1.166 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Maria Cecilie P
Maria Cecilie P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Køb af DKK Hund der mangler to tænder Køb af DKK Hund der mangler to tænder

Hej smiley

Jeg vil gerne høre jeres mening omkring denne sag.

Jeg har været ude at se på en bichon havanais tæve på 6 mdr. der oprindeligt er købt til udstilling, men uheldigvis mangler to tænder i undermunden. Det er ikke kindtænder og såvidt jeg er orienteret har det ikke betydning for dens trivsel.

Hunden er returneret til opdrætter, da hun har lovet at hjælpe med et finde et nyt hjem til den. Jeg har et rigtig godt indtryk af opdrætter.
Hunden har gået til hvalpemotivation og virker glad, tryg og harmonisk. Prisen for hende er 8000 kr.

Jeg er meget fristet til at købe hende, hun er virkelig dejlig. Jeg har ingen planer om avl, men afspejler prisen den “skavank” hun har?
Hvad synes I?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af DKK Hund der mangler to tænder
  • #1   31. mar 2014 Umiddelbart tænker jeg, at 8000 kroner er meget for en 6 mdr gammel hund?

• #3   31. mar 2014 Prisen er for høj når hunden er ovre vigtigste prægningsfase og derudover har fejl.
    Halv pris ville være rimeligt. Hunden er jo udelukket fra udstilling og avl, hvormed tavlen bliver ret overflødig for mange mennesker.

Husk at få alt beskrevet i købsaftalen.

• #4   31. mar 2014 Hvis det er en hund du vil ha' er prisen vel rigtig, de fleste hvalpe sælges jo som familiehunde og 2 manglende tænder, behøver ikke at være et problem i dagligdagen.
    Jeg går ud fra at "Nyprisen" hvis man kan kalde det det, er højere end den pris du skal betale, jeg synes at det er ok.

• #5   31. mar 2014 Maiken: Det kan godt være - Jeg aner ikke, hvad havanais' sælges for, synes bare umiddelbart det er meget for en hund med fejl, som også er 6 mdr? ^^ Det er måske bare mig.

• #6   31. mar 2014 Jeg vil mene som Malene ca 6000 kr smiley

• #7   31. mar 2014 8.000 er en fin pris hvis hunden fungerer som den skal.

Så hvis du har det fint med opdrætter også, så ville jeg købe den

• #8   31. mar 2014 Hvis du vil give de 8000 er det vel ikke for meget?
    Prisen er for mig overhovedet ikke noget jeg vil tænke på, hvorfor dog det?
    Hvis hunden er den du gerne vil have og du har pengene, hvad er der så at betænke sig på?
    Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du spørger om det er for meget;) det er prisen, vil du købe så gør det, vil du ikke så find en anden;)

• #9   31. mar 2014 Hunde er ikke en udsalgs vare;) det er et familiemedlem

• #10   31. mar 2014 Dana havde 2 fejl, et øre der ikke ville stå, og hun mangler 4 tænder, vi fik hende for 5000 kr
    Avler sælger vist normalt til 7500 kr.

Jeg synes det var en ok pris, for en hund jeg virkelig gerne ville have, ud over de 2 mangler hun har er hun hamrende sund og rask smiley

• #11   31. mar 2014 8000kr er en ok pris for en 6 måneders sund havanese. De koster jo 12-15 fra hvalp og uden fejl.

• #12   31. mar 2014 Jeg synes det er lidt dyrt, når den er ovre den vigtigste prægningsfase og har fejl smiley 6000,- ville være fair.

• #13   31. mar 2014 Jeg ville aldrig give 8.000 kr. for en genbrugshund på 6 måneder - endda med fejl, der udelukker fra udstilling og avl.
    Så ville jeg hellere smide de par tusinde ekstra på bordet for en hvalp, jeg selv kunne præge, og som ikke allerede fra start har fejl.

• #14   31. mar 2014 Jeg ville ikke betænke mig. Jeg synes at det er en fair pris.

Dette: "Hunden har gået til hvalpemotivation og virker glad, tryg og harmonisk. " er det vigtigste for mig, når man køber en "brugt" hund.

• #15   31. mar 2014 Jeg synes prisen er fair!

• #16   31. mar 2014 Mange tak for jeres svar.

Jeg har kontaktet en dyrlæge for at høre hans mening, og han synes, baseret på den sparsomme viden, at der lyder som en fin aftale. Der er nogle hunde der ikke udvikler alle tænder, det er en defekt som såvel mennesker og dyr kan fødes med. Jeg mangler faktisk selv to tænder smiley

Min mavefornemmelse er rigtig god, opdrætter er en flink, seriøs opdrætter som vil sine hunde det allerbedste. Jeg havde bare brug for at høre andres mening, da jeg ikke er så erfaren smiley Men det lyder til at jeg roligt at fortsætte mine planer, dog vil jeg være opmærksom på hvad der skal stå i købskontrakten.

• #17   31. mar 2014 Sørg for opdrætter lærer dig hvordan du skal holde pelsen. Det er ikke nok du bare får det fortalt, hør om ikke de vil lærer dig det og hjælpe dig så du er bedst muligt klædt på til det selv.

Held og lykke med det smiley

Kommentér på:
Køb af DKK Hund der mangler to tænder

Annonce