954 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Knurrer og logrer Knurrer og logrer

Hej smiley

Jeg har en hund der det sidste ca 1 1/2 år er begyndt at blive sur på andre hunde. Han er 2 1/2 år gammel.

Han venter på de andre hunde, selvom de er vildt langt væk, når de kommer hen, ligner Nemo jo en der gerne vil sige Hej. Men når de mødes knurrer Nemo løs, og vi trækker selvfølgelig begge vores hunde til os. Enkelte hunde kan han godt med, og alle dem han altid har kend, er der ingen problemer med. Det er uden betydning om hundene er stille eller voldsomme.

Jeg ved godt at ikke alle hunde kan med hinanden, og det forventer jeg heller ikke, men jeg forstår ikke hans adfærd.

Venter, mødes, knurrer - de andre hunde er ligeglade med hans knurren, og viser ofte større interesse. Nemo viser også selv interesse selvom han knurrer.

I dag mødte vi eks en hund, nemo knurrer, men den er meget interesseret. Bliver holdt lidt på afstand, jeg ser på nemo, han logrer med halen imens han knurrer og da den anden hund går væk, begynder nemo at pive.

Jeg forstår intet af hans adfærd, og det gør de andre hunde heller ikke. Noget i har hørt om før?

Nemo er forresten IBD hund.

Mvh Maja

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knurrer og logrer
  • #1   23. apr 2014 At han logrer på halen kan betyde at han er meget usikker. Logren betyder ikke altid at hunden er glad.

• #5   23. apr 2014 Knurren betyder heller ikke altid at hunden er sur smiley

Du bliver nødt til at se på hunden som helhed. Med det du beskriver lyder det som en hund, der rigtig gerne vil kontakten, men bliver lidt presset i den og er usikker.

Hvordan kommunikerer han med andre hunde når han er uden line?

Det, at de andre hunde ikke reagerer på hans knurren kunne fortælle lidt om, at den ikke i så høj grad er afstandssøgende som stressbetinget.

• #7   23. apr 2014 Tak for al jeres indput smiley rart at lære noget nyt!

Uden line er han ligesom han er med line, der er ingen forskel.

• #8   23. apr 2014 Jeg tænker også, at han er usikker smiley
    Måske du skal finde nogle rooolige hundevenner til ham, som kan lære ham, at det slet ikke er så farligt. smiley ?

Kommentér på:
Knurrer og logrer

Annonce