{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Hund bange for høje lyde {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg har kigget lidt her på forummet og kan simpelthen ikke finde et emne som lige rammer mit problem..
Problemet bunder i min lille dejlige pomser! Det er et problem som er kommet snegende gennem årene og er ligeså stille blevet værre og værre. Han er bange for høje lyde. Alle. Folk der snakker lidt højt, fyrværkeri osv. Han bliver simpelthen bare bange, og vi aner virkelig ikke hvad vi skal gøre. Bare når vi har gæster ovre og vi snakker lidt højt så begynder han. Det er virkelig synd for ham, og specielt fordi vi ikke kan hjælpe ham. Vi kan jo ikke rose ham, eller skælde ham ud. Er det bare en afledningsmanøvre vi skal prøve? Vise ham noget ost e.l. og når han så stopper sige dygtig?

Eller hvad ville I gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund bange for høje lyde
  • #1   17. apr 2014 Hej har/har haft samme problem med Aikou. Hun har altid reageret på høje lyde og hun er det man kalder en lydfølsom hund. Vi fik heldigvis fanget det i starten så nu udvikler det sig ikke længere. Ellers kan det godt ske at hunden udvider sit "repetoire" af hvilke lyde den er bange for. Vi har brugt desensitization, hvilket meget kort fortalt går ud på at udsætte sin hund for det som den er bange for på et niveau hvor den ikke reagerer og så gå langsomt frem ved at øge intensiteten Det skal trænes hver dag flere gange om dagen og der roses og gives ekstra lækre godbidder det kræver stor tålmodighed men belønningen er en hund der kan leve et liv uden at være konstant bange....Prøv at søge på desensitization dogs.

• #2   17. apr 2014 Du er også velkommen til at skrive en pb til mig hvis du vil vide mere så kan jeg sende links til nogle gode hjemmesider ang. emnet. Vi har også haft adfærdsbehandler til at hjælpe os igang med træningen men det var kun 1 time

• #3   17. apr 2014 Irene Jarnved og andre holder også kurser i bla fyrværkeri træning for fyrværkeri angste hunde.

Christina vil du også sende mig links i en PB? smiley jeg har en hund som fik et chok under nytår.

Kommentér på:
Hund bange for høje lyde

Annonce