådan) ved møde med fremmede store hunde end fremmede små hunde.

• #5   30. mar 2014 Det er lige præsis derfor at jeg kun tager Maggie ud, når nogen gerne vil hilse på mine hunde. De børn der kommer her for at købe en kaninunge, 8 ud af 10 er bange for store hunde og vil kun hilse på de små smiley Når så Maggie kommer stille og roligt ud, forsvinder deres frygt med det samme smiley Hun fornemmer at de er bange og det er børn. Så hun ligger sig bare ned, og vil kløes på maven smiley Så jeg bruger Maggie hver gang, der kommer nogen der er bange, i håb om at man kan gøre en forskel, med hensyn til børns angst for store hunde smiley

• #7   30. mar 2014 Sådan har det nu altid været. Nogle mennesker er bare bange for hunde, og en stor hund kan virke mere intimiderende end små hunde... Dertil kommer at nogle mennesker også har haft dårlige oplevelser med store hunde, der hopper op eller er voldsomme.
    Det virker aldrig ligeså slemt, når en lille hund gør det. smiley

• #8   30. mar 2014 altså sådan helt grundlæggende er store/stærke hunde vel farligere end små. Ser man på en Dobermann og en Chihuahua som er lige aggressive så ville jeg altså heller angribes af Chihuahuen. Små hunde er i stand til at påføre langt mindre skade. Men spørgsmålet er så nok nærmere om store hunde er mere tilbøjelige til at udvide "farlig" adfærd og det tror jeg ikke de er. Det har intet med hundens størrelse at gøre men derimod den enkelte hund og den situation.

• #10   30. mar 2014 Jeg havde self fået lov til at tage min hund med og hvis den havde bare en lille smule tendens til at være agarsiv så kom hun ikke med.
    Plejehjemmet hvor jeg arbejder har selv en lille hund og den er meget agarsiv specielt over for fremmede. Jeg personlig ville være mere bange for sådan en hund.
    Men vi er self forskellige og det er også ok smiley Undre mig også blot smiley

• #11   30. mar 2014 tror medierne er skyld i en stor del af problemet..

men der er jo også nogle der ikke kan li store hunde. jeg kan faktisk også blive bange for store hunde især hvis jeg ikke kender dem så godt..

• #12   30. mar 2014 Minion synd du bor der over for så skulle du havde lov til at snakke med mine Rotter de vil havde guffer og kys

• #13   30. mar 2014 Det er jo noget nemmere at sparke en gravhund væk hvis den går amok end en stor hund

Jeg elsket selv store hunde
    Men kan sagtens forstå folks frygt

• #15   30. mar 2014 Det er noget jeg bare tager med som ejer af en "stor" hund. Lia kan da helt klart forvolde mere skade end en chihuahua, sådan er det bare.

Min faster er bange for store hunde, især schæfere, så hun kommer tit på besøg når jeg har hvalp, så hun kan lære den at kende, mens den endnu er lille, så er der ikke noget når hunden først bliver voksen.

Jeg har selv været bange for hunde som barn og ung, og der synes jeg da de store var mere skræmmende end de små - det samme her for et stykke tid siden da et kæmpe brød af en hund, der nok vejede mere end jeg gør, kom farende mod mig med et ikke særlig venligt brøl. Der var jeg godt nok ved at skide grønne grise, det ville jeg ikke have gjort hvis det havde været en gravhund.

• #16   30. mar 2014 Jeg er bange for små hunde, men det fordi jeg er så bange for at komme til at træde på dem, hvor jeg derimod med store racer ved hvor de befinder sig omkring mig smiley

• #18   30. mar 2014 En kort overgang blev jeg irriteret, når folk med og uden hunde gik over på den anden side af vejen, når jeg kom gående med min store, dovne, dvaske 70 kg tunge Mastiff, fordi hun ikke reagerer på andre mennesker og i mine øjne udviser meget rolig adfærd...

Jeg har dog hurtig lært, at det altså ikke er personligt. Nogle bryder sig bare ikke om store hunde og mange kan heller ikke engang læse hunde, så hvor skulle de vide fra at min hund var ganske fredelig og ikke trak over mod dem?
    Som Maiken pointerer så er det heller ikke helt uvant at møde løse hunde der på ingen måde er under kontrol..

Nu går jeg ofte løs med Bertha, og selvom jeg ved, at hun ikke render over til andre, så kalder jeg hende altid på plads, når der kommer nogen. Med eller uden hund. Simpelthen for at vise andre, at jeg har styr på min hund og at de ikke behøver at frygte, at hun farer over mod dem..

• #19   30. mar 2014 Jeg gør det samme, trækker ind til siden, sørger for at hunden går på plads og virker de virkelig skrækslagne og ikke kan skifte fortov eller lign. så får jeg hende til at sitte og så laver vi kontaktøvelser.

• #20   30. mar 2014 Personligt, bliver jeg nemmere hysterisk og nervøs for små hunde, end for store.
    Der må vel ligge en form for dårlig erfaring i rygsækken der forårsager dette, men specielt de små hunde som jeg har mødt både på tur og hos venner har til dels været misforståede-understimulerede hunde, som jo så udviste den adfærd der følger.
    I værste forstand - aggressivitet.

... og det har jeg faktisk ikke oplevet i samme forstand med "store" hunde. smiley

• #22   30. mar 2014 Der har jeg lige det modsatte problem......Børn der råber "Hej Lassie, jeg har set dig på fjernsynet" Sådan har det været i alle de år jeg har haft collie. Forældre der spørger......"Kan din Lassie det samme, som den på film" smiley Ja da plejer jeg at sige: Den kan spise, skide, løbe, sove, gø osv........

• #23   30. mar 2014 Personligt er der for mig ingen forskel, jeg kigger mest på hundenes kropssprog.

• #24   30. mar 2014 Sally har desværre fået den ide efter hvalpene at det er ikke alle hunde der falder i hendes smag så der for spør jeg altid når vi møder en hund om der må hilses.
    Når vi er med bus og tog så plejer at undgå at Sally går hen til folk. Hun kan simpelhen ikke forstå at det ikke alle der syntes hun er over dejlig. smiley Men ofte får selv små børn lov til at klappe hende for hun triller om på ryggen og sir klø mig lige på maven. smiley

• #26   30. mar 2014 Det må være uvidenhed. Ved man intet om hunde , er det naturligt at mange tænker : jo størrer jo farligere.

Kommentér på:
Store hunde er farlige?!

Annonce